Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Łoj, jakoś coraz mniej czytam... Inna rzecz, że Ozem delektowałam się jakieś dwa tygodnie, a jest to 600 stron, pokaźna cegła. Ziarno prawdy (5) Opowieść o miłości i mroku (5,5) Wiersze zebrane (5) Krąg (5)
Mój październik: Hannibal (5) Przerwana lekcja muzyki (4) Księżniczka z lodu (5) Małe kobietki (4,5) Ofiara w środku zimy (3) W drodze (3) Dziesięciu Murzynków (5,5)
Masz rację, książka byłaby całkiem dobra (powiem nawet: zdumiewająco dobra!), gdyby nie lenistwo autorki. Jeszcze lepiej to widać w "Kobietach z Czerwonych Bagien". Materiał ciekawy, mogłaby powstać trylogia w stylu "Cukierni Pod Amorem" - ale skróty wszystko psują. Większość postaci pojawia się na dwóch-trzech stronach, reszta jest niedopracowana.
Ch.E.Hitchens "Bóg nie jest wielki.Jak religia wszystko zatruwa" (5,5) A.Munro "Miłość dobrej kobiety" (5,5) J.E.Stocke,A.Brenner "Romans z Turcją" (3) A.Ikeda "Życie jak w Tochigi" (4) D.deVigan "No i ja" (3) H.Nesser "Powrót" (3,5) S.Barry "Tajny dziennik" (4,5) P.Hauck "Uspokój się" (4) D.Chamberlain "Zatoka o północy" (5) N.Lewis "Grobowiec w Sewilli. Podróż przez Hiszpanię u progu wojny domowej" (4) Ch.Ransmayr,M.Pollack "Pogromca ...
Zdawało mi się, że październik też nie będzie zbyt obfity w lektury, ale parę dni urlopu i dużo samotnie spędzonych dni weekendowych pozwoliło mi trochę nadrobić zaległości. Seriale: Przewodnik Krytyki Politycznej (3,5) [czytatka: Czytatka-remanentka (X 13)] Potęga mitu (5,5) [recenzja będzie w Literadarze] Bez śladu (4) [recenzja będzie w WP] Dzienniki: 1945-1950 (6) [recenzja: Przyszła poetka ujawnia się ] Tam, gdzie byłam: Meksyk, Amery...
[*]
Może to? P.S. Kocham Cię
Ksiązki katastroficzne
Skazani na Shawshank - 4 Nierówne są te opowiadania, najbardziej podobały mi się "Zdolny uczeń", i "Metoda oddychania", jeśli chodzi o "Skazanych na Shawshank", to film podobał mi się o wiele bardziej, "Ciało" bym w ogóle wyrzuciła:), lub zostawiła sam koniec o dalszym życiu przyjaciół. W otchłani mroku -4,5 Początek bardzo obiecujący, liczyłam jednak, że cała książka będzie zbudowana na zasadzie retrospekcji, myślę, że takie przeplatanie prz...
Czasem człowiek potrzebuje jakiejś niezbyt ciężkiej, ale w miarę wciągającej lektury z pozytywnym przesłaniem. „Złote nietoperze” nadają się na taką ewentualność idealnie: powieść niezbyt długa, napisana stosunkowo prostym językiem, mogąca dostarczyć pewnej dawki emocji. Pomysł konfrontacji dwóch diametralnie odmiennych postaci kobiecych, które łączy tylko (albo aż…) osoba nieżyjącego byłego męża/partnera oraz aspiracje do pozostałej po nim s...
A myślała, że tylko mnie denerwowała Anna Karenina. Taka "panna chciałabym, ale boję się".
Jolu, możesz sprawdzić sama :-) - tu jest do pobrania za darmo 1. rozdział: http://allegro.pl/wiedzmin-sezon-burz-a-sapkowski-przedpremiera-i3656985357.html
Sierpniowe upały zmieniają Londyn w piekarnik. Rośnie też temperatura uczuć, czego dowodem jest zaręczynowy pierścionek na palcu Daisy. Wyjazd z narzeczonym do wiejskiej posiadłości szwagra, lorda Johna Frobishera, wydaje się więc doskonałym pomysłem. Narzeczeni mają jednak inny cel niż relaks – wykrycie szantażysty, który od pewnego czasu dręczy lorda. Szybko okazuje się, że pełna uroku wioska jest siedliskiem intryg i kłamstw, a listy z pogróżk...
