Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
orlicy, znaczy ;>
Ja polecam realizm magiczny dla młodzieży, pod warunkiem, że się lubi książki przygodowe: cykl Wspomnienia Lwicy i Jaguara Wspomnienia Orlicy i Jaguara
Z punktu widzenia dziewczyny i chłopca to "Szósta Klepka" Musierowicz
Może detektyw Zuzię polubi? Detektyw Zuzia na tropie Jest współczesna i realistyczna. Mój Pierworodny miał właśnie 11 lat, jak dostal pierwsze tomiki, podobały mu się.
Dziki szczaw I to, co wydawała Filipinka w latach dziewięćdziesiątych: książki Danuty Dowjat (cykl od "Jak obłoki"), Anny Onichimowskiej ("Samotne wyspy i storczyk"), Grażyny Grzegorskiej-Wolin ("Ludzie, ja go kocham!")
Wątpię,żebyś zniechęciła się do władcy pierścieni,czytając go teraz.Ja przeczytałam go w czwartej klasie podstawówki i do dziś jestem fanatyczką Tolkiena(czytam trylogię co rok)natomiast Hobbit w szóstej klasie podstawówki był już dla mnie za dziecinny,tak więc polecam ci Władcę pierścieni.Jeśli chodzi o inne ksiązki fantastyczne to polecam ci serie felix,net i nika,Artemis Fowl,serię o atramentowym świecie,kroniki Whartone,serię Zwiadowcy,Świat...
Podsumowując "wrzesień w akcji" : -inspiracja do stworzenia akcji - przeczytanie "Dolmen Kamienie śmierci" Nicole Jamet i Marie-Anne Le Pezennec - rozpoczęta książka (100 stron przeczytanych) Kathy Reichs "Zabójcza podróż"
I zmieściłam się jeszcze we wrześniu z powtórkowym czytaniem: Początek. Jestem tak samo pod wrażeniem, jak ponad dwadzieścia lat temu. Dla mnie 5.
Skoro koleżanka jest fajna i dobrze o niej myślisz to byłoby całkiem niegłupio, gdyby odbierała.
Ukazanie się pierwszego tomu „Kręgu Magii” zbiegło się z odczuwanym przeze mnie gwałtownym zapotrzebowaniem na jakąś sympatyczną fantasy. Opis w katalogu pezentował się zachęcająco, więc „Księga Sandry” została zakupiona, a następnie… odłożona na półkę, bo akurat równocześnie wpadło mi w ręce coś innego, z czego czytaniem musiałam się pospieszyć – i ostatecznie trafiła do urlopowej walizki. Opowiedziana w niej historia nosi wprawdzie znamiona...
Więcej Nowackiej mam na blogu - na razie 2 posty, a w najbliższych dniach wrzucę jeszcze jeden. Zapraszam! Adres w profilu. :)
Jeszcze dzisiaj doczytałam Arcydzieła Leonarda da Vinci (6)piękne wydanie, z ciekawymi faksymiliami i dokumentami. Doczytałam to niewłaściwe słowo, bo w tym albumie po prostu się zatopiłam. To jak pudełko czekoladek, czyta się pięknie wydany tekst, i zastanawia się, co znajduje się za zakładką. Odpowiedź: mnóstwo reprodukcji szkicowników, dokumentów i zapisków stylizowanych na tamten okres. Śliczności i cudo. Kupiłam mamie jako gwiazdkowy prezent...
Matko boska, jakie to przegadane nudziarstwo!
Miałam podobne wrażenie, zwłaszcza przy tych fragmentach starszych, których w tym tomie było jakieś 4/5 całej książki. Uwielbiam tego rodzaju sagi rodzinne i sporo ich przeczytałam, niektóre były naprawdę niezłe - ale nie ta.
Może jestem zbyt rozleniwionym czytelnikiem,a książki czytam dla przyjemności ale niestety tego "dzieła" nie przebrnęłam. Książka jest dość skompilowana. Łączy w sobie kilka wątków, zawiera wiele cytatów przez co mam wrażenie, że nie jest spójna. Moim zdaniem nie jest to książka którą można pochłonąć. Niech nikogo nie zmyli to że jest oznaczona jako romans, bo z lekkimi powieściami o miłości nie ma nic wspólnego. Osobiście nie polecam tym którzy...
Mój wrzesień: 1. Służące - 5,5 2. Milczący zamek - 5,0 3. Dziewczyny wojenne - 5,5 4. Córka Magdy - 3,5 5. Mój własny diabeł - 4,0 6. Błędny krąg - 4,0 7. Erynie - 4,0 8. Granatowa krew 4,0 To był dobry miesiąc. :))
Abecadło Miłosza (4,5) [typowy gawędziarski – ale nie plotkarski, jak w przypadku wielu innych „abecadeł” i „alfabetów” ! – misz-masz. Dużo o sobie, ale bez megalomanii – to też zaleta. I przede wszystkim piękny język] Na plebanii w Haworth (5,5) [gdyby wszystkie biografie były tak napisane!] Niedziela nad Sekwaną: Renoir i "Śniadanie wioślarzy" (5) [albo chociaż tak…] Król Demon (4) [przyzwoita fantasy, raczej dla młodszych czytelników] K...
