Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Czy nikt nie zna ksiazek, ktorych akcja toczy sie na amerykanskiej prowincji??
I tym samym konkurs został rozwiązany :D dziękuję wszystkim za udział i gratuluję wiedzy :]
Oczywiście xD
Wszystkie książki Suworowa.
Ścieżki dźwiękowe? Jak najbardziej! Moją ukochaną piosenką z filmu jest "A dream that only I can know" z "Yesterday's Children", wykonywana przez Jen Mahoney. Lubię też "A soft place to fall" z "Zaklinacza koni", "Endless Love" z "Mitu" i niezliczone utwory z anime, z całymi soundtrackami do "Haibane Renmei" i "Wolf's Rain" na czele. A ostatnio zakochałam się w ścieżc...
ja sie zapisuje ale z pytajnikiem na razie;) termin mi pasuje każdy bo mam to szczęscie i mieszkam w tym pięknym mieście
Mieczysław Smoleń - Stracone dekady, historia ZSRR 1917 - 1991 mój wykładowca. solidna pozycja.
Zajrzyj do "Imperium"Kapuścińskiego.Mi się bardzo podobała.Raczej nie typowo historyczna,ale warto przeczytać.
W bibliotekach, które znam, się nie płaci. I dobrze, bo choć 50 groszy to niedużo, odwiedzam biblioteki wystarczająco często, by się cieszyć. Gorzej, że - jak już kiedyś pisałam - opłat za przetrzymywanie książek również nie ma. Obecnie od dobrych kilku miesięcy czekam na "Opactwo Northanger" i doczekać się nie mogę. Nagabywana bibliotekarka nieodmiennie stwierdza, że ktoś nie oddał. Przetrzymywacze są zupełnie bezkarni. :(( Irytuje mni...
Czy moglabyś coś na temat tej ksiazki napisać.Widzialem ją w bibliotece.To są prawdopodobnie wspomnienia.
Książka, książka i jeszcze raz książka. O ile ekranizacje dwóch pierwszych części mnie zauroczyły i zachęciły do czytania - może dlatego, że byłam wtedy młodsza i z łatwością trafiły w mój gust - o tyle kolejne uważam za porażkę. Ostatnią również. Typowa przewaga efektów specjalnych nad treścią, w dodatku drastycznie okrojoną do głównego wątku. Na dokładkę brak uroku, łatwe do wyłapania błędy rzeczowe i Harry dramatycznie (czy może raczej: komicz...
Za radą Korniszona i zachwyconej koleżanki właśnie zaczynam "Nigdziebądź" Gaimana. ;)
O, masz podobne podejście do mojego.
Chciałem się Ciebie zapytać jak ty jako mężczyzna odebrałeś książkę Austen? Czy może coś w niej ciekawego znaleźć facet?
Książki na 6 to takie, które wywarły na mnie bardzo silne wrażenie, które nie zniknęło nawet do chwili obecnej; to książki, w których sie odnalazłem i poczułem jakąś więź z bohaterami i światem opisanym. Nie muszą być perfekcyjne, tylko mi bliskie.
Może nie są typowo historyczne, ale można się sporo dowiedzieć o życiu we wczesnym Związku Radzieckim - książki Zoszczenki oraz "Dzieci Arbatu" Rybakowa.
Przed sklepem w lesie stoi w kolejce mnóstwo zwierząt: niedźwiedzie, lisy wilki, jeże itp. Przez kolejkę przepycha się zając. Rozpycha inne zwierzęta łokciami, wreszcie jest na początku kolejki! W tym momencie łapie go niedźwiedź i mówi: "Ty zając, gdzie się wpychasz?! Na koniec!" I mach! rzuca go na koniec kolejki. Zając znowu się przepycha, ale znowu łapie go niedźwiedź i odrzuca na koniec. Zając powtarza swój wyczyn jeszcze kilka raz...
Chyba wina redaktora? Korekta wyłapuje błędy ortograficzne i językowe, nie niekonsekwencje autora (też może, ale w ramach hobby a nie pensji).
Małgorzata Kalicińska – Dom nad rozlewiskiem (4) Krystyna Kolińska – Tajemnice na sprzedaż (3) Szymon Kobyliński – Zbrojny pies czyli zestaw plotek (4) Nigel Cawthorne – Życie prywatne angielskich władców (3) Jocelyn & Kester Brent – Na oczach wszystkich (4) Hanna Muszyńska-Hoffmannowa – Listy Pauliny (3) Eugeniusz Paukszta – Młodość i gwiazdy (powtórka) Dziękuję, Jolu. :-) Bolesław Mrówczyński ...
Mkajzer, nie zgadzam się, że wszystkich wrogów by zakopał. W końcu pokazał to w ostatniej części :) A co do talentu to rzeczywiście jest przeciętny. Np, taka Hermiona, chociaż z mugolskiej rodziny jest najlepsza. A książka nie jest niesprawiedliwa. Zapewne nie czytałeś jeszcze 7 części, ale tam naprawdę dużo rzeczy będzie innych. I chyba dopiero po zakończeniu serii powinno się oceniać czy jest sprawiedliwa.
Przed chwilą skończyłem "Dumę i uprzedzenie" i zaczynam "Śmierć w chmurach" Christie.
Przeczytane w sierpniu 2007: - Austen J. "Duma i uprzedzenie" (6) - Ciechanowski J. "Powstanie warszawskie" (6) - Martin G. R. R. "Starcie królów" (6) - Christie A. "Morderstwo odbędzie się..." (5) - Monaldi R. & Sorti F. "Imprimatur" (5) - Davies N. "Powstanie '44" (5) - Christie A. "Próba niewinności" (4) - Aronson E. & Wieczorkowska G. "Kontrola naszych myśli i ...
Zafascynowała mnie ostatnio historia Związku Radzieckiego i poszukuje jakiś książek z tym tematem związanych, zarówno tych historycznych jak i również fabularnych. Jakie Waszym zdaniem są najciekawsze??
Ja się chyba muszę za tego Twojego Prousta wreszcie zabrać, bo jeszcze nie miałam okazji a może przynajmniej w konkursach mi lepiej będzie szło :-))
Pomyśl, że byłabyś wtedy pod dwoma wpływami. Mogłoby rozedrzeć :P
Rzadko stawiam 6. W ciągu minionego roku zdarzyło mi się to dwukrotnie. Dla mnie książka na szóstkę to książka, którą pokocham, której przesłanie uznam za nie tylko uniwersalne, ale nade wszystko prawdziwe i piękne. Książka na szóstkę to nie książka rewelacyjna. To książka, której słowa pozostaną we mnie bardzo głęboko i na zawsze.
Cała Syrenka :-)
:-) :-) :-) Po prostu słów mi zabrakło :-) Dobrze, że przełknęłam wieczorną herbatkę nim dotarłam to tej rozbrajającej dygresji, bo ani chybi znalazłaby się ona na monitorze :-) Pozostał uśmiech... od ucha do ucha :-)
po dłuśzym kresie, gdy inne książki były do czytania, skończyłem wreszcie Gormenghast. Wspamiała!
Betty Mahmoody - "Tylko razem z córką". Zauważyłam będąc ostatnio w bibliotece. Pamiętam, że gdy czytałam ją po raz pierwszy (jeszcze w podstawówce) zrobiła na mnie duże wrażenie. Wziełam, przyniosłam do domu, a teraz zasiadam do czytania... Chyba chciałam przekonać się jakie będzie moje spojrzenie na tę historię po 14 latach :-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)