Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 36 2. Gilbert Blythe ("Ania z Zielonego Wzgórza" Lucy Maud Montgomery) 36 3. Aleksandra Samojłowna Zeitlin-Palicyn ("Saszeńka" - Simon Sebag-Montefiore) 36 4. Helena Kurcewiczówna ("Ogniem i mieczem" - Henryk Sienkiewicz) 46 5. Zorba ("Grek Zorba" - Nikos Kazantzakis) 30 6. Locke Lamora (z serii "Niecni Dżentelmeni" Scott Lynch) 30 7. Annie Wilkes ("Misery" - Stephen King) 4 OUT! 8. Dolores...
Ciekawe jak to dzisiaj wyglądało. Na pewno tłumy większe bo przecież spotkania z pisarzami były, no i weekend.
Ja byłam sama więc w pewnym sensie było mi łatwiej się "przeciskać" no i mogłam swobodnie sobie wszystko obejrzeć, ale... nie miał mi kto zrobić zdjęcia z Gandalfem! Ani z Reksiem! Szwendałam się między stoiskami kilka godzin, ciekawe ile to przeszłam kilometrów? Moja podróż była kombinowana - autobus, pociąg, tramwaj - więc za parkingiem się nie rozglądałam, za to widziałam, że pod samą halą panowie kierowali ruchem, samochody jakoś parkowały...
O marny losie! Albo kiepski. Inaczej mówiąc... A w tle rewolucja. To tyle mogę napisać o 1.
Przy okazji krakowskich targów moim łupem padły wczoraj: Grobowce Atuanu Dziesięciu Murzynków Odyseja kosmiczna 2001 Czerwień na czerwieni Od wojny do wojny
Byłam wczoraj. Myślałam, że skoro czwartek, pierwszy dzień targów, wczesna godzina to i ludzi będzie mało. A tu jednak niezły tłum. Mimo to można było w miarę swobodnie się poruszać, pooglądać oferty wystawców i... u niektórych płacić kartą! Dowiedziałam się przez przypadek gdy jedna taka maniaczka prawie płakała kupując kolejną książkę. Chyba skończyła się jej gotówka, a tu taka niespodzianka. Nałóg bywa silny! Co to będzie w weekend?! Już w ...
A więc to o "tych" jest konkurs! Bleeeh, nie cierrrpię, brrr. Z lękiem i odrazą przystępuję do grupowej terapii! Chociaż... ciężko będzie.
Świetny pomysł! Chętnie się przyłączę do grona Mikołajów.
Ja znam londyńską wersję z 1995 roku - The Dream Cast in Concert na pamięć (mam na DVD). Ciekawi mnie właśnie to polskie tłumaczenie, aranżacja utworów, liczebność chóru. Nie obędzie się pewnie bez porównań, chociaż staram się nie nastawiać. Mam nadzieję, że nie zawiodą mnie aktorzy i orkiestra. Och, co to będzie? Gdyby nie ta zabójcza cena chyba zdecydowałabym się na przedstawienie w Sylwestra. Jest jeszcze trochę wolnych miejsc. Hmmm... Wspa...
Mam słabość do "opasłych książek". Gdy widzę taką na półce od razu wzbudza moje zainteresowanie. Z przeczytanych jednotomowych "tysięczników" mam Shogun: Powieść o Japonii i Łaskawe , w kolejce do czytania czeka Lód , a w przyszłości mam ochotę na Mgły Avalonu .
Germinal - Krystyna Dolatowska vs. Franciszek Mirandola. Dziwnie się złożyło bo połowę książki czytałam w jednym przekładzie, a połowę w drugim, więc tak naprawdę nie mam porównania odnośnie tłumaczenie tego samego tekstu.
Pamiętam ten swój zachwyt kiedy czytałam Cień wiatru . Książka bardzo mi się spodobała. Poleciłam ją kilku osobom, a potem już nie trzeba było polecać bo książka stała się tak popularna, że prawnie każdy o niej słyszał i sam mógł zdecydować czy po nią sięgnąć czy nie. Z Marina to już inna historia. Trochę się nad nią męczyłam, drażnił mnie jej styl, zakończenie mnie nie zaskoczyło, ale coś musiało zrobić dobre wrażenie skoro wystawiłam "czwórk...
