Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
109
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 34 2. Szarmancki ("Powrót posła" - Julian Ursyn Niemcewicz) 20 3. Aleksandra Samojłowna Zeitlin-Palicyn ("Saszeńka" - Simon Sebag-Montefiore) 8 4. Telimena ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 28 OUT 5. Zorba ("Grek Zorba" - Nikos Kazantzakis) 32 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 30 7. Jennifer Cavilleri ("Love story" - Erich Segal) 60 SAVE!!! 8. Benedykt Gierosławski ("Lód" -...
Właśnie zaczęłam dziś słuchać. Bo sensację to ja trawię tylko w audiobookach. ;) Może mojej podświadomości szkoda czasu na czytanie tejże oczami, a przy słuchaniu zawsze coś jeszcze robię. :)
A ja ją właśnie pożyczyłam z biblioteki, tak na chybił trafił wzięłam z półki z nowościami.
Czapeczkę schowaj ładnie wypchaną, żeby się elegancko prezentowała na drugi rok. :-)
Davies, oczywiście :-)
O rany, alem się umęczyła! No ale wyrzuty sumienia mam niewielkie, bo z czytanych nie rozpoznałam tylko 23 (ba, ale kiedy ja to czytałam...dwa lata temu, jak młody robił prezentację maturalną... i to bez zapału, bo temat nie mój i tylko z ciekawości się za to zabrałam...), a z pozostałych nieodgadniętych czternastu słyszałam tylko o trzech, reszta to terra incognita. No, powiem, że co prawda nie obiecuję się zabrać do literatury wampirycznej, ale...
Kurczę, przez moment sobie pomyślałam, że skoro nie Steffen Moeller, to może Davis, ale on i wampiry?? No, kto by pomyślał... Dzięki za fajny konkurs a krwawej braci za mataczenia :-)
Druga to "Rzym w płomieniach". Wiesz, ja lubię starożytności. :)
Ale o ile wiem Neandertalczycy bywaja naszymi przodkami. Wyczytalam gdzies ostatnio, ze sa dowody, ze jednak sie krzyzowali z homo sapiens na tyle, ze ich genom przetrwal w ulamkach. Ostatnio w ramach badan zsekwencjonowano genom Ozzy'ego Osborne'a - tego wywrotowca z Black Sabbath i permanentnego buntownika z wyboru. Sam fakt ze przezyl na takim koktajlu uzalezniaczy i wyszedl calo z tylu wypadkow wydal sie naukowcom na tyle interesujacy ze z...
I neandertalczyk w schowku upakowany leży. :-)
Fajne. :-)
Mój listopad: Dzień śmierci 4,0 Encyklika Caritas in veritate: O integralnym rozwoju ludzkim w miłości i prawdzie 4,0 Żmija 3,0 Brzemię rzeczy utraconych 4,0 Zwidy; Swatka 3,0 Cicha wiara w anioły 5,0 Zauroczenie 4,5 Polowanie na czarownice 4,5 Otchłań 4,5 Kuszenie w Chikaldzie 5,5 Dzieje duszy czyli Żywot św. Teresy od Dzieciątka Jezus i od Najświętszego Oblicza, karmelitanki bosej przez nią samą skreślony: Listy, poezje, cud...
Ojej, a kiedyż to zdążył minąć listopad? :( Czas się skurczył. Niewiele przeczytałam... Siedem słońc na śniegu (3) Ishi: Człowiek dwóch światów (5) Wiek żelaza (5) Cztery łapy (6) Wiedźma z Wilżyńskiej Doliny (6) Tropiciel (2)
Tam Sapkowskiego! Nie rozpoznać Pratchetta!!! Chyba złożę podanie o czasowe zawieszenie mojego członkostwa w klubie terniętych :)
Nutinko, ja też czytuję Baldacciego i do tej pory najbardziej mi się podobała Wygrana. Jak nie czytałaś, to koniecznie spróbuj.
Hm... Myślę, że powody są trzy: uwielbiam fantastykę, bardzo lubię powieści historyczne i lubię delektować się takimi długimi i rozbudowanymi (ale sensownie) opowieściami :) Faktycznie, trzeba chociaż trochę lubić fantastykę, żeby dobrze się "Mgły Avalonu" czytało :)
Cóż ostatni dzień listopada pora więc była najwyższa aby wysłać w świat ostatnią, już trzecią turę książeczek. I tak mi się jakoś ciepło na sercu zrobiło pomimo że u nas (miedzy Krakowem a Miechowem) jest w tej chwili 14 stopni mrozu;) To pierwszy taki mój Mikołaj i już wiem, a przynajmniej mam nadzieję, że nie ostatni. Joli i Bognie baaardzo serdecznie dziękuję za pomoc w uzyskaniu adresów tych najgrzeczniejszych biblionetkowych dzieciaczków...
