Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Jak dla mnie książka jest świetna. Przeczytałam ją w niecałe dwa dni, zaniedbując haniebnie obowiązki domowe i nie raz miałam mokre dłonie ze zdenerwowania. Warte polecenia dla tych, co lubią trochę napięcia.
Ja też się dołączam do życzeń... Mi dzisiaj mija dwa lata ;-)
Ja skończyłam dzisiaj czytać "Kaznodzieję" i przez niego prawie się spóźniłam do pracy. Książka rewelacyjna - jak dla mnie lepsza od "Księżniczki...". Na szczęście udało mi się przejąć z biblioteki cztery części, więc już się nie mogę doczekać powrotu do domu...
Ten pomysł ze schodami widziałam jakiś czas temu na demotywatorach i nawet zapisałam je sobie ;-) Bardzo mi się wtedy spodobał, ale tu widzę też parę perełek. Zastanawiam się nawet czy któregoś pomysłu nie wykorzystać. Dzięki za zdjęcia ;-)
Generalnie każdy tom opowiada inną historię, jednak pewne nawiązania do prywatnego życia bohaterów mogą być niejasne, jeśli nie czyta się po kolei. Ja czytałam w takiej kolejności, w jakiej udało mi się je zdobyć i dałam radę. Więc do dzieła ;-) Trochę Ci zazdroszczę, bo jeszcze nie udało mi się dorwać "Ostatniej wyroczni".
Jackson Lisa (właśc. Crose Susan Lynn) Fielding Joy
Ja jeszcze kojarzę Muchę przed sądem (Gutowska Lisa, Huszcz Mirosław).
Gdyby nie fakt, że autorem jest mój ukochany Sheldon, nie dobrnęłabym do końca. Niestety, ostatnia przeczytana przeze mnie jego książka okazała się najsłabszą. Akcja jest dobrze poprowadzona, ale tematyka i zakończenie słabiutkie.
1. Robert Rojek (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 14 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" - Michaił Bułhakow) 24 3. Odyseusz ("Odyseja" - Homer) 28 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 42 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 44 6. Cecylka ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) OUT 6 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 22 8. Mikołajek (z serii książek Goscinnego) SAVE 44 9. Alicja (z powieści Lew...
1. Robert Rojek (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 20 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" - Michaił Bułhakow) 20 3. Odyseusz ("Odyseja" - Homer) 28 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 40 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) SAVE 44 6. Cecylka ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) OUT 12 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 20 8. Mikołajek (z serii książek Goscinnego) 42 9. Alicja (z powieści Le...
W empiku mają większe dostawy, bo widziałam, że leżą na półkach. To dla tych, co mieszkają w większych miastach - ja muszę zamawiać u znajomego kioskarza ;-)
1. Pierwszy raz (Fielding Joy)- 5 2. Kiedyś na pewno (Nowak Ewa) 3,5 3. Dotyk śmierci (Roberts Nora) - 4 4. Ogon Kici (Nowak Ewa) - 4 5. Krzywe 10 (Nowak Ewa) - 5,5 6. Kwiat nieśmiertelności (Roberts Nora)- 4 7. Czy boisz się ciemności? (Sheldon Sidney) - 5,5 8. Pieskie życie mojego kota (Macios Karolina) - 4 9. Niebo się wali! (Sheldon Sidney) - 6 10. Sława i śmierć (Roberts Nora) - 4,5 11. Czarny Piątek (Kava Alex) - 4 12. Pote...
Mi się bardzo podobała. Mimo, że to straszna cegła, czyta się ją jednym tchem. Polecam.
Dołączam do życzeń, Adminie. Oby Ci się dobrze działo w tej biblionetkowej rzeczywistości ;-) Pozdrawiam.
Bardzo lubię Cobena i niecierpliwie czekam na każdą kolejną książkę, ale jednak te wcześniejsze są dużo lepsze... Nie mam ulubionej jego książki - każda na swój sposób jest dobra, a ich największą zaletą jest to, że szybko się je czyta.
Polecam "Potem..." i "Ponieważ cię kocham". Obie przeczytałam ostatnio i mogę je z czystym sumieniem polecić. Ich niesamowitym plusem jest zaskakujące zakończenie, które powoduje, że długo pamięta się o książce.
Dobre, dobre... Tylko co na to obrońcy? ;-)
Ja mam to szczęście, że czytam "pół-fotograficznie". Obejmuję wzrokiem całe akapity, ale nie jest to czytanie aż tak szybkie jak opisujecie - tak 60-70 stron w ciągu godziny. Dzięki temu mogę się wczuwać w treść ;-) Wychodzi mi średnio około 180 książek rocznie. Pracuję w bibliotece, więc czasami zdarza mi się czytać w pracy. I tylko stąd ta liczba.
