Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Akcja powieści toczy się w czasie upalnego lata w Lahore i przedstawia upadek Daru Shezada, młodszego bankiera ze skłonnościami do haszyszu i żartów. Jego poczucie niepewności wzrasta, kiedy ze Stanów wraca przyjaciel z dzieciństwa i rywal. Ozi ma to wszystko, czego nie ma Daru: Mitsubishi Pajero, świetnie płatną pracę, zagraniczne wykształcenie, bogatego skorumpowanego ojca i piękną żonę, która w tajemnicy prowadzi drugie życie jako dziennikarka...
"»Zjawa« to jedna z najbardziej poruszających, surowych i fascynujących opowieści o samotnej wędrówce, jakie kiedykolwiek czytałem". Akiva Goldman, scenarzysta filmu "Piękny umysł", zdobywca Oscara Oparta na motywach życia trapera Hugh Glassa, postaci autentycznej, powieść "Zjawa" to relacja o tym, jakie żniwo może zebrać zawiść i zdrada, i czym bywa obsesja zemsty. W roku 1823 trzydziestosześcioletni Hugh Glass zaciąga się do oddziału...
Przestępcy seksualni zwykle postrzegani są w dość jednolitych kategoriach – jako sprawcy, którzy w wynaturzonych czynach seksualnych realizują swoje potrzeby seksualne. W wielu wypadkach przestępstwa te określane są mianem "crime of passion". Po tym pojęciem skrywa się fałszywa sugestia, że sprawcy ci nie do końca są odpowiedzialni za swoje działania, targani gwałtownymi namiętnościami, nie panują nad zachowaniem. W książce "Przestępcy seksua...
Magdalena Zamorska – doktor nauk humanistycznych, kulturoznawczyni, tłumaczka; adiunkt w Instytucie Kulturoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego. Do jej zainteresowań badawczych należą: strategie twórcze, zagadnienia doświadczania, percepcji i recepcji, sposoby angażowania widza w nowym tańcu, jak również związki sztuk performatywnych z technologią i nauką. Zrealizowała projekt badawczy "Multimedia: strategie wykorzystywania nowych mediów" (elektro...
Od razu na myśl przyszedł mi Cud ojca Malachiasza w którym tytułowy mnich siłą modlitwy przeniósł na odległą wyspę tancbudę siejącą zgorszenie (wraz z panienkami i klientami). Przy czym nie został bynajmniej przez swych zwierzchników za to pochwalony :)
Zainspirowana prawdziwą historią opowieść o gorylu, który spędził niemal trzy dekady w minizoo mieszczącym się przy centrum handlowym, nie widząc żadnego przedstawiciela własnego gatunku. Kiedy poznaje Ruby, malutką słonicę odebraną rodzinie, Ivan zaczyna postrzegać miejsce swojego zamieszkania z zupełnie innej perspektywy. I tylko od niego będzie zależeć czy uda mu się coś w życiu Ruby zmienić. Trzymając kciuki za Ivana, trzymamy je tak napra...
Książka poświęcona jest postaciom demonicznym w twórczości pisarzy polskich XIX-XXI wieku. Jej bohaterami są najpopularniejsze i najbardziej charakterystyczne postaci z literatury dziecięcej, takie jak Baba Jaga, smok i krasnal, chociaż nie brak informacji o strzydze, topielcu czy dziwożonie. W pracy podjęto problematykę pochodzenia wymienionych istot, pokazano ich rolę w ludowej demonologii, a następnie przedstawiono ich różnorakie metamorfozy, ...
Świat aż się roi od byków. Pół biedy, jeśli taki byk ma rogi i pasie się na łące. Gorzej, kiedy nie ma ani rogów, ani nawet łat, a zamiast brykać w koniczynie poprzez nasze słowa wdziera się na salony. O, takie bezrogie byki językowe to są dopiero groźne! Próbowałam je kiedyś okiełznać, a potem zgromadzić w książce "Byk jak byk". Ale gdzie tam! Nie zmieściły się. Napisałam więc kolejną książkę - tę, którą trzymasz w ręku. I w niej jednak zmieś...
Trzynastoletni Dawid pod nieobecność rodziców zamieszkuje u ich znajomego, Melchiora Rasmusena, właściciela Antykwariatu pod Błękitnym Lustrem w podupadłej dzielnicy portowej. Pewnego ranka Melchior znika. Pozostawiona przez niego krótka wiadomość pozwala Dawidowi i jego nowej koleżance Larisie podjąć poszukiwania. Stopniowo zaczynają oni odkrywać dziwne okoliczności zaginięcia Melchiora. Wkrótce będą się musieli zmierzyć z niełatwymi pytaniami n...
Niejako dla równowagi wskażę to: http://hpmor.com/
Szczęśliwa ziemia (4,5) Senne miasteczko na prowincji. Powrót z wielkiego miasta, tajemniczy zamek, nastrój grozy. Niektórzy mogliby pomyśleć że chodzi o "Ciemno, prawie noc" J. Bator. Ale na szczęście nie. Ona uzewnętrzniała swoje idiosynkrazje wobec "ciemnego, pisowskiego luda", Orbitowski daje za to pełnokrwistą opowieść obyczajową o dorastaniu, mierzeniu się z dorobkiem kilkunastu lat dojrzałego życia. Rozlicza się z pokoleniowymi przeżyciam...