O, jest kilku takich. I to niekoniecznie idealni, czasem draństwo też fascynuje. Ale do rzeczy. Moje serce kradli: 1. Locke Lamora ( Kłamstwa Locke'a Lamory ) 2. Vuko Drakkainen ( Pan Lodowego Ogrodu: Tom 1 ) 3. Forrest Gump ( Forrest Gump ) 4. Jon Snow ( Gra o tron ) 5. John Blackthorne ( Shogun: Powieść o Japonii ) 6. Paul Atryda ( Diuna ) 7. Ender Wiggin ( Gra Endera ) 8. Jean Valjean ( Nędznicy ) 9. Wilczarz ( Wilcz...
Dziękuję za wspaniały konkurs, fragmenty były naprawdę intrygujące. Gratulacje dla Mistrzów adopcji! Pozdrawiam, po raz ostatni - Sierotka wywrotka.
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 30 2. Idgie Threadgoode ("Smażone zielone pomidory"- Fannie Flagg) 54 3. Cthulhu (H. P. Lovecraft - różne opowiadania) 56 4. Korneliusz Udałow (z wielu opowiadań Kiryła Bułyczowa) 14 OUT! 5. Zorba ("Grek Zorba" - Nikos Kazantzakis) 30 6. Prosiaczek ("Władca much" - William Golding) 32 7. Annie Wilkes ("Misery" - S. King) 28 8. Dolores Claiborne ("Dolores Claiborne" - Stephen King) 32 SAVE...
Ja zaczęłam "od środka", bo od Król trędowaty . Bardzo mi przypadła do gustu. Zachęcona opiniami muszę sięgnąć po tom pierwszy, najwyraźniej to świetna seria.
Weduta? Za oknem? No proszę, człowiek uczy się przez całe życie.
W takim razie muszę wybrać się samotnie ;)
Się wybieram! Konkretnych planów zakupowych nie mam, ale karty płatniczej nie wezmę, oj co to, to nie! Bezpieczniej będzie odliczyć sobie trochę gotówki, niedużo ;)
Jutro też jest dzień/Tomorrow is Another Day - Scarlett O'Hara ( Przeminęło z wiatrem ) Wielki Brat/Big Brother - Rok 1984
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 30 2. Idgie Threadgoode ("Smażone zielone pomidory"- Fannie Flagg) 46 3. Cthulhu (H. P. Lovecraft - różne opowiadania) 42 4. Korneliusz Udałow (z wielu opowiadań Kiryła Bułyczowa) 24 5. Maggie O'Dell (z książek Alex Kavy) 2 OUT 6. Ignacy Borejko (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 46 7. Annie Wilkes ("Misery" - S. King) 28 SAVE 8. komisarz Kurt Wallander (z powieści Henniga Man...
Chętnie bym coś wymieniła. Mogę zaproponować: 1. Nadzy wśród wilków 2. Nadzieja umiera ostatnia: Wyprawa w przeszłość 3. Śmierć daje życie: Wspomnienia więźniarki Oświęcimia 4. Byłem asystentem doktora Mengele 5. Brzezinka: Wspomnienia z obozu 6. Wspomnienia z Sachsenhausen 7. Cierń mojej młodości 8. W pobliżu Oświęcimia 9. Imiona zbrodni Wydania niemłode, ale w dobrym stanie. Znajdziesz coś dla siebie?
15 lutego: Galileusz Ludwik XV Irena Sendler Jane Seymour Roman Kostrzewski Doda
Och, kopnął w kalendarz już dawno. Poszukaj w epoce wyobraźni i sercowych rozterek. Ułatwić sprawę powinien fakt, że urodził się w tym samym roku co wielki kompozytor, a łączy ich postać pewnej ekscentrycznej jak na epokę kobiety.
Rzeczywiście, dopiero teraz zauważyłam to piękne logo! Super pomysł! I ja dołączam do konkursu, kilka sierot wydaje się znajomych. Niesłychane jest to, że dwie pozycje akurat czytam (nie odnotowane w schowku coby nic nie zdradzić). Cóż za przypadek!
Zapłaciłam 70 zł. Pieczątka ma 4,5 cm szerokości czyli jest całkiem spora. 3,5 cm kosztowałoby jakieś 55 zł, wolałam jednak większą. Jak dla mnie to dosyć drogo, ale i tak warto. Zobaczymy jak to będzie z trwałością.
No i mam pieczątkę! Wyszła całkiem ładnie, bardzo się cieszę z tego pomysłu.
Może Makrauchenia?
