Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Fabiański? ;) Kotlet mielony czy schabowy?
Nie mogę się zgodzić, że minusem jest to, że przed nią był "Cień anioła". Ja akurat lubię takie zabawy czasem.
O ludu... ja nie wiem... nie grałam w nic na online.... Warhammer (bo się ładnie nazywa) Dudek czy Boruc?
Marzec wyglądał następująco: 1. Pandora Anne Rice (4) 2. Zamek Soria Moria: Baśń norweska P. Christen, J. Moe (4) 3. Tajemnica Brokeback Mountain A. Proulx (5) 4. Edda Młodsza Prozaiczna S. Sturluson (5) 5. Przegryźć dżdżownicę K. Grochola (3) 6. Anna z pustkowia D. Gronoset (4) 7. Wampir Vittorio A. Rice (3) 8. Heroina T. Piątek (4) 9. Bo to jest w miłości najstraszniejsze N. Muller (4) 10. Ci okrutni wikingowie T. Deary (3) 11. Pa...
Kolorowe. Maska wenecka czy afrykańska?
Merrik to 7 tom Kronik o wampirach. Jak uwielbiasz tematykę wampirów, to polecam trylogię "Krwawa opera" Tanith Lee.
Memnocha znajdziesz w Empiku, bez problemu. Ewentualnie przez Internet - prawie każda księgarnia to ma.
Ja zaczęłam to gdzieś w styczniu chyba... Jak już uzbierałam wszystkie, żeby nie przerywać. Na początku tego miesiąca dokupiłam "Wampira Vittorio". Co myślę? Dobrze mi się to czytało, jednak czasem szło ciężko. Najgorsza jest ostatnia, czyli "Wampir Vittorio", już z nowych opowieści. Postacie? Zdecydowanie Ci, którzy często otaczli Lestata. Gabriel, Maharet, sama Akasha. Louis się zrechabilitował :) bardzo lubiłam też Claudi...
Hmmm.... Historia jednak :) Klucz czy szyfr?
Głośne kłótnie... bo ciche dni mam :) Serenity czy Devilątko? :D
Wspomniec należy, racja, ale bez przesady! Zdania nie zmienię, za dużo było nie na temat. O Celtach udała mi się lepiej.
Laptop (ale i tak najlepiej stacjonarny :) ) Śmierć przez zamarznięcie czy utonięcie?
Tort. Nienawidzę karpatki. Angielski czy niemiecki? (język)
Heh... Też bym wybrała Ewelinę :) bo to akurat moje własne imię :)
Miało być o Wikingach a połowa książki jest o Anglosasach... Średnio.
Vampire Hunter Dominik czy Sebastian?
Dla mnie wątek z aniołami był najgorszy... Idiotyczny kompletnie. Rzeczywiście najgorsza z serii.
Kakao. Płatki kukurydziane czy owsiane?
Straszne... Lacuna Coil :) Ja wybieram... budyń. Budyń czekoladowy czy waniliowy?
Czytając ją, zastatnawiał się właśnie, czy przeczytałabym ją małemu dziecku... i chyba nie :) trochę mnie wystraszyło to odrąbywanie głów trollom...
Bo to jest tak z tymi Kronikami, że najpier jest dobrze, potem gorzej, a potem znowu lepiej :) poza tym ja ciekawska jestem :) nie mogłam tak przestać po prostu... teraz kupię jeszcze "Wampira Vittorio" bo wyszedł znowu niedawno i zaliczę wszystkie już! Zboczenie takie...
Gdybym przeczytała tę recenzję przed przeczytaniem książki, bardzo bym się rozczarowała... Tekst jest świetny. Lepszy od samej książki, że się tak wyrażę :) Mnie "Pandora" trochę rozczarowała. Szkoda, że była taka krótka, mało się dowiadujemy o wampirzym życiu Pandory. Trudno. Może Anne Rice zechce napisać coś jeszcze...
W tym miesiącu ciąg dalszy "Kronik wampirów". Anne Rice: Merrick (5) Krew i złoto (5) Posiadłość Blackwood (5) Krwawy kantyk (4) Teraz oczywiście "Nowe kroniki wampirów" czyli Pandora. Niestety nie udało się mi skończyć jej w lutym...