O, kurczę, chyba po dłuższej przerwie od Jeżycjady znów się nią zainteresuję! I to nawet nie odświeżając sobie wiedzy, kto z kim, kiedy i jak, ani nie czytając zaległych tomów, bo u pani Małgorzaty najbardziej podoba mi się wiarygodny i bogaty rysunek wewnętrzny postaci, a do tego nie trzeba wiedzieć ani pamiętać kto jest kim i jak jest "skoligacony" z resztą.
Trzeci tom to nawet z chęcią bym przeczytał, bo ma być znów na Genabackis, i to walka z Pannion Domin. Tylko, że mam po prostu uczucie przesytu! Cały 13-tomowy cykl Miecz Prawdy łyknąłem (co prawda jeszcze za kawalerskich czasów) w 2,5 miesiąca i nie znudził. A tu to było męczenie, zmuszanie się do przeczytania przynajmniej 50 stron dziennie... ale i tak dzięki za słowa zachęty! Czuję, że mimo wszystko cykl jest literaturą, którą po prostu wypada...
Polecę Ci pewną ciekawostkę: Do gwiazd. Autor to "ojciec założyciel" kościoła scjentologicznego :). Książka ma stosunkowo niską ocenę średnią (3,5 z siedmiu osób), ale na mnie zrobiła co najmniej dobre wrażenie. Żadnych odniesień "religijnych"(przynajmniej tak mi się zdaje), kawałek niezłej s-f. Sądzę, że warto.
Projektowanie wnętrz - 3,0 Koniec współuzależnienia: Jak przestać kontrolować życie innych i zacząć troszczyć się o siebie - 5,0
Do pierwszego tomu podchodziłem dwa razy i ledwie przebrnąłem przez całość. Drugi wciągnął, choć zaskoczył mnie przeskok akcji do innych bohaterów i na inny kontynent. Dopiero przy trzecim tomie, gdy z pozoru niezwiązane wątki zaczynają się zazębiać, wpadłem po uszy i nie przestałem czytać do ostatniej strony "Okaleczonego Boga". Ale na wiele oddechu od wojny bym nie liczył. Są tomy, gdzie dużo czasu poświęca się historii jednej, czy kilku osób, ...
"Relacja między kobietą i mężczyzną, aby przyniosła przynajmniej spełnienie, musi być przedmiotem pracy. Część ludzi wyobraża sobie, że o jakości związku decyduje spotkanie odpowiedniej osoby. Oczywiście, znalezienie pasującej do nas osoby jest istotne, ale – jeśli nie mamy odpowiednich umiejętności – prędzej czy później ją stracimy. Nie wystarczą starania i dobre chęci. Potrzebny jest dostęp do wiedzy jak ukierunkować wysiłek, na jakich polach i...
Miesiąc nadzwyczaj ubogi - z okazji noworodka ;D 1. Ogrody Księżyca (4.0) 2. Bramy Domu Umarłych (4.5) mój początek - i nie wiem, czy nie koniec - przygody z Imperium Malazu. Jak to już gdzieś pisałem, chyba zaczynam wymagać od fantasy czegoś więcej, niż samej przygody. Oba tomy były ciężkie, a dodatkowo militarystyczność fabuły mnie dobijała - nie przepadam za książkami wojennymi. Może ktoś mnie namówi do kontynuacji?? Język bogaty, świat...
Co do Munro, to jestem gotów Ci przyznać rację, bo przy "Uciekinierce" nuda ze mną wygrała i nie dokończyłem tych opowiadań. Jednak muszę powiedzieć, że Widok z Castle Rock to bardzo dobra książka. Niby opowiadania, ale jednak scalające się w jedną całość, książka nie znużyła mnie nawet na chwilę. Może spróbujesz?
WRZESIEŃ Dziewczynka z balonikami - 4,5 Droga do Nidaros - 4 Dziękujemy za palenie: Dlaczego Afryka nie może sobie poradzić z przemocą, głodem, wyzyskiem i AIDS (85%) - 5 Srebrna Łania z Visby - 4,5 Drewniana twierdza - 4,5 Pan wilków - 4,5 Carska manierka - 4 Triumf lisa Reinicke - 4,5 Dzika Mrówka pod żaglami - 4,5 Dzika Mrówka i Jezioro Złotego Lodu - 4,5 Sfera Armilarna - 4,5 Mariola, moje krople... - 3,5 Rose de Vallenord - 5 L...
Za to ja nie popisałem się też we wrześniu, ale co zrobić. Jedyna znaną przeze mnie książką, którą napisał Moric Rudo, jest Urwis Packo - o szopie praczu:) Polecam serdecznie.