[*]:(
Szok. Żal. [*]
O łacinie nikt się nie zająknął w recenzjach które czytałam. :)
- Ptasie plotki - Żuk - Kaczka-Dziwaczka - Pomidor - Grzyby - Żółw - Baran - Sowa - Koziołeczek - Kaczki - Jajko - Foka - Kwoka - Mucha - Wyssane z palca - Samochwała - Sójka - Ryby, żaby i raki - Chrząszcz - Sroka - Żaba - Kłamczucha - Rozmawiała gęś z prosięciem - Stonoga - Leń - Konik polny i boża krówka - Głowa w piasku - Jeż - Lis i jaskółka - Entliczek-pentliczek - Kto z kim przestaje - Mysikrólik - Katar - ...
Niestety nic nie znalazłam :(
Odpisałam na pw
Jak smutno... Krakowskie spotkania biblionetkowe już nigdy nie będą takie same:(
Brak: Starożytnych Ludów Japonii
Witam. Może coś z mojego schowka za (według Pani uznania): 1."Opowieści o piratach" 2."Zwodniczy Punkt" 3."Cyfrowa Twierdza" Możliwa wymiana 2:1
Znajdziesz coś za angielskiego Harrego? Poza tymi w schowku mam jeszcze takie tytuły: Cassell Julian, Parham Peter, „Malowanie domu” Ferens Bronisław, „Ziemia” Haas D., Kawecki Z., Marcinkowski J., „Rok na działce” Heitz Halina, „Pięknie kwitnące kwiaty na balkonie, tarasie, patio, oknie, schodach...” Hewitt Terry „101 praktycznych porad. Kaktusy i inne sukulenty.” Hwa Jou Tsung, „Droga Tai Chi” Jaroszewska Barbara, „Kosmetyka pielęgnacy...
Przeczytane w PAŹDZIERNIKIU 2013 r. 1. "Biurowa swatka" t. 1 Susan Meier "Cichy wielbiciel" (4,5) 2. "Biurowa swatka" t. 2 Linda Goodnight "Nie bój się miłości" (4,5) 3. "Biurowa swatka" t. 3 DeAnna Talcott "Promyczek słońca" (4,5) 4. "Biurowa swatka" t. 4 Melissa McClone "Świąteczny prezent" (4,5) 5. "Biurowa swatka" t. 5 Carla Cassidy "Łuk Amora" (4,5) 6. "Biurowa swatka" t. 6 Nicole Burnham "Piękność ze snu" (4,5) 7. Julia Quinn "Ślub...
Książki Huberata są niejednoznaczne... po każdej mam w głowie mętlik i kilka dni muszę ją poprzegryzać w sobie żeby w ogóle o niej mówić... tylko 'Vatran...' mnie zafascynowało tak zwyczajnie, połknęłam ją - wręcz łapałam się na tym, że dawkuję sobie żeby się za szybko nie skończyła... A 'Miast...' trochę się boję, opasłe i wyglądają na ponure... no boję się...
"Gdyby Mahfuz został stosownie ukarany za »Dzieci naszej dzielnicy«, Rushdie nie odważyłby się nigdy opublikować »Szatańskich wersetów«". Szejk Umar Abd ar-Rahman (skazany za zaangażowanie w pierwszy atak na World Trade Center) Posiadłość Dżabalawiego wyrasta pośrodku pustkowia niczym oaza na pustyni. Zamieszkać w niej mogą tylko wybrani. Dżabalawi, potężny i bezwzględny patriarcha rodu, poddaje próbie kolejnych swoich potomków. Rozgoryczon...
Zauważ, że i Bunsch, i Sapkowski to powtórki. I coraz lepiej mi się je czyta, oceny podnoszę. :D
Do legend jako takich coś mnie ciągnie, ale wciąż nie znalazłam powieści o tej tematyce, która mnie zachwyci. Może powinnam w takim razie przeczytać, żeby się szybciej klocków z półki pozbyć... Za Vatran wezmę się, wezmę. Nie po to wybłagałam u admina na fincie, by wystawił, żeby teraz wiekował. ;) A Miasto ciągle we mnie siedzi, może dlatego, że przy czytaniu jednocześnie fascynowało i odrzucało.
Modliszki (Oates Joyce Carol (pseud. Smith Rosamond) - 4,5 Gejsza z Gion (Iwasaki Mineko (właśc. Tanaka Masako)) - 4,5 Kroniki marsjańskie (Bradbury Ray (Bradbury Raymond Douglas) - 6,0 Pośród trzmieli Plath Sylvia - 4,5 Niels Lyhne Jacobsen Jens Peter - 5,0 Iris odkrywa Polskę Bidwell George Chandos - 3,5 Noce Ariadny Żukrowski Wojciech - 4,0 Bezsenność w Tokio Bruczkowski Marcin - 5 Charlotte Brontë i jej siostry śp...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)