Dodany: 02.10.2023 18:40|Autor: mirejlle
Lektury października 2023
69.
Czas darowany nam (
Rybałtowska Barbara)
Ocena: 5
Gatunek: literatura polska
Wróciłam do tego cyklu po czasie, w którym o nim zapomniałam. Świetnie mi się czytało. ;)
70.
Futu.re (
Glukhovsky Dmitry (Głuchowski Dmitrij))
Ocena: 3
Gatunek: science fiction
Umęczyłam się koszmarnie, żeby to skończyć, w przeciwieństwie do Metra wcale mi się nie podobało. Zupełnie dla mnie bez klimatu, długaśne, wizja straszna, wątki rozwiązywane bardzo wolno, powtórzenia w tematach, i ostatecznie niezbyt zaskakująco. Na razie autorowi podziękuję.
71.
Mężczyzna imieniem Ove (
Backman Fredrik)
Ocena: 6
Gatunek: literatura zagraniczna
No i mamy szóstkę. :) Oglądałam kiedyś film, który zrobił na mnie ogromne wrażenie i bardzo mnie wzruszył. Dlatego długo nie planowałam nawet wziąć się za książkę, dobrze, że zmieniłam zdanie.
Książka genialna, niezwykła, do przeczytania dla wszystkich i bardzo społecznie potrzebna. W stosunkowo prostej historii zawarte całe mnóstwo ważnych przemyśleń dla mnie.
72.
Żyletkę zawsze noszę przy sobie: Depresja dzieci i młodzieży (
Gołota Małgorzata)
Ocena: 4,5
Gatunek: literatura faktu
Trochę to wszystko uproszczone. Ale przeczytać warto, nawet jeśli niezbyt taka perspektywa pomoże w dzisiejszych czasach, które są trudne w dotarciu z rozmową do ludzi nieumiejących rozmawiać, dla których chlebem powszednim jest wykreowana na ekranie telefonu rzeczywistość, z tą prawdziwą mająca niewiele wspólnego. I tu, czy aż tak bardzo winna szkoła czy rodzice ja bym sobie odważnie i chętnie podyskutowała.
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.