Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
1. Kot w Tokio 2. Wyznania gejszy 3. Kwiaty w pudełku: Japonia oczami kobiet
Sooley – Grisham John; ocena: 3 Książka dla fanów koszykówki. Przynajmniej połowa tej powieści jest sportowym komentarzem rozgrywanych meczów. Poza sportem, bardzo słabo zarysowana fabuła. Trochę historii i relacji z wydarzeń w targanym wojną domową Sudanie Południowym, kraju, z którego pochodzi główny bohater. Końcówka oderwana od rzeczywistości – jak to się często zdarza we współczesnych powieściach. Zew Kalahari; ocena: 5,5 Delia i Mark O...
To nie są bzdurne regulacje rodem z EU. Te wszystkie bzdury wychodzą z WEF (Word Economy Forum), tylko nie bardzo rozumiem, czemu wszystkie kraje tak ochoczo na to przystają. W Kanadzie, miastem, które zgłosiło się na ochotnika, by pilotować ten projekt, jest Edmonton. Zobaczymy co z tego wyniknie. Zajdel wędruje do schowka. Ciekawe, czy to pisarze byli jasnowidzami, czy może my jesteśmy pozbawieni wyobraźni i dajemy się kolejnym rządom wodzi...
Nie czytałam jeszcze żadnej książki Zajdla, ale chyba muszę to zmienić i prawdopodobnie zacznę od tej pozycji. Ziemia podzielona na kwadraty, których granic strzegą bezlitosne lasery? A czymże jest projekt 15-minutowych miast z kamerami rozpoznającymi numery rejestracyjne, jak nie wizją wyjęta z powieści Zajdla? Prawdopodobnie pierwszym takim miastem będzie Oxford w Anglii. Myślę, że należy bacznie śledzić rozwój tego projektu, a także zaintereso...
Całkiem niezły wynik. Twoja „subiektywno-obiektywna lista” jest świetna i cieszy się dużą oglądalnością. Ja też zaglądam tam od czasu do czasu. Gratuluję wytrwałości w odhaczaniu zaplanowanych pozycji. To jest to czego mnie brakuje.
Wspomnienia z kilkuletniego pobytu na pustyni Kalahari, pięknie napisane. Na samym końcu uroniłam kilka łez. To jest straszne jak my, ludzie, traktujemy dzikie zwierzęta. Jeśli interesują Cię książki przyrodnicze, polecam.
Ach, te listy książek wartych uwagi. Lubię je śledzić, lubię tworzyć własne. Ale jakoś tak się składa, że moje lektury zawsze biegną obok tych list, wciskają się bez kolejki, takie przypadkowe wybory, czasem udane, czasem nie. Z tej listy przeczytałam: Zostań ze mną (3,5) Musimy porozmawiać o Kevinie (4) Zarys dziejów traktora po ukraińsku (4,5) Myślę, że niezbyt wysokie oceny osłabiły moje zainteresowanie tą listą. Ale książkę Połówka ...
Jeśli można poszerzyć o całą okupację to polecam Światło ukryte w mroku Powieść oparta jest na autentycznych wydarzeniach z okresu okupacji Przemyśla. Bohaterką jest 16-letnia Stefania Podgórska ukrywająca w swym prymitywnym mieszkaniu trzynaścioro Żydów. Powieść zaliczana jest do literatury młodzieżowej, co zapewnia jej swoistą lekkość narracji, ale niech Cię to nie zmyli, bo w tle znajduje się przygnębiający obraz życia w okupowanym Przemyślu. ...
1. Lewa ręka ciemności 2. Królowa Śniegu 3. Morderstwo w Orient Expresie
Z komediami tak bywa, że nie zawsze i nie każdego śmieszą. Moje ulubione, do których lubię wracać to Wielka włóczęga z Louis de Funès, Akademia Policyjna i polska komedia Rancho. Goście, goście oglądałam dawno temu i raczej słabo pamiętam.
