Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
To spróbuj po rosyjsku, naprawdę nieźle brzmi. I nie wydaje się tak banalne jak po polsku.
Awantury na tle powszechnego ciążenia 4,5 - podobało mi się bardzo, ale trochę za mało treściwe Firmin: Przygody wielkomiejskiej szumowiny 3,5 Księga istot zmyślonych 2 Przebierańcy 4,5 - trzeci tom Felixa Castora Wyprawa czarownic 5,5 - powtórka Xavras Wyżryn i inne fikcje narodowe 5,5 Żmija 3,5 - srogo się zawiodłem... Trochę komiksów: 48 stron: Director's cut 5 Drugie 48 stron 4 Blaki 4,5 Zaraza 5 Lądowanie w Andach 2 Ludzie i p...
Wyobraź sobie najsłabsze opowiadanie, na jakie mógłby sobie pozwolić Sapkowski, odejmij większość magii i humoru, w zamian rozdmuchaj do rozmiarów książki, a dostaniesz "Żmiję". Właśnie opyliłem swój egzemplarz na Allegro za grosze, bo nie mogłem znieść obecności tej książki na półce :P
O, tak! Ostatni tom jest rewelacyjny. Tam nie ma żadnych dłużyzn, może też dlatego, że zamiast foggartyzmu mamy przebudowę slumsów. ;) I jeszcze coś: Jak nie cierpiałam Soamesa-posiadacza w "Sadze...", tak w "Komedii" wyrósł on na postać godną co najmniej szacunku, jeśli nie sympatii. Bardzo się ładnie ta postać rozwinęła, nie sądzisz?
Ja na pewno nie mogę, bo w rozjazdach jestem:( A miałbym Ci sporo, Olimpio, do oddania...
Mój paździenik 2009: * Extra Virgin 5; * Wszystkie języki świata 5; * Pippi Pończoszanka 4; * Córeczka 3; * Czarna polewka 4; * Trzej muszkieterowie 6; * Milczenie owiec 4+; * Syberia: Wyprawa na biegun zimna 4; * Herkules Poirot - życie i czasy - biografia wg Agathy Christie 2; * Ojciec chrzestny 6; * Zabójcze piękno 4; * Z całego serca 2+; * Sprężyna 6; * Poskromienie złośnicy 3+; * W dwadzieścia lat później 5; * 10 x miłość 2+;...
Jasne, Saga jest dużo lepsza. Mnie też męczył ten cały foggartyzm, choć Galsworthy ma cudowny dar do tworzenia przekonujących postaci. Ale ostatni tom Nowoczesnej komedii to arcydzieło, nie uważasz?:)
Tu chyba nie dojdziemy do porozumienia...:) Zadam Ci tylko pytanie: czytałaś może Graham? Albo P.D.James? Albo tą Grzegorzewską? Mnie przy lekturach tych autorów nieodłącznie towarzyszy pytanie: "Skąd ja to znam" i wtedy przeglądam swój księgozbiór książek Christie i znajduję odpowiedź. Ale to dopiero początek. Następnie wszystko okazuje się koszmarnie kulawe, dialogi sztuczne, postaci nie tak wyraziste - no a przy zerżniętej intrydze... grrr! Kr...
No, na to bym jednak nie wpadła. Dzięki. :)
Sama juz nie wiem. Forsyte'ów skończyłam, ale pokiełbasiło mi się coś innego i zrobiło mi się ciasno w czasie. :( To może jednak listopad?
Ten jeden punkt jest zaliczony. :)
Pompon w rodzinie Fisiów już przeczytany, oczywiście 5:)
MOJE PAŹDZIERNIKOWE LEKTURY 2009 r. 1. Jerzy Edigey "Wycieczka ze Sztokholmu" (4,5) 2. James Willard Schultz "Łowca orłów" (po rosyjsku) (4,5) 3. Kornelia Dobkiewiczowa "O Maćku Prawym z Jemielnicy" (4,5) 4. Aleksandra Marinina "Płotki giną pierwsze" (5) 5. Jan Otčenášek "Gdy w raju padał deszcz" (5) 6. Karol May "Abdan Effendi" (po bułgarsku) (5) 7. Bogomił Rajnow "Czarne łabędzie" (4,5) 8. Marcin Wroński "Komisarz Maciejewski" (5) 9....
Skończyłam: Gliniarze Ekaterini Złodziejka książek Szpiedzy i żołnierze Frankenstein Kończę: Rozważna i romantyczna W trakcie: Żmija Z rozkazu prezydenta
Piramidy - 4,5 Imperium kości słoniowej - 6 (mój ulubiony smok i mój ulubiony cykl, ponadto autorka wróciła do formy po trzecim tomie ku mojej wielkiej radości) Zwycięstwo orłów - 6 (szkoda, że chwilowo nie ma następnych tomów) Płeć mózgu: O prawdziwej różnicy między mężczyzną a kobietą - 4 (coś na apetyty popularnonaukowe, choć nie ze wszystkimi informacjami i wnioskami autorki się zgadzam) Przeklęte, zaklęte - 5,5 Kryształowy Anioł - 4 ...
