Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Nie wiem czy poseł Palikot byłby zaakceptowany przez jury... Mogą to być teksty śmieszne, ale nie głupie. A jeśli trzebaby było dopasować jakiś film do pana Palikota to przypomina mi się tylko Wallander- wioskowy głupek...
Kwiecień zacząłem bardzo przyjemnie od Dukaja Czarne oceany 6 Inne pieśni 5 poprawiłem Pratchettem Straż nocna 5 i w oczekiwaniu na "Czas złych baśni" powtórzyłem sobie Kroniki Drugiego Kręgu (Białołęcka Ewa). Potem było gorzej... Wszystko czerwone (3) Chmielewskiej mnie pokonało i nawet zabawny Lesio: Powieść, nie da się ukryć, humorystyczna (4) nie podniósł mnie za bardzo na duchu. Myślałem, że powrót do fanastyki i Mistrz Pú ...
kurza
blask... świeca czy lampa naftowa?
Jeżeli rozszerzamy troszeczkę to, co możemy zrozumieć przez zachowania psychopaty, to proponuję "Pod wulkanem" Lowry'ego. Uroczy alkoholizm. Cudowna degradacja. Stosunek do rzeczywistości. A raczej brak jej postrzegania. Myśli tak pogmatwane...
A tej książki nie znam, nie czytałam. Z recenzji wygląda zachęcająco :-)
Co sądzicie o tym autorze?
Brakujący element
"Samotność w sieci"? To chyba romans?
Ja w ogóle najbardziej lubię hybrydy. Zawsze i wszędzie. :-) "Szepty" mignęły mi dziś na wystawie mijanej księgarni, ale nic więcej o nich nie wiem - zwróciłam na nie uwagę, jako i na wszystko, co choćby w sposób odległy i pokrętny odwołuje się do Rosji. ;-) Na "Meduzy" idę jutro. Film musi mi się spodobać. Z takim wybieram się wewnętrznym przekonaniem ;-), a i nadzieją, że coś wreszcie przełamie stanowczo zbyt długą już...
Dziękuję Wszystkim bardzo za pomoc okazaną Arturowi; w przyszłym roku znów się przypomnę :-)))
To jest aż "Wojnę i pokój". To nie jest prosta książka do czytania. Lepiej smakować niż połykać w pośpiechu.:)
Ej? A jacyś faceci piszą romanse?
Pozytywnie zaskoczyły mnie książki: - "Dziecko czarownicy" Celii Rees - dostałam ją od rodziców; po przeczytaniu pierwszych stron, pomyślałam, że jest dla mnie za brutalna i już miałam ją odłożyć, ale nie chcąc robić przykrości rodzicom - czytałam dalej. Opłaciło się! - "Czarodzieje Skrzydła Nocy" - tytuł, okładka - fuj! Ale z braku laku zaczęłam czytać i okazała się wspaniała. Kupiłam sobie wszystkie części i strasznie żału...
Spis treści Wstęp... 1. WPŁYWY I DOŚWIADCZENIA, CZYLI O ROLI HISTORII WŻYCIU JÓZEFA CZAPSKIEGO.... Tołstoj - Mereżkowski - Brzozowski. Ewolucja myślenia Czapskiego o historii.. Udział Józefa Czapskiego w II wojnie światowej Czapski i Rosja.. II. JÓZEF CZAPSKI JAKO SPADKOBIERCA I TWÓRCA KULTURY.. W kręgu tradycji literackiej.. W kręgu tradycji malarskiej . Droga malarska Józefa Czapskiego.... III. MYŚL RELIGIJNA JÓZEFA CZAPSKIE...
Poniedziałek Strugackich wala się gdzieś po domu - muszę go znaleźć i odkurzyć :) Co do Dicka - poczekam aż otworzą mi bibliotekę, może znajdę tam coś dobrego.
Nie wiem, drażni mnie jej styl pisania. Takie jakieś naiwne mi się to wydaje, choć wiem, że dużo osób ceni jej książki. Ja też spodziewałam się czegoś extra z połączenia Japonii i fantastyki, a jakoś źle mi się to czyta.