Dziękuję za świetny konkurs. Fragmenty ostro zatruły mi umysł, spać nie mogłam, ech. To uzależnia. Pozdrawiam!
Ach, to tak. Dziękuję!
Ten kosmiczny obiekt w 13 jest naprawdę olbrzymi. Liczyć trzeba w milionach kilometrów... 18 i 22 to również dla mnie zagadka. Może ktoś podpowie 2 i 7? Zwłaszcza ta 2 nie daje mi spać po nocach, coś się kołacze po zbolałej głowie, ale wszystkie tropy prowadzą donikąd.
Tak! :D Twoja kolej!
Brzmi bardzo ciekawie. Pierwszy tom cyklu w takim razie do schowka!
Z moich "piątek" i "szóstek" najbardziej polecam: W księżycową jasną noc - Druga wojna światowa i bezsens zabijania. Książka napisana wręcz poetycko, która jednak mną wstrząsnęła. Dużo dramatu. Ciemności kryją ziemię - Czasy inkwizycji w piętnastowiecznej Hiszpanii, fanatyzm, przemiany i przebudzenia bohaterów. Dużo refleksji. Łaskawe - Przedstawia okrucieństwa drugiej wojny światowej, ale przede wszystkim zmusza do rozmyślań nad poczynaniam...
Z podziwem podglądałam dotychczasowe zmagania i rywalizację. Może i ja odważę się na debiut w tym zacnym gronie, bo niektóre trucizny wydają się znajome...
No tak, niezły błąd jak na pierwszą stronę, choć oczywisty ;) Teraz czytam Bracia Karamazow . Książka jest wspaniała, a już sam wstęp od autora intrygujący i przewrotny: "Przystępując do życiorysu mojego bohatera Aleksego Fiodorowicza Karamazowa, odczuwam niejakie zakłopotanie. Bo i w rzeczy samej: chociaż Aleksego Fiodorowicza nazywam moim bohaterem, wiem przecież sam, że Aleksy Fiodorowicz nie jest wcale człowiekiem wybitnym, toteż przewi...
W takim razie żeby rozkręcić zabawę podpowiem, że ta użytkowniczka nie czyta również Chmielewskiej, a dzisiaj wybiera się na spotkanie ;)
Ach, pogubiłam się w takim razie, bo widzę, że wszystkie zagadki odgadnięte, chyba, że masz na myśli moją z pierwszego postu?
Ranyjulek, ależ trudne te zagadki! Zdaje się, że teraz kolej na pytanie od 221b Mammoth Street, ew. ul. Sienkiewicza 18-22.
Och nie, ten wątek też już mi się ciężko otwiera! Ale trzymając się tematu to od dwóch tygodni realizuję plan: nie kupować, czytać zaległości! Jak tu jednak wytrzymać skoro widziałam zapowiedź u Prószyńskiego "Czarnoksiężnika z Archipelagu", którego chciałabym na własność? Zanim się ukaże omijam księgarnię z daleka, chociaż czai się tam tyle kusidełek! Na przykład takie Mgły Avalonu . Jak widzę takie tomiska to aż się ślinię jak...
A może Episodex?
Polecam Pan Lodowego Ogrodu: Tom 1 , tom 2 i 3 również. Właściwie mamy tu cały czas wędrówkę głównego bohatera - Ziemianina wysłanego na obcą planetę, na której odkrywa kolejne fantastyczne krainy. Moim zdaniem bardzo ciekawa seria, jedna z ulubionych.
Po trzech godzinach ślęczenia nad kartką, narysowałam! Aż mnie w grzbiecie łamie! Jutro lecę się zorientować, czy może z tego powstać jakaś sensowna pieczątka. Ten pomysł bardzo mi się podoba. Wcześniej miałam exlibrisa ściągniętego z netu i lekko przerobionego na swoje potrzeby. Drukowałam do na papierze samoprzylepnym co było kłopotliwe i nie wychodziło zbyt ładnie. Poza tym to nie to samo co własny pomysł i rysunek ;) Ciekawa jestem cz...
"Nie będę ukrywał: jestem pensjonariuszem zakładu dla nerwowo chorych, mój pielęgniarz obserwuje mnie, bodaj na chwilę nie spuszcza z oka; w drzwiach bowiem jest judasz, a okno pielęgniarza ma w sobie ów brąz, który mnie, niebieskookiego, nie potrafi przejrzeć." Blaszany bębenek , [Wydawnictwo Morskie Gdańsk, 1991] Jak dla mnie książka genialna, jedna z ulubionych, kilka pierwszych stron tak wciąga, że nie można się oderwać. Jedno mnie t...