Właśnie obejrzałam Green Book (Twój #16; czerwiec/2021) i podobnie jak Ty, jestem zachwycona. Wystawiłam najwyższą możliwą ocenę 10/10. Jest to film, o którym nie mogę przestać myśleć. Historia oparta na faktach, która wzrusza i porusza. A do tego wspaniała gra aktorska! Na pewno oglądnę ten film jeszcze nie raz. Trzy billboardy (#12/ maj/2021) to również film, który zrobił na mnie kolosalne wrażenie. Oglądałam go kilka lat temu. Myślę, że naj...
Moją następną lekturą, która już czeka w kolejce, będzie Zew Kalahari Ciekawe czy chociaż w książkach przyrodniczych, pisanych wspólnie z mężem, pani Owens wykaże się jakimś talentem. Bardzo na to liczę.
Kobieta-samouk, która w wieku 20+ czyta Einsteina i pisze prace naukowe? Ha, coś mi to przypomina. Właśnie przeczytałam książkę o podobnie genialnej kobiecie-samouku i jej jeszcze bardziej genialnej córce, która w wieku 4 lat czyta Mailera, Nabokowa i Faulknera - Lekcje chemii Nie rozumiem skąd się bierze ta moda na odrealnione bohaterki i nieprawdopodobne wydarzenia, ale coraz częściej natrafiam na tego typu powieści w literaturze współczesnej....
Wąski pas lądu ); ocena: 3 Powieść reklamowana jako literacki portret amerykańskiego malarza, Edwarda Hoppera. Niewiele w niej samego artysty, dużo więcej jego wiecznie niezadowolonej żony. Całość nudnawa, przerysowane postaci, brak nie tylko akcji, ale jakiejkolwiek historii, która by mogła zatrzymać moją uwagę na dłużej. Trochę ożywienia na końcu powieści, ale to zbyt mało, by uczynić ją wartą trudu przedzierania się przez kilkaset stron o nic...
Teraz zabawa zrobiła się naprawdę ciekawa! Głosuję na: 1/ Winnetou 2/ Dzieci z Bullerbyn 3/ Chłopiec z latawcem
Przyjaźń zobowiązuje, przyjaźń wymaga jasnego opowiedzenia się, po której stronie się stoi. Nie jest to zawsze łatwe i czasem zmusza do podjęcia decyzji, które zaważą na dalszych losach. Przekonali się o tym bohaterowie tych powieści. Nienawiść, którą dajesz Star Carter żyje na pograniczu dwóch światów. Mieszka w biednej murzyńskiej dzielnicy, w której rządzą gangi, ale większość dnia spędza w prywatnej szkole wśród białej, bogatej młodzieży. ...
Tak to bywa z tymi co się spaźniają i ciągną w ogonie. Łatwo ich przeoczyć :)
Chociaż nie zostałam „wezwana do tablicy”, stawiam się z własnego wyboru, skruszona i zawstydzona. Z wybranej „7” przeczytałam jedną w całości Ostatni brzeg a drugą częściowo Miasto Śniących Książek: Powieść z Camonii autorstwa Hildegunsta Rzeźbiarza Mitów, jako że temat niezbyt mi podszedł. Trzecią mam już na czytniku Władca skalnej doliny i planuję przeczytać wkrótce. Pozostałe cztery wciąż na liście do przeczytania. Gratuluję benzman wykona...
Klara i słońce ocena: 4,5 Klara jest robotem, Sztuczną Przyjaciółką, typem zabawki, jaką rodzice kupują swoim nastoletnim dzieciom. Cała opowieść jest pierwszoosobową narracją Klary, która bacznie obserwuje otaczający ją świat i uczy się go najlepiej jak potrafi. To jest również opowieść o nas, istotach ludkich, w których uzależnienie od techniki i koegzystencja z robotami osłabia wrażliwość i utrudnia kontakty socjalne. 500 Great Books by Wo...
