Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Serdecznie dziękuję Biblionetkołajowi z Pasłęka za idealny prezent dla rusofila - "Pochowajcie mnie pod podłogą" Pawła Sanajewa. Tak się ucieszyłam, że od razu zabrałam się do czytania. :) Zaczytanego 2018 roku, drogi Biblionetkołaju! :)
Dziękuję serdecznie Biblionetkołajowi z krainy, gdzie bałwany lepi się na podwieczorki (opis tak zacny, że aż chciałoby się Biblionetkołaja odwiedzić!) za "Spadkobierców" Kaui Hart Hemmings. Zupełnie się nie spodziewałam, że Biblionetkołaje jeszcze krążą po świecie, ale to przemiłe. :)
Dziewczyna z Kopenhagi - 1,5 Nie zmusicie mnie do nienawiści - 4 Nostalgia anioła - 4 Eli, Eli -4 Jak pokochać centra handlowe - 5
Dziękuję wspaniałemu Biblionetkołajowi, który, nie zważając na koszty, postanowił aż z dalekiej Belgii przysłać mi wymarzoną "Planetę Kaukaz" Wojciecha Góreckiego. Już zabieram się do lektury!
Przepięknie dziękuję Biblionetkołajowi z Krakowa za "Mrowisko" Doris Lessing. Na pewno umili długie, zimowe wieczory. :)
Na tyle lekkostrawna, że jedyne co mi zostało w głowie po lekturze, to wkradające się tu i ówdzie szufladkowanie, ocenianie i stereotypy, których się po Ch...owej zupełnie nie spodziewałam. To taki zabawny zbiór luźnych przemyśleń do poczytania w autobusie. Mnie się na szczęście nic nie kraje po postawieniu Dunham 2+, bo nigdy nie miałam styczności z jej twórczością, ale chyba dam jej jeszcze szansę, bo mimo wszystko jest w tej dziewczynie co...
Mogłabyś napisać kilka słów o "Akuszerce"? Opis brzmi zachęcająco.
Miesiąc z dziewczyną w tytule: Dziewczyna z pociągu 3,5 Nie taka dziewczyna: Młoda kobieta o tym, czego „nauczyło” ją życie 2,5 Dziewczyny 4,5 Ch...owa Pani Domu 3 Serce pasowało: Opowieść o polskiej transplantologii 5 Pył z landrynek: Hiszpańskie fiesty 5,5. Reportaże górą!
Trochę ta książka infantylna, a bardzo przegadana. Niepokojąca, tajemnicza aura, którą tak zachwala wydawnictwo, utonęła w morzu zbędnych słów. Miało to pewnie odzwierciedlać stan psychiczny głównej bohaterki, a wyszło nieprzekonująco i irytująco. Szkoda, bo zapowiadało się ciekawie.
Ach, zapomniałam o Przejechał cyrk - 2,5.
Głupia książka - 4 Mam na imię Lucy - 4,5 Bura i szał - 2 Słabieńki miesiąc.
Alicja w Krainie Czarów - 5 O tym, co Alicja odkryła po drugiej stronie lustra - 5,5 Udany powrót po wielu latach. Szalony świat Alicji nadal zachwyca. Dom po drugiej stronie lustra - 3 Dałam 3 tylko ze względu na smaczki dotyczące powstawania "Alicji...", bo główna bohaterka (guwernantka w domu Liddellów) była potwornie szablonowa i zwyczajnie nieinteresująca. Pomysł ciekawy, gorzej w z wykonaniem. Ostatnia arystokratka - 5 Arystokratka w ...
Dlaczego podskakuję Przyjaciele zwierząt
1. Analfabetka, która potrafiła liczyć - 4 2. Pokój - 5,5 3. Sekretne życie pszczół - 5 4. Najlepsza książka na świecie - 3,5 5. Śmierć - 5,5 6. Kamerdyner: Świadek historii - 3
Biblionetkołaj był dla mnie w tym roku niezwykle hojny, a w dodatku wykazał się perfekcyjnym wyczuciem czasu (właśnie odpakowałam dwie wspaniałe książki) i sprytem, bo dla niepoznaki nadał przesyłki z dwóch miast! ;) Dziękuję więc pięknie za "Jedźmy, wracajmy" Włodzimierza Odojewskiego z Kętrzyna i "Siedem kobiet" Rebecci Miller z Warszawy. Biblionetkołaju (podwójny), jesteś niezastąpiony! :)
Właśnie. Leży sobie spokojnie w domu i czeka na lepsze czasy. ;)
Witaj. Mam jeden egzemplarz "Osiem cztery" na zbyciu, ale jako że jestem obecnie za granicą, mogłabym się wymienić dopiero w kwietniu/maju.