Wymęczyły mnie te opowiadania okrutnie. Nie trafił do mnie zupełnie ten rodzaj ironii, sarkazmu, a nawet powiedziałabym, groteski. Poza tym, nie przepadam za opowiadaniami.
Wrak trawlera osiadł w czasie sztormu na brzegu bezludnej wysepki w Zatoce Meksykańskiej. W ładowni statku odkryto dziwny ładunek. Przestrzeń bagażową wypełniają klatki ze zmutowanymi zwierzętami. Wśród okazów są między innymi dwie zrośnięte ze sobą małpki, pozbawiona upierzenia papuga oraz samica białego jaguara wraz z młodymi. Straż Graniczna wzywa Lornę Pork, lekarkę weterynarii zatrudnioną w Ośrodku Badawczym Gatunków Zagrożonych w Nowym Orle...
Marie Parks, młodą agentkę specjalną FBI, dręczą powracające wizje przeszłych i przyszłych wydarzeń. Dzięki nim, dzięki zdolnościom parapsychologicznym, umiejętności wchodzenia w psychikę ofiar, którymi została obdarzona w wyniku tragicznego wypadku, udaje jej się wytropić kilku seryjnych zabójców, wśród nich własnego ojca. Jeden z przebłysków ukazuje Marie jedenastoletnią dziewczynkę, znajdującą się na wypełnionym tłumem uchodźców stadionie w No...
Domniemany zabójca szesnastoletniej Elizabeth Finnigan, John Frey, zostaje skazany na karę śmierci. W więzieniu w Marcusville przez dziesięć lat oczekuje na wykonanie wyroku. Jego przypadek wywołuje protesty wśród obrońców praw człowieka, dążących do obalenia niehumanitarnego prawa zezwalającego na wymierzanie kary śmierci. Jednym z nich jest szef straży więziennej w Marcusville, Vernon Eriksen. Z pomocą dwójki lekarzy Vernon aranżuje fikcyjną śm...
Tim Fitzpeterson, wiceminister energetyki, powinien lepiej dobierać sobie kochanki. Urocza rudowłosa nieznajoma jest bardzo piękna, ale niestety podstawiona. Komuś bardzo zależy na zdobyciu pewnych informacji, którymi dysponuje młody polityk – za wszelką cenę, także szantażu. Z garsoniery wiceministra tropy prowadzą do świata wielkich finansów i redakcji londyńskiej popołudniówki. Bogaty inwestor Felix Laski spotyka się na śniadaniu z wysokim ran...
Paryż. Młody fizyk specjalizujący się w mechanice falowej zostaje zamordowany przez piękną dziewczynę, którą poznał kilkanaście godzin wcześniej. Vancouver. Dwóch mężczyzn reprezentujących firmę Usługi Sejsmiczne wynajmuje miniaturową łódź podwodną pozwalającą transportować ładunki na głębokość sześciuset metrów. Malezja. Tajemniczy mężczyzna nabywa niebezpieczną technologię, pozwalającą zdalnie kruszyć skały wiązką fal ultradźwiękowych. ...
No proszę, Ciebie tez Martin zmęczył! To mamy podobnie. ;)
Ona jest smutna, bo mówi o nieuleczalnej chorobie i umieraniu, powolnym umieraniu. Ale ponieważ wiemy od samego początku, jak to się skończy, to - paradoksalnie - ta lektura pokazuje, że można przeżyć nawet taką najstraszniejszą traumę i żyć dalej. "Paula" daje siłę, głównie dzięki sposobowi prowadzenia narracji - matka cały czas mówi do córki, wierzy, że ona gdzieś jest, że słyszy, rozumie. Nie ciało jest najważniejsze, bo ono umarło, ale uczuci...
A.Ross "Ciemna strona małżeństwa" (3) A.Shreve "Szkiełka na piasku" (4,5) P.Pezzelli "Każdej niedzieli" (3) P.Theroux "Pociąg widmo do Gwiazdy Wschodu" (5) K.Scholes "Kamienny anioł" (5) K.Stockett "Służące" (5) M.Kallentoft "Ofiara w środku zimy" (4) M.Kallentoft "Jesienna sonata" (4) A.Lamott "Niesforna dusza" (4) G.Swift "Raz na zawsze" (5) P.Kerr "Pomarańcze w śniegu" (4)
Byron mówisz??? Hmmm - może to dobry dalszy trop romantyczny. Nie znam zupełnie. I jak widać - błąd.
Mój wrzesień: 1. Chłopi - 4,5 2. Wilgotne miejsca - 2,0 3. "CSI:Shock treatment" - Greg Cox (po angielsku) - 5,0 4. "CSI Miami: Heat Wave" - Max Allan Collins (po angielsku) - 5,0 5. Znak czterech - 4,0 6. Gosposia prawie do wszystkiego - 5,0 7. Ja, pani woźna - 4,5 8. Odziedziczone marzenia: Spadek po moim ojcu - 4,5 9. Tysiąc wspaniałych słońc - 5,0 10. Rewanż - 4,5
Tomek pierwszy raz czy powtórka? Mnie się wszystkie Tomki w dzieciństwie podobały i tak się ostatnio zastnawiałam, czy nie powtórzyć w ramach czytania na głos. Jak Twoje odczucia?
Oglądałam ostatnio tego Helioglobala w księgarni. A teraz widzę, że Nowacka większa ilośc takich książek popełniła. Możesz coś więcej o nicj napisać?
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)