A mnie chyba nikogo w życiu nie było tak żal jak matki Dylana – a także jego ojca i brata, choć o tym jak oni radzili sobie z tą tragedią zostało zaledwie napomknięte we wspomnieniach Sue Klebold. Dzięki za link. Z dzienników Dylana wyłania się nowa postać, o istnieniu której mogliśmy się zaledwie domyślać, czytając reportaż Cullena. Odsłuchałam pierwszą część - niesamowite wrażenie. Taka inteligencja, taka wrażliwość i tak zmarnowane życie. ...
1. Lalka 2. Imperium 3. Władca skalnej doliny
2020/młodzieżowe Światło ukryte w mroku Powieść oparta na prawdziwych wydarzeniach. Jej bohaterką jest 17-letnia Stefania Podgórska, która podczas niemieckiej okupacji Przemyśla ukrywała na poddaszu swego prymitywnego mieszkania trzynaścioro Żydów. Autorce należą się słowa uznania za dokładnie przeprowadzony research i za to, że przybliżyła czytelnikom ten mało znany epizod z okresu drugiej wojny światowej. (6)
Głosuję na Sto lat samotności
Głosuję na Świat dla Juliusza. Bardzo lubię książki, w których świat widziany jest oczami dziecka. Ale masz rację, ze zdobyciem egzemplarza będzie trudno. Co nie znaczy, że nie warto spróbować.
Stoickie ścieżki życia: Od Zenona do Marka Aureliusza ocena: 6 Zbiór króciutkich biografii 26 przedstawicieli stoicyzmu, począwszy od założyciela tego nurtu w filozofii, Zenona z Kition, do jej najwybitniejszgo wyznawcy i praktykanta, Marka Aureliusza. Kompilacja wiedzy o filozofii stoickiej na tle historii starożytnej Grecji i Rzymu. Recenzja: ABC filozofii stoickiej Życie po życiu ocena: 3,5 Klasyk w literaturze opisującej NDE, czyli doś...
Pamiętniki Hadriana
Ilość wulgaryzmów w powyższym cytacie mną wstrząsnęła.
Louri, kiedy Ty się nauczysz myśleć tak, jak inni tego od Ciebie oczekują? Nie będziesz musiał wtedy ścierać się z krytyką, ale też B-netkowe dyskusje już nie będą takie ciekawe.
Broniąc twórczości pani Barlińskiej napisanej plugawym językiem, bronisz tego języka. (Wielkie dzięki dla mamut starty w sporze (albo sporny w Starze) za zamieszczone fragmenty, przynajmnej wiemy czego dotyczy ta dyskusja). Broniąc praw młodego czytelnika do czytania i doskonalenia się w tym języku, wpływasz pośrednio na jego upowszechnianie. Wkrótce trafi on pod strzechy i do Twego domu też. Może Ty nie jesteś targetem, ale Twoje/moje dzieci są....
You like talking foreign languages? Sure, why not. But I prefer English. Here you go: That’s very generous of you, but I do not think you defended other people’s rights to express their opinions. Not in this discussion.
„Moja mama mieszkała na takim osiedlu, gdzie były dwa place zabaw właśnie, czasem chodziłam z nią i jej psem, siadałyśmy na ławce. Cieszyłam się wtedy z tego, że mama słabo słyszy. Od własnych dzieci tego nie usłyszysz, młodzi dostosowują się do otoczenia.” Cieszyłaś się, że mama tego nie słyszy, a jednocześnie bronisz tego plugawego języka w literaturze. Młodzież to czyta, wchłania w siebie i wkrótce usłyszysz to we wlasnym domu, od własnych ...