Jak się podobał "Biały król"?
12 rozmów o miłości: Rok po katastrofie (5) Śmierć czeskiego psa (4,5) Bocian i Lola (4) Te ściany są zimne i inne opowiadania (5,5) Harfa traw; Drzewo nocy i inne opowiadania (5) Diamentowa karoca: Łowca ważek (4,5) Diamentowa karoca: Między wierszami (4,5)
Służące (5,5) W ogóle i w szczególe: Eseje poufałe (5) Opowiedz mi o Kubie (2,5) Dzienniki kołymskie (5) Zabójca z miasta moreli: Reportaże z Turcji (5) Opowieść rozbitka (5) (Antologia) "Kontu-kontari: Opowiadania baskijskie" (4)
Wszystkich niezdecydowanych chciałabym zapewnić, że wymiana z agaciau to czysta przyjemność. Książka dotarła do mnie szybciutko i w doskonałym stanie, za co bardzo dziękuję, po cichu licząc na powtórkę w przyszłości. ;)
Bardzo lubię Foera, więc cieszyłabym się, gdybym przysporzyła mu czytelników. ;) Gorąco polecam "Wszystko jest iluminacją", a jeszcze goręcej "Strasznie głośno, niesamowicie blisko", jedną z moich ulubionych powieści.
Balladyny i romanse (5) Szczegół: Trzy krótkie powieści (3,5) Insekt (5) Wszystko jest iluminacją (5,5) Opowiadania [Świat Książki] (5,5) Marlene (4)
Na to wygląda. Od tej pory będę śledzić Twoje oceny. ;) Mnie też opowiadania Allena niespecjalnie przypadły do gustu (oceniłam bodajże na 3,5), chociaż nieźle się sprawdzają jako krótki przerywnik między codziennymi zajęciami. Natomiast Szczygła gorąco polecam, zwłaszcza "Gottland". Nie możesz sobie odmówić takiego prezentu. ;)
Ciekawa lista. :) W punktach 4-6 i 8 właściwie mogłabym się przyłączyć, bo już od dawna tkwią na mojej półce. Jestem świeżo po lekturze "Balladyn i romansów" i przyznam, że to jedna z najbardziej szalonych, najoryginalniej napisanych książek, jakie kiedykolwiek czytałam. Sposób, w jaki Karpowicz bawi się słowem i konwencją bywa powalający, aż chce się wynotować co trafniejsze sformułowania. "Cień wiatru" i "Czystą anarchię" czyta się za to łatwo,...
W ubiegłym roku nie postawiłam ani jednej szóstki, ale kilka książek zasługuje na wyróżnienie: Rok 1984 Zły Śmierć pięknych saren Jedwab Widzialny świat Pijąc kawę gdzie indziej -wielkie zaskoczenie, nie spodziewałam się po tym zbiorze tak przenikliwych opowiadań Odkryciem roku jest bez wątpienia Truman Capote: Muzyka dla kameleonów i Śniadanie u Tiffany'ego: Powieść i 3 opowiadania otrzymały piątki, a kolejna książka już czeka na przecz...
Niestety przeczytałam tylko 48 książek, kilka właśnie kończę. Intensywne i bardzo udane wakacje miały też swoje minusy-nie pozwoliły nadrobić czytelniczych zaległości.
Grudzień miał być czytelniczo obfitszy, ale wyszło jak zwykle. Potępieni (4,5) Schodów się nie pali (5, być może podwyższę) Szarańcza (3) Butelki zwrotne (4,5) Pani Dalloway (3) W ramach okołoświątecznego zdziecinnienia ;) : Małe trolle i duża powódź (3) Kometa nad Doliną Muminków (5,5) W Dolinie Muminków (4,5) Kończę Balladyny i romanse Szczegół: Trzy krótkie powieści , delektuję się też powolutku opowiadaniami Czechowa.
