Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Doświadczyłem na sobie samym terapeutycznej roli nadziei. Jest rzeczą znaną, że pozytywne nastawienie człowieka pełni bardzo istotną rolę w zmaganiu z chorobą, w przezwyciężaniu jej skutków i powrocie do zdrowia. Brak duchowej motywacji, zniechęcenie i utrata wiary pozbawiają organizm odporności. Zły stan ducha odbija się negatywnie na mobilizacji sił witalnych. Stres i przygnębienie podkopują w dużej mierze zdolność ciała do walki z chorobą... ...
Prawdziwa droga przez mękę. Przeczytałam 3/4 książki, ale czytanie było dla mnie straszne, nie miałam nadziei na wciągające zakończenie. Syzyfowe prace
Jedna tylko taka Miasto Boże dwa podejścia i dwa razy mnie pokonała. Nie mniej teraz jestem trochę starszy i spokojnie czeka na swoją kolej :) za trzecim razem to ja ją pokonam. Z reguły nie mam w zwyczaju nie kończyć książek. Jak już coś zacznę to czytam do końca, choćby nie wiem co i choćby nie wiem jak nie podobała mi się. Po prostu lubię tak. Nie mam wątpliwości, że może coś by mnie pod koniec urzekło.
Tak, piękna i poruszająca. Dzięki Marylku za polecenie :-)
w swojej młodości wczesnej (bo ta właściwa wciąż trwa i jeszcze trochę będzie ;) zawsze zachwycałem się Thorgalem. Bardzo popularny komiks fantastyczny. Nie mniej szansa, że ją czytał jest ogromna ale dla tych kilku nanoprocent, że nie zna jej, zdecydowałem się zasugerować :)
Książka "śmierdzi". Przeczytałem już kilka pozycji Śp. Kapuścińskiego, ale po tej strasznie się zraziłem. Szczególnie rozdział o Ameryce Pd. zobrazował nam jak pan Kapuściński sympatyzował z komunistami. Punkt wrzenia osiągnąłem, gdy przeczytałem w jaki sposób autor wyraża swój podziw dla Che Guevary oraz jak to delikatnie i subtelnie próbował usprawiedliwić zabójców ambasadora RFN w Gwatemali Karla von Spreti'ego. Teraz już nie mam wątpliwości...
Bardzo się cieszę, że podobał Ci się "Bóg rzeczy małych". To jedna z książek mojego życia. ;)
Szkoda, mam własną - mogłam Ci pożyczyć. No chyba że po prostu chciałaś mieć :-) Śliczne dzięki za życzonka!
Mój sierpień (to chyba ostatni tak obfity miesiąc, bo od września wracam do "roboty"): Magiczna chwila (4) Teren prywatny (3) Kto jest mądry?: Przysłowia i sentencje żydowskie z trzech tysięcy lat (6) Pięcioksiąg Izaaka (6) Kiedy byłem dziełem sztuki (2) Trzy siostry (3,5) Biedni ludzie (4,5) A ja czekam... (4) Pielgrzym nad Tinker Creek (4,5) Zabić drozda (5,5) Medea (5) Alfabet miłości (4) To "Zośki" wiara!: Gawęda o Harcerskim Bat...
Też mam taki zamiar. :)
Misiabela - zamierzam :D Już upolowana na Allegro, czeka w domu na mój powrót. A przy okazji - wszystkiego najlepszego z okazji roczku biblionetkowego! :D
Amazon wstawia daty właśnie po to, żeby zachęcić czytelników do zamawiania i w ogóle ich "przytrzymać". Ale to tylko chwyt Amazona (i, być może, wydawcy). Powtórzę - książka nie jest ukończona, więc wszelkie dywagacje na temat terminu, a tym bardziej podawanie konkretnej daty, są bezpodstawne. I, moim zdaniem, nieuprawnione.
Przeczytałam jeszcze raz nasze wpisy i widzę, że nie ma jeszcze jednego podziękowania: Edwardzie, piękne dzięki za Okolicznościowego Cosia Zjazdowego!! :-)
Przeczytaj koniecznie drugą część "Siostry mojego serca" - "Lianę pragnień". Mnie podobała się jeszcze bardziej :-)
Książka pokazuje mikrokosmos miasta w transformacji, w rozpadzie i przebudowie. Wielu czytelników odnajdzie tu dobrze znane zaułki, podwórka, pasaże, kwartały i dzielnice widziane przenikliwym i zafascynowanym wzrokiem kamery (...) Do ruder Starego Miasta trzeba mieć wrażliwość artysty i serce świętego Franciszka, aby z taką pieczołowitością, dokładnością i serdecznością pochylić się nad śmietnikiem historii społecznej Radomia i zobaczyć w nim po...
Uwaga! Tekst zawiera streszczenie jednego z wątków powieści! Proste czytadło na letnie popołudnie, z przewidywalnym zakończeniem. Autorka podejmuje jednak bardzo ważny problem obojętności rodziców wobec dzieci. Dziesięcioletnia Charlotta zostaje całkiem sama, gdy matka odchodzi z kolejnym kochankiem, człowiek, którego uważała za ojca (w rzeczywistości nie była jego córką, o czym on doskonale wiedział) po odejściu żony odmawia dalszych ko...
