Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
"Hiszpański smyczek" to powieść, o której ciężko jest mi wydać jednoznaczny osąd. Mój "romans" z tą książką zaczął się od wizyty w księgarni, kiedy to po zobaczeniu tej powieści stwierdziłam, że muszę ją mieć. Z jakiegoś niewyjaśnionego powodu zaczarowała mnie i nie potrafiłam odejść bez wcześniejszego kupienia jej. Niestety, z różnych powodów po przeczytaniu ponad stu stron musiałam przerwać lekturę, a wróciłam do niej dopiero po ponad roku. Być...
Mój marzec: 1. W stronę Swanna - Proust (5) 2. Sen nocy letniej - Shakespeare (4,5) 3. Opowiadania - Cortazar (5) 4. Nie-Boska komedia - Krasiński(4) 5. Rondo - Brandys (4,5) 6. Sposób bycia - Brandys (5) 7. Zwyczajne życie - Čapek (4) 8. Jak wam się podoba - Shakespeare (5) 9. Burza - Shakespeare (5) 10. Powiedzmy, Gantenbein - Frisch (5,5) 11. Czas serca: Listy - Bachmann, Celan (5) 12. Prawdziwe życie Sebastiana Knighta (5,5)
Osobiście uważałabym tę książkę za lepszą, gdyby nie fakt, iż pewne opisy były zwyczajnie przeciągane, jakby autor pragnął pokonać rekord w ilości słów, którymi można określić umywalkę. Co więcej, pewne wątki myślowe wciąż powracały i były powtarzane, aż do znudzenia. Zdecydowanie nie jest to książka, którą można przeczytać bez zmęczenia, a przynajmniej nie dla mnie. Urzeka mnie poetyckość języka i dopieszczenie szczegółu, jednak w pewnych moment...
1: Harry Potter - od tej powieści, przeczytanej w podstawówce, zaczęła się moja przyogoda z książką na szeroką skalę (a szczególnie z gatunkiem fantasy). 2: Świat Zofii - dzięki niej dowiedziałam się, co to tak naprawdę filozofia, pokochałam tę naukę i teraz zamierzam ją studiować. 3: Quo Vadis - po jej przeczytaniu zmieniły się moje poglądy dotyczące religii i wielu innych rzeczy.
Książka niezwykle mi się podobała, bo było w niej wszystkiego po trochu - romansu, powieści przygodowej, fantasy a nawet rozmów iście filozoficznych. Każdy z elementów został zebrany w dokładnie odmierzonej proporcji - tak, by efekt końcowy nie został przesłodzony lub aby czytelnik nie miał podczas "konsumowania" skrzywionej od kwasoty miny. Całość natomiast opakowano w elegancki papier godny zagranicznych prezentów i obwiązano wstążką tajemnicy ...
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' - J. Galsworthy) 32 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) KILL 20 3. Cersei Lannister (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George Martin) 24 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 10 5. Pułkownik Sartoris (William Faulkner, w różnych dziełach) 36 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) 18 7. Katarzyna Linton, z domu Earnshaw ("Wichrowe Wzgórz...
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' - J. Galsworthy) 32 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) OUT 18 3. Cersei Lannister (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George Martin) 28 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 14 5. Pułkownik Sartoris (William Faulkner, w różnych dziełach) 36 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) 18 7. Katarzyna Linton, z domu Earnshaw ("Wichrowe Wzgórza...
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' - J. Galsworthy) 28 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 28 3. Andrzej Kmicic ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 46 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) SAVE 22 5. Pułkownik Sartoris (William Faulkner, w różnych dziełach) 32 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) 24 7. Michael Corleone ("Ojciec chrzestny" - Mario Puzo) 42 8. John Co...
Przekręciłam przy Jacku Soplicy, mają tam być 32 pkt.
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 24 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 30 3. Andrzej Kmicic ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 50 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) SAVE 36 5. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska)OUT 4 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) 30 7. Michael Corleone ("Ojciec chrzestny" - Mario Puzo) 34 8. John Coffey ("Zi...
Gdy byłam mała, często w kościele bądź na lekcjach w podstawówce dostawałam obrazki z aforyzmami. Przez te wszystkie lata uzbierało się ich dość sporo i teraz służą mi za zakładki.
Właściwie czytam kilka książek naraz, ale akurat w tym momencie jest to "Świat Zofii" Josteina Gaardera.
Książka - tak, jak cała seria - bardzo mi się spodobała. Uwielbiam mroczne klimaty, w których jednak nie wszystko pozostaje bez światła nadziei. Jest to powieść dynamiczna i "pełna". Nie ma w niej momentu postoju, ciągle coś się dzieje, ale nie jesteśmy przytłoczeni - autorka sprytnie przerywa sytuację w (najczęściej) krytycznym momencie, by przenieść się narracją do innej osoby i zdarzenia. Czasami staje się to irytujące, ale działa dwukrotnie s...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)