Chciałabym serdecznie podziękować Biblionetkołajowi z Buska Zdrój za przepiękny prezent. Otrzymałam "12 rozmów o miłości" Joanny Racewicz-książkę, która doskonale wpisze się w nastrój przedświątecznej zadumy. Mam nadzieję, że czytelnicze marzenia Biblionetkołaja również wkrótce się spełnią. :)
Mój bardzo skromny listopad: 44 Scotland Street (3,5) Dwanaście opowiadań tułaczych (5) Żyletka: Reportaże i wywiady "Dużego Formatu" (5) Rzecz o mych smutnych dziwkach (4)
Przeczytane: Lot nad kukułczym gniazdem (4) Jak spotkałem się z rybami (4,5) Śmierć pięknych saren (5) Ałtorka (3) Opowieści o kronopiach i famach (4) Przeminęło z wiatrem (5) Kaprysik: Damskie historie (4) Jedwab (5) Zima (4) W trakcie: Mężczyźni rozmawiają o wszystkim Dwanaście opowiadań tułaczych
"Przeminęło z wiatrem" na rozkaz koleżanki. Na początku trzeciej części Scarlett powoli przestaje mnie irytować. ;)
Rok 1984 (5,5) Moskwa-Pietuszki (5) Muzyka dla kameleonów (5) Burza (4,5) Osiem cztery (3,5) Trzy siostry (3) Tak jest dobrze (1,5)
Pedro Páramo (3,5) Doktorzy (4) Ptaki (5) Gołąb (5) Lew, czarownica i stara szafa (4) W trakcie: Jesień patriarchy Proste przyjemności
Kocia kołyska (4) Good night, Dżerzi (4,5) Instytut (5) Nic się nie stało (3)
Mimo wszystko zachęciłaś mnie do lektury. :) Być może po sesji zabiorę się za tę książkę i będę mogła porównać wrażenia. Dzięki za wyczerpującą i intrygującą recenzję!
Na pewno "Lalka", "Zbrodnia i kara" lub inna powieść Dostojewskiego, Szekspir, "Inny świat", "Granica". Spośród lektur dobrze też wspominam "Ludzi bezdomnych", "Ferdydurke" i "Tango", ale wiem, że nie wszystkim przypadają do gustu. :) "Mechaniczna pomarańcza" czy "Malowany ptak" są często wymieniane jako wstrząsające, jednak sama ich nie czytałam, więc się nie wypowiem. Polecam natomiast reportaże Tochmana, "Kronikę zapowiedzianej śmierci" i "Ma...
Cieszę się, bo to ksiażka dostarczająca wiele radości i bardzo...smaczna. ;)
Ojojoj, ten udany debiut, o którym pisałam wyżej, to Szczeniaki , a nie "Sto butelek...". ;)
Nasteł nowy rok, więc mogę wreszcie z czystym sumieniem podsumować poprzedni-różnorodny i dość udany, choć niezbyt imponujący pod względem ilości lektur. Jedyną szóstkę otrzymał Gottland , na piątkę z plusem zasłużyły: Droga Musimy porozmawiać o Kevinie Na wschód od Edenu Zrób sobie raj , a ubiegłoroczne piątki to: Café Museum Gaza blues Kiedy wchodziłem do pokoju Kolonie Knellera Legendy miejskie O dzieciach, wariatach i grafoma...
Mój całkiem sympatyczny grudzień: Białe zeszyty (2,5) Café Museum (5) Gaza blues (5) Gottland (6) Legendy miejskie (5) O dzieciach, wariatach i grafomanach (5) Obsoletki (4,5) Paris London Dachau (2) Zrób sobie raj (5,5) I jeszcze Noc: Słowiańsko-germańska tragifarsa medyczna w postaci słuchowiska radiowego. W trakcie: Doktorzy Degustacja w piwiarni Kocia kołyska Książki najgorsze i parę innych ekscesów krytycznoliterackich
Dostałam same cudeńka: Gottland,Zrób sobie raj i "Led Zeppelin. Ilustrowana historia zespołu". Wreszcie będę mogła bliżej zapoznać się z panem Szczygłem. :)
Przyszło mi do głowy Radio Armageddon Może Cię zainteresuje. :)
Z kolei ja oglądałam niedawno "Solistę", ale nie miałam pojęcia, że scenariusz powstał na podstawie powieści. Bardzo dziękuję za informację. :)
Mój październik czytelniczo bardzo skromny, ale sympatyczny: Eve Green (4) Kobiety ich mężczyzn (4) Kolonie Knellera (5)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)