Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Gary Gliter, Suzi Quatro, Smokie, Janis Joplin, The Animals i słynny Dom wschodzącego słońca, Carlos Santana z Europą i Sambą dla ciebie, Procol Harum z Prażoną kukurydzą i Bielszym odcieniem bieli, Bee Gees z Gorączką sobotniej nocy, The Rubets, Middle of The Road, King Krimson (Crimson?) i wspaniały Epitaf, Elvis Presley, Czerwono-Czarni, Czerwone Gitary, Piotr Szczepanik, Trubadurzy, Wojtek Gąsowski, Maciej Kossowski, Eruption, Omega i cudowna...
Bardzo lubię Rowling i Cabot ;) Rowling za niezwykłość - coś nowego w świecie fantastyki Cabot za poczucie humoru, lubie także Rayban ;) - np.: "Wirtualna płeć" Montgomery też - ta pisarka zapoczątkowała moją przygodę z książkami ;)
"Niedaleko Damaszku siedział diabeł na daszku w kapeluszu czerwonym, kwiatuszkami upstrzonym". :-))) To też Mickiewicz, prawda? Wszyscy to znają, prawda? :-)))
:)) Tamto, które cytowałam, było naprawdę Mickiewicza:) Dokładniej tak: Kapral: "Otoż - więc z rozkazem Brata Pana jechałem w miasteczko Lamego - Jak dziś pamiętam - więc tam byli Francuziska: Ten gra w kości, ten w karty, ten dziewczęta ściska - Nuż beczeć; - każdy Francuz, jak podpije, beczy. Jak zaczną tedy śpiewać wszyscy nic do rzeczy, Siwobrode wąsale takie pieśni tłuste! Aż był wstyd mnie młodemu. - Z rozpusty w rozpustę,...
Whitman, Różewicz, Twardowski.
Tak, Jana Frey też piękne książki pisze. Cabot też dosyć sympatycznie. Zapomniałam napisać w swoim poście, to tutaj dopiszę ;)
Lucy Maud Montgomery, za "Anię...", ale nie tylko. Cecily von Ziegesar (Ziesegar? nie mam pojęcia, jak to się pisze) za to, że "Plotkary" były takie... lekkie. I że można było przy nich spać na plaży. Czy chociaż przysypiać. I Agatha Christie. Ona chyba zagraniczna, nieprawdaż?
A Stachura? Stachura przede wszystkim! Później dopiero Asnyk, Pawlikowska-Jasnorzewska i Poświatowska.
Jana Frey- super książki oparte na faktach autentycznych; Meg Cabot- każda książka o czymś niezwykłym, ale każdy cykl ma inną tematykę. A na dodatek niezwykłe poczucie humoru, wartka i wciągająca akcja i dużo zróżnicowanych wątków. I super! A Rowling to jedyna pisarka, której twórczość fantastyczna jestem w stanie przeczytac, a wierzcie mi, że bardzo próbowałam czytać fantatykę i nic nie wyszło z tego zza wyjątkiem HP ;) ach, zapomniałabym o jesz...
Naprawde swietne!! To sie nazywa w samo sedno... Dziekuje:)
Nie potrzebuje kaset, tylko nazw wykonawców, chyba jasno się wyraziłam, jeżeli nie... to przepraszam:)
Nic nie szkodzi:) Jeżeli masz kasety z takimi wykonawcami, to napisz mi tytuły piosenek i wykonawcę, a ja sama sobie ich znajdę;)
Przepraszam za te błędy. Wstyd mi - nie wiem, czemu nie sprawdziłam...
Jak to wposzukujesz wykonawców/ O co Ci chodzi? Chcesz kasety magnetofonowe? Bo takowe posiadam.
W poezji zachwyca mnie właśnie to, że w tak niewielu słowach można tak wiele uczuć pomieścić.
"Nie tylko" - znaczy, że nie tylko do osób starszych:P
Kochani potrzebuję waszej pomocy:)Prośba skierowana do starszych i pamiętających przeboje lat 60, 70, 80-tych, ale nie tylko:P Chodzi oto, że w mojej miejscowości od kilku lat organizujemy sylwestra, w tym roku chcemy zrobić go na bazie przebojów dawnych lat (Bonny M, Abba, Elvis, Ch.Berry,itp). Poszukuje wykonawców takiego typu, może być twist, rock&roll, wszystko co stare, trwałe, piękne, taneczne i skoczne:P Prosze pomóżcie:) Będę bardzo wdzię...
Tylko,że nie zawsze tak to wygląda. Mnie szkoła do poezji nie zraziła a też za nią nie przepadam. Jest dajmy na to wiersz, znam okoliczności w których był tworzony, znam zamysł poety, czytam ów wiersz i rozumiem o co chodzi i do czego się autor odwołuje, ale niestety nie rusza mnie to. Nie zachwycam się, o ile temat nie jest tragiczny (bo wtedy przez wzgląd na szacunek dla cierpiących ludzi nie godzi się) to w moich oczach jest to struktura powie...
