Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Mam jedną znajomą, która wielbi kryminały Mankella i ma wszystkie. Cichutko czekam, aż kupi i "Chińczyka". ;) Jak przeczytam, to zaraz dam znać. :)
Tego całkiem najnowszego nie czytałam. Jak przeczytasz to koniecznie daj znać! Ja jestem na etapie Morderstw w Midsomer :-)
Chętnie. Jutro napiszę do Ciebie maila. Pozdrawiam :)
Kochany Mikołaju/ lub Pani Mikołajowo - choć wydaje mi się, że chodzi o Mikołaja - dziękuję Ci bardzo za Carvera - " O czym mówimy, kiedy mówimy o miłości". Jestem cholernie szczęśliwa i dziękuję Ci bardzo! Miałam okropny weekend a Ty poprawiłeś mi humor. Dużo dobrego Tobie życzę i dzięki za karteczkę!
I słusznie robisz, że polujesz. :) Wciąż mi się wydaje, że pierwszy tom Larsona jest ciut lepszy niż następne dwa (ale tylko ciut), może dlatego, że pierwszy powalał swoją odmiennością i odstawaniem w górę, a po nastęnych już czegoś takiego właśnie oczekiwałam. Jak się ma takie porówanie, to potem aż głupio czytać jakiś chłam; chyba się skuszę na nowego Mankella, jak będzie skąd pożyczyć, ale poza tym nie widzę nic pociągającego w zalewie byle...
Larssona przeczytałam pierwszy tom jeszcze w październiku i teraz obsesyjnie poluje na następny. I podzielam Twój żal. Rzadko się coś tak dobrego trafia.
Hi, hi, hi! Lepiej powiedz, co czytałeś. :)
Witam, byłabym bardzo zainteresowana książką "Sceny z życia pozamałżeńskiego". Mogłabym się wymienić za "Listy pisane miłością" Pattersona, jeśli jesteś zainteresowana :) Pozdrawiam
Grrrr!!!! Grrrr!!! Grrr!! - zagrzmiał Misiak zarówno na Herminię jak i na Marylka:D
Ja w Przybylskim znowu utknęłam. Albo mi nie pasuje jego pisanie, albo też za jakieś 50 stron stanie się ciekawszy. Na razie to jakieś zlepki listów. I niestety - nic więcej.
Mój listopad: • Dom nad rozlewiskiem (3) • Rodzina Rasków (5,5) • Nigdy cię nie opuszczę (4) • Grzeszni papieże: Dolce vita na dworze watykańskim w średniowieczu i renesansie (2,5) • Człowiek, który zdemoralizował Hadleyburg (5) • Król Edyp (4) • Mroki dnia (5) • Byłam po drugiej stronie lustra: Wygrana walka ze schizofrenią (6) teraz czytam: Schizofrenia
Życzę pozytywnego zaskoczenia!
Misiak297... Mikołaj poprosił mnie, aby Ci tu napisać, że: Nie masz za co dziękować :-) To tylko taki skromny podarek w podzięce za Twoje szumne recenzje, które z każdym dotknięciem klawiszy zostawiają coraz to wyraźniejsze ślady:) Ślady w pamięci wielu, zachęcając ich do poznania wychwalanych przez ciebie autorów, bohaterów, tytułów, albo też powtórnego przeżycia przygód opisywanych w książkach, które opisujesz, przybliżając wszystkim:)
U mnie tak sobie w listopadzie. 1. Konarmia, Izaak Babel, 5 Rzeczywiście pisze niesamowite opowiadania. Może są zbyt okrutne, ale i czasy opisywane były okrutne - warsztat jednak rewelacyjny. 2. Korzenie totalitaryzmu, Hannah Arendt, 5 Wreszcie skończyłam, czytałam kilka miesięcy. Trop z listów osób związanych z Kulturą paryską. Spodziewałam się trochę czegoś innego. W sumie jednak, jak na książkę o totalitaryźmie, która powstała tuż po ś...
No właśnie! Też jestem ciekawa...
Prawda, że "Tabu" słabiutka? Tak samo ją oceniłam. Pisane na siłę pod z góry przyjęte założenia. Nie mam pojęcia, czemu się ludzie tak zachwycają tą książką.