Głosuję na Pamiętniki Hadriana
The Latecomer – Korelitz Jean Hanff; ocena: 3,5 Historia bogatej rodziny z Nowego Yorku, której nie brakuje niczego, oprócz miłości. Tak niesympatycznej rodziny w literaturze jeszcze nie spotkałam. Doceniam inteligencję autorki i bogatą w słowa narrację, jednak całość zniesmaczyła mnie do tego stopnia, że nie planuję już więcej spotkań z twórczością tej autorki. The Winter Sea – Kearsley Susanna; ocena: 4,5 Powieść, której akcja rozgrywa si...
„...Trzecia książka i Booker. Nieźle. Ale czy to już jest ten moment, by teraz swoim odbiorcom (którzy w większości – trzeba podkreślić – znają tylko "Dziewczynę...") zaserwować autobiografię? Czy jeden sukces nobilituje do tego?” “Dziewczyna” jest ósmą pozycją w literackim dorobku autorki. Ale nawet, gdyby była tylko trzecią, czy to odbiera jej prawo do pisania autobiografii? Znam świetne autobiografie i wspomnienia osób, które wcześniej nie ...
Popieram Jesień w Pekinie
Tajemnice zagubionej modlitwy; ocena: 5 Wszystko się zmienia, nawet modlimy się inaczej niż nasi starożytni przodkowie. Warto skorzystać z ich wiedzy o tym, jak rozmawiać z Bogiem, jak prosić, by otrzymać i o tym, jak radzić sobie z cierpieniem. Warto spojrzeć na modlitwę z innej perspektywy niż klepanie wyuczonych pacierzy. W Dolinie Muminków; ocena: 3 Tym razem nie było zachwytów. Ta część Muminków jest tytpowo dziecinna, pełna fanazji, ab...
Myślę, że i teraz łatwo jest znaleźć kolejną książkę danego cyklu. Wystarczy kliknąć na tytuł książki i w jej danych znależć rubrykę: "cykle".
Głosuję na Władca skalnej doliny
Będę musiała spróbować tego specjału, jak tylko uda mi się zdobyć wszystkie składniki. Bo korzeń selera też nie jest tu zbyt popularny. Za to łodygi - o, tak. Dodaję je do wszystkich zup i wywarów.
O, dziękuję. Już oceniłam.
Black Buck – Mateo Askaripour; ocena: 3 Powieść reklamowana jest jako satyra, choć nie za bardzo wiem co tak naprawdę ma ona ośmieszać. Jak na satyrę niewiele w niej humoru. Główny bohater z sympatycznego, młodego człowieka zmienia się nie do poznania pod wpływem zawodowego sukcesu i forsy, która za tym stoi. Nie bardzo mogłam uwierzyć w taką przemianę i im dalej w tekst, tym mniej miałam sympatii dla bohatera i zainteresowania całą historią. ...
I wcale się nie dziwię, że tłumaczka popełniła ten błąd. Mieszkając w Kanadzie od lat kupuję parsnip w przekonaniu, że jest to korzeń pietruszki. Parsley to dla mnie wyłącznie zielona pietruszka. Parsley jako korzeń nie jest tu znany, ani łatwo dostępny. Być może jest osiągalny na marketach warzywnych, ale nigdy tego nie sprawdzałam, bo i po co, skoro byłam przekonana, że to, co kupuję, jest pietruszką. Pasternak z kolei jest dla mnie warzywem ob...
Gdzie śpiewają raki dopraszają się o moją uwagę już od dawna. Wolałabym najpierw oglądnąć film, odczekać aż się zatrą szczegóły w mej pamięci i dopiero potem przeczytać książkę. Jest to preferowana przeze mnie kolejność. W końcu jednak ciekawość zwyciężyła i ustawiłam się już w bibliotecznej kolejce. Książki polecane przez Oprah - masz rację, warto przyjrzeć się bliżej i tej liście. Dziękuję za link.