Krótka historia prawie wszystkiego (6) Socjologia: Analiza społeczeństwa (3,5) Gra Endera (5)
Miałam z biblioteki, więc niestety nie służę pożyczką. Jeśli jednak nie znajdziesz to nie żałuj zanadto, mimo iż bardzo dobrze się czyta to zastanawiam się poważnie czy dowiedziałam się czegoś nowego z biografii sióstr w stosunku do "Na plebanii.." (zresztą Kraskowska kilkakrotnie powołuje się na Przedpełską-Trzeciakowską). Co do "Czarnego ogrodu" zgadzam się w zupełności :-)Czyta się jak pasjonującą powieść!
Wypychacz zwierząt (5,5) Sen Mendoga: Antologia literatury litewskiej lat dziewięćdziesiątych (2) Stryj Silas (5) Niebo to inni: z Janiną Ochojską rozmawia Wojciech Bonowicz (4,5) My, dzieci przesiedleńców (5) Fizycy (5) Wizyta starszej pani (5,5) Gra anioła (5) Według łotra (4,5) Demian (4,5)
Ja wiem. Żółwia! Sama widziałam u sąsiada w akwarium! (LOL)
Wielki Mistrz (2,5) Ze swoim łzawym, pensjonarskim zakończeniem – poniżej przeciętnej. Ta, którą nigdy nie byłam (4,5) Z czterech książek Axelsson jakie przeczytałam, ta zrobiła na mnie najmniejsze wrażenie. I jeszcze domyśliłam się, jakie będzie zakończenie, a bardzo tego nie lubię. Najwspanialsze powieści Axelssson dla mnie to ex aequo „Dom Augusty” I „Daleko od Niflheimu”. Cena miłości: U źródeł zachowań godowych (6) Jesteśmy tylko jednym z...
Oj, chyba nie wiem, co...
Krzysiu, jeśli chodzi o Tokarczuk, bardzo polecam "Podróż ludzi księgi" i "Prawiek i inne czasy". Najlepiej w tej kolejności. "Anna Inn..." bardzo mnie rozczarowała, a dwie w/w - świetne! Bieguni jeszcze przede mną. Cieszę się, że "Umarli ze Spoon River" zrobili na Tobie dobre wrażenie. :) Dla mnie to jest jedna z ważniejszych książek, nie poszczególne wiersze, ale jako całość, jako obraz pewnej społeczności sportretowanej w konkretnym czasie....
(A, to jedna z ładniejszych analiz psychologicznych w powieści!) Kozecie wpadła do wody moneta, za którą miała kupić chleb. Po powrocie J. V. podał gospodyni 20 su, które rzekomo właśnie wypadło. I tu się najpierw pomyliłem, bo zapomniałem, że układ był sześćdziesiątkowy, więc monetą bezpośrednio niższą nie było 10, lecz 15 su.
I ja dziękuję za konkurs! Bez wątpienia Paweł ma rację, że konkursy kształcą:)) zabawa, która daje intelektualną przyjemność...Po raz pierwszy zdarzyło mi się, że większość książek była mi nieznana - po prostu nie sięgnęłam dotąd po nie. Przy kilku zaś znanych mi- ponieważ czytałam je dość dawno temu- pamięć nie błysnęła mi rozpoznaniem:) Na przykład, nie mogłam przypomnieć sobie autora i tytuły książki odpowiadających fragmentowi z pokojem 101!...
Ale Barańczak mówił nie o dobrych kryminałach, tylko o kryminałach Christie. :P Trzeba mieć talent, żeby pisać jak Larsson, albo chociażby Krajewski, no dobra, może nawet jak Chmielewska. ;) Ale do kryminałów Christie IMHO wystarczy wyobraźnia.
O nie! Teraz to się Misiak dopiero wkurzył! (a za Barańczakiem i tak nigdy nie przepadałem!). Jak można Joe Alexa porównywać z Królową Kryminałów? Czytałem jedną jego książkę, w mojej opinii koszmarnie nudną, płaską, mało wymyślną. Verdiano, nie zgadzam się z Barańczakiem. Uważam, że żeby napisać dobry kryminał trzeba mieć mnóstwo talentu. Zauważ ile Christie napisała książek, każda jest zupełnie inna, każda co najmniej dobra (no jasne, znajdzi...
Niedokładnie pamiętam ten tekst, ale było to przy okazji oceny jakiegoś kiepskiego kryminału stylizowany na "czarne" amerykańskie kryminały. Barańczak nawiązał do naszego Joe Alexa i napisał, że ten przynajmniej podrabia Agatę Christie, a do takiej literatury nie trzeba talentu, wystarczy niezły pomysł na zbrodnię. Swoją drogą od razu mi się skojarzyło, że Alex to Słomczyński, a obaj z Barańczakiem zajmowali się na szeroką skalę tłumaczeniami m.i...
Znam. :-)
O, muszę jakoś upolować te "Siostry Bronte", choć obawiam się, że faktycznie "Na plebanii w Haworth" nic nie dorówna. A "Czarny ogród" to i w moim mniemaniu wspaniała książka. W życiu nie sądziłem, że reportaż może być tak wciągający! I te stare fotografie...
Ja tam się z Barańczakiem zgadzam. :P
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)