Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Czytałam Łuk triumfalny, czytałam Trzech towarzyszy i były to książki bardzo dobre. Gam to jest coś, czego nie da się czytać. Tak jakby to nie pisał Remarque. Jest nudna i poplątana. Babka coraz to zmienia facetów, ale zawile, bez sensu. Nie można się w ogóle w tę książkę ani wczuć, ani zainteresować nią. Nie próbuj nawet czytać.
Właśnie dlatego ja piszę o Annie Elliot! Ja tam nie lubię iść za tłumem:)
Aż taki zły to nie. Tylko jak pisałam wcześniej, za szybko to wszystko biegnie, dopiero o ojcu, a już o synu (który nosi to samo imię zresztą), a za chwilę już o jego synu. Streszczenie życia każdego z nich, po kolei. I gdyby jeszcze te postacie były jakoś mocno nakreślone, żywe. A są jakieś takie rozmyte, papierowe. I właściwie do dzisiaj nie wiem, o czym to tak naprawdę było. ;)
Oj i Ty kilejny kamyk rzuciłaś na Melbę?:( Ech widać taki tej książki los:)
O, mnie też udało się rozwiązać Uśpione morderstwo:) A moja lista - jutro:)
Widzę, że Twoja przygoda z Iwaszkiewiczem rozkwita!:) Polecam Ci jeszcze "Kochanków z Marony", "Młyn nad Lutynią" i "Młyn nad Kamionną" oraz "Starą cegielnię".
Napisz coś więcej, proszę, o tej książce Kundery. Właśnie na nią poluję.
Hm... To jest kryminał z zacięciem sądowym. Taki uroczy, staroświecki kryminał.
1. Bąkiewicz Grażyna - O melba! (2) 2. Tryzna Tomek - Panna Nikt (4) 3. Brzezińska Anna - Wody głębokie jak niebo (4) 4. Grzędowicz Jarosław - Pan Lodowego Ogrodu (6) 5. Kasey Michaels - Flirt z panną młodą (3) 6. Campbell Bethany - Ich troje i kot (3) 7. Goldrick Emma - Jak ogień (4) 8. Gavriel Kay - Lwy Al-Rassanu (3) 9. Woods Sheryl - Nie o ósmej, kochanie (1) 10. Campbell Bethany - Zauroczenie (4) 11. Steele Jessica - Tak blisko, ta...
Jolu, a o czym ta "Sprawa nieostrożnego kotka"? Tytuł interesujący...
Prawda? Poczułam się przytłoczona ilością przeczytanych vievióry i zazdrosna, że ma tyle czasu...
1.Mikołajek(Goscinny-Sempe)6 2.Marley i Ja.Życie,miłość i najgorszy pies świata(Grogan John)6! 3.Córka nastawiacza kości(Amy Tan)5 4.Trzynasta opowieść(Diane Setterfield)6 5.Wieża z klocków(Katarzyna Kotowska)6 6.Mikołajek i inne chłopaki(Sempe i Goscinny)6 7.Sonata jesienna.Jajo węża (Ingmar Bergman)5 8.Singapur czwarta rano(Marcin Bruczkowski)5 9.LwyA-Rassanu(Guy Gavriel Kay)6 10.Prorok.Listy miłosne proroka(Gibran Khalil)5
przez ponad 20 lat mieszkałam w Puławach i bibliotekę główną wspominam nienajlepiaj. Filię 2 na Żeromskiego jako tako, filię koło szkoły 9 też nienajgorzej, ale było mało nowości i w bibliotece niewiele się działo. Z tego co piszesz wygląda na to, że nastąpiła jakaś poprawa. Pozdrawiam. Masz może linka do katalogu biblioteki głównej w Puławach? Szukam, szukam i znaleźć nie mogę ;-)
w tej chwili konkurs literacki na opowiadanie organizuje MBP w Bolesławcu i nie wiem czy w tej chwili, ale napewno co roku biblioteka w Kędzierzynie-Koźlu
Życzenia nikt nie chce spełnić, mimo podpowiedzi. Ech, Marie, na pewno te inne pragnienia Martina też były czyste. :-)
Malutka Czarownico, już wiesz jak mnie podejść. Strasznie lubię takie tropy. :)Do schowka!
Cenię Conrada, i to, że o jego twórczości można dyskutować bez końca. Znaczy ważny. (Jakby powiedział Znaczy Kapitan).
