Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Znudził mnie koszmarnie. Jak piszą esej, to ja chcę esej - a nie jakieś elementy pracy krytyczno-literackiej i cytatów ze Słowackiego czy o Słowackim. Jedyny fragment, który pamiętam, to o okolicach Rzymu, gdzie jeżdzono i rozmyślano. Ale większość nuuuuda.
Właściwie dlaczego się zawiodłaś na Paulinie? Sam mam podobnie z Kowalewską w tym miesiącu - też młodzieżówka:)
A ja bym się chciała dowiedzieć, co nie tak z Przybylskim. :-)
A czy po Kapuścińskim nie masz ochoty sięgnąć po Herodota? Ja wciąż mam i wciąż się boję, że mnie pokona.
Przeczytane w sierpniu: - Ocalone w tłumaczeniu: Szkice o warsztacie tłumacza poezji z dołączeniem małej antologii przekładów - problemów (5,5) - Na posłaniu z trawy (5) - Nigdziebądź (4,5) - POPamiętane (3) Do tego 3 tytuły "w czytaniu". Niestety, ostatnio coraz częściej oddaję w bibliotece nieprzeczytane książki. Nawet urlop nie pomógł w poprawie tego stanu rzeczy :(
Tak, tak:) A Meggie Smith i Jane Birklin to też grały w Śmierci na Nilu:)
A słówka o "Martwej naturze" nie ma? Ja też czytałamw sieprniu i jestem zachwycona. Uwielbiam taki styl pisania, piękny język, niespieszność.
Ten Rymkiewicz to jakaś kontynuacja poprzednic rozmów? Zupełnie o tym nie słyszałam. Ale chyba niewiele straciłam:) I mogę prosić o wyjaśnienie, co nie tak z Magrisem? Jeszcze nic jego nie czytałam, ale ostrzę sobie zęby, bardzo go chwalą tu i tam.
Mamucie, to organizator konkursu decyduje, co musi, a co nie musi być - i się proszę nie wtrącać! Sam sobie zrób konkurs to będziesz decydował, o:) A Alicji nie było, bo coś łatwego musiało zostać do kontrkonkursu;)
Polecam całą Chmielewską, w szczególności (pomijając "Lesia" i jego kontynuację, "Dzikie białko") moją ukochaną powieść "Wszystko czerwone". Sapkowski, Fredro, Zapolska. No i oczywiście Pratchett. :)
:-(((
Nie wiem jak inni, ale ja marudziłem głównie o to, że druga Blixen była zamiast czegoś, co być musiało. W szykującym się nie będę marudził, bo na zombi (tych, którzy przez dłuższy czas byli nieaktywni) się nie znam. ;-)
Bogna na pewno odpowie Ci bardziej fachowo, ale ja ostatnio miałam 2 fragmenty z tej samej książki i protestów nie było. No, może troszkę marudzenia, że jestem wredna;)
Chodzi Ci o tę ekranizację z Peterem Ustinovem i Farrow? Gra też bodajże Niven, Bette Davis,Hussey i Lansbury? Ostatnio na Zone Europe leciał inny odcinek Zło czai się wszędzie - Poirotem też był Ustinow, dodatkowym smaczkiem w obsadzie była Maggie Smith, Birkin i babka która grała kiedyś zamordowaną żonę Bonda oraz w angielskim serialu Rewolwer i melonik {zapomniałam jak się zwie}.
Mniam, mniam! Christie, Christie!!! Śmierć na Nilu zwłaszcza jest w mojej opinii rewelacyjna:) A znana Ci jest może któraś z ekranizacji? Ta starsza ma wspaniałą obsadę.
Zdecydowanie polecam przeczytanie książek, Są o wiele lepsze od filmów. W książkach znajduje się więcej szczegółów oraz ciekawych scen, dialogów których niestety nie ma w filmach. Zdecydowanie Czara ognia była najlepsza chociaż Zakon Feniksa też mi się bardzo podobał.
