Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Miejscem, które sobie szczególnie upodobały baśnie, jest prastary piękny Wrocław. Co roku przybywają tu tysiące turystów z Polski i z zagranicy, którzy chętnie odkrywają jego niezwykłą przeszłość. Autor "Baśni wrocławskich", znany dziennikarz i historyk, zaprasza dzieci i dorosłych na wędrówkę po Ostrowie Tumskim, opowiada historię Dzwonu Grzesznika, Kluskowej Bramy i pokutnic z mostka między wieżami kościoła św. Marii Magdaleny. Zachęca do odszu...
Allie przyjechała do Moskwy, aby sfotografować dla potrzeb londyńskiej firmy stare wyroby jubilerskie w muzeum na Kremlu. Nikt nie wiedział, że jest prawnuczką Rosjanki i że zamierza spełnić obietnicę daną umierającej prababce. W Moskwie poznaje przystojnego bankowca Drake'a, który wszędzie jej towarzyszy. Allie postanawia uwolnić się od jego opieki i od uczucia, którym zaczęła go obdarzać. Szybko bowiem się przekonuje, że pokochała mężczyznę...
Witam, bardzo chętnie wymienię na coś z mojego schowka: Karty na stół, A.Christie Wichrowe wzgórza, E.Brontë Dom na urwiskiem, M.H.Clark Małe zbrodnie małżeńskie, E.E.Schmitt Szelmostwa niegrzecznej dziewczynki, M.V.Llosa Wszystkie książki są w bardzo dobrym stanie, czytane tylko raz :)
Werniks - 4 Paragraf 22 - 5,5 W trakcie: Wichry wojny (właściwie już trzecci tom, zblizam się do końca) Generałowie Ojciec chrzestny
Mój marzec: • Złota Czara (3,5) • Tortilla Flat (4) • Tajemnica Wawrzynów (3) • Odmieniec (5,5) • Zapiski z wielkiego kraju (5) • Skąpiec (5) • Dożywocie (4) • Wieczerza z ziół (5) • Pociągi pod specjalnym nadzorem (5) • Postrzyżyny (5) • Linia czasu (4)
www.1939.com.pl 4,5 www.1944.waw.pl 4 Extensa 4 Straż nocna 5,5 Łups! 5,5 Bóg urojony 5,5
Ciekawa jestem opinii tych, którzy już przeczytali. Wypowie się ktoś? ;)
* Detektyw Blomkvist żyje niebezpiecznie 4 * Doktor Murek zredukowany 4,5 * Druga brama 4 * Nad czarną wodą 3,5 * Nie ma z czego się śmiać 4,5 * Panna z mokrą głową 5,5 * W tańcu 5 * Wizyta starszej pani 6
Były tam jeszcze zapożyczenia z Ziemiomorza : generalnie cała postać Durzy z pierwszej części, oraz pomysł z prawdziwym imieniem i wyspą Jeźdźców.
Nikt nie wspomina o trzeciej tłumaczce Dumy i uprzedzenia. Czytałam ją w przekładzie Katarzyny Surówki, nazwy własne oryginalne.
Skończył się trudny okres na studiach - co od razu przełożyło się na liczbę książek: Zamek z piasku, który runął (6) - No W KOŃCU. Musiałam w połowie tomu przerwać na parę tygodni lekturę, bo czytanie Larssona w sesji to proszenie się o warunek. No ale teraz mogłam spokojnie skończyć i nacieszyć się towarzystwem Lisbeth. Anthony Hopkins: Światłość i mrok (5) - Biografia mojego ulubionego aktora - napisana sprawnie i niegloryfikująco. Op...
Koniec marca, a więc czas na podsumowanie. Ciężki był to miesiąc, ubogi w doznania literackie. Miejmy nadzieję że przyszły miesiąc będzie bardziej obfity. -Czarnoksiężnik z Archipelagu (4.5), -Roland S.Kinga (4), -Powołanie trójki (4.5), -Mroczna Wieża (4.5), -Ziemie jałowe (4), -Siewca Wiatru (dzisiaj kończe, na ten czas dał bym spokojnie 5).
