Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Mam HP 7 i właśnie dziś skończyłam czytać.... I teraz myślę... I myślę... I nie mogę uwierzyć, że to już 7 i zarazem ostatnia część...
Max Gallo, Chrześcijanie t. 1 - 3, 2005: Max Gallo - znakomity francuski pisarz specjalizujący się w literaturze historycznej, znany polskiemu czytelnikowi z kilkutomowej monografii poświęconej Napoleonowi Bonaparte oraz z biografii Juliusza Cezara. Trylogia "Chrześciajnie" stanowi wyjątek na tle dotychczasowej twórczości Maxa Gallo. W opinii wielu znawców tematu to pierwsza publikacja od czasów genialnego dzieła "Imię róży" Umberto Eco, przedst...
Przypomina "Rozmowy z katem". Tyle, że z perspektywy syna SS-mana. Na pewno nie strata czasu!
Rzeczywiście niewiele... :P M. Łoziński to TEN Łoziński? Co to za książka?
I jak Pollack? Mów, mów! :-)
niestety, nie przeczytałam za wiele, bo mnóstwo innych rzeczy było do roboty... ale kilka książek jest: -"Poczwarka" Terakowskiej (4) - książka dobra, ciekawe nawiązania biblijne, kontrowersyjny temat opowiedziany w delikatny, wyważony sposób, ale fabuła trochę mnie rozczarowała - ja bym rozegrała to inaczej -"Komu dziecko, komu?" Samozwaniec (5) - bardzo zabawne, Samozwaniec jak zwykle trzyma poziom :) -"Baka...
Terry Pratchett, Zbrojni Terry Pratchett, Kosiarz Terry Pratchett, Ciekawe czasy Martin Pollack, Śmierć w bunkrze Giovanni Guareschi, Dziesiąty spiskowiec Tylko tyle???
Bardzo mało beletrystyki i o to mam do siebie żal. Ale będę nadrabiać w tym miesiącu. :-) Milewska Monika, Ocet i łzy: Terror Wielkiej Rewolucji Francuskiej jako doświadczenie traumatyczne (5) Perec Georges, Rzeczy (4) - rozczarowały mnie. Miałam wrażenie, że książka ta, pewnie aktualna kiedyś, dziś jest nazbyt oczywista. Canetti Elias, Tajemne serce zegara (6) - drugi tom aforystycznych zapisków Canettiego, dalszy ciąg "Prowincji l...
No patrzcie, a ja znajduję zwykle to pismo w piątym kiosku z kolei... Chyba zaprenumeruję je z dostawą do domu, uniknę tych poszukiwań. ;-)
To był miesiąc pod znakiem Harry’ego Pottera, bo w ramach bycia wielką fanką serii powtórzyłam sobie przed premierą siódmego tomu wszystkie poprzednie, tym razem w oryginale (oceny pozostają takie, jakie były, natomiast „HP&DH” po pierwszym czytaniu dostałoby między 3 a 4, ale zobaczymy, jak mi się „przetrawi” do wydania polskiego). Jerzy Kosiński – „Kroki” (5) Jerzy Kosiński – „Malo...
Ostatnie życzenie (Sapkowski Andrzej) [5] Pani Dalloway (Woolf Virginia) [5] Powrót posła (Niemcewicz Julian Ursyn) [4] Niedokończona gawęda (Kurecka Maria)[6] Ja, Klaudiusz (Graves Robert) [5] Dzikie wino (Gałczyński Konstanty Ildefons) [6] Powtarzane: Romeo i Julia, Małe kobietki, Pani na Srebrnym Gaju, Ania z Avonela i Ania na Uniwersytecie <- hehe w ramach wakacji ;) zaczęłam: "Mitologia Greków i Rzymian" Parandowskiego...
O, teraz wiem, co to za książka o pielęgniarce Corze. Dzięki. "Życie ukryte w słowach" widziałam ponad miesiąc temu i do tej pory przeżywam. Bardzo poruszający film.
A podrążę. ;) Które były nudne, które ciekawe?
- "Zerwać pąki, zabić dzieci" Ōe 4 - "Jane Eyre" Brontë 6 - "Tajemnica Siedmiu Zegarów" Christie 4 - "Entliczek Pentliczek" Christie 4 - "Zakończeniem jest śmierć" Christie 4 - "Portret artysty" Heller 5 - "Rok wilkołaka" King 4 - "Maleńka Pani Wielkiego Domu" London 5 (mocna!) - "Bo to jest w miłości najstraszniejsze" Müller 5 - "Anima v...