2022 Honor - Umrigar Thrity Dwa oblicza Indii – bogate, cywilizowane miasta i wiejskie osady, gdzie przetrwały stare, patriarchalne tradycje, mizoginizm i traktowanie kobiet jako własność mężczyzny. A także nienawiść i pogarda hinduskiej społeczności do muzułmanów. I stara tradycja honorowych zabójstw, która w indyjskich wioskach wciąż ma się dobrze. Opowieść smutna, ale jakże prawdziwa. (5,5)
Świetnie. Bardzo jestem ciekawa Waszych wrażeń.
Ja właśnie zaczęłam swoją przygodę z Muminkami. To moje pierwsze czytanie, więc będę starała się zachować kolejność. Kometa nad Doliną Muminków już za mną, następna część zamówiona w bibliotece.
Link, który podałeś, nie działa, ale na LC jest tylko jedna bardzo negatywna opinia z oceną 3/10. Trudno jest mi się z nią zgodzić. Dave Cullen spędził 10 lat pracy nad tą książką, miał do dyspozycji dzienniki obu mordwerców i nagrania na taśmie, sporządzone - o ile dobrze pamiętam - w dniu przed atakiem. Przejrzał również raporty psychiatrów i innych specialistów. Być może niektóre z nich były pozytywne - pamiętajmy, że Eric Harris miał bardzo m...
Fajnie, że "Columbine" doczekało się polskiego tłumaczenia. Przesłuchałam polecany przez Ciebie podcast i zgadzam się z opinią dyskutujących prezenterów. Moje wrażenia po przeczytaniu tej książki były takie same. Może nawet powtórzę ją sobie teraz z okazji polskiego wydania. Bo to naprawdę jest świetny reportaż kategorii "true crime".
Głosuję na Księga Tatr.
Rodzina Strangerów; ocena: 3 Cztery narratorki, trzy pokolenia rodziny Strangerów. Bardzo ponury obraz życia Metysów w mieście Winnipeg, MB, w Kanadzie. Jestem zniesmaczona tą powieścią. Brakło w niej balansu, brakło optymizmu. Przygniata złością, pogardą dla innych i beznadzieją. A przecież jej akcja rozgrywa się w pięknym kraju, jakim jest Kanada. Jeśli tam jest tak źle, to gdzie szukać lepszego życia? Kometa nad Doliną Muminków; ocena: 4,...
Znaczy Kapitan
Popieram Znaczy Kapitan
Reese czyta/poleca książki wydawane na bieżąco, stąd też wiele tytułów jest jeszcze nieprzetłumaczonych. Ale oceniając po latach wcześniejszych, większość z nich ma duże szanse na polski przekład i dotarcie do polskiego czytelnika. Przeczytałam następujące książki z tej listy (według daty rekomendacji): 2017 Eleanor Oliphant ma się całkiem dobrze. Niekonwencjonalna bohaterka, która na zmianę bawi i szokuje swoim zachowaniem. W swoim braku em...
Dziękuję :)
Dziękuję! Bardzo mi miło za to wyróżnienie.
Mnie zadziwiła "kuracja" przepisana małej Keiko przez terapeytkę. Czytając tę książkę zastanawiałam się - czyżby w Japonii nie leczono chorób psychicznych?
Nie obniżyłam, ale podniosłam ocenę, ze względu na różnice kulturowe. Jak już wspomniałam, gdyby akcja powieści miała miejsce w jakimkolwiek kraju Europy, wystawiłabym 1.
Kto zdradził Anne Frank; ocena: 5 Pytanie – kto zdradził kryjówkę rodziny Frank – nurtuje zarówno czytelników jak i historyków do dnia dzisiejszego. Czy jest jeszcze szansa na wykrycie prawdy? Grupa holenderskich ekspertów próbuje znaleźć odpowiedź na to pytanie, malując przy okazji ciekawy obraz Amsterdamu z okresu okupacji niemieckiej. Recenzja: Sprawa Anne Frank wciąż budzi emocje Gra o życie; ocena: 5,5 Powieść skoncentrowana na życiu m...
