Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Podhorska-Okołów „Warszawa mego dzieciństwa” (4) Szczygieł „Gottland” (5) Thomas „Malcolm i ja, czyli rozkosze posiadania kota” (5) Montgomery „Ania z Zielonego Wzgórza” (powtórka 6) Montgomery „Ania z Avonlea” (powtórka 5) Berberyusz „Moja teczka” (5) Cabot „Śledztwo w rozmiarze XXL” (3) Goddard „Cienie przeszłości” (5) Bedford „Dziedzic...
Jola, ale Ty masz już tego Hena o Boyu w schowku...:) A ja go mam na półce i mogę Ci razem z Marleyem i innymi przesłać.
Ja też znałam, to kwestia książki i ujęcia. W razie gdybyś nie znalazła, to daj znać. :)
Hm. Z "Mantissą" jest taka dziwna sprawa, bo ona ma koszmarne oceny, i ja tego zupełnie nie rozumiem. Nie wiem, czy nie stało się przypadkiem tak, że większość czytelników porzuciła lekturę po mocno erotycznym, harlequinowym pierwszym rozdziale, który jest li i jedynie wstępem do dalszej doskonałości. :-) Mnóstwo mieszania, fabularnego i konstrukcyjnego, mnóstwo tropów i zagadek, a ponadto czułam się wiele razy zrobiona przez autora w...
Kochanica Francuza podobała mi się bardzo. Do Maga nie mogę się dopchać, bo mąż ją zaaresztował. A tu diabełek z pudełka - Mantissa czyha na mnie. Z taką pięć/szóstką kusi, kusi...
Znam okoliczności śmierci Boy,a. :-( Będę szukać książki. Boy - podobnie, jak Kossakowie - jest moją ulubioną postacią. :-)
"Życie miłosne" Zeruya Shalev (5) "Ten Inny" R. Kapuściński (4) "Wszystko jest iluminacją" J. S. Foer (5/6) "Przez ciemne zwierciadło" P.K. Dick (5) "Techniki wpływu społecznego" D. Doliński (5) "Mantissa" J. Fowles (5/6) B. dobry miesiąc. :-)
Powiem tylko tyle, Jolu, że ja normalnie nie płaczę nad książką - nad filmem, tak, nad książką dawno już nie - to tu się poryczałam na koniec. Świetnie napisana i dużo Boya jest - Hen bardzo dużo cytuje, to mi się u niego bardzo podoba. :)
Ojej! Ojej! Ojej! O Boy,u! Do schowka! Do schowka! :-)))
Ponownie "W stronę Swanna", strona 40, sześć, sześć, rewelacyjne sześć. :))) W wcześniej: 1. Błazen. Wielki człowiek, Józef Hen (O Boyu) 5 2. Świętoszek, Molier 5 3. Kosiarz :) 5
O matko! Zapomniałam o tym Pająku - dobrze, że mi przypomniałeś, Sznajper. :-)
Jean, jak tam Alicja? Mnie zachwyciła.
Patrzę w plany obu kierunków i wychodzi na to, że mam, niesamowite!, wolny weekend! Ponieważ na dwa ostatnie spotkania nie udało mi się dotrzeć, tym razem dołożę wszelkich starań, aby się w umówionym miejscu o umówionej godzinie stawić. :-) Podziękowania specjalnie dla Sówki za maila informacyjnego. Trybaliści drżą ze zniecierpliwienia!
Lala jest Twoja, Verdiano?
- Zwodniczy punkt - Dan Brown (mocna 4) - Alicja w krainie czarów - Lewis Carroll (5) - O tym, co Alicja odkryła po drugiej stronie lustra - (6) - Urząd - Tadeusz Breza (5) - Dom nad rozlewiskiem - M. Kalicińska (4)- byłaby piątka, gdyby nie wulgarne słowa - Ojciec Goriot - Honore de Balzac (4) zapowiadała się szóstkowo;po połowie znacznie słabsza - Nr 16 produkuje - Jan Wilczek (2) - Tajlandzka księżniczka - Ysabelle Lacamp (1) - Biurko ...
"ZAAWANSOWANE URZĄDZENIA MAGNETYCZNE, Tom 1, Wykuwanie przeznaczenia" monografia naukowa Prof. dr inż. Jana Pająka - nie ma w katalogu, to i oceny brak "Lux perpetua" Sapkowski 4 "Wojna w słońcu" Ennis Garth & Dillon Steve 5
Napisz coś więcej o "O bibliotece". BiblioNETka mi poleca, ale znaleźć nie mogę. Więc jeszcze intensywnie nie szukam. :)
O, widzę że też czytałaś "Błogosławionych...":) Są cudowni, prawda? Moja mama osttanio ich przeczytała i też była zachwycona - taka ładna baśń... A jaka smakowita;) tylko nie wiem, co by się stało gdyby do uszu naszych dostojników doszły takie bluźnierstwa jak występujące tam Jezus, Maria i Wszyscy Święci;)
"Miriam" Truman Capote "Kordian" Juliusz Słowacki "I nikogo już nie było" Agatha Christie "Nie-Boska komedia" Zygmunt Krasiński "Alicja w Krainie Czarów" Lewis Carrol "Alicja po drugiej stronie zwierciadła" Lewis Carrol Dwa dramaty, które są na mojej liście, przeczytałam, bo musiałam. A wiadomo, że Jean nie przeczyta dramatu z własnej woli, bo Jean dramatów bardzo nie lubi ;)
Aha, co czytam i skończę być może: • "Widnokrąg" Myśliwskiego, • "Podróże z Herodotem" Kapuścińskiego.