Lekkie rozczarownie... Tytuł i tekst od redakcji trochę nieadekwatne do treści. Jedna ze słabszych części Kronik... ale lepsza niż "Wampir Armand" :)
Mogłabym ją poćwiartować za Merrick.... :) Książka na poziomie. Początkowo myślałam, że będzie na 6, ale Quinn trochę przesadzał z ględzeniem... Jest 5.
Ach! Teraz to może dostać wszystke części w Empiku :) bez większych problemów.
No ten przykład z Bohunem i Heleną to nie mówi mi wiele... Sienkiewicza nienawidzę, w kinie też i o jego bohaterach wiem... no nic... poza kojarzeniem imion :) Nadal utrzymuję, że podobieństwa się przyciągają... szczególnie na wieczne życie :)
Miałam podobnie. Teraz uważam, że jest śliczne :) szczególnie w angielskiej wersji :)
Zamek w drzwiach. The Gathering czy Lacuna Coil?
Przedwiośnie. Ania Dąbrowska czy Monika Brodka?
Oj... przepraszam :) ale no... tak go odbieram :) dawał sobie na głowę wchodzić i jusz :)
Ach!!! Masz ładne imię :) takie... moje :D
Się zgodzić nie mogę :) Rzeczywiście, ja też przekładam trochę zachwyt nad filmem na książkę, przy czym muszę przyznać, że książka przy filmie wypada blado (o "Wywiadzie..." piszę). Co do Lestata to ja go właśnie wolę z kolejnych części Kronik. To, jak go opisał Louis jakoś mnie niezmiernie drażniło i wydawło mi się zbyt jednostronne... miałam wrażenie, że Louis "fałszuje"... Bo jak taka postać jak Lestat z "Wywiadu...&...
Kotek, z Ingebog :) ja panna jestem :) ale racja, "Wampir Lestat" jest bardziej złożony, lepiej napisany i nie jest tak przesiąknięty smęceniem :)
Z lektorem. Mazda czy Honda?
Spokojne miasteczko. Wrocław czy Lublin?
Monika Olejnik. Miś Uszatek czy Kubuś Puchatek?
Pierwszego nie znam, to wybieram World of Warcraft Włatcy Móch czy South Park?
Tygrys. Kończę ten wątek :D
Ja się wahałam, ale w końcu stawiam 5. Jednak. Jestem lekko zawiedziona tym, że nie powiedziano co się stało z Bianką. Czy Akasza ją unicestwiła? Czy może, jak Thorne'mu, udało się jej zakopać gdzieś, gdzie jej nie dosięgła? Męczy mnie to :) Teraz zaczynam kolejny tom, "Posiadłość Blackwood"... już mnie kręci :) Ps. Marius to trochę taka "dupa wołowa"... ale i tak jest lepszy niż Amadeo/Armand.
Rozsądna wypowiedź :) dzięki, też skorzystam.
No świetna rada...
Chciałam to kupić, jak byłam we wrześniu w Polsce. Stałam już z nią przy kasie, a pani kasjerka mi mówi, że nie może zeskanować kodu i nie ma jak mi ceny wybić... a za mną 10 ludziów z pełnymi wózkami (w Tesco to było) i mój mężczyzna lekko poirytowany już... no i dałam sobie spokój. Żałuję.
Trochę mnie smucicie... "Cień wiatru" czytało mi się dobrze. Nie postawiłam temu wysokiej oceny, ale książka skłoniła mnie do sięgnięcia po "Grę anioła"... a teraz czytam, że coś z nią nie tak. Dobrze, że to prezent... żałowałabym, że kupiłam tę a nie coś lepszego.
Słyszałam (pewnie wyczytałan na BibiloNETce), że II tom jest już taki sobie... Także po III na bank nie sięgam. Nie chcę sobie psuć wrażeń. A w ogóle to mam w planach jak znajdę się w Polsce spróbować znaleźć to całe rozlewisko. Mam blisko do Pasymia :)
Świnka morska. Rosyjski niebieski czy norweski leśny? (koty)
Czereśnie. Pomarańcze czy grejfruty?
