Animowane adaptacje dzieł Hemingwaya na popularnych serwisach społecznościowych
Na Facebooku oraz Instagramie można znaleźć krótkie filmy animowane, powstałe w oparciu o słynne dzieła Hemingwaya. Animacje powstały w ramach kampanii Fundacji Ernesta Hemingwaya w Oak Park popularyzującej twórczość pisarza. Jej celem jest zainteresowanie twórczością pisarza młodszych odbiorców, którzy rzadko sięgają po klasyki współczesnej literatury. Agencja reklamowa Ogilvy & Mather z Chicago dostała zlecenie od fundacji na znalezienie sposobu na popularyzację autora wśród młodzieży. Postanowiono stworzyć krótkie filmy animowane i zamieścić je na popularnych portalach, takich jak Facebook I Instagram.
Reżyser Eduardo Cintron „zekranizował” trzy najsłynniejsze dzieła Hemingwaya: „Pożegnanie z bronią”, „Stary człowiek i morze” oraz „Komu bije dzwon”. Każda z tych trzech zaledwie 15- sekundowych animacji w zabawny sposób przybliża główną oś fabuły danej książki. Czyni to jednak na tyle sprytnie, że zachęca oglądających do sięgnięcia po oryginał.
Zapraszamy do obejrzenia „adaptacji”:
„Komu bije dzwon”
„Stary człowiek i morze”
„Pożegnanie z bronią”
Oprac. KJB
Zdj.: kadr z filmu „Komu bije dzwon”