Dodany: 09.04.2008 00:18|Autor: nati1987
Czy wiecie coś na ten temat?
Zwracam się do was z pytaniem z dziedziny praw konsumenta. Wiecie może, czy sprzedawca ma obowiązek dołączyć paragon/dowód sprzedaży do towaru, czy też wystarczy, że rzuci go na ladę?
Pytam, bo dziś miałam bardzo przykrą sytuacją w sklepie. Kupowałam ubranie na prezent dla siostrzenicy, ale nie byłam pewna rozmiaru, dlatego podeszłam do pani przy kasie i spytałam czy będzie możliwość wymiany/zwrotu. Pani odpowiedziała, że jak najbardziej, tylko potrzebny jest paragon. Więc wybrałam prezent,wróciłam do kasy i kupiłam tę rzecz (u tej samej pani). Przyzwyczajona do tego , że paragon sprzedawcy wkładają do reklamówki, odeszłam parę kroków.Ponieważ mam zwyczaj chowania paragonu do portfela by się nie zgubił, już po przejściu trzech metrów spostrzegłam, że paragonu nie ma. Od razu zawróciłam. W tym czasie pani sprzedawczyni coś darła na strzępy (jak się później okazało był to mój paragon). A więc zawróciłam i poinformowałam panią, iż nie dała mi paragonu. Pani odpowiedziała, że ona kładzie paragon na ladzie i coś tam, coś tam czego nie dało się zrozumieć. Więc ja tak na wszelki wypadek zajrzałam do portfela czy, aby nie zapomniałam przypadkiem, ze go wzięłam, ale nie paragonu nie było, ale na ladzie też. I wtedy pani pełnym oburzenia(!) głosem powiedziała, że oni od razu drą pozostawione paragony.... Czy miała prawo to zrobić?
Pytam, bo słyszałam o wielu chwytach sprzedawców, które pomagają uniknąć reklamacji np. tabliczki "po odejściu od kasy reklamacji nie uznajemy", co jest niezgodne z prawem. Czy to samo miało miejsce w moim przypadku??