Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Czerwiec ubogi, choć obiecałam sobie, że będę więcej czytać... ważne, że skończyłam wreszcie te kilka książek, dla których dotychczas wciąż brakowało mi czasu... 1. Raptularz końca wieku (4,5) 2. Głośniej!: Rozmowy z pisarkami (4) 3. W cieniu zakwitających dziewcząt (5) 4. W cieniu zakwitających dziewcząt (5,5) 5. Gra na wielu bębenkach (4) 6. Deportacja ogrodu: Eseje (4)
Kanapki do pracy robione rano książka czy ebook
http://www.imdb.com/title/tt0026174/
Jurku a widziałeś film z Erollem Flynnem? Bo z kolei to jest film z mojego dzieciństwa. Chyba sięgnę po książkę co by skonfrontować co lepsze.
Zrobiłam takie same zakupy. :-) Mankella zamierzam zebrać w całości, bo widziałam, że "Polityka" planuje wydać też pozostałe części.
* Ballada o chaosiku (Prusky Wawrzyniec (właśc. Klimczak Paweł)) Ocena: 2 * Gorączka w Hawanie (Padura Leonardo) Ocena: 4 * Joe Speedboat (Wieringa Tommy) Ocena: 4,5 * Kato-tata: Nie-pamiętnik (Opfer Halszka) Ocena: 4 * Kobiety i władza (Środa Magdalena) Ocena: 5 * Koło kwintowe (Bogacz Szymon) Ocena: 4 * Królowa Tiramisu (Sławiński Bohdan) Ocena: 4 * Krzesło Eliasza (Štiks Igor) Ocena: 4,5 * Ma...
Colin Wilson - "Outsider"
Czerwiec w tym roku mocno pomieszany: 1. Siostry Malinowskiego czyli Kobiety nowoczesne na początku XX wieku (5,5) świetna książka, ale nie porwała mnie aż tak, żeby dać 6. 2. Lot kamiennego anioła (2) 3. PRL: Jak cudnie się żyło! (3,5) i śmieszyło i wkurzało, miałam problem z oceną 4. Księga imion (2,5) marniutkie 5. Sprężyna (4) z pewnością lepsza od "Czarnej polewki", ale jakoś nie ma dla mnie lekkości wcześniejszych tomów, a tytułowaa bo...
Wiesz, ja nie jestem znawcą, ani miłośnikiem kryminałów, jestem natomiast miłośnikiem kotów. I w całej tej serii najbardziej podobały mi się koty, szczególnie Koko, i stosunek Qwilla do nich. Qwill absolutnie nie jest papierowy! A wątek kryminalny słabiej pamiętam. Obawiam się, że w sprawie kocich kryminałow nie jestem obiektywna. ;)
Ojejej, to jakie są inne???:) Serio - według mnie to słaby kryminał, a miał być kryminał. Wstawki o kotach są nawet niezłe. Ale wątek kryminalny - kiepski. Postaci sztampowe i papierowe. Sprawca - prawie od początku wiadomy. No a wątek romansowy - w ogóle brrr. Może nie powinnam czytać beletrystyki, ale jak już czytam, to chciałabym dostawać dobrą akcję, tajemnicę nie do rozwiązania, interesujące postaci.
Elita zabójców(4) Kolejny tom przygód Jacka Reachera i – rozczarowanie. W dużej części dlatego, że przełożył z angielskiego Zbigniew Kościuk. Fatalnie. Wyjątkowo fatalnie. Julio Cortázar: Człowiek i twórca(5) To nie jest biografia. To jest długi i szczegółowy esej o człowieku i twórcy, taki collage, z antologią i kalendarium życia i twórczości. Bardzo ciekawy. Kwietniowa czarownica(5) Bardzo dobra książka, jednak „Daleko od Niflheimu” podobał...
Ja miałem wyjątkowo płodny czytelniczo miesiąc z czego się niezmiernie cieszę. Oto moje osiągnięcia: 1 Piotr Mitzner "Hania i Jarosław Iwaszkiewiczowie" - 4 2 Wojciech Kuczok "Widmokrąg" - 5, jest recenzja i czytatka 3 Anna Gomóła "Saga rodu Borejków" - 5 - jest czytatka 4 Markus Zusak "Złodziejka książek" - 3 - jest czytatka 5 Elfriede Jelinek "Wykluczeni" - 4+ - jest czytatka 6 Daniel Passent "Codziennik" - 4 - jest czytatka 7 Marian ...
