Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
1. "Mini-wykłady o maxi-sprawach" Kołakowskiego 2. "Nagrody Darwina" Wendy Northcutt 3. "Opium w rosole" Musierowicz - drugi raz 4. "Wielkie zasługi" Chmielewskiej 5. "Anioł radości" ks. Marka Dziewieckiego 6. Spóźnieni kochankowie" Whartona I to chyba już wszystko...
O, "Cień wiatru" czeka u mnie w kolejce :) Moja lista - bardzo skromna i wybitnie tendencyjna (czeszczyzna...:D): MacLean Alistair "Działa Navarony" John Steinbeck "Tortilla Flat" Ota Filip "Wniebowstąpienie Lojzka Lapaczka" Bohumil Hrabal "Pociągi pod specjalnym nadzorem" Bohumil Hrabal "Postrzyżyny" Vaclav Havel "Audiencja" Karel Capek "Hordubal" Karel ...
Mój czerwiec też był bogaty w lektury. Z Twojej listy Veverico znam Pachnidło i Madame. Obie niezłe choć obu coś brakuje do tego żeby je uznać za dzieła. Szczególnie Madame, do pewnego momentu fascynowała mnie, a potem okropnie znudziła. A oto moja lista czerwcowa --------------------- - "Sól ziemi. Chrześcijaństwo i Kościół Katolicki na przełomie tysiącleci" wywiad-rzeka z obecnym papieżem Benedyktem XVI (6) - "Listy do przy...
"Romeo zjawi się potem" i "Westchnienia jak morskie huragany" czytałam i całkiem pozytywne wrażenia, aczkolwiek zycie jest mniej barwne, tak mysle =/
Kava - bo Cobena znam :P Puzo Słowacki King Tolkien
Tak, tak! "Kryminalista" Głębskiego! Starsze pozycje, zwłaszcza XIX wieczne, są najczęściej lukrowaną wizją więzień w oczach kulturalnej części społeczeństwa. Z realiami więzienniczymi nie mają zbyt wiele wspólnego. Ale dorzuciłbym tu jeszcze "CK dezerterów" Sejdy.
Imponująca lista Veverico. Jeden z najbliższych miesięcy muszę koniecznie poswięcić literaturze serbskiej. Mój literacki czerwiec wygląda następująco: Oscar Wilde - "Portret Doriana Graya" John Milton - "Samson walczący" Antoine de Saint-Exupéry - "Mały książe" Gunnar Ekelöf - "Każdy człowiek jest światem" (poezja) Sven Delblanc - "Speranza" Ingmar Bergman - "Sonata jesienna; Jajo w...
Alex Kava Dan Brown wstrzymuję się od głosu :D Stephen King wstrzymuję się... :D pozdrawiam
Arthur Koestler "Ciemność w południe" Aleksander Sołżenicyn "Archipelag Gułag" Ostatnio przeczytana w języku angielskim rewelacyjna książka Karen Connelly "Lizard Cage". Wszystkie trzy - o więźniach politycznych.
Prószyńśki i S-ka
Moja lista (nie wiem jakim cudem taka długa, skoro przez prawie dwa tygodnie czytałam głównie notatki do egzaminów...): Danilo Kis - Klepsydra (3) Branislav Nusić - Gospodja ministarka Danilo Kis - Encyklopedia umarłych (4) Milos Crnjanski - Wędrówki (3) Miroslav Josić Visnjić - Piękna Helena (4) Banana Yoshimoto - Kuchnia (5) Anna Kańtoch - Zabawki diabła (6) Dragoslav Mihailović - Wieniec Petrii (4) Miroslav Josić Visnjić - Powieść o ś...
Kolejne podsumowanie tego, co przeczytaliśmy przez miesiąc - zapraszam do dyskusji i zwierzeń;)
Szaleńcy i obłąkani wg FAQ prk: Krzysztoń, "Obłęd" Kesey, "Lot nad kukułczym gniazdem" Kay Jamison, "Niespokojny umysł" Lori Schiller, Amanda Benett, "Cichy pokój" Sylvia Plath, "Szklany klosz" Joanne Greenberg, "Życie to nie bajka" Anonim, "Idź, zapytaj Alice" Jacek Głębski, "Kuracja" Susanna Kaysen, "Przerwana lekcja muzyki" Paulo Coelho, "Weronika postanawia umrzeć" Barbara Rosiek, "Byłam schizofreniczką" Tobino, "Dzik...
