Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
witam, poszukuję tej właśnie książki. jest mi bardzo potrzebna do prezentacji maturalnej. jeśli ktoś byłby w stanie ją pożyczyć, byłabym bardzo wdzięczna. a na sam początek prosiłabym najpierw o dane tej książki, gdyż potrzebuję je do bibliografii tj. nr ISBN miejsce i rok wydania. w sumie wszystko udało mi się znależć w internecie z wyjątkiem roku wydania...z góry dziękuję. paszczak:)
Zgłaszam się z prośbą do życzliwych BiblioNETkowiczów :) Mam problem z doborem odpowiedniej literatury, dzieła sztuki do tematu: Funkcja inspiracji mitologicznych w literaturze i sztuce. Omów na podstawie analizy i interpretacji wybranych dzieł. Co byłyby najodpowiedniejsze? Bardzo proszę o pomoc. Z góry wielkie dzięki :)
A według mnie najlepiej zacząć od Hobbita wspaniała książka :D No a potem Władca Pierścieni :D
Ciekawa książka :D Szkoda, że nie znam tytułu ;/
Nie wiem gdzie wpisać za bardzo, ale potrzebuję kilka tytułów, akurat teraz mam na myśli trzy. Jeżeli ktoś pomoże będę wdzięczna :D Myślałam, że jest jakiś temat cały, w którym można zapytać i nie mogę znaleźć. c 1. Był taki dziennik Małego wilka czy coś w tym stylu, ale nie wiem dokładnie. Dawnoo czytałam ją. To było o wilku, który szedł chyba do szkoły i o jego wuju, który był zły. Nie pamiętam... 2. Bardzo ważna dla mnie książka, której n...
Wiesz, tak wyszło, że bardzo długo je czytałam, w niewielkich dawkach. W obu wypadkach zastanawiałam się nawet przez moment (w trakcie lektury), czy nie powinnam ocenić ich wyżej - ale to chyba jednak bardziej rezultat tego, że najpierw przez dłuższą chwilę, patrząc na inne swoje oceny, głowiłam się, czy nie przesadzam w krytycyzmie. ;)
Przeczytane w lutym: 1.Alchemik: Sekrety nieśmiertelnego Nicholasa Flamela (Scott Michael)[ 5] 2.Atramentowa krew (Funke Cornelia Caroline) [5] 3.Czarem i smokiem (Pawlak Romuald) [4] 4.Czarownica z Radosnej (Staniszewska Zofia) [3] 5.Ewangelia Judasza (Mawer Simon) [3] 6.Gra anioła (Ruiz Zafón Carlos) [ 4 ] 7.Król Bollywoodu: Shah Rukh Khan (Chopra Anupama) [5] 8.Królewskie skandale (Farquhar Michael) [4 ] 9.Księga jesiennych demonów (G...
Dopiero jak to napisałam i wysłałam komentarz to zrozumiałam, że trochę zbyt surowo zabrzmiało, choć nie tak chciałam to wyrazić. Prywatnie byłam wczoraj trochę poddenerwowana. Przepraszam, jeśli to uraziło organizatorkę. Błędy zdarzają się każdemu, to wiem :) Sam konkurs można powiedzieć był najwyższych lotów. W ogóle ten cały okres trwania konkursu z samolotami stykałam się co chwilę czy na lekcjach, czy w filmie, czy w rozmowach w rodzinie, ...
To chyba nie jest dokładnie tak. Po prostu w niektórych przypadkach zdecydowanie wystarczy mi tego co ukazuje mi moja wyobraźnia. Nie mam ochoty na jeszcze bardziej wyraźne wizualizacje pewnych scen.
przez książki Musierowicz nie mogę przebrnąc, niestety. Są dla mnie nijakie. Za to Siesicką uwielbiam :)
1. Redliński Edward - "Awans"(4)-Lekka, ironizująca.Czytając ją można się trochę pośmiać. 2. Krall Hanna - "Żal"(5)-Wobec jej książek nie można przejść obojętnie.Znaleźć w nich można bowiem wszystko:tęsknotę, smutek, żal, ból, rozpacz,. . .po świecie bezpowrotnie utraconym. 3. Tyrmand Leopold - "Życie towarzyskie i uczuciowe"(4)-Nie dziwi mnie że nie pozwolono tej książki drukować w ówczesnej Polsce.Pokazuje bowiem...
Stanowczo Musierowicz:) Jak dla mnie oczywiście. Nie zdarzyło mi się odłożyć jej książki nieprzeczytanej. Natomiast Siesicka ma nieco osobliwy styl pisania, owszem, kilka jej książek bardzo mi się podobało, ale były i takie, przez które przebrnąć nie mogłam...
Twórczość Meyer? Trudno powiedzieć, gdyż najpierw obejrzałam film. Tak mnie zafascynował, że chciałam wiedzieć co dalej. Przeczytałam "Zmierzch", później resztę. Rzeczywiście książki wciągnęły bez reszty i jestem nimi zachwycona. Jedak cały czas patrzyłam na postacie przez pryzmat filmu. I myślę, że dobrze zrobiłam, bo przysłoniło to pewne niedoskonałości książki. W filmie Bella jest mniej ślamazarna, a Edward mniej użala się nad sobą. ...