Też się dołączyłam. Powodzenia przy pisaniu pracy ;-)
Kalais, dzięki za zainteresowanie twórczością Steva Berry'ego. Czytam obecnie drugą jego książkę - po "Bursztynowej komnacie" zaczęłam wczoraj "Przepowiednię dla Romanowów" - i już się martwię, skąd zdobyć następne. Wielki dzięks ;-)
1 to Konstanty Ildefons Gałczyński, ale tytułu nie znam...
- Biedny przybłęda - powiedziała, głaszcząc go po łebku. -Biedny bezimienny przybłęda. To trochę uciążliwe, że nie ma imienia. Ale nie mam prawa dawać mu imienia, musi poczekać, aż będzie do kogoś należał. My dwoje po prostu spotkaliśmy się kiedyś nad rzeką i wcale do siebie nie należymy. On jest zupełnie niezależny i ja też. Nie chcę niczego mieć, dopóki nie znajdę takiego miejsca, w którym ja i otoczenie będziemy do siebie pasować. Nie wiem jes...
Podczas każdej wizyty w księgarni biorę zakładki, które leżą na ladzie jako reklamówki. Wcześniej korzystałam ze starych pocztówek i kartek świątecznych.
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 24 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz)OUT 34 3. Andrzej Kmicic ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 48 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 36 5. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 8 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) 32 7. Michael Corleone ("Ojciec chrzestny" - Mario Puzo) 30 8. Severus Snape (cykl o Harr...
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 26 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) OUT 36 3. Andrzej Kmicic ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 52 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 34 5. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 20 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) 34 7. Michael Corleone ("Ojciec chrzestny" - Mario Puzo) 30 8. Severus Snape (cykl o Ha...
1. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 28 2. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 38 3. Andrzej Kmicic ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 48 4. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 32 5. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 18 6. John Yossarian ("Paragraf 22" - Joseph Heller) 34 7. Emma Bovary ("Pani Bovary" - Gustave Flaubert) OUT 10 8. Michael Corleone ("Ojciec ch...
1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" A. Szklarski) 22 2. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 30 3. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 26 4. Małgorzata ("Mistrz i Małgorzata" - Michaił Bułhakow) 6 5. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde)12 6. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) OUT 30 7. Lisbeth Salander (cykl "Millennium" - Stieg Larsson) 36 8. Emma Bovar...
Dzięki cudnej weekendowej promocji w EMPIKU udało mi się kupić całą trylogię za 85 zł. Do dzisiaj ze sobą walczyłam, bo bałam się, że jak wsiąknę, to przepadnę, ale już stało się... Po przeczytaniu Waszych recenzji - pal sześć końcówkę pracy, zakupy i obowiązki domowe - ja też chcę JUŻ ;-)
1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" Szklarski) 32 2. Wilhelm z Baskerville ("Imię róży" - Umberto Eco) 52 3. Daimon Frey ("Siewca Wiatru" - Maja Lidia Kossakowska) 56 4. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) OUT 26 5. Małgorzata ("Mistrz i Małgorzata" - Michaił Bułhakow) 10 6. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 6 7. Winnetou ("Winnetou" - Karl May 2 8. Lisbeth Salander (cykl "Millennium" - St...
1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" Szklarski) SAVE 34 2. Wilhelm z Baskerville ("Imię róży" - Umberto Eco) 42 3. Daimon Frey ("Siewca Wiatru" - Maja Lidia Kossakowska) 50 4. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) OUT 30 5. Małgorzata ("Mistrz i Małgorzata" - Michaił Bułhakow)8 6. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 14 7. Winnetou ("Winnetou" - Karl May) 12 8. Yennefer (Saga "Wiedźmin" - Andrze...
1. Mała Mi ("Muminki" Tove Jansson)SAVE 30 2. Rhett Butler ("Przeminęło z wiatrem" - Margaret Mitchell) 44 3. Daimon Frey ("Siewca Wiatru" - Maja Lidia Kossakowska) 40 4. Elizabeth Bennet ("Duma i uprzedzenie" - Jane Austen) 28 5. Stanisław Tarkowski ("W pustyni i w puszczy" - Henryk Sienkiewicz)KILL 4 6. Małgorzata ("Mistrz i Małgorzata" - Michaił Bułhakow) 38 7. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 30 8. Winnetou ("Winneto...
Ja też dałam głos ;-) Swoją drogą albo ja jestem taka ślepa albo te hasła do autoryzacji są tak mało czytelne. Trafiłam za trzecim razem ;-) Życzę nam wszystkim pierwszego miejsca.
