Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ja też mam na imię Agata, poszperałam w pamięci i przypomniały mi się jeszcze cztery książkowe Agaty: Jagata z "Chłopów" Reymonta, Agatka z "Powrotu posła" Niemcewicza, Agatka z "Sarmatyzmu" Zabłockiego i Agata z "Małżeństwa z kalendarza" Bohomolca.
mam podobnie... Karina :) ktoś widział jakąś Karinę w książkach? Bo ja tylko raz, w podręczniku do angielskiego (w odmianie Carini). Ale to się chyba nie liczy
Niestety nie dotarłem na spotkanie. Kasiu, przepraszam Cie najmocniej. Mam w końcu pierwszą, własną komórkę, wreszcie będziemy mieć między sobą lepszy kontakt (patrz gg). Dajcie znać, kiedy by Wam pasowało spotkanie. Postaram się dostosować. Pozdrawiam i jeszcze raz przepraszam. Strasznie zamotany ostatnio jestem.
Polecam Ci "Prowizorkę w mózgu" Gary'ego Marcusa i "Geografię myślenia" Richarda Nisbetta - książki naukowe, ale pisane w taki sposób, że dobrze się je czyta:)
Dzisiaj sie pytałam w Bielsku na dworcu i z tego co wiem na dziś pociągi jeżdżą normalnie. Może dotrę do Katowic z osobą niezrzeszoną. ;) Aha, Marylko nie zdążyłam skończyć zaczętych. Chyba, że potrzebujesz, żeby oddać.
Cykl barokowy Neala Stephensona - tam Eliza jest jedną z głównych bohaterek
To skąd ten smutny uśmieszek? Coś nie trafiam za tobą, mam zupełnie inny temperament. =}
Tomasz Mann "Józef i jego bracia": "Głęboka jest studnia przeszłości. Czy nie należałoby nazwać jej bezdenną ?" ; no i (co prawda nie z początku) niezapomniane "Horror...horror" Heart of Darkness - J. Conrad.
Kocham pana, panie Sułku - książkowy zapis słuchowisk z programu III Trójki. Pani Eliza, przecudowna postać, w dużej mierze dzięki pani Marcie Lipińskiej, która się rewelacyjnie w ową postć na antenie wcielała. Książka też świetna. :-)
Jest oczywiscie Eliza w tej basni Andersena o Dzikich labedziach :)
Eliza - może pomożecie mi znaleźć moją imienniczkę w literaturze, w tej chwili nie mogę sobie przypomnieć jakiejkolwiek prócz wszystkim znanej pisarki.
1. Anna Karenin ("Anna Karenina" - Lew Tołstoj) 14 2. Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle - wiele opowiadań) 50 3. Win Lockwood (cykl "Myron Bolitar" - Harlan Coben) OUT 10 4. Anda Szemiot ("Godzina pąsowej róży" - Maria Krueger) 6 5. Rybak Santiago ("Stary człowiek i morze" - Ernest Hemingway) SAVE 32 6. Randle McMurphy ("Lot nad kukułczym gniazdem" - Ken Kesey) 16 7. Jaskier (cykl o Wiedźminie, Andrzej Sapkowski) 36 8. Paul Atryda...
Wczoraj zakończyłem lekturę "Bestii". I...jest lepiej. Oczywiście styl nadal fatalny, motywacja psychologiczna postaci miejscami również śmieszy, ale fabuła - choć prostacka - jakaś jest, da się to czytać. Pod koniec książka staje się całkiem sensowna, nawet ludzie zachowują się logicznie:) No i podoba mi się to, że Smith umieszcza akcje tych książek w miejscach, które nikomu chyba nie kojarzą się z Anglią - jakiejś tam wsi położonej wśród bagien...
Nie wiem. :-)
Co Jola, nie lubisz Borejków i MM?
:-(
Chyba dobrze pamiętasz. =] Wiedziałem, że borejkowicze są wszędzie. =}
Prawda? Nawet wygląda jakby forum o elektronicznych książkach zostało stworzone specjalnie dla mnie (za co dziękuję adminom). =} Nawet trochę się głupio czuję, że coś, na co reaguję w sumie z dużym opóźnieniem i nawet sam właściwie jeszcze nie używam tych alternatywnych sposobów, trafia na ciszę, jakby to było coś, z czego tysiące ludzi czytających książki jeszcze w ogóle nie korzystają, i jakby tego nie było normalnie dostępne na rynku, tylk...
Jak było...? :(
Prawda? Ach liberalizm indywidualny, marzenie:)) A najsmieszniejsze jest to, ze Larsson jest bardzo krytyczny wobec Szwecji i trzeba sie naprawde starac, zeby tego nie dostrzec:))
1. Anna Karenin ("Anna Karenina" - Lew Tołstoj) 14 2. Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle - wiele opowiadań) 50 3. Win Lockwood (cykl "Myron Bolitar" - Harlan Coben) 12 4. Anda Szemiot ("Godzina pąsowej róży" - Maria Krueger) 6 5. Rybak Santiago ("Stary człowiek i morze" - Ernest Hemingway) 30 out 6. Randle McMurphy ("Lot nad kukułczym gniazdem" - Ken Kesey) 16 7. Jaskier (cykl o Wiedźminie, Andrzej Sapkowski) 36 8. Paul Atryda (cykl "Di...