Proszę o pomoc w odnalezieniu książki. Kiedy tata mi ją czytał byłem małym chłopcem, teraz sam mam syna i bardzo bym chciał ją jemu przeczytać. Nie pamiętam niestety autora, wiem tylko ,że jest tam dziewczynka o imieniu(chyba)Agata i dwóch albo może jeden chłopiec.Pewnego dnia zostają porwani przez kapitana łodzi podwodnej i zostają wywiezieni na środek morza.Tam w obrębie Trójkąta Bermudzkiego na morzu Sargassowym wpadają w wir i ..trafiają ...
Przed paru laty jakoś doczytałem,mimo kiepskiego zakończenia Klub Dumas(A.Perez-Reverte),ale ostatnio poczułem się po prostu oszukany po Cmentarzysku bezimiennych statków.Psychologia postaci rodem z komiksów dla kilkunastolatków.Książka która wiele obiecuje,a jest pusta jak dzban.Jeszcze do tego zakończenie...takie od Alistaira MacLeana,tylko klasy B.Powstała kolejna tzw.powieść erudycyjna po to,by ja wysłać z czystym sumieniem na cmentarzysko sc...
Późne godziny? Ja mogę tylko po godz. 16.
Trzymam Cię za słowo. :-)
A Dekameron to moje czytadło. :-)
A ja "MiM" rozpoznałam chyba po raz pierwszy bez żadnych podpowiedzi i bardzo byłam z siebie zadowolona, bo z reguły rozpoznać go za Chiny nie mogę.
Na mnie również "Wybrane zagadnienia..." zrobiły duże wrażenie :-) Trochę podobna ta książka do wspaniałej "Tajemnej historii" Tartt - jestem zachwycona i jedną, i drugą. Szkoda, że takie olśnienia zdarzają się tak rzadko. Serdeczności :-)
H.Murakami "Ślepa wierzba i śpiąca kobieta" (3) A.Zagajewski "W cudzym pięknie" (4) R.Kapuściński "Dałem głos ubogim" (4) K.Hosseini "Tysiąc wspaniałych słońc" (5) K.Fossum "Nie oglądaj się" (4) S.Larsson "Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet" (5)
To jak, 14/15? Chyba trudno dopasować termin dobry dla wszystkich.
Och tak, całe szczęście, że mamy naszą Bognę kochaną, naszego konkursowego duszka, który już niejeden raz poprawiał błędy, moje też. Uszy do góry, każdemu może się zdarzyć. :))
Cieszą mnie takie ładne oceny dla "Gottlandu" i "Gulaszu z turula" :)
B. Chaciński Totalny słownik najmłodszej polszczyzny - 5. Naprawdę świetne. Nie mogłam oderwać się od lektury, mimo że według nomenklatury najmłodszej polszczyzny jestem lamusem. V. Woolf Siedem szkiców - 3. J. Podolska Litzmannstadt-Getto: Ślady - 5. J. Lindsay Demony dobrego Dextera - 4. Jestem w połowie, ale już raczej w lutym nie skończę: Byłam sekretarką Rumkowskiego: Dzienniki Etki Daum
Co do literatury przenośnej - nie wiem, czy to jest termin samego Vili-Matasa czy coś, co ma jakąś tradycję. Zasadniczo jego książka jest opowieścią sytuującą się na pograniczu prawdy i fikcji - fikcji rozumianej jako (d)opisywanie nierealnych spotkań oraz błyskotliwe anegdoty o wydarzeniach, które nigdy nie miały miejsca - o twórcach awangardowych. (Awangardy głównie, powiedzmy po-dadaistycznej). Opowiada on historię tajnego stowarzyszenia "...
Coś ostatnio znacznie więcej kupuję niż czytam. Neil Gaiman Księga cmentarna H.H. Kirst Bunt żołnierzy: Powieść o 20 lipca 1944 James Herriot Wszystkie stworzenia małe i duże... Ewa Stachniak Konieczne kłamstwa Aleksandra Kroh Jan Potocki: Daleka podróż B.S Johnson Nieszczęśni
A ja się wybieram następnego dnia na Radziwonowiczów. I 19 na Blechacza. I 26 na Wojnowicza. Rozpusta. :)
Dziękuję Ci oblivion za "latający" konkursik. Blędami w punktacji nie przejmuj się, czasem przytrafiają się, a wszystkim powinno być wiadome, że są one popełniane nieświadomie. Ktrya droga, troszkę delikatności, a nie: - "A ja zaraz wysyłam maila z reklamacją". Nie podoba mi się ten ton, ale zapewne jest on pochodną nieświadomości, że tu nie o punkty chodzi.
Z wielką rezerwą przeczytałam w końcu Kłamstwa Locke'a Lamory (Lynch), które okazały się rewelacyjne wprost! Teraz na półce czeka druga część.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)