No, popatrz, a mnie "Mgły Avalonu" ogromnie znużyły i od połowy książki już z trudem brnęłam kartkując. Nie wiem, może powodem jest, że mnie odrzuca fantastyka...
Dzisiaj tylko kilka zmian, w tym: - zmiana rozmieszczenia niektórych elementów w paskach bocznych - możliwość wyłączenia Newslettera (którego jeszcze nie wysyłaliśmy ;) ) oraz powiadomień o wygasaniu Opiekuna (które dziś rozesłaliśmy po raz pierwszy) w edycji swoich danych - informacja o tym, że druga osoba usunęła dyskusję jeśli chcemy na taką odpowiedzieć - poprawiony pasek postępu Opiekunów (niestety w tę gorszą stronę...) - i pewnie kilk...
Nutinko, jestem w trakcie pisania recenzji do Zagadki... . A ta druga książka, na którą się byś skusiła, to która?
Wikipedia ( http://pl.wikipedia.org/wiki/J%C4%99zyk_norweski ) informuje, że każdy Norweg wymawia słowa po swojemu, zgodnie z lokalnym dialektem. Podobno nie ma tam jednej normy językowej, a ponadto istnieją 2 warianty pisane - bokmål i nynorsk. To oczywiście niczego nie wyjaśnia, ale wydaje się interesujące w dobie powszechnej unifikacji.
Zdecydowanie przydałaby się możliwość dodawania nagrań :-). Diano, a może udałoby Ci się znaleźć w Sieci jakieś nagranie audio lub video z nazwiskiem Jo Nesbø wymówionym przez tambylca i dodać tu linkę (bardzo proszę)?
Dziś i mnie spotkała przyjemność, bo dostałam od Biblionetkowego Mikołaja z Raciborza Dziennik z Morza Corteza. Wygląda na to, że jednak byłam dostatecznie grzeczna. :))) Bardzo dziękuję, Mikołaju!
Wszystkim, którzy lubią zabawy językiem polskim polecam: http://archiwum.polityka.pl/art/ibiszon-wdrzymalce,365109.html Mnie urzekły: reklamotka, włóczychata, wysmuklarnia, śniegodeska i wspomniany już zapiątek.
"Zaraz po wojnie. Korespondencja z pisarzami 1945-1950" Miłosz (4) "Legendy nowoczesności" Miłosz (4) "Jasne niejasne" Hartwig (4) "Polemiki" Borges (4) "Meksykański sen" LeClezio (5) "Klucz do otchłani" Somoza (5) "Fausta" Kofta (5) "Oczyszczenie" Oksanen (5) "Rozmowy o Miłoszu" Kosińska (4.5) "Żona Adama" Rakusa (5) "Niewidoczni akademicy" Pratchett (5) "Potworny regiment" Pratchett (5) "Ender na wygnaniu" OSC (4.5) "Labirynt nad m...
Diano, spuchłaś mi schowek o 2 tytuły. Szczególnie ta "Zagadka neandertalczyka" mnie zainteresowała. :)
Co?! Już Andrzejki? A no to wypada podsumować wyjątkowo udany miesiąc: 1. Bracia Karamazow 5,5 2. Ojciec Goriot 6 3. Dziesięciu Murzynków 5 4. Grobowce Atuanu 5 5. Odyseja kosmiczna 2001 5 6. Siewca Wiatru 5 7. Czarodzicielstwo 4 8. Absolwenci: Saga o pokoleniu, które chciało zmienić świat 5
Nie sądzę, bym dzisiaj skończyła którąś z czytanych książek, więc ośmielę się podsumować listopad ;) 1. Chińska kurtyzana: Tortury miłości (3 - jedyne co ratowało tą książkę, to piękne opisy uprawiania miłości, bardzo poetyckie :)) 2. Gdzie jesteś, Amando? (5) 3. Sto dni (4,5) 4. Lektor (5) 5. Dom tysiąca nocy (4,5) 6. Złota mucha (4,5, jeszcze moja miłość do tej autorki nie wygasła, po długiej przerwie w czytaniu jej ksiażek w końcu dorw...
Listopad pod znakiem Noblistów: - M. V. Llosa "Szelmostwa niegrzecznej dziewczynki" - H. Muller "Sercątko" - N. Mahfuz "Hamida z zaułka Midakk" (rewelacyjna!!) A teraz zabieram się za nowe powieści z serii Kontynenty Smaku Słowa, wydali ostatnio dwie intrygujące mnie książki: - "Noc profesora Andersena" i "Patynozielone!" norweskiego pisarza Daga Solstada. Zapowiadają się obiecująco!
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)