A wiesz, że i mnie Powolność nie podeszła? Aż dziwne, bo Kundera jest jednym z moich literackich bogów. A Powolność oddałem na podaju - stamtąd też ją wziąłem. Mnie najbliższy jest chyba Walc pożegnalny i oczywiście Nieznośna lekkość bytu. Uwielbiam opowiadania z tomu Śmieszne miłości, a najbardziej genialny "Sympozjon". Niewiedza bardzo mi się podobała, Tożsamość również. Innych nie umiem sobie przypomnieć. Wiem, że mam jeszcze do przeczytania "...
Czajko kochana, zdjęcia przepiękne a podpisy przepiękniejsze. :-)))
bardzo mi się opowiadały opowiadania z tej książki i dały mi sporo do myślenia chętnie bym przeczytała inne książki z serii 'Balsam..' Czyta się ją bardzo przyjemnie. Gorąco polecam
A ja Tobie za Olę! Uściskaj ją mocno od nas! :-)
Lista moich sierpniowych książek po uporządkowaniu wygląda tak: Czerwona Orkiestra (5) Wyczyny niezrównanego hodży Nasreddina (4) Filmowo: Rękopis znaleziony w Saragossie (3,5) Człowiek, który chciał być księciem (4) Jugosłowiańsko: Koncert (4) Podróż na Alaskę (4) Wzlot i upadek Ikara Gubelkjana (4) Chorwacki Faust (Slobodan Šnajder) (4,5) Detektywistycznie: Morderstwo w Mezopotamii (4) Morderstwo na plebanii (4) Fałszywy dowód ...
Cytat ładny. "Powolność" też nie zrobiła na mnie powalającego wrażenia, czytałam ją kilka lat temu, dziś nic nie pamiętam. Najbliższa mi jest "Nieśmiertelność".
Mój sierpień: • Stulecie chirurgów: Według zapisków mojego dziadka, chirurga H. St. Hartmanna 5,5 • Pokój Jakuba 5 • Długi marsz: Jak rewolucja kulturalna z lat 60. zmieniła Amerykę 4 • Zupa z trawy: Dziennik z chińskiego gułagu 5 • Usta pełne kamieni: Dziesięć lat w północnokoreańskim gułagu 5 • Bogowie, groby i uczeni: Powieść o archeologii 5,5 • Podróże z Herodotem 5
Przeczytane w sierpniu: Dogonić tęczę (+5) Lenin (polecam, zwłaszcza młodemu pokoleniu +5) Trzynasta opowieść (4) Życie przed sobą (rewelacja, śmiech i wzruszenie z domieszką zgrozy 6) Szczęście za progiem (na deszczowe popołudnie 3.5) Toy Wars (na Ślepego Io, przeczytałam! Koszarowy nie tylko humor, ale i język! ale 4) Z widokiem na Castello (4.5) Podatek (4) Paradoks czasu (4.5) Kochanice króla (5) Serce teściowej (za smoki 4.5) ...
SIERPNIOWE LEKTURY 2009 r. 1. Anna Kłodzińska "Zdrajca" (4,5) 2. William Szekspir "Serc starania stracone" (5,5) 3. Jerzy Edigey "Szklanka czystej wody" (4,5) 4. Gustave Aimard "Zemsta po meksykańsku" ("Une vendetta mexicaine") (po rosyjsku) (4,5) 5. Hanna Ożogowska "Za minutę pierwsza miłość" (4,5) 6. Wacław Gąsiorowski "Dobosz woltyżerów" (4) 7. Karol May Opowiadania z tomu "Pomarańcze i daktyle": "Chrystus czy Mahomet?" (6) "Karawan...
Tu jest miejsce na rozmaite wyrazy dla Edwarda: Edwardowi - pospotkaniowo
1.Patrick Suskind "Pachnidło" 2.Yann Martel "Życie Pi" 3.George Roberts "Shantaram" Spośród wielu wspaniałych książek jakie miałam przyjemność czytać wybieram te trzy jako te ,które naprawde mną potrząsnęły, zarówno w wymiarze metafizycznym jak i estetycznym:)
Edward po raz kolejny sprawił nam niespodziankę. Piękne są COS-ie. Szkoda, że nie przyjechał, wielka szkoda...
Twoje piękniejsze! Takie opowiadające! :-)
Popieram wybór Mendozy:)Uśmiałam sie do łez:)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)