"Żmija" nie. To zupełnie nie jest Sapkowski. Ani temat, ani styl. Jak obie sagi uwielbiam, tak tego nie da się czytać. Bauman - jak już pisałam - nihil novi. :)
Biała gorączka (5) Sublokatorka (4,5) Była Żydówka, nie ma Żydówki (4,5) Z Auszwicu do Belsen: Przygody (4) Testament (5) Bieguni (4) W rajskiej dolinie wśród zielska (5) Dzień Ulissesa i inne szkice na tematy niemitologiczne (5) I mam nadzieję skończyć jeszcze dziś: Mój Znak: O noblistach, kabaretach, przyjaźniach, książkach, kobietach.
A jednak "Żmija" - nie? Dlaczego Bauman tak nisko?
z karteczką
Do mojej koleżanki wieku temu co prawda, szły perfumy no i doszły ale tylko flakonik { "po drodze" zawartość się "ulotniła"}! Przypomina mi to historię ze szkoły podstawowej gdy ktoś mi zwinął mój wielokolorowy parasol {parasolkę} i oddal po pół roku z karteczkę - dzięki! Swoją drogą ciekawe czy w tym roku Poczta dostarczy mi kartki świąteczne w styczniu czy w lutym? Jak obstawiacie?
Listopad pod znakiem Magdy Szabo. Zamknięte drzwi - 5 Piłat - 5 Poza tym: Każdy dom potrzebuje balkonu - 4 Potem... - 5 Chata - 2,5 Krajobraz miłości - 5
Nie wiedziałam nawet, że jest też film o pszczelim życiu... ;) Mnie bohaterów "Lektora" polubić trudno i właściwie wcale nie chcę, ale oni nie mają być do lubienia. Tak sądzę. Ani do utożsamiania się. Natomiast wciąż myślę o nich i poszukuję różnych kątów widzenia, z których jeszcze na nich nie patrzyłam. I to też jest wielkość. :)
Wolałabym "Valayo", tak dystyngowanie brzmi ;). No to tym bardziej nie chciałabym, żeby taki film zaginął w toku działań Poczty Polskiej. Kiedyś czekałam 3 miesiące na prezent gwiazdkowy z Kanady - okazało się, ze tkwił w Warszawie i po interwencji moich przyjaciół odesłano go do nadawcy. Za drugim wysłaniem już trafił do mnie. Ale co się nadenerwowaliśmy zaginięciem dość cennej paczki, to nasze.
Moje mikołajowe też nie! Coś jest na rzeczy. :(
Your welcome! To Daga zaklepuję go dla Ciebie! A tak na marginesie koleżanko Valayu {cholera nie wiem czy dobrze odmieniłam?} to nie byłby problem - gorzej, że poczta chyba mi strajkuje bo książki które wysłałam z 1,5 tyg. temu nie doszły do ludzi!
OK.
Bardzo Ci dziękuję! Ale nie będę robić Tobie kłopotu z wysyłaniem filmu. Wiem, że mogę go wypożyczyć z tutejszej biblioteki, kwestia tylko pójścia i wypożyczenia. :) Śmiało wysyłaj do Verdiany! Jeszcze raz dzięki. :)
No właśnie miałam ten film, ale mi nie działał, więc wywaliłam. :(
LISTOPADOWE LEKTURY 2009 r. 1. Kazimierz Korkozowicz "Ostatni zwycięzca" t. 1 "Pierścień wezyra" (5) 2. Karol May "Old Surehand" t. 3 (audiobook) (6) 3. Ann-Christin Gjersøe "Saga Dziedzictwo" - t. 7 "Wiatry przeznaczenia" (4) 4. Waleria Szalay-Groele "Bohaterski Staszek" (4) 5. Ann-Christin Gjersøe "Saga Dziedzictwo" - t. 8 "Zagrożenie" (4) 6. Ann-Christin Gjersøe "Saga Dziedzictwo" - t. 9 "Taniec łowcy" (4) 7. Ann-Christin Gjersøe "Sag...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: Fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)