Ja do tej listy dopisałbym Siewce Wiatru Kossakowskiej. W niej znależć można Lucyfera jako archanioła, a szatan dorównuje potędze bogu, a zwie się Antykreatorem. Fajna książka, polityka, rewolucje, wojna w świecie aniołów.
Kolejny klon „Imienia róży”. Nawet całkiem udany, choć oczywiście do klasy pierwowzoru mu daleko. Tym razem akcja dzieje się w Pizie, w połowie XIII wieku. Miasto jest obłożone papieskim interdyktem, bez skrupułów walczą w nim o wpływy gwelfowie z gibelinami; w tle czają się katarzy, albigensi, albo inni straszni heretycy, alchemik, Michał Szkot poszukuje kamienia filozoficznego, a więc… mocno pokomplikowane okoliczności, wyjątkowo napięta atm...
Niech wieje dobry wiatr (5) - warto przeczytać. Dom na Wyrębach (2) - książka napisana bardzo szkolnym stylem, autor buduje zdania w rodzaju: "Jedno było pewne - faktycznie byłem trochę spokojniejszy". Ja, pani woźna (2) - nie podobała mi się. Co słychać za tymi drzwiami (5). Lektor (6).
Cykl pióra J.Lennox rozpoczęłam od przeczytania właśnie tej książki i ...zakochałam się.Historia wciąga,intryguje,nie pozwala się nudzić.Brakuje mi zakończenia,co sprawia że czuje niedosyt ale mimo to polecam gorąco.
"Riwne / Rowno" Irwanec (4) "Dożynki 1983-2007" Sosnowski (3.5) "Dziennik na nowy wiek" Hen (5) "Druga płeć" de Beauvoir (4.5) "Kapuściński non-fiction" Domosławski (5.5) "Być kobietą i nie zwariować" Miller & Pawluczuk (5.5) "Marlene" Kuźniak (5) "Antypodręcznik filozofii" Onfray (4.5) "Zwierz w łóżku" Sumińska (3.5) "Korespondencja" Różewicz & Nowosielscy (4.5) "Drobne wiersze włoskie" Petrarca (4) "Żydzi i Niemcy" Scholem (4.5) "…m...
Przeczytane w marcu: Widok z ziarnkiem piasku (5,5) Naznaczeni błękitem: Część 1 (5) Otchłań (5) Mały Książę (4) Porwanie (4) Extensa (4) Autostopem przez Galaktykę (5) Demon i panna Prym (4,5) Restauracja na końcu wszechświata (5) Życie, wszechświat i cała reszta (4,5) Kuzynki (5) Noce i dnie (4,5) Nieznośna lekkość bytu (6) Wszystkie boże dzieci tańczą (5) Poczwarka (5,5) 2000 mil po Amazonce (4) Z Ziemi na Księżyc (4,5) Ja,...
Są takie powieści, po których przeczytaniu słów brakuje recenzentom. Są takie Książki, po których zamknięciu chciałoby się powiedzieć jedynie: „reszta jest milczeniem". „Życie i los" to właśnie taka opowieść, arcydzieło takiej klasy, że cokolwiek o nim napiszę, dotknę może jednej setnej tego wszystkiego, co czytelnik w nim znajdzie. W przedmowie Adama Pomorskiego można przeczytać, że powieść ta została w Związku Radzieckim skonfiskowana i dot...
Co tym razem będą za książki? Też historyczne czy może obyczajówka?
1) Aleja Potępienia - 4,5 2) Czarodziejskie przygody Franka - 5 Praktycznie nieznana, a bardzo sympatyczna książeczka dla dzieci. :) Nigdy bym jej pewnie nie przeczytała, gdyby nie to, że sam autor bardzo miło, kulturalnie i nienachalnie zareklamował się na pl.rec.ksiazki. A w korespondencji okazał się niezwykle sympatycznym człowiekiem. Z przyjemnością przeczytałam elektroniczną wersję demo książeczki, po czym zdecydowałam się kupić książecz...