"Odmieniec" A. Minkowski I może "Malowany ptak" Kosińskiego?
"Buddenbrookowie" T. Mann "Saga rodu Forsyte'ów" J. Galsworthy "Saga o Ludziach Lodu" M. Sandemo "Grona gniewu" Steinbecka "Tabu" K. Dunin (dwa modele rodziny)
"Uśpieni" Carcaterry.
Nie jestem pewna, czy dobrze pamiętam, ale "Moje drzewko pomarańczowe" José Vasconcelosa
"Mała Dorritt" Dickensa.
Patrze na moje ksiazki i co widze? Totalna mieszanka. Nic dziwnego, ze jedna znajoma zartuje, ze czuje sie u mnie jak w ksiegarni. ;-) Wsrod ksiazek, ktore mi sie bardzo podobaly sa pozycje z roznych wydawnict. Przyklady: WAB, Zysk, Proszynski, Videograf, Kurpisz, Swiat Ksiazki, Siedmiorog, WL, Muza, Czarne, Libros, itd. itp.
Dziekuje za wszelkie wyjasnienia. Nie mialam pojecia, ze mozna sobie wybierac takiego patrona. ;-) Tez troche poszperalam, i znalazlam co najmniej dwoch szwedzkich(!) krolow o tym imieniu.
O Eryku Pomorskim mam nawet poemat, kupiony okazyjnie w muzeum:-). Tamten Eryk, który był patronem drugiego chłopca, był z duńskiej dynastii właśnie, a;e też jakiś mało znany (wiadomo, że jak RPGowcy się dorwą do historii, to zazwyczaj do tej mało znanej).
Homini wydało moje ukochane "Eleusis" Kerenyiego - też ich wielbię. :-)
Raczej mało prawdopodobne, powieści Eliadego nie dość, że są wciąż dostępne, to jeszcze słabo idą. ;)
Homini! Nałogowo kupuję wszystko, co wydają. Bardzo lubię też Znak i Fundację Aletheia. A wspominane przez Was "słowo/obraz terytoria" wygrywa u mnie w kategorii "uroda książek" :-)
1 - nie wiem, mam dylemat. Chyba bardziej Kava, ale... 2 - Puzo, bezdyskusyjnie. 3 - obaj, ale chyba wolę Słowackiego 4 - nie wiem, Smitha nie znam albo chyba nie znam, Kinga lubię tylko kilka powieści 5 - no tu bez zastanowienia - Tolkien
Tlumaczem mojej "Dumy..." (wyd. Swiat Ksiazki) jest Anna Przedpełska-Trzeciakowska i generalnie wszystko mi się podoba, oprócz przełożenia imion własnych - "Elżbieta" to mnie wręcz w oczy kłuje, a nieprzełożone zdrobnienie ("Lizzie") jeszcze bardziej, bo cóż to za podziwu godna konsekwencja? Sięgnęłam po książkę już po filmie, może dlatego tak mi to przeszkadza, ale po prostu nie pasuje mi to do klimatu. Zwlaszcza, ...
Wybacz gejowskie. Moja wina.;-)
Aha i byl jeszcze Eryk Pommern czyli pomorski. Do dzis w dunskim "Idz na Pomorze" jest tozsame z "a idz do diabla":) I jeszcze dwoch Erykow znalazlam, ale to tacy mniej znani w historii. Caly czas mowa o dynastii dunskiej.
Tak od razu to nie kojarze, ale sprawdze. Na razie pamietam dwoch Erykow - tego wspomnianego w Karin corce Monsa Waltariego (a wiec Szweda) i jeszcze Eryka ktoremu Wikingowie nadali przydomek Jagnie. To byl Dunczyk chyba. W ogole Wikingowie to mieli fantazje z przydomkami. Knut Widlobrody, Harald Sinozeby(!) Harald Pieknowlosy, Harald Zajeczostopy... A potem to juz nudy - w Szwecji na przemian Karol z Gustawem (albo Karol Gustaw;) w Norwegi...
Nokia wideo czy DVD?
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)