To celowo głównie literatura polska współczesna, czy wyszło przypadkiem? Ja prawie w ogóle jej nie znam...
Cóż, u mnie marzec mało urodzajny... :) • Umberto Eco "Zapiski na pudełku od zapałek" (5) - świetne. Napisany lekko i przyjemnie zbiór felietonów poruszających rozmaite problemy. • Ryszard Kapuściński "Jeszcze dzień życia" (6) - mało znany książka Mistrza i chyba niedoceniona. Napisana jest trochę bardziej osobiście niż "Cesarz", choć równie dobrze. Czyta sie bardzo szybko - język Kapuścińskiego nie...
1. Souad Spalona żywcem - 5 2. Życie erotyczne wielkich dyktatorów (Cawthorne Nigel) - 5 3. Hayden Torey Dziecko - 6 4. Byłem księdszem Jonasz - 5 5. Zapiski oficera armii czerwonej Piasecki Sergiusz 5 6. Piąty elefant Pratchett - 6 7. Wiedźmikołaj Pratchett - 5 8. Eryk - Pratchett - 5 9. Pomniejsze bóstwa - Pratchett -6 10. Lala Dehnel -5 11. Nostalgia anioła - Sebold - 4 12. Irak Piekło w raju - Smoleński 5 13. Miasto śniących książ...
W związku z codziennymi wyprawami do kina (Konfrontacje Filmowe, 2-18 III) w tym miesiącu miałam zdecydowanie mniej czasu na książki. Moje marcowe lektury, nieliczne, ale ogólnie rzecz biorąc udane: ~ Philippe Claudel, "Wnuczka Pana Linha" (5) Ascetyczna w swej prostocie opowieść, która chwyta za serce, a jednocześnie pozbawiona jest szmirowato-sentymentalnej lepkości. ~ Yoshimoto Banana, "Kuchnia" (5) ~ Anne Wiazemsk...
Przeczytane książki. Marzec 1.Nowe przygody Mikołajka(Goscinny-Sempe)6 2.Molekuły emocji(Janusz L.Wiśniewski)5 3.Chłopaki Anansiego(Neil Gaiman)5 4.Błogosławieni,którzy robią ser(S-K Lynch)5 5.Lista życzeń(Eoin Colfer)4 6.Król złodzei(Cornelia Funke)5 7.Przepraszam za wszystko(Jay Rayner)4 8.Imperium(Ryszard Kapuściński)5 9.O Bibliotece(Umberto Eco)5 10.Rozbuchana wyobraźnia Olivi Joules(Helen Fielding)4 11.Rzeczy ulotne(Neil Gaiman)5...
Przeczytane w marcu: "Małż" (5!)M. Dzido "Cząstki elementarne" M. H. (3-) "Makbet" W.Szekspir(4) "Tartak" D. Odija(5-) "Lubiewo" M. Witkowski (4) "Odprawa posłów greckich" J. Kochanowski(1!) "Tequila" K. Varga (4+) "Kamyk" A. Miklaszewska (5!) "Heroina" T. Piątek (3) W weekend skończę książkę Herty Muller.
"Zapisane na ciele" Winterson (4) "Namiętność" Winterson (4) "Wybieram życie" Dardenne (4) "Tego lata w Zawrociu" Kowalewska (6) "Góra śpiących węży" Kowalewska (6) "Atramentowe serce" Funke (4) "Kolekcja" Dehnel (4) "Lala" Dehnel (5) "Stopy Pana Boga" Rudowski (6) "Pamiętnik" Brzozowski (4) "Photo Icons. The Story Behind the Pictures" Koetzle (5) "Kościół dla średnio zaawansowanych" Hołownia (5) "Posłuszeństwo na co dzień" Sjösten (5...
Skopiowałam bez zastanowienia ze strony, gdzie najwyraźniej miałam zeszłomiesięczny nagłówek - oczywiście powinno być "Przeczytane w marcu";)
Przeczytane w lutym: -> Sarah Waters - Niebanalna więź (5) -> Kathryn Harrison - Focza dama (4) -> Vedrana Rudan - Ucho, gardło, nóż (4) -> Thomas Bernhard - Partyjka (4) -> Juan Carlos Onetti - Pożegnania (5) -> Julio Cortazar - Tango raz jeszcze (5) -> Vladimir Nabokov - Rozpacz (4) -> Marlen Haushofer - Sekretne drzwi (5) -> Krystyna Uniechowska-Dembińska - Apokryf wenecki (5) -> Ellis Peters - Tajemnica...
Znów dwa dni wcześniej, bo to ostatni moment przed poniedziałkiem, kiedy na pewno mam dostęp do internetu:) Zasady takie jak zwykle - bardzo proszę polecać, dzielić się, zniechęcać, ostrzegać i podstępnie kusić. Serdecznie zapraszam:)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)