Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Przegapiłam końcowy termin. :) Ale i tak super konkurs. :)
Motyw 1: 1. Dziwne losy Jane Eyre Motyw 2: 1. Szaleństwa panny Ewy
Mnie raczej nie będzie w tym roku.
Ciekawy konkurs. ;) Pierwsze typy już wysłałam. ;)
W lutym tylko dwie przeczytane książki. Ale za to dobre: 3. Dom tęsknot - 6 4. Morderstwo w Mezopotamii - 4 (z półki) A z zaczętych trzy: Biblia Kudłata nauka: Mądrość w świecie zwierząt Zabójstwo Rogera Ackroyda
Czy u Was też coś zaskoczyło, czy tylko u mnie chwilowo się wyświetliła lista?
Ja raczej będę około 14. ;)
Z przeczytanych tylko dwie: 1. Amy i Isabelle - 4,5 2. Zwrot: Jak zaczął się renesans - 3,5 Za to z zaczętych aż trzy. :) Biblia Dom tęsknot Kudłata nauka: Mądrość w świecie zwierząt
Ok. ;)
Tylko coś link nie działa. ;)
Taka możliwość istnieje: Biblionetka potrzebuje opiekunów: https://www.biblionetka.pl/you_can_help.aspx
Chętnie, mam nadzieję, że tym razem dotrę. ;)
1. Potop 2. Wesołe przygody Robin Hooda
Ja co prawda mam długą kolejkę książek do przeczytania, ale też czekam na możliwość sprawdzenia polecanek. Mam nadzieję, że już wkrótce sprawdzę. ;)
Z okazji niedawnych urodzin aż trzy: Bralczyk o sobie: W rozmowie z Pawłem Goźlińskim i Karoliną Oponowicz Szmaragdowa tablica Dziady i dybuki
W listopadzie tylko jedna: Przeczytane: 18. Szóste, najmłodsze i inne opowiadania - 4
W grudniu tylko trzy. 19. Wołanie w górach - 5 (z półki) 20. Baśnie narodów republik nadbałtyckich - 4 (z półki) 21. Opowieści galicyjskie - 3 (z półki) I trzy zaczęte: Biblia Zwrot: Jak zaczął się renesans Amy i Isabelle
Szkoda. Mam nadzieję, że będziesz do nas zaglądać od czasu do czasu.
Przygody wielkiego wezyra Iznoguda: Tom 7
Bardzo dziękuję śląskiemu Mikołajowi za Baśnie narodów republik nadbałtyckich. Dzisiaj do mnie dotarła przesyłka. ;)
Iwicka 8a: Dom pisarzy w czasach zarazy Ciosy Przygody wielkiego wezyra Iznoguda: Tom 6
1. Opowieść wigilijna 2. Rozważna i romantyczna
Mnie raczej nie będzie niestety, ale mam nadzieję, że Mikołajki będą udane. :)
Mnie jednak jutro nie będzie. :( Miłych Mikołajek. ;)
Pasuje. :)
1. Teatrzyk Zielona Gęś 2. Dziennik Bridget Jones 3. Zemsta
Bardzo chętnie się z Wami spotkam. :) Może być sobota, jeżeli będzie pasować. I Krystynka jak najbardziej. :)
Bruliony profesora T.
Powrót do bezsennych nocy
Ucieczka: 1. Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął 2. Całe zdanie nieboszczyka 3. Wszystko za życie Literatura francuska - tylko jedna: 1. Hrabia Monte Christo
Do motywu numer 1: Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął - książka na pewno jest znana. A bohater uciekł... Przed siebie. :)
Dzięki. ;)
Ostatnio: Opowiadania cieszyńskie
Bardzo zacna rocznica. :) Wszystkiego książkowego i kolejnych fantastycznych lat. ;)
1. Miasto Śniących Książek: Powieść z Camonii autorstwa Hildegunsta Rzeźbiarza Mitów
Wszystkie książki, które zostały zgłoszone, na pewno są warte tego, żeby je polecać, żeby je czytać i żeby o nich mówić. :) Ale z wszystkich najbardziej chciałabym przeczytać: 1. Chłopki: Opowieść o naszych babkach - baa, nawet kupiłam... ;) 2. Silva rerum 3. Terry Pratchett: Życie z przypisami
Przygody wielkiego wezyra Iznoguda: Tom 5
Zaproponuję dwie: Gareth Jones: Człowiek, który wiedział za dużo - pierwszą propozycją jest biografia młodego dziennikarza, który miał odwagę pojechać i mówić o tym, co zobaczył na Ukrainie lat trzydziestych XX wieku. Waleczne z gór: Nieznane historie bohaterskich kobiet - też historycznie. Tym razem o kobietach, które wykazywały się odważną działalnością w czasie okupacji, a o których mało się mówi.