Dla mnie wcale łatwe nie było;) Jeżeli imarba potwierdzi prawidłowość odpowiedzi to Twoja kolej Hurlin!
Nie mogę uwierzyć, że już koniec września! Moje wspominki: Germinal (5) Pięć osób, które spotykamy w niebie (3) Mówca umarłych (5,5)
1. Zenon Ziembiewicz ("Granica" - Zofia Nałkowska) 16 OUT! 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 30 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 56 SAVE! 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 38 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 40 6. Jim Qwilleran (seria "Kot, który..." - Lilian Jackson Braun) 54 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 4 8. Mikołajek (z serii książek Goscinnego...
Z bohaterów pozytywnych lecz fatalnie odbieranych przez społeczeństwo to kojarzy mi się w przede wszystkim Jean Valjean z Nędznicy . Cóż za ciekawa postać!
A o tym jeszcze nie słyszałam. Poczytałam opisy - zapowiada się ciekawa lektura. Do schowka!
:D Odnośnie zrywania boków ze śmiechu to mi się przypominają: Bo to jest wojna, rzeź i rąbanka Przygody lorda Ślizgacza Mort
Mnie najpierwsze przychodzą na myśl: Forrest Gump Gargulec Love Story czyli O miłości Ptaki ciernistych krzewów Znachor
1. Pierre Bezuchow ("Wojna i pokój" - Lew Tołstoj) 16 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 44 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 44 SAVE! 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 30 5. Bogusław Radziwiłł ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 24 OUT! 6. Jim Qwilleran (seria "Kot, który..." - Lilian Jackson Braun) 38 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 52 8. Doktor Bernard Rieux ("Dżuma" - Alb...
Świetny temat, dzięki niemu i ja skorzystam! Mnie zainteresowała tetralogia "Tułacze" Mariny i Siergieja Diaczenko. Przeczytałam dopiero pierwszy tom Odźwierny i stwierdzam, że ma w sobie to coś. W Polsce ukazały się 3 części, czwarta zapowiadana jest u nas na styczeń 2011. Nie są to nowe powieści, cieszę się, że zdecydowano wydać je również w Polsce. Myślę, że warto sięgnąć.
1. Pierre Bezuchow ("Wojna i pokój" - Lew Tołstoj) 22 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 50 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 42 SAVE! 4. Teofil Różyc ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa") 2 OUT 5. Inspektor Javert ("Nędznicy" - Victor Hugo) 6 6. Jim Qwilleran (seria "Kot, który..." - Lilian Jackson Braun) 34 7. Sancho Pan...
1. Pierre Bezuchow ("Wojna i pokój" - Lew Tołstoj) 30 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 40 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 36 SAVE! 4. Teofil Różyc ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa") 30 5. Inspektor Javert ("Nędznicy" - Victor Hugo) 12 6. Zygmunt Korczyński ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) 2 OUT! 7. Sancho Pansa ("...
Ech, no nie tak miało być. Najpierw czytanie tego co na półce i tego co z biblioteki, kupowanie może za rok. Ale znowu się złamałam bo akurat księgarnia była po drodze i tak: Siewca Wiatru Peanatema Mówca umarłych Ponadto kilka innych wpadło mi w oko. Muszę więc zrewidować swój plan "czytaniowy".
Z niedawno przeczytanych: Krogulec (Ged) i Vetch (Estarriol) - Czarnoksiężnik z Archipelagu
Dorzucam jeszcze: Iron Maiden "The Duellists" - Pojedynek: Opowieść żołnierska Iron Maiden "To Tame A Land" - Diuna Iron Maiden "Lord Of The Flies" - Władca much Iron Maiden "Sign Of The Cross" - Imię róży Iron Maiden "The Edge Of Darkness" - Jądro ciemności Running Wild "Treasure Island" - Wyspa skarbów Jeff Wayne "The War Of the Worlds" - album w całości oparty na Wo...
1. Pierre Bezuchow ("Wojna i pokój" - Lew Tołstoj) 30 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 40 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 34 SAVE! 4. Teofil Różyc ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa") 30 5. Inspektor Javert ("Nędznicy" - Victor Hugo) 12 6. Zygmunt Korczyński ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) 8 OUT! 7. Sancho Pansa ("...