- "Cmentarzysko bezimiennych statków" A. Pérez-Reverte (3) - "Karawele wracają" A. L. Antunes (3) - "Historia oblężenia Lizbony" J. Saramago (5) - "Listy od zabójcy bez znaczenia" J. C. Somoza (4) - "Singapur, czwarta rano" M. Bruczkowski (4) - "Sekret hiszpańskiej pensjonarki" E. Mendoza (3) - "Jan Krzysztof" R. Rolland (IV tom) (ocena całości: 5) - "Z pokorą i uni...
Sam pomysł wydania wywiadów z "Lampy" to piątka. Karygodna redakcja stopień w dół, a to że nie wszystkie wywiady mnie zainteresowały, a zdażyło się kilka wręcz nudnych - kolejny minus.
Zazwyczaj nałóg nie jest analizowany przez uzależnionego, i zazwyczaj nie myśli się o skutkach ubocznych dla zdrowia, zwłaszcza, że przychodzą one późno. Nie mam nic przeciwko paleniu papierosów - kto musi i chce, niech pali, najlepiej jednak nie przy mnie. Niestety nasza mentalność jest wciąż jakby "po stronie palących" - przepisów o zakazie palenia na przystankach nikt nie przestrzega i nikt też ich nie egzekwuje (jak zresztą wielu pr...
Co do 80tki to trochę rozumiem Twoją ocenę, choć ja dałam wyżej. Dla mnie ta książka miała wiele smaczków kulturowo-obyczajowych, które trzeba było tak trochę wyławiać, ja jestem na to łasa, dlatego podobała mi się. Książka do której można wracać, niestety nie mam jej na własność.
ja czytam regularnie: -Dziennik Wschodni -Gazeta wyborcza -Słowo podlasia (regionalna) -Angora -National Geographic -Wiedza i życie -Świat nauki i parę innych. Wszystkie w bibliotekach.
To się często zdarza. W mojej akademickiej bibliotece często zdarzyło mi się pożyczyć książkę, której od bardzo dawna nikt nie czytał, a w bibliotece miejskiej w Limanowej, gdy wypożyczałam "Kanapę na skraju łąki", bibliotekarka szła szukać i trzy razy podchodziła i pytałą, czy coś takiego rzeczywiście widnieje w katalogu, dopóki jej tego palcem nie wskazałam. :-) Zdarzają mi się takie sytuacje, gdyż moim ulubionym sposobem wypożyczania...
Opowieść o Złodzieju Ciał - Anne Rice Lew i lilie - Maurice Druon Kronika zapowiedzianej śmierci - Gabriel Garcia Márquez Kiedy król gubi kraj - Maurice Druon O bibliotece - Umberto Eco Przeminęło z wiatrem (tom I) - Margaret Mitchell Przeminęło z wiatrem (tom II) - Margaret Mitchell Przeminęło z wiatrem (tom III) - Margaret Mitchell Krew królów - Jürgen Thorwald
Dzięki.
Bardzo bym chciała.
Jest taka książka pt. "Dworek, kontusz, karabela" Krystyny Bockenheim. Autorka opisuje tam życie naszej ukochanej szlachty w XVII wieku. Jest tu również mnóstwo ciekawych ilustracji. Mam nadzieję, że będziesz zadowolona. Pozdrawiam!
ojoj najbardziej w pamięci utkwiło: "o bibliotece" u.eco, "zupa z granatów" (jaki autor??) i.. . mendoza ze swoją pensjonarką... ale jestem niedokladna, za to wszystkim powyzsze polecam:) no i odkrycie roku: wywiady z o. Leonem Knabitem -> "od początku do końca", ostrzę ząbki na pierwszą część "schody do nieba"...
Ok. W takim razie poczekam:) Raz jeszcze dziękuję i pozdrawiam!
w moich biblioteka książki oprawia się ręcznie w folię, podoba mi sie to bo jest solidnie wykonane... niestety w szkolnej bibliotece gdy mam wypożyczyć lekture to musze dokładnie sprawdzić czy są wszystkie książki.. Moja koleżanka z klasy miała kiedyś pechową przygode bo stwierdziła że przeczyta lekture na ostatnia chywile- no i przeczytała...ale bez ostatnich kilkunastu stron więc na sprawdzianie z treści nie poszło jej najlepiej...
"Matka" Gorkiego
Przypomina mi sie (calosc fragmenty) "Dym" Zygmus z "Nad Niemnem" "Przedwiosnie" Z filmow: "Ballada o Januszku" - moze w wersji papierowej tez jest?
Już sie bałem że bede musiał wypisywać 10 ulubionych filmów (raczej by mi sie nie udało) a 10 arcydzieł no to sprawa prosta 1. Obywatel Kane 2. To wspaniałe życie 3. Ojciec chrzestny 4. Na nabrzeżach 5. Czarnoksiężnik z krainy Oz 6. Lawrence of Arabia 7. Lista Schindlera 8. Mr. Smith jedzie do Waszyngtonu 9. Casablanca 10. Gwiezdne wojny
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)