Są to: T-Raperzy znad Wisły - Maxi Kaz. :)
Mam nadzieję, że się nie pogniewacie, że wrzucam tu hit sprzed lat: https://www.youtube.com/watch?v=tHdizc3KvLU ;) Miłego zlotowania, udanego ogniska i świetnego dixita. ;)
W tym roku raczej nie, ale w Katowicach pewnie będziemy się widzieć. :)
Może być zanim przeczytam... ;)
Z najnowszych: Siostry z powstania: Nieznane historie kobiet walczących o Warszawę Chłopki: Opowieść o naszych babkach
1. Ptaki ciernistych krzewów 2. Rok 1984 3. Zimna Góra
Z ostatnich: Prezydent: Aleksander Kwaśniewski w rozmowie z Aleksandrem Kaczorowskim
1. Ptaki ciernistych krzewów - podobno każda miłość jest pierwsza, a tę powieść nominuję za miłość Maggie do Ralpha. 2. Zimna Góra - tę książkę nominuję za miłość Ady i Inmana oraz jego pełen trudów powrót z wojny do niej.
*zaproponowanych.
Wiem, że mogę. :) To, że nie podałam trzeciego tytułu nie oznacza, że inne uważam za "niegodne". Po prostu nie podałam ciesząc się jednocześnie, że tyle tytułów zostało zaproponowano. :)
1. Kompania braci 2. Ojciec chrzestny
Z ostatnich: Łowcy Zakładniczka
Kompania braci - świetna, na pewno wielu znana powieść, której bohaterami są dzielni żołnierze. Książkę nominuję za dzielnych dowódców: Wintersa, Speirsa i Nixona.
Bardzo się cieszę, że moja propozycja wygrała, dziękuję.🙂. Motyw na kolejny konkurs wymyślam. ;)
1. Przeminęło z wiatrem 2. Hobbit czyli Tam i z powrotem 3. W Dolinie Muminków
Przeminęło z wiatrem - książka i film na pewno należą do tych znanych historii, wątków i motywów w niej dostatek, ale pozwolę sobie nominować za dom. Dom - Tara - to miejsce niewątpliwie ważne dla Scarlett. Miejsce, do którego można wrócić i w którym można pomyśleć. Jutro.
W maju tylko trzy: 10. Wyjęci spod prawa - 3,5 (z półki) 11. Sędzia - 4 (z półki) 12. Józef Kuraś "Ogień": Podhalańska wojna 1939-1945 - 3 W trakcie: Biblia Wołanie w górach Lista nieobecności
Cóż... No nic... W każdym razie życzę Ci kolejnych dobrych lat w Biblionetce i samych ciekawych książek. 🙂🙂🙂
Motyw 1: 1. Hrabia Monte Christo 2. Kariera Nikodema Dyzmy
Trzy ostatnie: Czytać, dużo czytać Miasto duchów Wyjęci spod prawa
W kwietniu tylko trzy skończone: 7. Operacja "Lawina": Dzieje przemilczanej zbrodni UB 8. Rywale z Painful Gulch 9. Maxima Culpa: Jan Paweł II wiedział Zaczęte aż cztery: Biblia Wołanie w górach Lista nieobecności Józef Kuraś "Ogień": Podhalańska wojna 1939-1945
Propozycja do motywu 1 - awans społeczny: Kariera Nikodema Dyzmy - to chyba dobry motyw, żeby przypomnieć niezwykłą historię Nikodema Dyzmy. Awans społeczny i kariera bohatera są niewątpliwe, choć są efektem przypadku. Niewykluczone, że gdyby pan Dyzma nie znalazł zaproszenia na przyjęcie, to prezesury by nie było.
Niejeden taki (częściowo wydany) cykl by się znalazł, oj niejeden. Aż szkoda...
Marzec to kolejny miesiąc, w którym przeczytałam tylko dwie książki: 5. Wiatr od wschodu: Śląska powieść sowizdrzalska - 3,5 6. Wojenne siostry: Niezwykłe historie bohaterskich kobiet - 4 (z półki) Z zaczętych: Biblia Wołanie w górach Operacja "Lawina": Dzieje przemilczanej zbrodni UB Lista nieobecności
Doll story Gomora: Władza, strach i pieniądze w polskim Kościele Babilon: Kryminalna historia kościoła Maxima Culpa: Jan Paweł II wiedział
Przeczytałam tylko dwie niestety: 3. Gadka: W sześćdziesiąt języków dookoła Europy - 5 4. Czerwone księżniczki PRL-u: Żony, diwy, towarzyszki - 4 (z półki) Stosik zaczętych jest właściwie niezmienny: Biblia Wołanie w górach Wiatr od wschodu: Śląska powieść sowizdrzalska Wojenne siostry: Niezwykłe historie bohaterskich kobiet ;)
Tak dawno nie byłam w bibliotece, że zajrzałam i wróciłam z dwoma książkami: Operacja "Lawina": Dzieje przemilczanej zbrodni UB Józef Kuraś "Ogień": Podhalańska wojna 1939-1945
Zaległe wspomnienia ze stycznia. Tylko dwie przeczytane: 1. Matka odchodzi - 4 (z półki) 2. Przygody wielkiego wezyra Iznoguda: Tom 2 - 5 (z półki ) I zaczęte: Biblia Wołanie w górach Gadka: W sześćdziesiąt języków dookoła Europy Wiatr od wschodu: Śląska powieść sowizdrzalska
Dość wciągające: Gadka: W sześćdziesiąt języków dookoła Europy
Z ostatnich nabytków: Życia - rysy: Reportaże o ludziach (nie)zwykłych Przygody wielkiego wezyra Iznoguda: Tom 3 Przygody wielkiego wezyra Iznoguda: Tom 4
1. Księga Tatr 2. Władca skalnej doliny 3. Wichrowe Wzgórza
Chyba najwyższa pora przeczytać.