Jeansy i t-shirt T-shirt czy koszula?
U mnie w styczniu wszystko jednego autora, a dokładniej autorki. Miałam przeczytać 3, ale jest lepiej niż zakładałam. Anne Rice: Wywiad z wampirem (już wcześniej czytałam, ale powtórzyłam; nadal 5 choć teraz już z minusem) Wampir Lestat (6) Królowa potępionych (6-) Opowieść o złodzieju ciał (5) Memnoch Diabeł (4) Wampir Armand (4) Teraz oczywiście kolejny tom Kronik.
Ładnie powiedziane z tą muzyką, na Twoim profilu... ciężka, mroczna i nie dla każdego :)
Udało mi się na razie kupić tylko Njala i Ród z Laxdalu. Trochę za nie dałam... Trudno je teraz dostać. Na Allegro przeważnie kosztują powyżej 50zł.
Ja dostałam na ostatnią gwiazdkę :) to stare wydanie z Narodowej. Od mojego ukochanego :D a jak się z niej cieszę...
Skromna. Sukienka czarna czy kolorowa?
Edda poetycka Wszystkie wydania sag islandzkich typu: Saga rodu z Laxdalu Saga o Egilu Saga o Gislim wyjętym z pod prawa i inne sagi islandzkie Saga o Gunnlaugu Wężowym Języku Saga o Halfdanie synu Eysteinna
Od samego początku ta postać jakoś nie wzbudzała mojej sympatii. Ta opowieść tylko mnie w tym utwierdziła. Armand to sierota. Kompletny nieudacznik. Te jego problemy... taki typ, który sam sobie lubi stwarzać problemy. Zero samodzielności. Pamiętacie ten fragment z Wywiadu, jak rozstają się z Louisem i Armand ględzi, że umiera? Nawet taki słabiutk Louis lepiej sobie radzi niż ten potężny i wiecznie adorowany Armuś. Mam nadzieję, że więcj w Kronik...
Smok Czarownica czy czarnoksiężnik?
Bezkonkurencyjnie angielski Głośniki czy słuchawki?
Wielka Brytania. Portugalia czy Hiszpania?
Wtorek Dziadek czy babcia?
Kubek Książka z miękką czy twardą okładką?
wakacje aktywne kwiaty cięte czy doniczkowe?
O matko... w ogóle? :) Jak już wybrać trzeba, to w telewizji. Tygrys czy lew?
Rolety (choć teraz mam zasłony :/ ) Nokia czy Sony Ericsson?
piękna złośnica piwo ciemne czy jasne?
Ja bym wybrała UMK i Toruń ;) bo mają tam skandynawistykę :)
Publiczna Uniwersytet Jagieloński czy Warszawski?
Rozpierducha :) a jak! Pomarańcze czy mandarynki?
Sprawdziłam :) mam w schowku :) jak znajdę, to kupię :)
A nie mam tego w schowku? Aż sprawdzę :)
Opeth. Moonlight czy Artrosis? ;)
Zdecydowanie i bezapelacyjnie death metal Nie wiem czy nadal brnąć w tym temacie, ale... niech będzie... My Dying Bride czy Anathema?
Ponownie cztery pozycje, ale dość długie :) takie usprawiedliwienie... 1. Dom nad rozlewiskiem - Małgorzata Kalicińska (5) 2. Labirynt - Kate Mosse (5) 3. Runy - Joanne Harris (6) 4. Grzech miłosierdzia - David Adams Richards (5) Teraz zrobię małą rewolucję na półce, bo przyszły nowe książki i znikam na pewnie 3 miesiące w Kronikach Wampirów Anne Rice. Już się cieszę :)
Trochę ich wpadło. Tak gwiazdkowo-imieninowo, bo data ta sama a trudno mi teraz powiedzieć co na co było :) Wikingowie P.G. Foote, D.M. Wilson Zamek Soria Moria: Baśń norweska P.Ch. Asbjornsen, J. Moe Saga o Njalu Saga rodu z Laxdalu Edda poetycka Gra anioła C. Ruiz Zafon Między aktami V. Woolf Wampir Lestat A. Rice Krew i złoto A. Rice Gęstwina dusz Ch. Rice Trzy ostatnie chyba sama sobie kupiłam... Już nie jestem pewna :) Wszyst...