Głosuję na Wojna i pokój
Polecanego artykułu przeczytać nie mogę, bo musiałaby wykupić dostęp, a tego nie planuję. Jednak już pierwsze zdania wzbudziły we mnie kontrowersję. Autor artykułu pisze: „Isnieje najwyraźniej ogromne zapotrzebowanie na książkę, która sugeruje bez dowodu, że to Żydzi Żydów wydawali”. Już to jedno zdanie określa pozycję, jako zajmuje autor. Czyli, jak długo podejrzenia i oskarżenia skierowane były przeciwko Holendrom, nikt się specjalnie obroną ty...
Popularnonaukowa. Świetna biografia Jadwigi od dzieciństwa do śmierci. Byłam pod wrażeniem znajomości historii tego okresu, którą wykazała autorka. Ale jeśli interesuje Cię tylko beletrystyka, to odpada. Choć czyta się to jak dobrą powieść.
Jadwiga - królowa Jadwiga, XIV w. My mieliśmy szczęście - II wś Światło ukryte w mroku - II wś
Popieram Wojna i pokój
Hmmm... A gdybym napisała na przykad ... To jest historia rodziny Hindusów - też byś skomentował, że to nie była rodzina Hindusów, tylko rodzina Lee z grupy o wyznaniu hinduskim?
The Spirit Catches You and You Fall Down – Fadiman Anne; ocena: 5 Historia rodziny Hmongów, która przybyła do USA z Laosu i jej adaptacyjne problemy. O różnicach kulturowych, które stanowią często barierę nie do przebycia, zwłaszcza gdy w grę wchodzi opieka lekarska. I o małej dziewczynce chorej na epilepsję, która znalazła się w samym centrum konfliktu pomiędzy współczesną medycyną a magią i szamanizmem. How the Penguins Saved Veronica – Haz...
Moje „przypadkowe” i miłe sercu lektury, które pochodzą z bibliotecznej półki „zamówienia”. Brzmi to paradoksalnie, bo skoro zamówione, to jak mogą być przypadkowe? A jednak. Moja półka „zamówione” to taki zapychacz, gdzie wrzucam książki, o których usłyszałam coś pochlebnego, coś co mnie chwilowo zainteresowało, coś co zasugerowało, że to może być temat dla mnie. Ale ponieważ takich książek jest wiele, a ilość zamówień ograniczona jest do 50...
Popieram "Lalkę".
Smutek i rozkosz - Gdzieś spotkałam się z porównaniem tej powieści, ze względu na zawarty w niej ładunek emocjonalny, do Eleanor Oliphant ma się całkiem dobrze. To porównanie oraz Twoja opinia zachęca do przeczytania. Już ustawiłam się w bibliotecznej kolejce.
:)
Florence Adler Swims Forever – Rachel Beanland; ocena: 4,5 Akcja powieści rozgrywa się w 1934 roku w Atlantic City, New Jersey, w środowisku żydowskim. Na kanwie prawdziwego wydarzenia Rachel Beanland snuje fikcyjną opowieść, oddając głos siedmiu narratorom. Ciekawie oddany klimat lat 30., sytuacja Żydów w Ameryce i coraz bardziej niepokojące wieści nadchodzące z Europy. Miasto Śniących Książek: Powieść z Camonii autorstwa Hildegunsta Rzeźbi...
„End up” ma kilka znaczeń. Jednym z nich, ale nie jedynym jest „skończyć” (finish/finish up). Ale równie popularnym, a może nawet bardziej popularnym jest używanie tego słowa w zanaczeniu: arrive at, wind up – czyli dotrzeć do jakiegoś miejsca, znaleźć się w jakiejś konkretnej sytuacji. Osobiście przetłumaczyłabym ten tytuł jako: Tam, gdzie są wisienki – czyli ten wymarzony dom z koktailami i wisienkami. Dosłowne tłumaczenie: Tam gdzie skończą ...