"Z drugiej strony, dwie siostry babki, stare panny, obdarzone jej szlachetną naturą, ale bez jej inteligencji, oświadczyły, że nie rozumieją przyjemności, jaką szwagier może znajdować w rozmowie o podobnych głupstwach." W stronę Swanna
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 60 SAVE!!! 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 40 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 32 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 2 5. Inspektor Javert ("Nędznicy" - Victor Hugo) 12 6. Zygmunt Korczyński ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) 12 OUT! 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" ...
Same trafne uwagi! Moja ocena [sprawdzam... chwileczkę...] 5! Coś takiego! Za co? Za piękną miłość i, pisząc krótko, przyjemność czytania. Zgodzę się z zarzutem powielania schematów i wyidealizowanych bohaterów. Scen erotycznych też nijak się nie da obronić. Ale książkę mimo to pochłonęłam tak jak i te czytelniczki z okładki. To pierwszy romans jaki przeczytałam i przecież nie będę ściemniać: wzruszył mnie (trochę płakałam), przera...
Och! Uwielbiam "Jesus Christ Superstar"! Muzyka jest porywająca. Również natknęłam się na "Gethsemane" na Youtubie, ale w wykonaniu Colma Wilkinsona. Oszalałam z zachwytu. Od razu przesłuchałam wszystkie dostępne wykonania. Oczywiście Gillan jest niepokonany ze swoim wyjątkowym głosem. Całość dopadłam na DVD, tj. film Normana Jewisona z 1973 roku, który dla mnie jest genialny. Wszystkie utwory są wspaniale zaaranżowane, można słuchać bez końca, a...
W mojej bibliotece miejskiej ciągle widzę jakiś "ruch", nie tyle wśród wypożyczających (z reguły 2-3 osoby w tym samym czasie), co wśród książek. Na półce z nowościami stale są przetasowania. Poszczególne tomy cyklów też wędrują. Ktoś coś jednak wypożycza. Co do "Gry o tron" skłonna jestem uwierzyć, że krążyła wśród czytelników przez 4 lata - w końcu jest obecnie na 3 pozycji w BiblioNetkowym rankingu najlepszych książek! To wyjaśniałoby spor...
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 48 SAVE! 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 42 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 2 OUT! 5. Inspektor Javert ("Nędznicy" - Victor Hugo) 26 6. Zygmunt Korczyński ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) 18 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 24 8. Antygona ("Antygona" - Sofokles) 6 9. Dr Kay S...
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 44 SAVE! 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 38 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 28 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 8 5. Inspektor Javert ("Nędznicy" - Victor Hugo) 28 6. Zygmunt Korczyński ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) 26 OUT! 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 24 8. Antygona ("Antygona" - Sofokles) 4 9. Dr Kay Sca...
"To racja, że Rebis ma dobre okładki, cała seria Salamandra np. jest dobrze pomyślana." Mnie jednak nie zachwyca. Na Fabrykę Słów ogólnie nie narzekam. Za to najładniejsza moim zdaniem okładka to Legenda o Sigurdzie i Gudrun [Prószyński i S-ka].
Gdyby nie film pewnie nie mielibyśmy z Polsce nawet pierwszego tomu. Różnice rzeczywiście są duże, w książce zakończenie jest otwarte, aż się prosi przeczytać drugi tom i tu jest właśnie problem, ech...
Ach, nie mogę się doczekać serialu! Jego realizacja też trwa już dość długo. Obsada zapowiada się ciekawie.
Ojej, ja przeczytałam tylko "Smoka Jego Królewskiej Mości" i wtedy to była nowość! Muszę wrócić w takim razie to tego cyklu, dzięki za przypomnienie!
Właśnie sobie uświadomiłam, że też mam literek 20! Imię Agnieszka zawsze mi się podobało (miałam być Olimpią, też nie byłoby źle). Znajomi nazywają mnie Agnes, a mąż ładnie zdrabnia. Imię popularne było bardzo w moim roczniku, ale teraz raczej nie ma małych Agnieszek - same Julie, Alicje, Natalie. Pewnie za kilka lat znowu "moda" się zmieni.
1. Secular Humanism (100%) 2. Unitarian Universalism (93%) 3. Nontheist (84%)
Zaciekawiła mnie ta Peanatema. Do schowka!