No popatrz, a dla mnie ten "Kot..." jest jednym z najlepszych z całej serii.
Niestety nadal tam ślęczę:) Ale zajrzyj do mojej wakacyjnej czytatki - dowiesz się, że między innymi czwarty tom mam w planach skończyć w te wakacje:)
Mój czerwiec 2009: * Lapidarium - 5; * Jedz, módl się, kochaj - 3; * Imiona kwiatów i dziewcząt - 2,5; * Klub mało używanych dziewic - 4; * Biały Kieł - 4; * Króliczek - 5,5; * Przyślę panu list i klucz - 6; * Gawędziarz - 4; * Jaskinia filozofów - 4; * Pierwsza osoba liczby mnogiej: Historia moich wielu osobowości - 4,5; * Wróg bez twarzy - 4,5; * Życie nie jest romansem, ale... - 5; * Colas Breugnon - 5; * Kto sieje wiatr - 5,5; ...
1. Jak połknęłam żabę, Korta Alina, Ocena: 5 - na głos, powtórka z dzieciństwa. Zdało egzamin, tylko wtręty socjalistyczno-poprawniepolityczne zauważyłam. 2. Kot, który bawił się w listonosza, Braun Lilian Jackson, 3,5 - na próbę z biblioteki wzięłam, więćej prób nie będzie. 3. "Lalka" czyli Rozpad świata, Paczoska Ewa, 3 zmień - nudna praca teoretyczno-literacka, a rozbestwiona liczyłam na jakiś esej. 4. Lapidarium IV, Kapuściński Ryszard,...
Mój czerwiec: Olivier i zeszyt z marzeniami - Nicholls Sally [4] Aż śmierć nas rozłączy - [antologia] [4,5] Tylko ciebie chcę - Moccia Federico [4,5] Kroniki Jakuba Wędrowycza - Pilipiuk Andrzej (pseud. Olszakowski Tomasz) [4,5] Koniec niewinności - Sakurai Ami [3,5] Zło - Guillou Jan [5] Dom duchów - Allende Isabel [4,5] Wilczy brat - Paver Michelle [4,5] Skarga wiatru - Sandemo Margit [4,5] Między życiem a śmiercią - Sandemo Margit...
Widzę że nie jestem osamotniony, nie pamiętam bowiem tak marnego miesiąca. Trzeba mieć nadzieję że następnym razem będzie lepiej. 1.Clifford Francis - "Można umrzeć inaczej"(3). 2. Majewski Adam - "Wojna ludzie i medycyna"(6)-powtórka. 3. Grossman Wasilij - "Życie i los"(5).
Ostatnio... "Ochotnika do Auschwitz".
Coś takiego. :) W ogóle niektóre części są niedostępne w księgarniach - nic tylko Biblionetka wykupiła. :)) A Ty już się wydostałeś z Gomory?
Zastanawiałam się, czy w ogóle się tym miesiącem chwalić, bo bida z nędzą z powodu sesji. Ostatnie życzenie (5) - Sapek mnie zaczyna wciągać. Solidny kawałek fantastyki, chociaż wydaje mi się, że Miecz przeznaczenia jest ociupinkę lepszy Wspomnienie z Maripozy (4,5) - taka sobie nowelka na bazie Latarnika. Całkiem sympatyczna, na pół godzinki czytania. Zew Cthulhu (3,5) - A tu miałam spory problem. Bo z jednej strony Lovecraft miał wyob...