Dziękuję.
1 - był taki chłopczyk, który podróżował w przestrzeni kosmicznej, lubił też piękne kwiaty z kolcami.
Dzisiaj dostałam na mikołajowym spotkaniu aż pięć książek.: Bolało jeszcze bardziej Szew za igłą Złap mnie Bez ostatniego rozdziału: Wspomnienia z lat 1939-1946 Kostka Napierski: Powieść z XVII wieku - Bardzo dziękuję wszystkim Mikołajom za wszystkie książki, bardzo mi miło. ;-) A "Kostka Napierski" bardzo mnie zaskoczył. ;)
Ja tak około 14 powinnam być. :)
Popieram. :)
Z przeczytanych tylko trzy: 32. Księżyce Jowisza - 5 33. Przygody wielkiego wezyra Iznoguda: Tom 1 - 5,5 (z półki) 34. Pierwsze wrażenia - 4 Podobnie z zaczętymi: Biblia Wołanie w górach Matka odchodzi :)
Pierwsze wrażenia PS. Może kolejną część tematu zaczniemy? 🙂
Z niewymienionych książek jeszcze o katastrofie dwóch autobusów nad Jeziorem Żywieckim: Tajemnica Wilczego Jaru
Jak mi nic nie wyskoczy po drodze, to chętnie przyjadę. ;)
O, dziękuję za tak długą listę. Masz rację, że nie doprecyzowałam pytania. Chodziło mi dokładnie o literaturę faktu dotyczącą i katastrof lądowych, i tych morskich. Chociaż może ktoś szukać i książek z motywem, więc na pewno skorzysta z Twoich podpowiedzi.
Wojenne siostry: Niezwykłe historie bohaterskich kobiet Czarna kawa Dopóki starczy światła
Dzięki. ;) Książkę Ireny Małysy mam, leży , czeka w kolejce. Na youtube obejrzałam obie serie wcześniej. O części wydarzeń bardzo długo nie miałam pojęcia.
Dziękuję. ;)
Jeżeli jest warta uwagi, to też trzeba pochwalić. ;)
Egipcjanin Sinuhe
Odświeżę. Ciekawe, jak jest dzisiaj w tym temacie. ;)
No jak rusałki. Emotikonkę udało się z telefonu. :)
Może po prostu długie i jakoś trzeba to zaznaczyć. Hmmm.... 🤔
Pewnie książki były dodane do bazy Biblionetki później, niż do innych portali i zapewne tam ocenione. Chociaż może i do nas trafią.
Z najnowszych: - na Targach w Katowicach przedpremierowo kupiłam: Ty pieronie! Biografia Franciszka Pieczki z księgarni internetowej: Przygody wielkiego wezyra Iznoguda: Tom 2 Nieznane losy autorów lektur szkolnych: Wstydliwe tajemnice mistrzów pióra
Może Faraon - starożytny Egipt i polska literatura.
Październik okazał się taki sobie, jeśli chodzi o ilość. 30. Nieodkryte Bieszczady istnieją naprawdę - 3 31. Wywołanie ogólne... (wspomnienia krótkofalowców) - 4 Zaczętych mam jak zwykle więcej. Biblia Wołanie w górach Księżyce Jowisza Przygody wielkiego wezyra Iznoguda: Tom 1 :)
Na pewno Griffin W. E. B. (właśc. Butterworth William Edmund III). Pozostaje powrót do starych książek i czytanie od nowa za jakiś czas.
Planuję być. ;)
O, to jest sposób. ;) Też kiedyś miałam spisane, ale przy okazji awarii komputera straciłam plik i jakoś nie zebrałam się do odtworzenia. Teraz jedyne książki jakie spisuję, to pożyczone. ;)
Ewentualnie do pudełek.
;)
Nie z kupionych, ale z wygranych: Straceńcy :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)