Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Bardzo polubiłem książki Wilbura Smitha a wielu nie można dostać już nigdzie. Poszukuję następujących tytułów: 1. Odgłos gromu 2. Gdy poluje lew 3. Łowcy diamentów 4. Kopalnia złota Interesuje mnie kupno, lub wypożyczenie do przeczytania. robik52
Ale szukania:) Wiecie ile już ściągnełam? Dokładnie dzisiaj 55 utworów:)Ale najlepsze jest to, że przez przypadek znalazłam mnóstwo moich najukochańszych, o których zapomniałam:) Dziekuje wam serdecznie. Zasłużyliście na buziaka :*
Paja i Anitra - chętnie bym do Was częściej zaglądała, ale czasu nie staje. Odpowiedzi na 2 pytania Paji, które jeszcze ich nie dostały: Raul miał na sobie rękawiczki z danielej skóry i szary kapelusz i buty. Resztę autor ukrył, ale nie wątpię, że była bardzo elegancka. Hrabia de la Fere odwiedził razem ze swoim wychowankiem groby królewskie w Saint Denis, tam Raul przyrzekł wierność Bogu, królestwu i królowi (chyba o to chodzi) Odwdzięczam...
Niekoniecznie, warto jej posłuchać jako przerwy w szaleństwach :)
A dlaczego???
Co to jest Maxim? Nadaje się do tańczenia w Sylwestra?
Kamień z serca:) Serio:)
Książka mojego życia to bez wątpienia "Winnetou".
Z poważniejszych, Krzysztof Kamil Baczyński. Z mniej poważnych, Marian Załucki.
A czy masz jakiś ulubiony wiersz Baczyńskiego?
Nie zgadzam się z określeniem Paula Coelho "marnym pisarzem"!! wszystkim którzy uważają go za taką osobe polecam lekturę "11 minut" czy zaskakującą "Weronika postanawia umrzeć"!! Koleś ma świetne podejscie do codziennych spraw, umie je w sposób niezwykle barwny przedstawić. Uwarzam, że warto zapoznać sie z jego twórczościa!! :)))
Może ta wielostopniowość powieści Musierowiczowej jest celowa. Zaczynamy od rozrywkowej "Szóstej klepki", a kończymy na poważnym "Języku Trolli". W miarę czytania sami dojrzewamy, zmieniają się nasze problemy, o których chcemy czytać- szukać rozwiązań. Zmieniamy się my- to i zmieniają się oni. : )
Obawiam sie ze, ksiazki Musierowicz nie sa zbyt dobrze zrozumiane przez przez polskich czytelnikow dawno zamieszkalych poza granicami kraju.
moze one nie sa inteligentne ;) albo sa, ale ulegly zludzeniu, myslac poczatkowo, ze uda im sie rozgraniczyc "prawdziwe ja" od "postaci z ekranu".
A ja jeszcze dołożę coś poważniejszego. Chuck Mangione "Dzieci Sancheza"
Zgadza się - podałaś! Nie przeczytałam uważnie. Wybacz. :-))
Bielszy odcień bieli jej podałam.
Zdecydowanie na pierwszym miejscu Krzysztof Kamil Baczyński, potem Leśmian i Norwid, Pawlikowska-Jasnorzewska i bez przerwy odkrywany na nowo - Herbert. Tuwim za "Kwiaty polskie", Gałczyński za "Zaczarowaną dorożkę"
Ja twierdzę że matematyka to sama poezja :)
Dodaj do wszystkich doskonałych propozycji "Bielszy odcień bieli" - Procol Harum, Franka Sinatrę i Nat "King" Cole'a - to nieco starsze, ale przepięknie się słucha i jeszcze piękniej tańczy! Robi klimacik... Miłej zabawy!:-)
Kolega bardzo syntetycznie podsumował dyskusję ;). Wszystkie książki naukowe mam nowe, wyglądają imponująco i stwarzają wrażenie profesjonalizmu.. ale czytanie starych książek jest fajne. Są jak ulubiona poduszka ;)-dopasowane do czytającego.
A śmierć Portosa? Jest bardziej dramatyczna i taka... rozdzierająca. Zawsze, gdy o niej czytam, wściekam się na Aramisa i jego genialne pomysły.
Oczywiście - śmierć Atosa. Siedzę i ryczę, ile razy bym tej sceny nie czytała. Pewnie inne tez sa wzruszajace, ale przy tej wydaja sie pozbawione emocji ;)
A teraz pyatanie bez odpowiedzi ścisłej: Jakie fragmety w trylogii was wzruszają? Ja mam kilka, które nie bedąc smutnymi zawsze doprowadzają mnie do łez. Nik u mnie nie czytał tryllogii i chociaż ode mnie znaja treść i bardzo często cytaty śmieją się ze mnie.
Ja czekam z niecierpliwością mam nadzieję dostać kilka książek!
Co do cytatów znam je tak samo ;D A co do dokładności wydaje mi się że dobrze.
:)) Gdyby to odemnie zależało to przez całą noc puszczałabym tylko i wyłącznie Chucka Berriego:P no i ewentualnie Elvisa:) którego kocham:) Jolu dziękuję Ci za tyle nazwisk:) Już ok 40-stu utworów znalazłam:)Szukam dalej!
A Anne McCaffrey, Andre Norton? Bądźmy sprawiedliwi i podzielmy tytuł! Pierwsza za świetny cykl o smokach i ich jeźdźcach, druga za "Świat Czarownic". Oczywiście Tove Jansson, Astrid Lindgren, L.M. Montgomery - nie trzeba pisać za co! :-))))
Ja chcialabym dostac pare ksiazek Normana Daviesa. Przeczytalam fragmenty "Wysp" i mysle, ze to jest to, co sprawiloby mi najwieksza przyjemnosc. Uwielbiam takie grube, przekrojowe opracowania historyczne napisane zwyczajnym jezykiem. Tylko kto by mi taki prezent kupil? Nigdy nie dostaje ksiazek, coz takie zycie...
Ja właśnie weszłam w etap : Żadnych Książek. To tylko brzmi tak okropnie. Jednak w ciągu ostatniego roku kupiłam ich tak dużo, że jeszcze nie przeczytałam wszystkich, na dodatek po dokładnym przeglądzie Szafki Zamkniętej, czuję się mocno zagubiona ilością pozycji, które posiadam już. Brakuje mi tylko utworów, które już czytałam i chciałabym posiadać. Teraz kolekcjonuję filmy ;). Chociaż doskonale wiem, że to chwilowe... Do dawania książek mam ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)