1. Anna Karenin ("Anna Karenina" - Lew Tołstoj) 14 2. Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle - wiele opowiadań) 50 3. Win Lockwood (cykl "Myron Bolitar" - Harlan Coben) 12 4. Anda Szemiot ("Godzina pąsowej róży" - Maria Krueger) 6 out 5. Rybak Santiago ("Stary człowiek i morze" - Ernest Hemingway) 32 6. Randle McMurphy ("Lot nad kukułczym gniazdem" - Ken Kesey) 16 7. Jaskier (cykl o Wiedźminie, Andrzej Sapkowski) 36 save 8. Paul Atryda (cyk...
I ja się ostatnio zachwyciłam kapitanem. :) Słuchając audiobooka podczas prasowania, zmywania i stania w korku, czyli wydawałoby się, że w mało sprzyjających rozsmakowaniu się w książkach okolicznościach. :) (A jakoś nie przepadam za biografiami i literatura marynistyczna też mnie mało ekscytuje na ogół.) To moim zdaniem żywy dowód na to, że dobrej literaturze nic nie zaszkodzi. Ani forma nośnika, ani "okoliczności przyrody" w jakich mamy z nią s...
1. Anna Karenin ("Anna Karenina" - Lew Tołstoj) 14 2. Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle - wiele opowiadań) 50 Save 3. Win Lockwood (cykl "Myron Bolitar" - Harlan Coben) 12 4. Anda Szemiot ("Godzina pąsowej róży" - Maria Krueger) 8 5. Rybak Santiago ("Stary człowiek i morze" - Ernest Hemingway) 32 6. Randle McMurphy ("Lot nad kukułczym gniazdem" - Ken Kesey) 16 Out 7. Jaskier (cykl o Wiedźminie, Andrzej Sapkowski) 34 8. Paul Atryda (cykl ...
1. Anna Karenin ("Anna Karenina" - Lew Tołstoj) 14 2. Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle - wiele opowiadań) 48 3. Win Lockwood (cykl "Myron Bolitar" - Harlan Coben) 12 save 4. Anda Szemiot ("Godzina pąsowej róży" - Maria Krueger) 8 5. Rybak Santiago ("Stary człowiek i morze" - Ernest Hemingway) 32 6. Randle McMurphy ("Lot nad kukułczym gniazdem" - Ken Kesey) 18 out 7. Jaskier (cykl o Wiedźminie, Andrzej Sapkowski) 34 8. Paul Atryda (cykl...
1. Anna Karenin ("Anna Karenina" - Lew Tołstoj) OUT 14 2. Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle - wiele opowiadań) 48 3. Win Lockwood (cykl "Myron Bolitar" - Harlan Coben) 10 4. Anda Szemiot ("Godzina pąsowej róży" - Maria Krueger) 8 5. Rybak Santiago ("Stary człowiek i morze" - Ernest Hemingway) 32 6. Randle McMurphy ("Lot nad kukułczym gniazdem" - Ken Kesey)20 7. Jaskier (cykl o Wiedźminie, Andrzej Sapkowski) 34 8. Paul Atryda (cykl "Diuna...
1. Anna Karenin ("Anna Karenina" - Lew Tołstoj) 16 2. Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle - wiele opowiadań) 48 3. Win Lockwood (cykl "Myron Bolitar" - Harlan Coben) OUT 10 4. Anda Szemiot ("Godzina pąsowej róży" - Maria Krueger) 8 5. Rybak Santiago ("Stary człowiek i morze" - Ernest Hemingway) 32 6. Randle McMurphy ("Lot nad kukułczym gniazdem" - Ken Kesey)20 7. Jaskier (cykl o Wiedźminie, Andrzej Sapkowski) 34 8. Paul Atryda (cykl...
Nie przeczytałam jeszcze, ale mogę Ci przynieść, bo i tak "Wybór Zofii" miał trochę poleżeć u mnie i poczekać na swoją kolejkę. Przeczytam ją sobie kiedyś indziej.
Odgórnie pewnie nie - ale jednak robi się to już coraz popularniejsze na Zachodzie, więc pewnie do nas kiedyś też przyjdzie. Czy jest nienaturalne...? Może, ale dlatego, że od zawsze mówiłaś na to po prostu "książka" - stąd poczucie dziwności. Jestem przekonany, że gdybyś dorastała słysząc ciągle "pBook/pKsiążka" nie miałabyś z tym żadnych problemów. I ciągle nie pasuje mi używanie "książki" do określania jej papierowej formy - dla mnie "ks...
:-) Widzę przy okazji, że muszę się jeszcze dużo nauczyć o, że tak nazwę, olinowaniu konia. A wyuczone lenistwo każe mi zapytać, czy USG trąby powinno wykazać samolot w środku? Bo na darmo pilotować przez tamtą mgłę to źle rokuje...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)