Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Wiesz, piękna, wspaniała książka o przyjaźni, ale myślałem, że trochę więcej w niej odnajdę. Faktycznie zacząłem się zastanawiać ile mam w sobie z Prosiaczka. A na ucho Ci szepnę, że poluję teraz na tłumaczenie dla dorosłych (Fredzia Phi Phi), żeby je porównać) - wyjaśnił Misiak.
Kobieta fatalna jest opisana w "Zbójeckiej narzeczonej" Margaret Atwood.
Hej czemu mi nic nie piszesz na maila?:( zapytał Misiak smutno.
Poszłam do taniej książki tylko po "Zabójstwo z premedytacją" Selenicia, ale wyniosłam oczywiście jeszcze dwie inne książki - "Niebanalną więź" Waters i "Pierrot mon ami" Queneau.
Haruki Murakami "Tańcz, tańcz, tańcz" "Sputnik Sweethart" -w Muzie zakupione po kosztach :)
Zapytam się przy okazji, czy ktoś wie jaki jest najpełniejszy wybór opowiadań Manna? Ja mam wydanie PiW, 1963, jest dosyć obszerne, ale kilku pozycji nie ma ( np. "Śmierci w Wenecji" )
Hm, dlaczego tylko piątka dla Kubusia? - zapytała Czajka bezczelnie.
a u mnie ciutkę gorszy wynik: - "Bez śladu" H.Coben - "Sprawa haczyka z przynętą" E.S.Gardner - "Rosyjska baletnica" D.Steel - "Sen nocy letniej" W.Szekspir - "Cień winy" P.Quentin - "Wiem, że masz duszę" J.Clarkson - "Warkocz śmierci" F.Durbridge - "Echa" D.Steel - "Po co zabijać kamerdynera" G.Heyer - "Oblicza sprawiedliwości" W cz...
Proszę bardzo: "Mały pan Friedemann" "Pajac" "Tristan" "Tonio Kroger" "Katastrofa kolejowa" "Mario i czarodziej" "Oszukana" Niestety, minie sporo czasu, zanim po nie sięgne. Sesja straszy, a na półce piętrzy się stosik książek z biblioteki. Mam nadzieję, że one są cierpliwe i jeszcze trochę poczekają.
Hihi. Na poboczu drogi od razu mi lepiej. :-)
O tak :) Ja akurat czytam "Śmierć w La Fenice" Donny Leon - także Wenecja :) Mann jest wielki. Czy możesz podać tytuły tych "innych opowiadań"?
Na wyprzedaży w tesco wypatrzyłam w przemiłych cenach oba tomy "Pustelni Parmeńskiej" Stendhala oraz "Śmierć w Wenecji i inne opowiadania" Manna. Zawsze to jakiś powrót, choćby i jedynie literacki, we włoskie strony ;)
I jak? Zdążyłaś nabyć "Politykę"? ;)
Oto moja lista: (jak zwykle dydykowana Exilvii, która mnie zawsze namawia do sporządzania takowych list. Teraz dzięki temu, że założyłem specjalny zeszyt na to, lista będzie kompetentna:) - Joanna Chmielewska "Lesio" 3 - Maria Duńska "Nieśmiało pukam do nieba" 3 - Bolesław Prus "Na wakacjach" 5 - Bolesław Prus "Żywy telegraf" 3 - Dante Alighieri "Boska komedia - piekło" - 4 - Olga Tokarczu...
"Ostatnia wieczerza" jest czytana od poniedziałku do czwartku na Trójce o 22.20. Czytają Huelle i Zamachowski - polecam.
Świetny opis! Dziękuję za pozdrowienia i ja też Was pozdrawiam. Na zdjęcia czekam niecierpliwie. :-) Jeśli wyruszysz w Polskę, to zjaw się też w Warszawie. :D
1. Mroczna Wieża V - Wilki z Calla - King (5) 2. Mroczna Wieża VI - Pieśń Susannah - King (4) 3. Mroczna Wieża VII - Mroczna Wieża - King (5) 4. Sługa Boży - Piekara (4) 5. Oskar i Pani Róża - Schmitt (5) 6. Reisefieber - Łoziński (4), ale książkę polecam, bo to ciekawy debiut 7. Śmierć w Breslau - Krajewski (3) zbyt nużące 8. Pachnidło - Suskind - (5) bardzo mocna ta piątka 9. Najgłupszy anioł - Moore (4) 10. Dzieje Tristana i Izoldy (3...
Dziękuję za pozdrowienia. :-) Żałuję, że nie mogłam się zjawić, ale co się odwlecze, to nie uciecze. I ja pozdrawiam, będę sprawdzała stronę ze spotkaniami biblionetkowymi, co by sobie zdjęcia pooglądać. ;-)
"Władca pierścieni", "Lew, czarownica i stara szafa", "Czterej pancerni i pies"(w końcu walczą ze złym wrogiem, mimo że utwór zafałszowuje prawdę historyczną), "Stary człowiek i morze" (walka z własną słabością), utwory o panu Samochodziku (walczy on tam z przestepcami i złymi ludźmi). Jak przypomni mi się coś jeszcze to napiszę. Chciałem zapytać, dlaczego wybrałeś Medaliony? Przeciez nie ma tam nic o r...
Jasne że chciwość. :) Przepraszam za roztargnienie.
"Cała zazdrość była importem z Francji". Oczywiście Gosiu cała chciwość jest rodem z Francji. Lema mówisz? Nie mam wyjścia, może jeszcze nie w lutym ale w marcu już napewno przeczytam, tym bardziej, że na półce napewno coś się Jego znajdzie. Gorzej z Drdą podejrzewam, ze niełatwo będzie dostać tę książkę.:-)
Nie jestem zbytnio zorganizowanym facetem. Wiedziałem o dacie spotkania od dawna, ale gdy bardzo wcześnie wstałem, bo trzeba było iść do pracy na I zmianę ogarnęła mnie mała panika. Książka dla Eli niespakowana, dobrze, że chociaż wiedziałem, w której półce jej szukać. "Kadysz za nienarodzone dziecko" Kertesza wędruje do reklamówki. W pracy patrzę, co chwilę na zegarek. Ósma, dziewiąta, w pół do pierwszej... nucę sobie pod nosem "umówiłem się na...
Gdyby ludzie wszystko traktowali w kategoriach "opłaca się-nie opłaca" to nie mieli by żadnych pasji i zainteresowań wykraczających ponad to co niezbędne do życia.
Jeśli tylko powiesz mi, które to konkretnie strony, to bez problemu zeskanuje to dla Ciebie :-)
Przy takiej argumentacji dotyczącej możliwości znalezienia się tam - chyba rzeczywiście warto przeczytać. :-)
Przeczytaj recenzję, to będziesz wiedział dlaczego. Dobre w gruncie rzeczy, choć nie powalające.
Był! W każdym razie na pewno to było lato, pamiętam pola pełne kłosów i wiejską drogę tak żółtą jak te kłosy. Jak zwykle zapamiętałam wyrywkowo obrazy, ale fabuły już nie bardzo. :-)
A czy w tym Twoim filmie był wszechogarniający upał? Staram się znaleźć jakieś cechy charakterystyczne...
Pelny tytul polski: "Bez skrupułów: Autobiografia", oryginalny: ""Sex and shopping: Confessions of a nice Jewish girl".
Mosse K. "Labirynt"
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: Fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)