Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Zarówno "wiszące ptaki" na plątaninie liniii energetycznych, jak i pnaklejane na ekrany mają za zadanie chronić "prawdziwe" ptaki. Ponaklejane i wiszące ptaki to ptaki drapieżne, których "prawdziwe" ptaki mają się bać i zawracać z drogi, nie uderzając tym samym w linie energetyczne czy ekrany dźwiękoszczelne.
Pewnie zaraz podniesie się larum, gdyż film skądinąnd nagrodzony i uznany za jeden z najlepszych na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Warszawie, aczkolwiek dla mnie odrażający. A chodzi o "Kontrolerów". Gdyby się dało cofnąć czas, bilet oddałabym "swojemu wrogowi".
Moje "hity" to (kolejność przypadkowa): 1. Dzwiewczyna z perłą 2. Inni 3. Kasyno 4. Dogville 5. Włoski dla początkujących 6. Noce i dnie 7. Okruchy dnia 8. Czas pijanych koni 9. Fortepian 10. Pianista 11. Przeminęło z wiatrem 12. Deszcz 13. Bezpańskie psy 14. Wszystko o mojej matce 15. Gosford Park
Od jakiegoś czasu wręcz nienawidzę papierosów. Nie znoszę, kiedy zalatuje mi ich smród w kawiarni, pomimo tego iż siedzę w tzw. "części dla niepalących". Nienawidzę, kiedy w pociągach ludzie palą przy toaletach czy w toaletach, kiedy jest to przecież zabronione. Zwykłe chamstwo. Mam nadzieję, że i w Polsce wejdzie ustawa o całkowitym zakazie palenia w miejscach publicznych. Niech palacze trują się we własnych czterech ścianach.
Oczywiście impresjonizm. A ze współczesnch malarzy - pewnego Białorusina o polskich korzeniach, też malującego głównie impresje, ale nie pędzlem, tylko szpachelką, co sprawia wrażenie jakby płaskorzeźby. Cudo.
Emma Thompson też gra świetnie; w ogóle doskonały film zapadający w pamięć. Wniosek, który nasuwa się po jego obejrzeniu jest jeden : w życiu nie warto być zbyt powściągliwym i ponad miarę rozsądnym rezygnując przy tym z własnego szczęścia. Kto filmu jeszcze nie oglądał, niech to zrobi - naprawdę gorąco polecam :)
Ja też kocham musicale - te klasyczne. Moim hitem jest Les Miserables, grany ileś tam lat temu w Teatrze Muzycznym w Gdyni, który niestety obecnie maksymalnie zdziadział i jego poziom sięgnął podłogi. Obecnie w Polsce nigdzie nie grają "Nędzników", a producenci oznajmili, że jeżeli w ogóle sprzedadzą nam licencję to tylko warszawskiej Romie. Płyty oczywiście nie można nigdzie kupić, niedawno po dłuższych poszukiwaniach upolowałam na all...
Anna Brahimi - "W niewoli algierskiego prawa". Książka o tyle ciekawa, że jest to relacja Polki opisującej kilkanaście lat swojego życia w Algierii - jej małżeńskie perypetie z Algierczykiem, późniejsze życie po rozwodzie, heroiczną walkę o godne życie dla siebie i swoich dzieci w islamskim kraju, w którym kobieta pozostawiona jest bez żadnej pomocy.
Do tasiemcowych bloków reklamowych dochodzą tasiemcowe seriale typu M jak Miłość, czy jakaś Plebania, których po prostu nie daje się oglądać na dłuższą metę. Na teatr częściej niż raz w tygodniu, jak sądzę, naprawdę nie mamy co liczyć. Najgorsze, że za tę papkę każe nam się przymusowo płacić.
1. Sikhism (100%) 2. Bahá'í Faith (99%) 3. Reform Judaism (96%) 4. Jainism (89%) 5. Orthodox Judaism (89%) 6. Liberal Quakers (85%) 7. Islam (82%) 8. Unitarian Universalism (79%) 9. Neo-Pagan (75%) 10. Mahayana Buddhism (74%) 11. Hinduism (72%) 12. New Age (71%) 13. Mainline to Liberal Christian Protestants (70%) 14. Orthodox Quaker (62%) 15. Secular Humanism (55%) 16. Church of Jesus Christ of Latter-Day Saints (Mor...
Pewnie masz na myśli "Teatr Telewizji", bo tylko taka polska ekranizacja tej powieści mi się przypomina. Faktycznie, teatr godny polecenia. Ginę zagrała Agnieszka Krukówna, a jej ojca Piotr Fronczewski. Niestety, był nadawany chyba tylko raz (?) Film mi się również bardzo podobał - ze swoistą atmosferą, zagadkowy, intrygujący. Pamiętam, że jako młoda dziewczyna długo byłam pod wrażeniem.......; nawet napisałam o nim wypracowanie klasow...
Beata Pawlak - "Piekło jest gdzie indziej" - o kulturze, życiu, problemach krajów islamskich, "Mamuty i petardy" - jak nas - Polaków - postrzegają obcokrajowcy - pracujący w Polsce, turyści, obcokrajowcy znający Polskę z opowiadań swoich przodków, etc :).
I jeszcze: http://www.learn-german-online.net/learning-german-resouces/literatur.htm Ale też głównie klasyka. Można potraktować jako ćwiczenia językowe ;)
Faktycznie, myślałam że masz na myśli sklepy intenetowe, nie wczytałam się dobrze w wątek. Zresztą te sklepy są kiepskie, sama komercja - głównie kryminały, erotyki i jakieś "sensacje". Biblioteki rzeczywiście trudno znaleźć, ale jak się trochę poszpera i wykaże inwencją, można coś znaleźć. Spróbuj na: www.gdf-hannover.de/bibliotheken/buecher.html Można tam trochę poszperać zarówno w literaturze niemiecko- jak i anglo-języcz...
Wystarczy wpisać w Google "buecher.de" i jest w czym wybierać.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)