Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Chcę. :-) I w kolejce na Sorokina i Pielewina się grzecznie ustawiam. :-)
Super, bardzo chętnie sprobuję Brocha :-).
Poprzestawialo mi sie na klawiaturze, a Lewica i Przewodnik Krytyki Politycznej to jedna ksiazka (=
Daga, a Ty chcesz Lewice + Przewodnik Krytyki Politycznej i Kysia Tolstoj?
Po "Anus mundi" czytałam dwie pozostałe książki Wiesława Kielara i tylko głębiej utwierdziłam się w przekonaniu, jak niezwykły to był człowiek. A wiadomość, że w B-netce jestem razem z jego...jak to się nazywa? - stryjeczną wnuczką? - zrobiła na mnie porażające wrażenie. asienka_, błagam, napisz o nim coś więcej!
Monika,dzieki,ale nie osiolkuj, mam w bibliotece pod nosem =)
Jak tylko będę mogła to wpadnę, ale Cię dawno nie widziałam :-).
No proszę, to koniecznie muszę Ci znowu coś przynieść. Dwa stosiki już mam uszykowane, ale jeszcze mi się chyba uda do plecaka coś wcisnąć - może "Autobiografię duchową" Brocha? :)
Tak, dziękuję bardzo, już przeczytałam i przyniosę. I oddałam jej te dla Ciebie.
Droga Ido, właśnie tańczę z radości :-).
U nas takiego wymogu o skonkretyzowanie nie było...W ogóle pierwszy raz słyszę o czymś takim...Ja mam "Portret Sarmaty w literaturze i malarstwie", do jutra mieliśmy oddać plan i bibliografię, ale nasza pani złapała zapalenie ucha...A że inne klasy mają czas do końca tygodnia...Bardzo liczę na te kilka dni:)
zawsze mozesz sobie sciagnac ebooka lub audiobooka: podaje link http://szukaj.torrenty.org/szukaj2.php i życze powodzenia:) przede mna tez w tym roku niestety matura wiec wiem jak jest ciezko
Ja podziękuję i ustawię się w kolejce za Buszującą do "O demokracji w Ameryce". Oyumi, to ja sie moze odwdziecze: mogę Ci pożyczyć Slavenkę Drakulić "Oni nie skrzywdziliby nawet muchy" - mam nadzieję, że chcesz. I Macieja Zarembę "Polskiego hydraulika". I W Pataganii Chatwina. Pielewina: Empire V, Generation P.
Dopiero co nieco opróżniłam półkę z pożyczkami, w sam raz na nowe. :)) Zaraz przeszperam Twój schowek! A z Buszującą się widziałaś? Miała dla Ciebie książki ode mnie. :-)
Somoza jest psychiatrą z wykształcenia i, moim zdaniem, to dobrze widać w jego książkach. Masz rację, że wybiera on sobie coś w rodzaju rdzenia, wokół którego buduje akcję z wątkami sensacyjnymi, mającymi przyciągnąć jak najwięcej odbiorców (czytadło), wzbogacając ją w nadbudowę psychologiczną, zwykle dosyć prawdopodobną i rzetelnie umotywowaną, w czym wyżej wspomniane wykształcenie mu pomaga (ambicje). Wynik: czytadło z ambicjami. Jeśli c...
Taki fragment z tej książki, tylko jej tytuł pozostaje dla mnie tajemnicą: "Poprosiłam, ostrzegałam, żeby ze mną nie rozmawiać - tak łatwo popadam w fascynację, z których tak ciężko jest mi się podnieść. A teraz każdy mój ruch, moje słowo, mrugnięcie, myśl, krok, każdy rysunek, każdy przesłuchany utwór, obejrzany film - wszystko jest dla Ciebie i o Tobie. Przez to stajesz się najsilniejszą cząstką we mnie, sytuacja gdzie to ja miałam chłonąć Cie...