czerwiec: Ani słowa prawdy: Opowieści o Arivaldzie z Wybrzeża J. Piekara (4) Europa po deszczu W. Paźniewski (2) Islandia: Wprowadzenie do wiedzy o społeczeństwie i kulturze: Kraina, ludzie, dzieje, kultura, sztuka, język (5) Bilard o wpół do dziesiątej H. Böll (5) Straż nocna T. Pratchett (5) Opowiadania zebrane: Tom 2 [Muza, 1999] J. Cortazar (5,5) Opowiadania zebrane: Tom 1 [Muza, 1999] J. Cortazar (5,5)
Małżeństwo po raz pierwszy - 5 Długi, deszczowy tydzień - 4 13 bajek z królestwa Lailonii dla dużych i małych oraz inne bajki - 5 Blask fantastyczny - 3 Piękne dni Aranjuezu - 4 Opowieści moje - 5 Wszyscy mężczyźni mojego kota - 2 Koniec pieśni - 3 Lotna i inne opowiadania - 3 Rio Anaconda: Gringo i ostatni szaman plemienia Carapana - 6 Angielski pacjent - 3 Historia pana B. - 2 Oceny połówkowe nie sprawdzają sie w moim przypadku. P...
1. Labirynt nad morzem, Zbigniew Herbert - rewelacja :)) 2. Don Kichote, Cervantes - za drugim razem tak samo dobry 3. Szósta klepka, Małgorzata Musierowicz - najlepsza mysza wśród tortu 4. Historia starożytnych Greków, Bravo - bardzo dobra Kończę "Katedrę Marii Panny w Paryżu" - jakim cudem tego nie czytałam do tej pory? Nie wiem. I zaczynam "Sagę rodu Borejków" - omatko, nie wiedziałam, że jest tyle trudnych wyrazów. :))
"Kapitana Blooda" Rafaela Sabatiniego z 1957r. Książka mojego dzieciństwa. I to samo wydanie!
Egzaminy pokiereszowały moje czytelnicze plany, ale udało mi się choć trochę od wszystkiego oderwać dzięki: P.Williams:Wzloty i upadki Super mamy (5) H.Mankell:Psy z Rygi (4) A.Kaczorowski:Europa z płaskostopiem (4) i w końcu zdobyte S.Petrignani:Domy pisarek(5), kończę X.Guo "Mały słownik chińsko-angielski dla kochanków" i jak na razie mam problem z jego oceną- lektura nałożyła się na podobne stylistycznie wydawnictwa naukowe(!) i musiałam ...
1.Ballada o Narayamie: Opowieści niesamowite z prozy japońskiej 2.Pandrioszka 3.Książki i ludzie: Rozmowy Barbary N. Łopieńskiej 4.Życie nie jest romansem, ale... 5.Pięćdziesiąt kawałków i inne opowiadania 6.Jędza w domu czyli Co 26 kobiet myśli o seksie, samotności, pracy, macierzyństwie i małżeństwie aktualnie 24 współczesne opowiadania południowoafrykańskie Uchodźcy z Korei Północnej: Relacje świadków
U mnie nie mam kryzysu czytelniczego za to mam bardzo absorbującego potomka, więc i tak jestem dumna z mojego czerwca: Bez mojej zgody (5) - nierozwiązywalny problem etyczny, podany w amerykańskiej papce powieściowej, ale i tak warto, wzrusza bez taniego sentymentalizmu Kryptonim "Liryka": Bezpieka wobec literatów (5,5) - znakomite, jak zwykle, Panią Siedlecką mogę czytać w ciemno Sześćdziesiąty pierwszy (3) - wielkie rozczarowanie, mieszkan...
U mnie przeciętnie (więcej niż połowa lektur to takie sobie fantasy); prócz poniższych dwie zaczęte (jedna literatura faktu, jeden wielki zbiór poezji), ale nie przewiduję szybkiego ich zakończenia - czytam na raty w przerwach między beletrystyką. A przeczytane: W głębi lasu (4) Smoki jesiennego zmierzchu (4) Smoki zimowej nocy (4) Smoki wiosennego świtu (3+) Czas bliźniaków (3+) Wojna bliźniaków (3+) Próba bliźniaków (3+) S...
Jeśli chcecie sobie troszkę popłakać, polecam: "Dlaczego dziecko gotuje się w mamałydze", ale nie będzie to płacz "prosty", tylko jeśli uronicie łzę, to raczej dlatego, że przytłoczy Was nadmiar nieszczęścia głównej bohaterki i jej źle skrywany smutek. Poza tym polecam "Jeszcze jeden dzień w raju" Artura Szulca, gdzie człowiek czasem się wzrusza "miłośnie" i "Chłopca z latawcem". Jest tam parę scen, których nawet odporny psychicznie człowiek nie ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)