Mam taki sam zamiar, bo też mi się film podobał.
Pani Dalloway-Virginia Woolf.
Przeczytane w sierpniu: Władca Werony (4) Ania z Avonlea (4) Tajemnica zamku Karpaty (4) Odwet oceanu (5) Most na rzece Kwai (4) Ryby śpiewają w Ukajali (4,5) El Dorado: Polowanie na legendę (4) Katedra Marii Panny w Paryżu (5) Wszyscy jesteśmy podejrzani (4,5) Szaleństwa panny Ewy (4) Kawaleria kosmosu (4) Komedia omyłek (4) Powrót Wolanda albo Nowa diaboliada (3) Gabinet osobliwości (5) Mag (6) Zapach kwiatów i śmierci (4) Po...
A widziałaś film "Buddenbrokowie"? Wszedł na polskie ekrany tydzień temu. Ja widziałam wczoraj, jestem pod wrażeniem i na pewno powtórzę tę sagę w ramach roku klasyki.
Mój sierpień: Triumf chirurgów: Według zapisków mojego dziadka, chirurga H. St. Hartmanna (5)– nie tak pasjonujące jak pierwsza część, ale równie wciągające Wyspa klucz (6)– to niesamowite, że to pierwsza polskojęzyczna książka o Ellis Island,I to od razu jaka! Toulouse-Lautrec: Biografia (5,5)– to klasyka gatunku Jerzy Giedroyc: Do Polski ze snu (4,5)– podpisuję się pod opinią MonikiW
Odkąd można samodzielnie edytować bazę danych biblionetki i poprawiać przynajmniej niektóre typy błędów, ten wpis z FAQ jest nieaktualny, zarówno forma pytania, jaki i odpowiedź: Zauważyłem(am) błąd w bazie danych - jak mam go zgłosić? Jeśli błąd dotyczy konkretnej książki, recenzji, albo autora, po prostu wejdź na jego/jej stronę i wybierz opcję "Zgłoś błąd" (opcję widać tylko kiedy jesteś zalogowany(a)). W innym przypadku prosimy pisać na ...
Mój sierpień: 1. Ogród wiecznej wiosny (5) 2. Córka opiekuna wspomnień (5) 3. Pustynna Włócznia: Księga I (6) 4. Zapisane na ciele (4,5) 5. Wielki bazar kolejowy: Pociągiem przez Azję (5) 6. Siostra mojego serca (6) - po angielsku, zawładnęła moim sercem! 7. Hamida z zaułka Midakk (5) 8. Rzeka tajemnic (5) Zaczęta i porzucona książka miesiąca, to: "The agony of Macedonia" Bozin Pavlovski.
Tylko trzy pozycje, ale wszystkie co najmniej bardzo dobre: Legendy nowoczesności (6!) Wojna i pokój (5,5) Warunek (5)
"Wniebowstąpienie" Konwicki (4) "Zamieć" Stephenson (4) "Siostry Malinowskiego" Kubica (4.5) "Dar Anioła" Rutkowski (6) "Nowele dwukrotne" Rudowski (5.5) "Powrót do domu" Schlink (4.5) "Żywe trupy 1. Dni utracone" (4) (komiks) "Oda do typografii" Neruda (6) "44. Antologia komiksu" (5.5) "Guardians of Being" Tolle (6) "Szyfr Lebensteina" Piekarska (red.) (6) "Wygnanie" Kamieńska (5) W czytaniu "Ziemia kłamstw" Ragde.
Jak czuje się człowiek, kiedy widzi, że jego obraz wisi w Galerii Narodowej tuż obok dzieł największych malarzy świata? Jak czuje się człowiek, którego praca została uznana przez najlepszych znawców za trzystuletnie dzieło samego Vermeera? Niesamowita historia chyba największego fałszerza XX wieku. Opowieść o niedoścignionym kłamcy i znakomitym oszuście, z zimną krwią bawiącym się ludźmi, którzy potrafią uwierzyć niemal we wszystko. W lata...
Koniecznie, Malutka Czarownico. To było za mało i za krótko. :-)
"Momo" to opowieśc dla dzieci z morałem dla dorosłych. Warto było ją przeczytac po latach raz jeszcze.
Porywająca powieść przygodowa pióra autora niezapomnianego "Parku Jurajskiego", który tym razem sięga po tematykę piracką. Pełna niesamowitych zwrotów akcji i charakterystycznych bohaterów opowieść przywołująca na myśl "Piratów z Karaibów". Jamajka w 1665 roku, samotny przyczółek brytyjskiej potęgi wśród hiszpańskich posiadłości na spalonych słońcem Karaibach. Stolica Jamajki, Port Royal, miasto rzezimieszków, pijaków i nierządnic to ostatni...
Czy jest jakiś szczególny powód dla którego książki fantastyczne (zwłaszcza fantasy) mają tak kiczowate okładki? I to nie tylko czytadła dla nastolatków, ale też ambitniejsza literatura. Czy to jest jakaś nowa gałąź sztuki, której nie rozumiem?
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)