"Kometa" już zamówiona w bibliotece :)
Wiem, że książki o Muminkach są ukochane przez dzieci i dorosłych. Więc chyba warto dać im szansę. Zacznę od tytułów polecanych przez Misiaka.
Głos na "Kamień na kamieniu".
Popieram
LUTY i MARZEC Pięć lat z życia Dannie Kohan, ocena: 4,5 Dość oryginalna powieść, której główny wątek, zapowiadający miłosne perypetie głównej bohaterki, okazał się być historią skomplikowanej przyjaźni i związanych z nią trudnych decyzji. Nie brakło w niej elementów zaskoczenia, a rozterki jakie przeżywała Dannie i uniki jakie stosowała, by zapobiec uaktualnieniu się sennej wizji, śledziłam z zainteresowaniem i sympatią dla głównej bohaterki....
A ja próbowałam tam dojść okrężną drogą, przez Forum...
Druga część ciągle przede mną. Muszę to jak najszybciej nadrobić.
Mnie również wydawało się, że nie da się dodać tematu dla autorów. Dalej nie wiem jak to zrobić. Gdy wchodzę na Forum/Ksiażki i okolice - nie znajduję opcji: Pisarze, tak jak i nie znajduję opcji: Książki w szczególe. Ciekawe jak to udało się zrobić DarthTom? Czyżby był inny sposób dotarcia do konkretnrgo pisarza?
Polecam PaxPax. Książka uniwersalna, podoba się zarówno dzieciom jak i dorosłym.
Długi płatek morza; ocena: 4 Powieść epicka, której akcja rozgrywa się na przestrzeni 50 lat – od wojny domowej w Hiszpanii, po dyktatorskie rządy Augusto Pinocheta w Chile. Styl powieści reporterski z bardzo słabo rozwiniętymi postaciami bohaterów; takie streszczenie czyjegoś życia całkowicie wyzute z emocji. Rozmowy z Bogiem (księga pierwsza); ocena: 4,5 Nie zachwyciła mnie forma tej książki. Wolałabym, żeby autor przedstawił swoje przemy...
Głosuję na: Droga do zniewolenia
Jeśli jeszcze sięgnę po twórczość Isabel Allende, to tylko non-fiction. „Plugawy ptak nocy” – literatura ciężka, turpizm – nie, dziękuję. Staram się unikać lektur dołujących.
„Długi płatek morza” rozreklamowany jest jako powieść o imigrantach, a ponieważ jest to temat, który mnie interesuje, postanowiłam zapoznać się z tą książką i jednocześnie z prozą Isabel Allende. No cóż, zachwytów nie było. Pomyślałam sobie jednak, że może warto sięgnąć do jej wcześniejszych powieści, zanim spiszę na straty jej twórczość. „Dom duchów” wydał mi się odpowiednim reprezentantem, ustawiłam się nawet w bibliotecznej kolejce do tej ksią...
Popieram. Obecna sytuacja jest tak skomplikowana i dezorientująca, że każda książka, która rzuci choćby mały promyk światła, jest godna uwagi.
Popieram, bo warto odświeżyć znajomość z tym klasykiem.
W obronie syna. To nie jest literatura przez duże L. Thriller prawniczy ukazujący dramat rodziców, których nieletni syn posądzony jest o morderstwo. Niby literatura rozrywkowa, ale zmusza do przemyśleń.
Listopad i grudzień razem: Samokontrola umysłu metodą Silvy, ocena: 5 Książka dla tych, co chcą nauczyć się metody Silvy we własnym zakresie. Autor krok po kroku prowadzi czytelnika przez ćwiczenia wykonywane na kursie i opowiada o osiągnięciach uczestników. Uświadamia nam możliwości i niewykorzystany potencjał, jaki nosi w sobie każdy z nas. Ostatni lot; ocena: 4,5 Jak wyrwać się z matni toksycznego związku? Dwie kobiety, dwie historie o...