Ciekawą postacią jest Dorian Gray z "Portretu Doriana Gray'a" Oscara Wilde - tu można zobaczyć jak pokusa - jedna myśl może rozwinąć zło w człowieku. Polecam przeczytać i się przekonać. Za to najatrakcyjniejszą postacią o czarnym charakterze jest dla mnie Severus Snape z "Harrego..." i to w połączeniu z niesamowitą kreacją filmową mojego ulubionego aktora Alana Rickmana. Jest bajer! Ktoś pisał o Bohunie - i tu też się zg...
Płock pozdrawia...;-)
Interwencję Olbrychskiego z szabelką akurat popieram, była efektowna i efektywna, była w tym pewna symbolika a także dało wymierny efekt medialny. Takich "artystów" bym duchowo i materialnie kasował. Wiem, wiem, pewnie miał wizję, szkoda tylko, że chorą :)
Proszę Cię nie pal książek. To nie jest faszyzm. Ja kocham książki, choć nie przeczę, że niektóre lektury wywoływały u mnie tzw. odrzut w kąt, bo nic a nic nie wchodziły do głowy. Ale jesteśmy różni i różne rzeczy nas przyciągają i odpychają. Ja absolutnie nie znosiłam "Ferdydurki" Gombrowicza, "Procesu" Kafki, a nawet trudno mi było przedrzeć się przez "Granicę" Nałkowskiej i "Chłopów" Reymonta. Ale to prz...
Na pierwszym miejscu na pewno Krzysztof Kamil Baczyński. A poza tym - Asnyk, Pawlikowska-Jasnorzewska, Poświatowska, Staff, Przerwa-Tetmajer. Z tych obcojęzycznych - Goethe i Baudelaire. Poza tym generalnie lubię poezję i nie ograniczam się tylko do wyżej wymienionych autorów. Ostatnio zaczęłam odkrywać twórczość Bursy i Wojaczka. Jest mnóstwo pięknych wierszy, wystarczy tylko sięgnąć po tomik albo zerknąć do Internetu ostatecznie :)
Marion Zimmer-Bradley za "Mgły Avalonu" - najpiękniejszą, najpełniejszą, najważniejszą baśń o wyspie Avalon Burchardt Alice za "Srebrną wilczycę" - niezwykłą opowieść o kobiecie - wilczycy Jansson Tove - za "Muminki" - zgadzam się z poprzednią wypowiedzią, bo to najwspanialsza opowieść dla "wiecznych" dzieciaków (w każdym wieku) Lindgren Astrid - za "Dzieci z Bullerbyn", "Braci Lwie Serce...
:) oj maluśki, maluśki
Tak, chyba utrafiłaś w sedno. Ja Krystynę czytałam jako nastolatka i ogromnie mi się wtedy podobała, podobnie jak druga powieść Sigrid Undset "Olaf syn Auduna". Byłam zauroczona i ten sentyment pozostał. To tak jak z książkami Lucy Maud Montgomery - jesli przeczytasz po razpierwszy w dzieciństwie, będziesz do nich wracać przez całe życie, ale jeśli zabierzesz sie po raz pierwszy do czytania jako człowiek dojrzały (powiedzmy po 30), nie ...
Pierwszy raz przeczytałam tę książkę, kiedy byłam lekko po trzydziestce... Może Ci jeszcze dodam, że stanowi ona dla mnie rolę pocieszyciela, gdy mnie rozłoży grypa, czy inne choróbsko... Wtedy herbatka z cytryną i "Krystyna...", to dwie podstawowe rzeczy, które muszę mieć pod ręką. W całości czytałam ja kilka razy... Lubię jeszcze "Olafa...", ale on ma już o stopień mniej... Pozostałe ksiązki Undset juz do mnie nie przemawiają :-)
Gratulacje dla wszystkich! Szczególnie dla tych próbujących konkursowych przysmaków po raz pierwszy. Nutinko!! Wiedziałam, no wiedziałam,że Ty, to tych podejrzanych, wszystkich przekabacisz na swoją stronę - czuję zapach tych ciasteczek ;-) Ciekawa jestem tylko jak ich podszedł Pawlew... to musiała być jakaś pułapka na słonie!
Czajko, to może ja na okres następnego konkursu zaproszę do siebie taką żywiołową ciocię albo wujka?! Najpierw wyszabruję od Nutinki te mniamuśne ciasteczka z papryką, rozsypię na drodze jako przynętę a na końcu... na końcu ustawię Gwałtowną Osobę. I będziemy się bawić w złego i dobrego gliniarza... albo ciasteczko albo... łaskotki! ;-)
Bomba, Piotrowy! Szóstka z plusem!
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)