To fakt elektronika zazwyczaj kojarzona jest z marnej jakości techno itd. dlatego że takiej elektroniki niestety jest najwięcej. Na szczęście jednak można znaleźć wśród tak wielu beznadziejnych rąbanek jakieś perełki. Ja z elektronicznych brzmień uwielbiam różne gatunki downtempowe - chillout, ambient, trip-hop. Przy takich utworach często też bardzo dobrze czyta się książki. Polecam np. muzykę którą robią Kruder & Dorfmeister. Są to głównie remi...
• No i jak? No i jak?!!! • Z tym cieniem to wątpliwa sprawa, bo prawdziwy tytuł jest całkiem inny. • Dni Dobroci dla Czajek są constans w moich myślach i uczuciach, tylko czasem kondycyjnie nie wyrabiam z pocztą. Ale lada chwila albo coś koło tego, to już na pewno.
U mnie tzn. w Puławach na szczęście jeszcze wszystko za darmo chociaż jakby wprowadzili opłaty roczne to nie miałbym nic przeciwko. Pod warunkiem że te pieniądze faktycznie zasiliłyby konto biblioteki. A ogólnie to jak na bezpłatną bibliotekę jest całkiem nieźle. W budynku jest jedna dla dzieci, druga dla dorosłych. Biblioteka jest skomputeryzowana tzn. każdy może założyć swoje hasło żeby sprawdzać w internecie katalog, rezerwować książki, sprawd...
Wyrzucić "Krzyżaków", bo Sienkiewicz miał jeden schemat powieści, a Andrzej K. jest najfajniejszy i bardzo ładnie ewoluuje od warchoła do porzadnego faceta. Wyrzucić "Nad Niemnem", bo tam, gdzie są wydarzenia historyczne, to nie ma eweolucji bohaterów, a tam, gdzie bohater(ka) ewoluuje, to akurat w spokojnych czasach. Wyrzucić "Lalkę", bo ja jej nie lubię. W zamian za to wstawić "Przeminęło z wiatrem&q...
Anna Elliot? Słyszałam, że ideałem większości mężczyzn jest Elizabeth Bennet:p
Takie było zamierzenia Jane Austen. W końcu tytuł to "Rozważna i romantyczna". Mnie też ta książka podobała się najmniej. Chyba po prostu z braku ciekawych postaci męskich:))
Tyle przeczytalas w lutym.
Zabójstwo czytało mi się lekko, byłam ciekawa, jak to wszystko się rozwinie i zdziwiłam się, że tak podobne były realia tam i u nas. Rzeczywiście język współczesnej bohaterki był denerwujący, ale do przebrnięcia. Nie jest to książka mojego życia, ale też nie czas stracony, tak bym podsumowała. A te teatralne Twoje plany to jakieś Twoje postanowienie, pasja czy coś na zajęcia na uczelni? W Sabato w tej chwili przeszkadza mi styl. Jak czytałam, t...
Serdecznie gratuluję wszystkim uczestnikom, a szczególnie dzielnym debiutantom. :)Następnym razem wrócimy z większą ilością tarcz... :))
I jak po "Zabójstwie..."? "Poskromienie złośnicy" i "Burza" czekają mnie w marcu. Podobnie jak cała sterta innych dramatów i okołoteatralnych publikacji ;) "O bohaterach i grobach" jest cudowną książką, ale rozumiem problemy z poknięciem tego tomu w całości - ja też robiłam sobie dosć długie przrewy, ale jak już czytałam - to jednym ciągiem. Zresztą bardzo chcę w najbliższym czasie wrócić do Sabato (do &quo...
W tym miesiącu tylko trzy pozycje, a dwie w trakcie. Dopadł mnie chyba niż czytelniczy :( -> "Herkules Poirot - życie i czasy - biografia wg Agathy Christie" A. Hart (ocena 4; spodziewałam się czegoś ciekawszego. Owszem są zebrane wszystkie, najdrobniejsze nawet fakty z życia Piorota, ale brak komentarzy, analiz, przypuszczeń, teorii itp.) -> "Serduszko" E. Żmijewska (ocena 5; lekka, przyjemna książka. Należy do cykl...
To moźe być przedziwne połączenie. Też w takim razie czekam :)
Ten miesiąc to miał być miesiąc Szekspira a był (jest?) miesiącem Gogola. Nie dość, że gęstość jego tekstów odpowiednio wysoka, język bardzo dowcipny, a miejscami pięknie mówiący o tragiczności ludzkiego życia, to jeszcze dostrzegam znaki świadczące o podobieństwie moralnym między Gogolem a mną. Jeszcze łączy nas jedna rzecz, ale to już sprawa pozaliteracka i bardzo nad nią boleję. "Pizzeria <Kamikaze>" Etgar Keret (5) "...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)