Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Madziaro droga jestem bardzo bardzo zainteresowana "Panem Samochodzikiem" Nienackiego...nie masz czasem?
Ależ Anno! Jako Misiak Ziwaszkiewiczowany występuję tu w obronie Wyproustowanej Czajki!:)
Jorge Luis Borges - "Powszechna historia nikczemności" (4) Nicholas Evans - "W pętli" (5) Bernhard Schlink - "Lektor" (4) Kjell Westö - "Lang" (5) Preethi Nair - "Sto odcieni bieli" (4) Candace Bushnell - "Szminka w wielkim mieście" (3) Wisława Szymborska - "Dwukropek" (5) Zadie Smith - "O pięknie" (5) Marek Harny - "Samotność wilków" (3)
"Ptasznik" Mo Hayder "Odwet" Jilliane Hoffman "George Rozpruwacz" Martina Cole
Bąkiewicz nie czytałam, wiem, że wyszła jakaś jej nowa książka "Opowieść z perłą w tle" i nawet miałam w rękach fragment. Ale jeśli chodzi o Sowę to nie dałam rady doczytać ani jednej jej książki, ani nawet opowiadania- za lekkie jak na mój gust. Szwaję próbowałam też czytać i też dałam sobie spokój. Nie lubię książek, które wydają się tak lekkie, że nie czuje się ich w rękach. Natomiast Szwaji podobała mi się 'Opowieść wigilijna':-)
A ja właśnie kilka godzin temu zaczęłam czytać Elżbiety Płaszewskiej "labrys" i jak narazie cieżko mi się od niego oderwać. Autorki kompletnie nie znam, to pierwsza jej książka w moich rękach.
geometria;)
Od niektórych książek nie można się uwolnić :) Dla mnie na pewno Tolkien, najczęściej Trylogia, Silmarillon i Hobbit w swoim czasie- wszystkie przygody Tomka ostatnio- Wilka Stepowego, Władcę Much, Narnię i Amber sobie powtórzyłem... ale coraz rzadziej powtarzam książki w całości, częściej kartkuję ulubione fragmenty - ksiązki na liście "do przeczytania" przyrastają w tempie geometrycznym :)
Absolutnie nie miała to być licytacja. Nie uważam, że ci, którzy czytają po kilka, czy kilkanaście razy jedną książkę są lepsi. Ani gorsi. Pytałam z czystej ciekawości. :) Tak, żeby dowiedzieć się, do jakich książek jesteście najbardziej przywiązani.:) Dla mnie istotne jest, czy dana książka nadaje się do kilkukrotnego przeczytania. Jeśli chcę wrócić - to znaczy, że urzekła mnie szczególnie. Sama ocena może oznaczać: "owszem, podoba mi s...
Dot, chodzę koło Znaczy kapitan Borchardta jak pies wokół jeża. Stoi na półce i czeka cierpliwie. Nie przepadam za marynistyką. Napisz od siebie, bardzo warto? Czy trochę warto?:-)
Przyjaźń to nauka kochania za zalety i tolerowanie wad. Podobno.
W tym miesiącu słabiutko: Goleman D. "Inteligencja emocjonalna" (5) Christie A. "Morderstwo w Boże Narodzenie" (6) Christie A. "Morderstwo na plebanii" (5) Christie A. "Strzały w Stonygates" (4) Kisielewski "Zamach. Tropem zabójców gen. Sikorskiego" (3)
znak drogowy
Trochę to wygląda na licytację, ale i tak wchodzę. Każdą z poniższych pozycji przeczytałem co najmniej pięć razy: Egipcjanin Sinuhe - Mika Waltari Przygody dobrego wojaka Szwejka - Jaroslav Hasek Zabić drozda - Harper Lee Ulisses - James Joyce Stąd do wieczności - James Jones Okrutne morze - (Autor! Autor! - przypomnijcie mi autora!) Sto lat samotności - Gabriel Garcia Marquez Miasto i psy; Pantaleon i wizytantki - Mario Vargas Llossa ...
Jak oceniasz O7 zgłoś się? :-)
Wydaje mi się, że to chyba nie ma związku z płcią. Bardziej z wrażliwością, a nawet przewrażliwieniem. No i, niestety tu Cię zmartwię, trochę też z egocentryzmem. Im bardziej jesteśmy w siebie zapatrzeni, tym częściej wydaje nam się, że wszyscy inni mówią, myślą, śmieją się właśnie z nas. Jak gdyby ciekawszych tematów nie było. :-)
No, to na tym najpiękniejszym ze światów jest nas już dwoje takich popaprańców... . :-)
Nie mam pojęcia...
Czytałam z tego tylko jedną książkę Moniki Szwai - Romans na receptę. Miła była, ale narzucało mi się jakoś porównanie z Chmielewską i pani Szwaja wypadła gorzej... Izabela Sowa i Grażyna Bąkiewicz - nie znam.
Cechą charakteru to nie jest. Ale jeżeli dla takich osób może istnieć jakaś wspólna cecha - to właśnie ta. Ewentualnie wytrwałość. Albo rodzina uwielbiająca dawać książki w prezencie. I lubiąca dawać prezenty. A w ogóle to wszystkie uogólnienia są głupie.
A Dziecko Rosemary?
Srebrny błysk śmierci - J. D. Robb
Cykl powieści Jamesa Pattersona o Alexie Crossie, np. "Fiołki są niebieskie", "Całuj dziewczęta", "Cztery ślepe myszki", "Pająk nadchodzi" itd.
polskie drogi
Sprostowanie: Antoni Kępiński spędził dwa i pół roku w obozie koncentracyjnym w Miranda de Ebro w Hiszpanii. Poświęcił jednak znaczną część swego życia niosąc ukojenie ocalałym z obozu Auschwitz-Birkenau. Niesamowity człowiek.
Ja się zgadzam i przyjmuję Twoje słowa Don Joyyo za dobrą (jak zwykle) monetę. Mamma di Tutti Mammi
Nasunęło mi się spostrzeżenie, że taka zła interpretacja zdarza nam się również w stodunku do najbliższych; zachowujemy się tak, jakbyśmy lepiej od tej drugiej osoby wiedzieli, co chciała powiedzieć. na dodatek coś negatywnego :( Tak się składa, że pracuję sama w dość odosobnionym miejscu firmy. Śkutek jest taki, że przez większość dnia nikogo nie widuję. Zamiast się cieszyć ze spokoju i komfortu, zastanawiam się, co złego zrobiłam, czy szef si...
Hmmm, odnosze wrażenie, że mogę Was zaskoczyć konkursem. Oczywiście to takie moje ciche marzenie. W sobotę zobaczymy, czy mi się to uda zrobić :D.
Od czterdziestu lat cykl o Winnetou Karola Maya - dobrze, że jest tych książek sporo, to jak skończę, mogę zaczynać od nowa. Ile razy - nie potrafię odpowiedzieć.
Ja też "lubię wracać tam, gdzie byłam już" Przede wszytkim Tolkien - "Władca Pierścieni", kiedyś co rok, ostatnio nie aż tak często, Montgomery - wszystkie części o Ani, cała Chmielewska, cała Christie, Bułhakow - "Mistrz i Małgorzata" co jakiś czas, Jeżycjada, seria Tomków, Paukszta - Złote korony.., Młodość i gwiazdy, kryminały Joe Alexa (bardzo lubię to wcielenie Słomczyńskiego), Pruszkowska oczywiście i wiele i...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)