Autor: Ysia
Data dodania: 17.01.2017 16:26
Mężczyzna imieniem Ove niespodziewanie pojawił się dość wysoko w zestawieniu książek polecanych mi przez Biblionetkę (książka miała mi się spodobać na 89%). To chyba jedyna pozycja z pierwszej strony moich polecanek, gdzie ani tytuł, ani nazwisko autora nic mi nie mówiło. A że trafiła się okazja nabycia e-booka w miarę przystępnej cenie, to się skusiłam. I nie żałuję.
Tytułowy Ove to stary zrzęda, uparty, nielubiący zmian i przywiązany do codziennych rytuałów. Na przemian towarzyszymy mu w co...
Autor: yyc_wanda
Data dodania: 05.08.2017 00:09
LIPIEC
Kot, który znał Szekspira (US/Michigan-1988); ocena: 3
I znowu zaczęłam czytać nową dla mnie serię od środka. Może to jest powodem, że do żadnej nie mogę się przekonać? Tym razem tom siódmy z dwudziestu dziewięciu. Czytało się lekko, ale bez większego zainteresowania. Takie to wszystko było blade i niezbyt wciągające. Nadmiar postaci, z których większość jest ledwie zarysowana. Kręcą się po powieści, niewiele do niej wnosząc. Może to i ma sens jak się czyta księżki w odpowiedniej kolejn...
Autor: nutinka
Data dodania: 01.01.2018 10:54
W minionym roku przeczytałam 180 książek. Mniej niż w ostatnich latach, za to wybierałam grubsze i te, które zalegały na półkach od dłuższego czasu, co spowodowało zwiększenie ich liczby w schowku, w dziale oddam/wymienię. Mniej też było powtórek, chociaż często mnie korciło, żeby zagłębić się w któryś ze znanych już światów. Od pewnego momentu do comiesięcznych podsumowań, zamieszczanych na blogu, wrzucałam też cytaty, które w jakiś sposób do mnie trafiały albo nader trafnie opisywały rzeczywis...
Autor: verdiana
Data dodania: 10.02.2018 14:46
Tutaj będę zapisywać, które ekranizacje były równie dobre jak oryginał bądź lepsze. ;)
Zimowa opowieść
Lolita (z Ironsem)
Duma i uprzedzenie
Buddenbrookowie: Dzieje upadku rodziny
Głęboki sen
Dallas '63
Hobbit czyli Tam i z powrotem
Lot nad kukułczym gniazdem
Forrest Gump
Dziewczyna z perłą
Lśnienie
Misery
Mechaniczna pomarańcza (wersja R)
Kariera Nikodema Dyzmy
Zielona Mila
Gwiazd naszych wina
Iris
Koralina
Gwiezdny pył
Wichrowe Wzgórza
Dziwne losy Jane Eyre
Malowany wel...
Autor: J
Data dodania: 21.07.2018 13:59
Mężczyzna imieniem Ove (5,0)
Mężczyzna imieniem Ove postanawia umrzeć, ale ciągle coś mu w tym przeszkadza. Ove ma 59 lat, swoje niezmienne zasady i codzienne rytuały oraz wyraźną potrzebę stałości, pewności (chyba słusznie ktoś oznaczył książkę tagiem "zespół Aspergera"). A chce umrzeć, bo po śmierci ukochanej żony i utracie pracy nie ma już po co żyć. Przygotowuje się do tego, jak to on, starannie i myśli o wszystkich szczegółach (zrezygnować z prenumeraty, zakręcić grzejniki, rozłożyć fol...
Autor: ahafia
Data dodania: 30.04.2020 16:42
1. /12/ Własność
Południe Stanów, wielkie plantacje, czarni niewolnicy i ich biali właściciele. Jest to świat widziany oczami zgorzkniałej i nieszczęśliwej w małżeństwie kobiety. To świat mężczyzn, którzy po ślubie stają się także właścicielami swoich żon i ich majątków. Małżeństwa traktowane jak najlepszy interes - nie ma mowy o romantyzmie, gdy w grę wchodzą pieniądze. Sprzedają się zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Oni mogą uciec w krąg męskich rozrywek, one muszą niejednokrotnie znosić upok...
Autor: jolekp
Data dodania: 06.01.2023 19:47
116. Biblioteka o północy
O tym co by było gdyby.
Nora postanawia skończyć ze sobą. W następstwie tego czynu trafia do tytułowej biblioteki, gdzie ma możliwość wypróbować jak wyglądałoby jej życie, gdyby podejmowała inne decyzje.
Niestety, książka jest mocno rozczarowująca. Formuła, w której bohaterka skacze przez kolejne wersje swojego życia, spędza w nich kilka chwil, po czym stwierdza, że to jednak nie to, bardzo szybko się wyczerpuje i staje monotonna. Przy czym bohaterka jest trudna do ...
Autor: mirejlle
Data dodania: 02.10.2023 18:40
69.
Czas darowany nam
Ocena: 5
Gatunek: literatura polska
Wróciłam do tego cyklu po czasie, w którym o nim zapomniałam. Świetnie mi się czytało. ;)
70.
Futu.re
Ocena: 3
Gatunek: science fiction
Umęczyłam się koszmarnie, żeby to skończyć, w przeciwieństwie do Metra wcale mi się nie podobało. Zupełnie dla mnie bez klimatu, długaśne, wizja straszna, wątki rozwiązywane bardzo wolno, powtórzenia w tematach, i ostatecznie niezbyt zaskakująco. Na razie autorowi podziękuję.
71.
Mężczyzn...