Dziękuję! Pewnie pooglądam sobie w księgarni. Chociaż Twoja odpowiedź zaspakaja moją ciekawość w tej kwestii. :)
Kolejny Bernhard w reż. Lupy w Dramatycznym, „Na szczytach panuje cisza”. Nie mogę pozbyć się skojarzenia z Cioranem, ten tytuł funkcjonuje w mojej głowie jako „Na szczytach panuje rozpacz”, co zresztą wyjątkowo pasuje. Jak zwykle u Lupy – to bardzo, bardzo dobra sztuka, ale – niestety – tylko bardzo dobra. „Tylko”. Jest tu humor, jest prześmiewa, ironia, wykpiwanie (Lupa – Bernhard! ...
Dziewczyna z fabryki zapałek Króciutki film, godzinny zaledwie, minimalistyczny, oszczędny i w formie, i w dialogach, o tytułowej dziewczynie z fabryki zapałek, poszukującej miłości, ciepła, bliskości. Ten film jest jak przejmująca powieść obyczajowa. Bardzo dobry. Art School Confidential Całkiem sympatyczny pastisz środowiska sztuki akademickiej. Tylko fabuła naciągana i zakończenie kiepskie. Anna Frank. Cała prawda Całkiem niezły dwuod...
Cyganie pojawiają się też w niesamowitym filmie "Pociąg życia" w reżyserii Radu Mihaileanu.
1.Uczeń Alvin (Card Orson Scott)5 2.Alvin czeladnik (Card Orson Scott)5 3.Płomień serca (Card Orson Scott)5 4.Chłopiec z latawcem (Hosseini Khaled)6 5.Tym razem serio (Musierowicz Małgorzata)5 6.Jeż (Kotowska Katarzyna)5
Patrz jakie to ironiczne - piszemy o tych książkach w wątku o literackich rozczarowaniach :-)
O, tak. Trafiłaś ze Strugackimi od razu w sedno :-) Chyba nic lepszego nie napisali, choć wszystkiego nie czytałam (bardzo mi się podobała także ta książka: Miliard lat przed końcem świata: Rękopis odnaleziony w zagadkowych okolicznościach, świetney prześmiewczo traktujący sowiecką Rosję jest: Poniedziałek zaczyna się w sobotę). Ale chciałaś o Dicku - zatem po pierwsze opowiadania. Jako fanatyczka jego twórczości polecam wszystkie od początku (cz...
Palacz zwłok (5)
"Ni to reportaże, ni felietony" brzmi w moich uszach jeszcze lepiej :-) Ostatnio takie hybrydy bardziej mnie cieszą niż cosie należące do konkretnego gatunku. Książkę Reszki miałam w rękach niedawno, ale wypuściłam, jak przeczytasz, napisz kilka zdań, czy warto sięgać. Wyszła ostatnio też taka książka o stalinowskiej Rosji, zastanawiłam się nad nią: Szepty: Życie w stalinowskiej Rosji. Nerard wędruje do poszukiwanych :-) Keret, Keret...
Podobała mi się, chociaż razem ze Strugackimi to było za wiele jak na jeden miesiąc :) Co jeszcze Dicka jest dobre?
"Głową o mur Kremla" mam na stosiku koło łóżka, takoż i Politkowską ("Udręczoną Rosję", jej "Druga wojna czeczeńska" bardzo mi się kiedyś podobała - głównie z racji pasji i zaangażowania, ale nie wiem, czy taki typ dziennikarstwa przemawiałby do mnie dziś tak samo mocno). "Koniec mojej Rosji" też kojarzę. A z "rosjoznawczych" rzeczy, które nadawałyby się do czytania normalnie, a nie dla egzemplarz...
Obejrzałam, obejrzałam!:) Nie wiem, czemu niektórzy mieszają ten film z błotem, mnie się bardzo podobał. I narobił mi na dodatek apetytu na książkę. A McAvoy z filmu na film coraz lepszy:)
Wszystkim serdecznie gratuluję i dziękuję Eliot za konkurs oraz mataczom za pomoc w znalezieniu dusiołków. :-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)