Zgadzam się z Twoją opinią,książka Garwood to typowe romansidło,w książkach McNaught jest klimat,uczucie,styl.Niby podobne ale czyta się inaczej,pozdrawiam.
Szczerze mówiąc, nie rozumiem, po co tworzyć nową wersję książki, która została już wydana, podobała się czytelnikom, zajęła jakieś miejsce w ich sercach. I gdybyż tylko zmiany dotyczyły poprawek stylu, zmiany słownictwa, nie byłoby jeszcze tak źle. Ale nadawać pierwszoplanowym postaciom nowe imiona?! Przenosić je w czasie o około 20 lat?! Zmieniać ważne fakty?! Ewa Ostrowska właśnie tak uczyniła z powieścią "Co słychać za tymi drzwiami". Sios...
Również bardzo udany miesiąc, chociaż z jakością lektur różnie bywało.:) O bibliotece 3,5 (nieco już przestarzałe, ale przynajmniej ładnie się starzeje) Czy koty zawsze spadają na cztery łapy? 4 (zbiór ciekawostek dla wszystkich kociarzy) "Avatar" Jamesa Camerona 3,5 (zawiodła mnie jakość grafik, chociaż pomysł ciekawy) Muzeum rzeczy nieistniejących 3 Zbrojni 5,5 (znowu trafił mi się świetny Pratchett:) Kot, który czytał wspak 4...
Ja tak samo, z tą różnicą, że zamiast Bromby były (i nadal są, bo przecież odstresowania człowiek potrzebuje nie tylko przed maturą) Muminki.
No, dla najmłodszych nie, ale w zasadzie może po nią sięgnąć dobrze czytający ośmio-dziesięciolatek. No i potem tak jak z dalszymi częściami "Harry'ego Pottera" - jeden przeczyta i nic, a drugi będzie miał koszmary senne (o ile pamiętam siebie w tym wieku, pewnie też bym miała, jak miałam po "doroślejszych" lekturach, np. "Trylogii" Sienkiewicza czy "Ondraszku" Morcinka).
Są jednak pewne zalety chorowania;) *przeczytane: 1.Inny świat: Zapiski sowieckie - 5 2.Samotność Bogów - 5,5 - z happy endem chyba byłaby gorsza 3.Trzepot skrzydeł - 3,5 4.Gringo wśród dzikich plemion - 6!!! - rewelacja, moim zdaniem nawet lepsza niż "Rio Anaconda" 5.Paragraf 23 - 3 6.Kontrabasista - 5,5 - zupełnie inne spojrzenie na instrument, jak i na muzyka:) rewelacja 7.Trzy historie i jedno rozważanie - 4 - miało być 5, ostatnie op...
Mój marzec: -> Droga do Zielonego Wzgórza (4) - podchodziłam do tej książki z bardzo mieszanymi uczuciami, z jednej strony prawie pewna, że będzie to marna podróbka, z drugiej - jednak klimat kusił. No i w sumie zostałam pozytywnie zaskoczona, autorka naprawdę fajnie oddała atmosferę i dość wiernie (w sensie - zgodnie z tym, co mówi sama Ania w późniejszych latach), ale też ciekawie opisała wcześniejsze losy Ani. -> Pamięci, przemów: ...
Nie przeczytałam wszystkich, ale sporo i z przyjemnością czytam to, co piszesz :-)
Niesamowita książka! Sięgnęłam po nią zaintrygowana miejscem akcji, sama mieszkam w Łodzi, a niewiele książek ma akcję osadzoną w naszym mieście. A potem nie mogłam się od książki oderwać, jej klimat mną zawładnął. Opisane sytuacje zapadły mi w pamięć. Polecam!
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)