Demokracja (bez przymiotnika) Linux czy Windows
A zobacz też do tego, co pisał Paul Peikert, zobacz: Kronika dni oblężenia: Wrocław 22 I - 6 V 1945 .............. O, może jeszcze Alojzy Twardecki, zobacz tu: Szkoła janczarów: listy do niemieckiego przyjaciela. Tylko z góry uprzedzam, w tych książkach nie ma ani grama fikcji literackiej. To wszystko działo się naprawdę. Ludzie i sytuacje przedstawione tam nie są literackim wymysłem...
Pewnie, że może być za jakiś czas, dogadaj się z Verdianą i po prostu jej przekażesz.:-) Verdiano, mam dla Ciebie "Ostatnie lato w Maisons-Laffitte: Rozmowy z Jerzym Giedroyciem, Zofią Hertz i Henrykiem Giedroyciem","O umiejętności życia" Gadacza, "Opowieść się rozpoczyna: Szkice o literaturze" i pewnie jeszcze coś znajdę, tylko poszperam w twoim schowku, gdzieś też miałam "Jubel". Veverico, chc...
No i kolejna dobra rada:-) Jednak zmieniam zdanie, próba zrozumienia systemu totalitarnego, albo walka z tymże systemem. Dzięki za pomoc:-)
kala ja mam tak samo - bardzo lubię "Opactwo Nortjanger" i stawiam je na równi z "Dumą.." oraz z "Perswazjami", a ciągle słyszę, że jest to najgorsza książka Austen. nie wierzę w to - najsłabszą książką (przynajmniej dla mnie) jest "Rozważna i romantyczna" ;)
Kłoskowska bardzo ciekawa, i uważam, że nadal aktualna w pewnych aspektach tej pracy... A na tamte czasy to mówienie o kulturze masowej w ten sposób w Polsce chyba musiało być nowatorskie... Książki Sinki nie dodałam do Biblionetki... bo zastanawiałam się, na czy mogę ją dodać, czy nie jest to aby "literatura specjalistyczna". Ale ostatecznie naukowe podejście do tematu chyba nie dyskwalifikuje książki wobec Biblionetki? Dodam, i zob...
U mnie było tak: Zimistrz: Opowieść ze Świata Dysku [T. Pratchett] - łojzicku! :) Kłopoty [M. Kishimoto] Kronika ptaka nakręcacza [H. Murakami] - chyba zaczynam dostrzegać niebezpiecznie dużo podobieństw pomiędzy jego książkami i wcale nie wiem, czy mi się to podoba Oddział chorych na raka [A. Sołżenicyn] - nastawiłam się na ciężką knigę, a wcale nie było tak źle Piąty elefant [T. Pratchett] - szczerze mówiąc, spodziewałam się czegoś więce...
Historia ludzi opisana w miarę ciekawie. Trzy różne części świata, trzy różne historie i co? Ten sam ser. Jaki wniosek się nasuwa - aby można było zrozumieć co najcenniejsze w życiu, potrzebny jest czas. Tak samo jak potrzebuje czasu dojrzewający ser.
Jako że autor tej książki jest gorącym zwolennikiem pirackich ebooków, to są one powszechnie dostępne w sieci. Mogę ci przysłać, wyślij mi emaila na adres podany w profilu.
Jeśli o mnie chodzi, to oczywiście, że może być za jakiś czas. :-) Jeśli pojadę na spotkanie w czwartek, to mnie raczej w piątek nie będzie. :(
Ja jestem "dostępna" od 12 do 14:45 :)
Mam swoją, mogę zaosiołkować gdzieś w połowie kwietnia. 24go będę. A potem dopiero w połowie maja - bo sie jadę moczyć w ciepłej wodzie.
Tylko ja bym chciała w porze lunchowej. 12???
Ciorana, Księgę złudzeń - ale podjęłam próbę przeczytania tego. Czy może być za jakiś czas? To już nie wiem - wieźć coś w piątek czy też nie?
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)