1. Śmierć (Cykl "Świat Dysku" - T. Pratchett) 58 2. Rhett Butler ("Przemineło z wiatrem" - Margaret Mitchell) 30 3. Harry Potter (Cykl o Harrym Poterze - J.K. Rowling) KILL 8 4. Elizabeth Bennet ("Duma i uprzedzenie" - Jane Austen) 26 5. Stanisław Tarkowski ("W pustyni i w puszczy" - Henryk Sienkiewicz)16 6. Małgorzata ("Mistrz i Małgorzata" - Michaił Bułhakow) SAVE 38 7. Ania Shirley ("Ania z zielonego wzgórza" - Lucy Maud Montgomery) 40 ...
1. Śmierć (Cykl "Świat Dysku" - T. Pratchett)50 2. Rhett Butler ("Przemineło z wiatrem" - Margaret Mitchell) KILL 26 3. Harry Potter (Cykl o Harrym Poterze - J.K. Rowling) 22 4. Elizabeth Bennet ("Duma i uprzedzenie" - Jane Austen) 28 5. Stanisław Tarkowski ("W pustyni i w puszczy" - Henryk Sienkiewicz)16 6. Małgorzata ("Mistrz i Małgorzata" - Michaił Bułhakow) 40 7. Ania Shirley ("Ania z zielonego wzgórza" - Lucy Maud Montgomery) SAVE 34 ...
Nie wiem czy poezja też Ci się przyda - z dwudziestolecia międzywojennego - Maria Pawlikowska - Jasnorzewska i Magdalena Samozwaniec (pisałam o tym pracę).
"Opowiedz mi swoje sny" Sidney Sheldon
Co do drzew genealogicznych... to często mi się to zdarza. Czasem nawet tylko dla samej przyjemności jego tworzenia ;-)
Moje najstarsze to "Historya literatury polskiej" Piotra Chmielowskiego 1899 r.; "W tundrach Sybiru" Edmunda Jezierskiego - 1917 r. i "Malowana żona" Magdaleny Samozwaniec - 1922 r. Więcej nie pamiętam...
Zaczęło się w 2003 roku, gdy kolega zapytał mnie, ile właściwie książek rocznie czytam. Postanowiłam policzyć (trochę dla niego, ale przede wszystkim z własnej ciekawości)... i wciągnęło mnie. Później odkryłam dodatkowe plusy zapisywania, takie jak możliwość sprawdzenia zapomnianego tytułu czy autora. Od roku wszelkie zapisy prowadzę w biblionetce i dla mnie jest to najlepszy "katalog książek przeczytanych" (nie wspominając o nieprzeczytanych ;-...
Wygląda to tak jakby autorka kompletnie nie miała pomysłu na zakończenie Sagi. Łatwo było ciągnąć historię bez końca, ale ciężej już zebrać to wszystko w jedną całość. Co nie zmienia faktu, że za jakiś czas przeczytam całą serię jeszcze (już chyba czwarty) raz...
Czy jest możliwe, żeby dostępność w księgarniach pokazywała się jedynie na życzenie? Jak dla mnie zmniejsza to czytelność informacji, które mnie interesują. Pozdrawiam serdecznie.
Może i tak, coś co jedni uznają za gust, dla innych jest guścikiem. Jest też takie powiedzenie: "Jednemu podoba się żona, a drugiemu teściowa" i ono pasowałoby tu w sumie bardziej. I wcale nie uważam, że ja mam gust ;-)
Owszem, dawna Musierowicz była królową. Ale obecnie...? To, co pisze dzisiaj, w żaden sposób nie przystaje do tamtych książek sprzed lat. Ona cały czas widzi młodzież tymi samymi oczami, którymi widziała Gabrysię czy Idę, a jak by nie patrzeć minęło już kilkadziesiąt lat i młodzi ludzie mają kompletnie inny sposób myślenia. Dlatego też w tej chwili to jej książki wydają mi się naiwne.
Bardzo cieszy mnie zapowiedź nowej książki Canavan. Uwielbiam jej książki, choć niektóre jeszcze muszą poczekać w kolejce. W skrócie mówiąc, kiedy zaczniemy ją czytać to nie śpimy, nie jemy, nie sprzątamy... CZYTAMY ;-)
Właśnie w ostatnim czasie wróciłam do baśni, między innymi narodów (już byłego) ZSRR. To chyba ta przedłużająca się zima daje nam wszystkim w kość. Dla tych, co lubią baśnie polecam starą i niezawodną książkę "Bajarka opowiada".
Cała seria napisana jest w sposób rewelacyjny. Fakty historyczne nie są podane w suchy, naukowy sposób, ale w formie ciekawostek... Dodatkowo dobrze zilustrowane. Polecam nie tylko dzieciom.
Zgadzam się - są gusta i guściki... Mnie osobiście ta książka w żaden sposób nie zachwyciła, ale na pewno są tacy, którzy będą w niej zakochani.
