Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Dobrze, że uprzedzasz.
Mnie też spasował. I też czekają "Pierścienie". Ale słyszałam, że one tak naprawdę zaczynają się dopiero po setnej stronie. :-)
Prawdę mówiąc, nie sprawdzałam. :-) Ale skoro nie ma w bnetce, to chyba nie, co dziwne, bo już nawet film na podstawie "84" istnieje. I to dość stary. Na czytanie "Atlasa" mam miesiąc - to z kolejki podajowej. :-)
czy zmiana charakteru Belli, o którym tu wspomniano polega na zmianie z samotnej normalnej dziewczyny, nie imprezowiczki, grzecznej i miłej dla Edwarda na zarozumiałą pragnącą zbytniego zbliżenia szantażystki? o to chodziło? bo ja mam wrazenie, ze właśnie tak jest ;) niestety wcale mnie to nie cieszy :P
A Hanff nie ma Bnetce - jak rozumiem to nie wyszło po polsku?
A u mnie ten Atlas już parę lat stoi na półce. I tak jakoś stoi...
Mnie spasował. A teraz czekają Pierścienie Saturna. Bardzo dużo sobie obiecuję. A Cioran? Cioran Cię nie nuży?
„Kto Kto głównym bohaterem Portretu Doriana Grey'a?” Dla mnie „Portret Doriana Graya” nie traktuje o losach chłopca, którego pod swe skrzydła wziął szalony geniusz-humanista (nie można bowiem Henrykowi odmówić odrobiny szaleństwa). Dla mnie jest to utwór o dwóch artystach, którzy są chyba w całości złożeni z ludzkich wyobrażeń o artystach w ogóle – zresztą, skrajnie różnych. Koleje losu sprawiają, że są przyjaciół...
No tak - dla mnie mieszanka zabytków i kuchni to pełnia szczęścia. Ja w ogóle jak czytam takie książki, to od razu idę do kuchni coś ugotować:).
Ależ mi się podoba Twój lutowy zestaw! :-)
"Jednorazówka nie w pejoratywnym znaczeniu - to cała "literatura obozowa"; nikt i nic mnie nie zmusi do powtórnego czytania. Jest jeden wyjątek - "Trismus" Grochowiaka." Nic dodać nic ująć. Też za nic nie wrócę do Grzesiukowego kacetu, nie porozmawiam z katem ani nie pożegnam się z Marią. Dla "Trismusa" też chyba nie uczynię wyjątku. Mam małe dziewczynki i chyba dlatego tak mnie bierze jedna z końcowych scen, ta z rozpakowywaniem paczek i prze...
Teraz czekam na "przed świtem". Zdaje mi sie, że Meyer powinna dokończyć zaczętą powieśc. I mam nadzieje że bedzie dobra. Bardzo dobra, bo Bella zaczyna mnie wkurzać!!:P A tak na marginesie, pierwsza część była najlepsza:D
Zachwyt miesiąca: Juli Zeh. Świetnie uchwycone przemiany w trudno uchwytnej sferze świadomości moralnej współczesnego świata (oczywiście mowa o Europie, szczególnie tej naszej, Środkowej). Dowody na istnienie Hanna Krall (5) Próbka reprezentatywna Janowska i Mucharski (5) Jak powieść Daniel Pennac (5) Piekło pocztowe Terry Pratchett (5) Sinobrody Max Frisch (4/5) Instynkt gry Juli Zeh (5/6) Wyjechali W.G. Sebald (4)
A ja zaraz wysyłam maila z reklamacją.
Czarne oceany Dukaja - powtórka i bardzo zasłużona 5 Pozytronowy detektyw Asimova - odrobinę się zestarzała, ale wciąż dobrze robi nożem - 4 Najgłupszy anioł Moore'a - mizerota - 3 Prawa i powinności - zdecydowanie nie polecam - 2 Nauka Świata Dysku III: Zegarek Darwina - nie było łatwo (przez fizykę:) ale warto - 5
Słabizna w tym miesiącu ilościowo, ale nie żałuję, bo miałam więcej czasu na filmy. :-) Zanosi się, że w marcu będzie podobnie. "Prawdziwe życie Sebastiana Knighta" Nabokov (5) "Kryształowe miasto" Card (3) "Wyjechali" Sebald (5) "Smutek tropików" Levi-Strauss (5) "Święta księga wilkołaka" Pielewin (5) "Radio Wolne Albemuth" PKD (3) "Oko Sybilli" PKD (4) "84 Charing Cross Road" Hanff (6) "The Dutchess of Bloomsbury Street" Hanff (5) "...
