Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
a mnie 'Ogród śmierci' i 'Wiatr od wschodu' nie przypadły do gustu.. jako książki-owszem-ciekawe, świetnie napisane, z tym się zgodzę, ale nie jako część Sagi.. w ogóle dla mnie Saga o Ludziach Lodu to Tengel, Silje, Sol i postaci z początkowych tomów, których akcja rozgrywa się w Grastensholm, Lipowej Aleji, Elistrand, Gabrielshus.. jestem przy 22 tomie i szczerze powiedziawszy niektóre tomy czytam z wielkim trudem i tęsknotą.. no ale zobaczymy,...
He,he. :-)
Skuszona pochlebnymi opiniami "Imienia róży" zasiadłam do 'weryfikacji'... :-)
Nie ma. Jest samotna kobieta i bezdomny kloszard.
Nic dodać nic ująć! Po prostu opinia idealna! Są plusy i minusy, a te akurat prawie bezbłędne!Najbardziej podoba mi się myśl o "oszczędzaniu treści":)Ja z kolei myślę, że książka nie jest taaaka niewiadomo jak beznadziejna... Oceniłam ją mniej więcej na 3/4, bo jest z rodzaju tej lektury, którą można sobie poczytać "ot tak". Ja osobiście stanowczo wolę inne książki, bardziej wartościowe. Ta jest prosta i łatwo się ją czyta, dl...
Nadal nie potrafię znaleźć trzeciego tomu "Manitou" więc możliwe, że za "Krew Manitou" się nie złapię do chwili, aż nie przeczytam wcześniejszych części. Ale dziękuję Panu za pomoc.
Dziękuję Pani. "Dżinna" czytałem i myślę, że "przeciętny" to doskonałe słowo w stosunku do tej książki. "Manitou" to chyba debiut literacki Mastertona w dziedzinie horroru i jest odrobinę lepszy od "Dżinna", co wcale nie oznacza, że jest dobry. Możliwe, że sięgnę po "Zwierciadło piekieł" w najbliższej przyszłości, gdyż czeka ono już od dłuższego czasu na półce na choć odrobinę zainteresowania z mo...
Pewnego pięknego letniego poranka doktor Leonard Petrie dostaje wezwanie do chorego dziecka. Chłopiec w stanie krytycznym trafia do szpitala. Niestety, lekarze nie mogą mu już pomóc. Poszukiwanie przyczyn zgonu daje nieoczekiwany, przerażający efekt. Jednak lekarze nie mają wątpliwości. Chłopiec zmarł na dżumę. Od tej chwili wydarzenia toczą się w przewrotnym tempie. W ciągu kilku dni epidemia obejmuje całą Florydę, którą władze postanawiają ...
A zwierzęta tam są? Bo wiesz, w "Hańbie" pełno zwierząt...
Dobra. Im dalej, tym lepiej. :-) Humor jest, jak to u Chmielewskiej, ale to nie jest beletrystyka, więc mimo wszystko czyta się inaczej. Nie mniej ciekawie. :-)
"Wiek żelaza" też boli. Obawiam się, że Coetzee po prostu należy do pisarzy bolących... jak Axelsson.
Poradnik "Kochać szczęśliwie" to poufne rady kobiety dla kobiet. Napisany lekko, przyjemny w odbiorze, nie proponuje żadnych technik zachowania czy treningu, nie każde pracować nad swym charakterem, tylko daje życiowe rady i uświadamia proste prawdy o nas. Uczy akceptacji siebie i innych, uwolnienia się od kompleksów, frustracji i poczucia winy, po to, by żyć lepiej i szczęśliwiej. Zaś kluczem do szczęścia są udane relacje z ludźmi. Bowiem rady a...
Samotna Emily postanawia wyjechać z Leavenworth w stanie Waszyngton i spędzić Boże Narodzenie z córką w Bostonie. Charles, profesor historii na Harvardzie, zdeklarowany kawaler, chciałby zupełnie wymazać święta z kalendarza. Dzięki stronie internetowej zamieniają się domami na święta. Emily jedzie do Bostonu i dowiaduje się, że jej córka zamierza spędzić Boże Narodzenie na Florydzie. Charles przyjeżdża do Leavenworth i odkrywa, że znalazł się...