Wyjątkowo długo byłam nieobecna na B-netce i ominęła mnie zabawa w odgadywanie autorów siódemek. Gratuluję Srebrna Wilczyca za trafne odgadnięcie tak wielu, w tym również mojej siódemki ukrytej pod numerem 11. Zaiste nie lada to był wyczyn, odgadnąć tak wiele i to w tak krótkim czasie. Choć z opóźnieniem, dołączam swoją siódemkę, wybraną w ramach wyzwania na rok 2022. Każdy, kto brał udział w tej zabawie, wie jak trudno było podjąć ostateczną de...
Czy ktoś tu sugeruje, że Benzen celowo wprowadzał w obieg fałszywe informacje? Jeśli nie, to słowo dezinformacja nie ma prawa bytu w tej dyskusji. A ja chcę zapytać, czy nauka o klimacie to nauka czy pseudonauka? Czy teorie klimatyczne były zweryfikowane eksperymentalnie i testowane w kontrolowanych i powtarzalnych warunkach? Bo jeśli opierają się na nieweryfikowalnych dogmatach to bliżej im do religii niż nauki.
Rozprzestrzenianie dezinformacji? Kiedyś to się nazywało dyskusją. A dzisiaj, jak ktoś ma inne poglądy od mainstreamowych, to zarzuca mu się dezinformację?
Możesz poszukać mnicha lub innego instruktora medytacji. Możesz rozglądnąć się za kursami Silvy, lub innymi. Możesz spróbować samemu, wspomagając się nagraniem CD. Sposobów jest tysiące. To fakt, że kursy Silvy prowadzą do „ezoterycznych” doświadczeń, które, według niego, są dostępne dla każdego z nas. Nie mam wątpliwości, że tak jest, ale dla mnie jest to wyższa szkoła jazdy. Nie planuję zdobywć szczytów w tej dziedzinie, chcę tylko skorzystać ...
Mój jedyny kontakt z metodą Silvy to ta książka. Chcę znaleźć sposób na to, by ćwiczyć medytację, bo nawet kilka minut takiego relaksu, to odczuwalny zastrzyk energii. Jedyny problem to przebrnąć przez pierwsze kilka minut i opanować gonitwę myśli. Potem idzie łatwiej. Kiedyś w pracy, w godzinie lunchu, mieliśmy udostępnione sesje medytacyjne (3 x po godzinie) z mnichem tybetańskim. Jest kolosalna różnica pomiędzy medytowaniem samemu, a w grupie ...
Fantasy to rzeczywiście nie moja bajka i raczej nie planowałam czytania tej serii. Ale jeśli mówisz, że to must-read dla wielbicieli książek, to nie mam wyboru, muszę dać jej szansę.
Spójrz na wpisy z poprzedniego dnia. Wygląda na to, że do godz. 21.36 B-netka działała bez zakłóceń.
A ja proponuję, żebyś to końcowej list dodał również 7 swoich polecanek. Bo zakładam, że znajdą się B-netkowicze, którzy zechcą towarzyszyć Ci w tym wyzwaniu i wybiorą sobie 7 (mniej lub więcej) książek do przeczytania.
Lampedusa – Steven Price; ocena: 4,5 Zbeletryzowana biografia Giuseppe Tomasi di Lampedusa, a właściwie dwóch ostatnich lat życia pisarza i retrospektywne powroty do wydarzeń z przeszłości. Powieść melancholijna, naznaczona piętnem przemijania. Smutne było życie księcia di Lampedusa, a najsmutniejsze było to, że jego powieść, opus magnum jego życia, została dwukrotnie odrzucona przez wydawców, a wydana rok po jego śmierci zrobiła zawrotną karier...
Owszem, naszła mnie ta refleksja już po wytypowaniu nazwiska Ferrante. Jest jeszcze jeden pisarz włoski, który na mur na beton powinnien znaleźć się wśród polecanek.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)