< Owszem, dużo czyta, dużo z tego co przeczytał pamięta, cytuje itd., ale równocześnie chyba nie wyciąga z tego wniosków. > Owszem, wyciąga wnioski, a ściśle jeden: że trzeba cierpieć. Ps. Taki mały wkręt do Waszej dyskusji.
Muszę przyznać, że bardzo podobała mi się Wasza dyskusja. Pasjonująca :) Może pomyślcie o wspólnym napisaniu recenzji? :) Książka i tak warta przeczytania. Pozdrawiam
Ta książka boli. Treść woła o pomstę do nieba... Jestem na 150 stronie i boję się co będzie dalej... Sądzę, że nie ma co mieć nadzieji na szczęśliwe zakończenie... Masz rację, to arcydzieło pisarskie. Niezwykle dobrze napisane.
Zdecydowanie Behemoth :) (mimo, że Vader pochodzi z mojego miasta :) ciekawe, czy ktoś na to odpowie :) Death metal amerykański czy szwedzki?
Eee... sernik, ale koniecznie ten z ziemniakami :D Ania Dąbrowska czy Ewelina Flinta?
Bombki Choinka ze sztucznym śniegiem czy anielskim włosiem?
Bombki. Piernik jako ciastko czy cisto?
Z dwojga złego... Kolędnicy Święta czy Sylwester?
Dziadek Mróz Lampki świecące jednostajnie czy mrugające? :)
Uczyć się na błędach. Choinka sztuczna czy żywa?
Budyń czekoladowy czy śmietankowy, ten budyń, oczywiście :)
Hey! Pearl Jam czy Nirvana?
Ludzie bezdomni. Kaśka: Nosowksa czy Stankiewicz?
Z miesiąca na miesiąc gorzej... I. Cień wiatru - Carlos Zafón (5) - dałam 5 choć zastanawiałam się nad 4... no jest taka 5- lub 4+ II. Losy ludzkie: Antologia nowel i opowiadań szwedzkich (4) - za całokształt, a za poszczególne opowiadania: 1. Musiał - A. Strindberg (4) 2. Pokój boży - S. Lagerlof (3) 3. Krowy duszpasterza - H. Soderberg (4) 4. Czy może mnie pan wyleczyć, doktorze? H. Bergman (5) 5. Ostatnia fregata - S. Siwertz (...
Tego nie wiem :) ale ja tam się cieszę, że jest o Szwecji :) a w szczególności o Skanii :)
Dla mnie, natomiast, lokalizacja jest plusem :) Dla kogoś, kto interesuje się geografią, a już szczególnie geografią Półwyspu Skandynawskiego to istna uczta :D hihi... Zresztą to był jeden z najważniejszych powodów, dla których po tę książkę sięgnęłam. Pozdrawiam.
Podoba mi się to powtarzanie myśli. Tak, jakby autor próbował idealnie przedstawić tok myślenia... Bo tak to bywa, że jak się nad czymś rozmyśla, to główny wątek traci się w pobocznych, potem znów się do niego wraca i ponownie zbacza... Początkowo było to nurzące, ale z czasem doceniłam :) takie to realistyczne.
Pjiacy nie muszą być idiotami :)
Makbet To z "Wywiadu z wampirem": Lestat czy Louis?
Tradycyjny :) Walia czy Szkocja?
Profanacja :D a pytanie już było :) Cyfrowy. Broda czy wąsy? :) Ps. Mój mężczyzna się wkręcił w wymyślanie pytań, hehe.
Sprite. Canon czy Nikon?
(hipe) (supe) - market Pawełkek: toffi czy śmietankowy?
(hipe) (supe) - market Pawełki: toffi czy śmietankowy?
Racja... odechciało się :/
Właśnie przeczytałam "Nie czekają na mnie żadne oczy" Larsa Ahlina. Nie przypominam sobie niczego, co zdarzyło mi się czytać, tak przesiąkniętego samotnością i rozpaczą, jak to opowiadanie...
Piłsudski. Na płyty cd: segregator czy stojak?
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)