Lekcji udziela Christopher Hart. Słonie, niedźwiedzie, psy, myszy, koły, hipopotamy... Skoro umiesz je nazwać, umiesz je też narysować! W tym podręczniku jest mnóstwo informacji o rysowaniu postaci z kreskówek – z łatwością ożywisz je na papierze. Przechodząc kolejne etapy rysowania, będziesz korzystać z ilustracji i cennych wskazówek eksperta - Christophera Harta. Ta książka to absolutny niezbędnik początkującego rysownika! Wiek: od...
Zmiany - 4,5 {akcja: Nobliści} Zdecydowanie za krótkie jak na powieść autobiograficzną, co szumnie głosi okładka, ale i tak warto. Lis Przechera - 5 Smutne, bo takich "lisów" wciąż wokół nie brakuje. Poemat, po który miłośnicy klasyki powinni sięgnąć. Mężczyzna, który tańczył tango - 5 Bardzo dobra opowieść o miłości, tangu, szachach. Pewne podobieństwo do książek Isabel Allende, ale to tylko na plus. Wanna z kolumnadą: Repor...
Wszystko, o czym powinny wiedzieć dzieci od lat siedmiu do dwunastu, by malować realistyczne obrazki zwierząt – od kotów, psów i koni po pająki! Podstawowe zasady i terminy plastyczne wytłumaczone zrozumiałym dla dziecka językiem. Specjalnie opracowany zestaw interesujących ćwiczeń praktycznych oraz informacje o wielu różnych materiałach i technikach malarskich. Zrozumiałe, łatwe do naśladowania wskazówki i przykłady. [Arkady, 1995]
Leonard Peacock kończy osiemnaście lat. Z tej okazji szykuje prezenty dla przyjaciół, goli głowę na łyso i zabiera do szkoły pistolet… Tego dnia zamierza rozliczyć się z przeszłością i dorosłymi, którzy go nie rozumieją. W świecie Leonarda nie ma miejsca na kompromisy, wszystko jest albo czarne, albo białe. Jak w starych filmach z Humphreyem Bogartem... Pif-paf! „Wybacz mi, Leonardzie” – jedna z trzech powieści młodzieżowych Matthew Quicka – t...
O tym jak kawa – „siła nieczysta” ma wpływ na życie ekscentrycznego Amerykanina. Oscar Progresso siada codziennie w ogrodzie na szczycie góry (uzbrojony w walthera P88, z którym się nie rozstaje), spogląda na Rio de Janeiro i spisuje swoje wspomnienia, po czym skrzętnie upycha je w mrówkoszczelnej kasecie. To, co przeżył, wydaje się nieprawdopodobne: zabójstwo w obronie własnej, pobyt w szpitalu psychiatrycznym, małżeństwo z cudowną milioner...
Porywająca kontynuacja „Piątej fali”! Ci, którym udało się przeżyć kolejne fale inwazji Obcych, zrozumieli, że by przeżyć w nowej rzeczywistości, nikomu nie można ufać. Konflikt dwóch cywilizacji wkracza na zupełnie inny poziom. Ocaleć może tylko jedna ze stron. Dlaczego bezcieleśni Obcy chcą wymazać z powierzchni Ziemi ostatnie ślady ludzkiej cywilizacji? Jak Cassie i jej przyjaciele zamierzają przetrwać okrutną zimę i czy uda im się zn...
Ta książka to duchowy zasilacz! Zupełnie nowy przepis na życiową pełnię! Szymon Hołownia zaskakuje po raz kolejny! Wprowadza nas w tajniki duchowego życia przez… kuchnię. Proponuje proste i sprawdzone przepisy, dzięki którym odzyskamy siły i zdrowie. Korzystając z własnego doświadczenia Hołownia zdradza nam, jak możemy wysmażyć cuda i nakarmić wygłodniałą duszę. Wszystkie potrzebne do tego składniki mamy pod ręką. Wystarczy po nie sięgnąć i…...
Najnowsza powieść jednej z najwybitniejszych polskich pisarek. Naznaczona emocjonalną intensywnością historia kobiety próbującej przełamać towarzyszące jej od zawsze poczucie wyobcowania i poszukującej porozumienia z matką, z którą zawsze łączyły ją trudne relacje. To najodważniejsza, najbardziej osobista książka Magdaleny Tulli. Autorka odkrywa w niej uniwersalną prawdę o kondycji ludzkiej, w którą wpisany jest pierwiastek obcości, niedostos...
Gdyby nie Jacek Cygan, polska muzyka nie byłaby taka sama. Jego piosenki od lat śpiewają najlepsi polscy wokaliści, a wraz z nimi cały kraj. Bez niego Edyta Geppert nie zadebiutowałaby tak wspaniale piosenką „Jaka róża taki cierń”, Grażyna Łobaszewska i Staszek Sojka nie odkryliby przed nami, że „Czas nas uczy pogody”, a Ryszard Rynkowski nie namawiałby nas, byśmy „Wypili za błędy”. Edyta Górniak ze swoim utworem „To nie ja” nie odniosłaby t...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)