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 38 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 40 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 6 OUT! 5. Inspektor Javert ("Nędznicy" - Victor Hugo) 30 SAVE! 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 56 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 24 8. Antygona ("Antygona" - Sofokles) 12 9. Dr Kay ...
Dorzucę jeszcze Agnieszkę - matkę głównego bohatera z "Blaszanego Bębenka" Grassa.
Zgadzam się co do tych fotografii. Upodobania są różne - ja już wolę wszelkie rysunki i malunki.
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 36 SAVE! 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 40 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 10 OUT! 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 54 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 54 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 22 8. Antygona ("Antygona" ...
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 34 SAVE! 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 40 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 10 OUT! 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 54 save 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 52 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 24 8. Antygona (...
Mnie przyszły do głowy okładki książek Scotta Lyncha. Za granicą wyglądają naprawdę ładnie, u nas - szkoda gadać. Co do Sagi Martina to prawda, ale nawet zdążyłam się przyzwyczaić.
Zabawne sytuacje bywają też bardzo pożyteczne! Pewnego razu moja szwagierka poszła do biblioteki po "Ptaki" Daphne Du Maurier, ale autora książki nie znała więc dopytywała o tytuł. No i dostała - "Ptaki ciernistych krzewów". W tych lekko żenujących okolicznościach postanowiła nie reagować, książkę wzięła i po powrocie do domu wkurzona w kąt ją rzuciła. Wzięłam więc niechcianą książkę i zaczęłam z ciekawości czytać. Och, cóż to był za zachwyt! Ksi...
Dobre pytanie. Sama się zastanawiam, dlaczego anglojęzyczne wydania mają pięknie "wymalowane" okładki, a u nas te same książki są obleczone w białe tło z jakimś podłym rysunkiem. Zależy też od wydawnictwa - niektóre naprawdę się starają i grafikę mają na wysokim poziomie. A kicz? Czasem lepszy zamierzony kicz niż zupełny brak pomysłu na okładkę.
"Blaszany bębenek (Grass Günter) Jak dla mnie straszny bełkot, żadnych konkretów, ale i tak przeczytałam dosyc dużo, bo chyba około stu stron". Och jak mnie serce boli! To jedna z moich ulubionych książek, zafascynowała mnie bardzo. Przy jej objętości sto stron to niewiele, ale gdy książka męczy to każda kartka jest utrapieniem. Wiadomo - gusta są różne.
I ja mam taką "kolekcję". Raczej nie rezygnuję z książki dlatego, że wydaje mi się nudna/denerwująca/słaba/itp, ale dlatego, że czytając czasami kilka książek naraz wciągnie mnie inna książka, potem znowu inna i znowu, aż okazuje się, że jakąś książkę przestałam czytać przez kilka tygodni i nie da się już kontynuować czytania lecz trzeba rozpocząć od nowa. A wtedy bywa, że nie mam na to ochoty. Z reguły jednak sięgam ponownie po taką "porzuconą" ...
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 32 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 36 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 SAVE! 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 18 OUT! 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 48 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 48 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 26 8. Antygona ("Antygona" -...
Mój sierpień: Król trędowaty (5) Komu bije dzwon (3,5) Miecz przeznaczenia (4) Dziewięciu książąt Amberu (4,5) Karabiny Avalonu (4) Czarnoksiężnik z Archipelagu (5) Gra Endera (6) Pamiętnik jasnowidza (4,5)
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 30 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 32 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 SAVE! 4. Jan Baptysta Grenouille ("Pachnidło" - Patrick Süskind) 2 OUT! 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 38 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 46 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 30 8. Antygona ("A...
Masz Ci los! No to przekichane. Czytatoholizm pewny, a i może kilka nowych regałów trzeba będzie zakupić!
Ranyjulek, 150? Faktycznie sporo. U mnie dopiero kilkanaście, ale i tak mi to ciąży na sumieniu. Mam postanowienie nic nie kupować i niewiele wypożyczać do końca roku i uporać się z tą "kolekcją". Ale łatwiej powiedzieć niż zrealizować. Jednego dnia mamy ochotę przeczytać jakąś książkę, a następnego już zupełnie nie i wybieramy inną. Nie ma mowy abyś nie sięgnęła po nic spoza własnej półki, tak po prostu się nie da. Ale jakiś plan możesz założyć,...