Wszystkie książki Browna czytam jednym tchem. Mogę nie spać, nie jeść, muszę doczytać! Film podobał mi się również, nie mogę doczekać się Aniołów.. Mam też nadzieję i na Twierdzę i na Zwodniczy Punkt.. Film jest świetny i nie zamierzam porównywać go z książką. Mogę go oglądać raz dziennie i nie znudzi mi się.. Coś jak wszystkie Bourny :) z Damonem, jak Czekolada albo Sekretne okno z Deppem, nie przeszkadza to, że zna się akcję i zakończenie.. PO...
Mam do sprzedania ew. wymienię się: -"Barry Trotter" Gerber (wszystkie 3 części) - sprzedam/wymienię -"Spalona żywcem" Soud - sprzedam/wymienię -"Ćpun" Melvin Burgess - sprzedam/wymienię -"Dziennik nimfomanki" Valerie Tasso - sprzedam/wymienię -"Zdobyć faceta. Ponad 100 sposobów" Lisa Sussman - sprzedam/wymienię -"Szatańskie włosy"- Masterton - sprzedam/wymienię -"Psia szkoła" Jenny Dale - oddam -"Dziewczyna, której jedno w głowie" Abby L...
Mój luty 2009: *Stasiuk Andrzej, Noc: Słowiańsko-germańska tragifarsa medyczna (4); *Hamsun Knut, Głód (5); *Chang Jung, Dzikie łabędzie: Trzy córy Chin (5); *Márai Sándor, Pierwsza miłość (5); *Lee Harper, Zabić drozda (6); *Horwitz Tony, Błękitne przestrzenie: Wyprawa śladami kapitana Cooka (6); *Vallgren Carl-Johan, Historia zadziwiającej miłości (5); *Hłasko Marek, Drugie zabicie psa (5); *Hłasko Marek, Nawrócony w Jaffie (4); *Mend...
Piekło pocztowe T. Pratchett (4) Rumunia: Koniec złotej epoki M. Kuczewski (5) Opowieści z Wołoszy, Mołdawii i Siedmiogrodu D. Bieńkowska (5) Żywoty zwierząt J.M. Coetzee (2) Mysza: Bajka nie dla dzieci T. Matkowski (5) Faun z zimnymi różkami H. Raes (5)
Jedz, módl się, kochaj Zapowiada się typowo babska lektura... Mam nadzieję, że nie będę żałowała.
Tutaj też zajrzyj: [artykuł niedostępny]
http://www.czytaj.srebrnie.pl
Faust
Przeczytałam. Bardzo wciągająca, ale odkładałam sobie i przeczytałam w cztery dni. ;) Teraz czekam aż biblionetka przyśle mi 'Księżyc w nowiu' i ocenimy czy tak samo urzekający jak i 'Zmierzch' :) ;) Pozdrawiam!
1. Jacek Dehnel Balzakiana (4-) - pomimo czytelnych nawiązań, bardziej mi to przypomina Wodehouse'a niż Balzaka. Karykatury raczej niż charaktery, żarty i żarciki na każdym kroku, tylko akcje bardziej dramatyczne, a humor nie na tyle czarny, bym nie odczuwała pewnego zgrzytu pomiędzy zakończeniami a przyjętą konwencją. Do tego nie wyznaję się na markach, więc zupełnie nie doceniam charakteryzowania w ten sposób bohaterów. 2. Romain Gary Życie ...
Czy sądzicie że Stephenie powinna dokończyć tę książkę? jak podobała wam się cała seria:)
Super!! Zakochałam się w niej jak również w pozostałych trzech częściach, chociaż nie była tak dobra jak ta pierwsza, ale ja czytałam nieoficjalne tłumaczenie więc na pewno nie wszystko będzie tak jak napisała to Stefi
Za każdym razem, gdy pojawia się ten temat, ktoś z pretensjami wyskakuje.< Jak to robicie?> Ano ja tak robię, że nie ma dla mnie pracy, więc zamiast siedzieć w domu i mieć wszystkim wszystko za złe - czytam. Z zamianą na komputer, fotografowanie i parę pomniejszych. :-))) Ze ścierą latać mi się nie chce, a plotkowanie z sąsiadkami mnie śmiertelnie nudzi. Telewizja wszak od kilkunastu lat nie da się już oglądać.
Piękna była, ale krótkimi momentami mnie nużyła. Kuchni w sumie nie tak dużo. A historia i zabytki to nie moja miłość. Powiem tak: po raz drugi już nie chcę. Przepisy niektóre natomiast sfotografowałam sobie. Nie śmiej się - po tej książce przez dwa dni miałam napad na oliwę z oliwek. Piłam ją z butelki. Pachnącą, gorzką. Już mi przeszło. :-))) Jutro się zaczaję na avocado. Na które mój mąż się wybrzydza. :-)))
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)