Epicka opowieść o heroizmie, zakazanej miłości i zemście, ukazująca egzotyczny świat dzielnych wojowników i gejsz, Japonię i San Francisco u progu XX wieku. Piękne kobiety, szlachetni samuraje, malownicza sceneria i wartka akcja to jedne z wielu walorów tej pasjonującej książki. [Albatros, 2007]
Wańkowicz „Dzieje rodziny Korzeniowskich” (5) Siesicka „Przez dziurkę od klucza” (4) Le Fanu „Stryj Silas” (4) Chmielewska „Zapalniczka” (3/4) Makuszyński „List z tamtego świata” (5) Wachowicz-Makowska „Świat zapamiętany” (3/4) Jakes „Bękart” (4) S. Meralda „Klara i jubiler” (4) Chmielewska „Harpie” (powtórka - 5) Seymour-Tułasiewi...
Ja też czytałam "Hańbę" i teraz się boję Coetze'go. Bo to była świetna, rewelacyjna książka, ale tak smutna, że nie przeczytam jej nigdy drugi raz. No i boję się, że znów będzie bolało :-(
Ależ Jolu, ja nic nie chcę w zamian. No, chyba, że rzeczywiście masz coś z mojego schowka ;-) Książki leżą i się marnują. Nieczytana książka umiera. To niech jadą do Ciebie! Ale po "długim weekendzie", ok?
Czytałem Hańbę i muszę powiedziec że bardzo mnie się podobała.
fenomenalnie! a gdyby tak jeszcze ilustracje...
Tylko, że ta ksiązka to nie żaden poradnik ani nic, ona opowiada o losach itd. i pamietam, że napisął ja jakiś pan na G., ale nie pamietam jak dalej, chodzi mi o ta konkretna książke.
Dobra jest autobiografia? Ja nie czytałam, bo po kilku nowszych lekturach (po roku 90-tym) przestałam ją nagminnie czytywać, trochę się bałam kolejnych rozczarowań. Jest w niej humor? (taki rodem z lat 70-tych i 80-tych)?
Literacka konkurencja dla Biblii lub encyklopedia w opowieściach. To historia ludzkości, świata całego, rozpisana na postacie, na głosy, na wątki. Podróż przez stulecia, kontynenty i przez style literackie. Ahaswerus odmówił szklanki wody Jezusowi z zazdrości o Marię Magdalenę. Wtedy dźwigający krzyż rzekł: "Idę dalej, bo muszę umrzeć. Ale ty będziesz szedł nie mogąc umrzeć, aż do mego powrotu". I tak Żyd Wieczny Tułacz wciela się w róż...
I. Stachowicz Król węży i salamandra (5) Jerome K. Jerome Trzej panowie na rowerach (5) M. Kalicińska Dom nad rozlewiskiem (4) A. Nothomb Z pokorą i uniżeniem (5) C. Willis Nie licząc psa (5) J. Chmielelewska Zapalniczka (3) M. Kruger Szkoła narzeczonych (powtórka) R. Lemoine Kochane maleństwa (6)
Bardzo, ale co w zamian? Zaraz lecę do Twojego schowka. :-)
a gdzie masz?
Tak, wydano większość utworów, chociaż wg mnie w bardzo niechlujny edytorsko sposób, dotyczy to zwłaszcza Małopolskiej Oficyny Wydawniczej... Chociaż przy nieznajomości języka niemieckiego i zafascynowaniu Karolem Mayem, lepiej tak niż wcale...
W kwietniu przeczytane: Małomówność Lady Anny(Saki)5-cudowne opowiadania:) Pokonać strach(Iwona Banach)6 Głód(Knut Hamsun)5 Falbanki(Krystyna Siesicka)5 Piąty elefant(Terry Pratchett)5 Regał ostatnich tchnień(Aglaja Veteranyi)5 Czerwony pokój(Nicci French)4 Atramentowa krew(Cornelia Funke)6 Trzy połówki jabłka(Antonina Kozłowska)5 Piąty święty żywioł(Starhawk)6
Aleś zaszalał:)!
W KWIETNIU przeczytane: 1. Karol May "Miłość ułana" t. 3 "Tajemnica Marabuta" (5) 2. Karol May "Miłość ułana" t. 4 "Klątwa Marabuta" (5) 3. Karol May "Miłość ułana" t. 5 "Grobowiec w lesie" (5) 4. Karol May "Miłość ułana" t. 6 "Szpieg z Ortry" (5) 5. Karol May "Miłość ułana" t. 7 "Podziemny labirynt" (5) 6. Karol May "Miłość ułana" ...
A mnie tam się podoba i ta książka i ta recenzja...jest bardzo ciekawa...nie wiem co wam się w niej nie podoba...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)