Pomysł bardzo dobry, ja też chcę się przyłączyć w pewnym stopniu. Deklaruję przynajmniej 1 książkę na miesiąc do końca roku, licząc od września. Nie jest to imponujący plan (tylko 4 książki), ale na razie nie potrafię zrezygnować z innych gatunków. Lepszy taki plan niż porzucenie postanowienia w trakcie realizacji, prawda? Lista będzie krótka: 1. Trzej muszkieterowie 2. Bracia Karamazow 3. W stronę Swanna 4. Germinal
Dla mnie druga część była porywająca pod każdym względem. Czytałam z wypiekami i fascynacją. Książka po prostu ma to "coś" co do mnie przemawia, nawet trudno to opisać. Najmocniejszym zaś jej punktem jest niezłomna męska przyjaźń, gdyby nie ona nawet najbardziej zwariowane przygody nie robiłyby takiego wrażenia. Widzieliście, że "Republika złodziei" zapowiadana jest u nas na marzec 2011? Aż mnie serce boli, ech... ciężko. Czytałam gdzieś wypow...
"Dlatego tak ważny jest lektor audiobooka - intonacja jego głosu, ekspresja. Jeżeli lektor jest kiepski i tylko czyta, zamiast mówić, opowiadać, odbiór takiej audio książki jest płaski". Z kolei jeżeli lektor przesadzi z ekspresją - jest irytujący. Nie potrafię się przekonać do audiobooków, ale to bardziej z tego powodu, że nad niektórymi naprawdę genialnymi zdaniami warto się zatrzymać, przeczytać raz jeszcze, podumać. Tymczasem słuchając mo...
Ojej, temat bardzo szeroki. Dla mnie osobiście piękną przyjaźń znaleźć można w "Kłamstwach Locke'a Lamory". To książka, która od razu mi się nasuwa. Drugie skojarzenie - "Serce to samotny myśliwy" - w której przyjaźń to właściwie motyw przewodni, paradoksalnie na równi z samotnością.
Jest taka funkcja? A to już sprawdzam (ach te statystyki i inne takie). Wygląda na to, że wspólnie ocenionych książek mam najwięcej z gandalfem, zgodność ocen największa z elTadziko.
Czyli ilu czytelników tyle opinii. Ja lubię nowe książki i dlatego coś sobie czasem kupię. Rogów nie zaginam, po kątach książką nie rzucam, ale oczywiście i tak moje książki noszą ślady użytkowania. Ładne okładki w księgarni kuszą, popatrzeć zawsze miło, kupować jedynie z uwagi na okładkę - już niekoniecznie. Przyznaję, że gdy w bibliotece widzę rozlatującą się albo wysmarowaną czymś książkę szukam lepszego egzemplarza.
Seria jest według mnie genialna. Nie powiedziałabym, że przytłaczająca. Moim zdaniem przekonywująca. Po tym jak wczułam się w klimat książki, czyli właściwie od razu, żadna niegodziwość, bezwzględność bohaterów, okrucieństwo mnie nie zaskakiwały. Takie przedstawienie wydarzeń wydało mi się całkiem wiarygodne. Świat jakim stworzył go Martin po prostu nie może być inny. Autor nie faworyzuje postaci - nawet "superbohaterów" dosięgają nieszczęścia. A...
Jestem pod wrażeniem, pochłaniacie zdumiewające ilości książek! Po krótkim przemyśleniu sprawy wydaje mi się, że ja w miesiącu czytam średnio jakieś 1 - 3 książki. Oczywiście w okresie letnim jakoś tak wychodzi, że jest ich więcej (około 5/miesiąc), w okolicach świąt zimowych też. Ale są też chude miesiące, stąd też rocznie wyjdzie kilkanaście książek. Nigdy nie uda mi się znaleźć czasu na więcej, ale jednocześnie zawsze jestem w trakcie czyt...
Ano takie to właśnie dziwne. Jeszcze raz coś zrobić = powtórzyć. Tym samym "jeszcze raz powtarzać" to tak jakby "powtórnie powtarzać". Mówimy więc albo "powtórzyć" albo "zrobić jeszcze raz". Natomiast powtórzyć można zarówno raz jak i dwa razy, itp.
Piękne: W księżycową jasną noc, Światłość w sierpniu, Malowany ptak, Czarodziejska góra. Intrygujące: Grona gniewu, Ciemności kryją ziemię, Ludzie jak bogowie, Słońce też wschodzi. Bez kategorii: Bo to jest wojna, rzeź i rąbanka, To!
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)