Odkurzyłam stary temat, bo przypomniało mi się jak moja była szefowa z upodobaniem używała zwrotu "Kwit esencja" (zamiast oczywiście kwintesencja).
Mam odłożoną jedną książkę Berry'ego, właśnie "Bursztynową komnatę". Wciąż czeka na swoją kolej i wciąż jest tyle do przeczytania... Nie ukrywam, że skutecznie zachęciłeś mnie do tego pisarza, więc chyba właśnie przeskoczyła kilka oczek w kolejce ;-)
Dla mnie "Anioły i demony". Stanowczo odradzam najnowszą książkę Dana Browna "Zaginiony symbol". To moje największe książkowe rozczarowanie ostatniego roku. Przebieg akcji sugeruje, że rozwiązanie tajemnicy będzie wyjątkowe, wstrząśnie fundamentami naszego światopoglądu, a na końcu okazuje się... wielkie nic. Pozostaje tylko niedosyt i poczucie, że szkoda było tego czasu na czytanie...
Ja wypożyczyłam "Magdę" z biblioteki. Nie jest złe, ale jak dla mnie trochę zbyt sielankowe. A przez to traci na wiarygodności. Nie będę pisać, o co chodzi, bo zdradzałabym fabułę. Jeśli spojrzeć na książkę z dużym przymrużeniem oka, to może być dość przyjemnym sposobem spędzenia popołudnia.
Ostatnia książka to "Zaginiony symbol" Dana Browna i wielkie rozczarowanie.. Teraz zaczęłam "Amazonię" Jamesa Rollinsa i czuję, że będzie 6 ;-)
Zgadzam się z Tobą całkowicie. Po przeczytaniu wielu chwalebnych recenzji dałam się skusić na lekko zakurzony już na półce "Dom nad rozlewiskiem" (czekał cierpliwie na swoją kolej, a nawet potraktowałam go dość priorytetowo). Oj, jak się srodze zawiodłam... Do dzisiaj pamiętam ten ból, który towarzyszył mi, gdy ambicja nie pozwoliła mi skończyć książki w połowie. I do końca ta nadzieja, że akcja może dopiero się zacznie ;-) Szkoda czasu, niestet...
Tak, ta książka wciągnęła mnie tak bardzo, że zabierałam ją ze sobą wszędzie.
Dziś wieczorem postaram się to wysłać. Przy okazji znalazłam jeszcze na liście "Nostalgię anioła", więc dorzucę do "paczki". Pozdrawiam
Plamy zawsze można wytrzeć. Kto by zwracał uwagę na takie szczegóły? ;-)
Mam Krajewskiego i Picoult w wersji e-booków. Jeśli to Cię interesuje, to mogę przesłać na meila.
Ja czytam wszędzie i zawsze, gdy tylko mogę - nawet myjąc zęby czy prasując koszule do pracy ;-) Nie mam zbyt wielu okazji żeby usiąść i poczytać (mieszkam sama z dzieckiem), więc wykorzystuję każdą nadarzającą się okazję. Z tego wszystkiego wychodzi jakieś 15 książek miesięcznie. Pozytywne jest to, że od października pracować będę w bibliotece, więc... Już się nie mogę doczekać :-)
To prawda - autorka zdaje się mieć małą obsesję na punkcie czerwi. To słowo najczęściej i najbardziej natarczywie pojawia się w tej części. Nie polecam jeść przy czytaniu ;-) Książka zyskałaby wiele gdyby usunąć te mało apetyczne opisy.
Moim zdaniem Steel jest dobra raz na jakiś czas. Ostatnio udało mi się wypożyczyć z biblioteki kilka jej tytułów, więc postanowiłam je przeczytać w krótkim odstępie czasu (tytułów nie pamiętam, nieważne). Biorąc do ręki kolejną, wiedziałam już o czym ona będzie. Skończyło się na tym, że ostatniej nawet nie zaczęłam. Mam dość książek Steel na ładnych parę miesięcy.
Mam za sobą dwukrotne przeczytanie całej kolekcji i ze spokojnym sumieniem muszę stwierdzić, że moich ulubieńców jest całkiem sporo: - "ABC" - "Pięć małych świnek" - "Morderstwo w Orient Ekspresie" - "4.50 z Paddington" - "Słonie mają dobrą pamięć" - "Po pogrzebie" - "Zakończeniem jest śmierć" - "Wigilia Wszystkich Świętych" - "Dziesięciu Murzynkow" - "Tajemniczy przeciwnik" - "N czy M?" Oczywiście - gusta są różne. Ale spróbować wart...
Ja przeczytałam "Ratownika", "Krzyżowca" i "Drugą szansę". Najbardziej podobał mi się "Krzyżowiec", niestety "Druga szansa" wydała mi się nieco oklepana. Kolejne książki cierpliwie czekają na półce ;-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)