Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
"Czarny pies" o hiszpańskiej wojnie domowej. Dokument złożony tylko z archiwalnych nagrać dwóch amatorskich hiszpańskich filmowców z początku XX wieku - całe półtorej godziny materiału! Do tego ciekawa muzyka z tamtego okresu przeplatana elektroniką.
Para amerykańskich wegan została wczoraj skazana na dożywotnie więzienie za zamordowanie sześciotygodniowego synka. Chłopiec był skrajnie niedożywiony. Kiedy zmarł, ważył zaledwie 1,6 kg - pisze brytyjski "The Times". http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,53600,4119781.html
Piotr Ibrahim Kalwas "Czas" i inne jego książki chyba też, ale nie jestem pewien bo nie czytałem ;)
Nie w temacie, ale muszę o tym napisać bo zapomnę. Czy znana Ci jest książka pt. "Tropy" autorstwa Franciszka Miranoldy? "Franciszek Mirandola dał serię opowiadań fantastycznych, należących do najświetniejszych nowel, jakie wydała proza neoromantyczna. `Dziwność` świata i koszmarnej doli ludzkiej, ujęte bądź realistycznie z domieszką subtelnej ironii, bądź fantastycznie, otrzymały w prozie Mirandoli wymowę świetnych sztychów...
Michałkow jest genialny! Trudno znaleźć jego filmy, ale polecam, szczególnie "Niedokończony utwór na pianolę". Najbardziej znany "Cyrulik Syberyjski" jest chyba zbyt naiwny.
Czy małe tajwańskie dzieci mogą się zbuntować przeciwko zachodniemu fabrykantowi?... Czy wiedzą co to strajk?...
Być może jestem za głupi na jego muzykę, nie wiem. Nie lubię poezji śpiewanej, Turanaua, Starego Dobrego Małżeństwa, Ryczących Czterdziestek i innych Wysockich czy Kaczmarskich.
Tak. Toleruje go tylko w takiej wersji : http://youtube.com/watch?v=CIO_LxzAYQw
Homoseksualiści nie czytają fantastyki? O co chodzi?
Ja ze swojej strony polecam niedawno zmarłego Kurta Vonneguta, chociaż bliżej mu do s-f niż do fantastyki. Zresztą jego nie da się zaszufladkować ;) Z polskich autorów lubię Wiśniewskiego-Snerga i Zajdla (znowu s-f).
Nie, zapytałaś się tylko czy się nam kojarzy i mi się tak skojarzyło.
Diabeł i Żydzi: Średniowieczna koncepcja Żyda a współczesny antysemityzm
Ja mam pisma Słowackiego w kilku tomach według układu Artura Górskiego w roku 1909, najbardziej przesiąknięte "grozą" są utwory liryczne i drobne wiersze od roku 1835 do 1849. W powieściach poetyckich też czasem straszno np. "Mnich", "Żmija", "Rusałka. Powieść Kozacka".
Ja też po każdym filmie Ozona jestem zmieszany. Chętnie oglądam jego filmy, ale nigdy do nich nie wracam. "Czas, który pozostał" mi się podobał, zdziwiło mnie tylko że ludzie się tego filmu brzydzili. Połowa męskiej publiczności wyszła podczas seansu.
Nie nazwałbym "Wszystko Gra" najgorszym filmem na kuli ziemskiej, ale dobry to on na pewno nie jest. Metafory z piłką która może przelecieć, albo nie kojarzą mi się z Paulem Koejlo... Scarlet ma ładne usta i dość atrakcyjnie wygląda w rozpiętej koszuli podczas deszczu, ale nie jest to zbyt dużym walorem filmu. Kiedy główny bohater czytał "Zbrodnie i karę" wiedziałem, że dzieje będą podobne do Raskolnikowa...
Dzisiaj do godziny 16:21 przeczytałem 104 strony (na papierze, drukowanym) i pewnie kilkanaście na komputerze, ale tego nie jestem w stanie tak precyzyjnie obliczyć.
Od razu przeczytaj jeszcze to : Ostatnie terytorium: Eseje o Ukrainie ;)
Mer Moskwy i zarazem jeden z liderów rządzącej partii Jedna Rosja Jurij Łużkow wezwał we wtorek do bojkotowania "wszystkiego, co związane jest z Estonią". Zasugerował, że bojkot powinien dotyczyć również towarów z Polski. http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,53600,4101423.html
Pamiętaj, że nie dla wszystkich były one takie traumatyczne. Historia nie jest czarno-biała, niestety.
Chata za wsią - Kraszewski - 3 O wołyńskiej wsi która leży jeszcze na Podolu i jest systematycznie nawiedzana przez cygański tabor. W pierwszej połowie książki Kraszewski uśmiercił dwóch najfajniejszych bohaterów, później książka już mi się nie podobała ;) Grobowiec dla Borysa Dawidowicza - Danilo Kis - 6! Genialne! Horrorshow - Łukasz Orbitowski - 1 Przejrzałem ponownie Łysiaki na łamach i stwierdzam, że pan Ł. powinien się leczyć. A...
Napiszesz coś więcej o tych esejach? I czy Jurko jest jakoś spokrewniony z Tarasem? ;)
A widziałaś "Bardzo długie zaręczyny"? Są bardzo podobne do "Amelii" w dodatku gra ta sama aktorka.
Nie lubię fotografii prezentowanej na World Press Photo. Kiedy widzę umierających ludzi na zdjęciach zastanawiam się tylko jak czują się fotografowie którzy żyją z tragedii innych ludzi. Jest taki dowcip który krąży wśród fotografów : jest powódź, widzisz jakąś sławną osobę która tonie, ona wrzeszczy, błaga wszystkich o pomoc. Co robi w tej chwili fotograf? Zastanawia się jaki wybrać obiektyw.
Wiersze Słowackiego! "Bóg który wszelkich tajemnic odmyka, Do tego ohydnego w duchu matecznika, Gdzie duch z duchem się bije, a kość trupia z kością, Pozwolił mi wejść i oczy oswoić z ciemnością, I zoczyłem okropną umysłów ruinę, Oczy krwią zaszłe, twarze ołowiane, sine"
Chanson francaise ;) Poszukaj sobie czegoś Yanna Tiersena (autor muzyki do Amelii) Les Ogres de Barback, La Rue Ketanou, może coś Georgesa Brassensa,Les Hurlements d'Léo. http://www.lastfm.pl/group/Nouvelle+scene+francaise/connections
No dobrze, już nic nie mówię. Bo zaraz będzie tutaj atmosfera jak w Estonii ;)
Piszę faszyzm, bo tak pisze na pomnikach a o nich teraz rozmawiamy ;) >>>A nie walczyli, żeby bronić innych tylko siebie. Racja, ale wyszło tak jak wyszło... Berlin zdobyli.
Adaś Miauczyński i Moscoviada? Zdecydowanie nie. Dużo jest tutaj wspólnych motywów, chociażby główny bohater. U Koterskiego zdesperowany polonista, tutaj ukraiński poeta, i tam jest alkohol i tu. Tylko, że Adaś Miauczyński nie mieszka w moskiewskim akademiku gdzie wszędzie chodzą przybysze z dalekiego Kaukazu, z jednego pokoju do drugiego krążą kobiety lekkich obyczajów. Cały urok "Moscoviady" to dogorywające imperium gdzie nie star...
>>>czy nie wystarczy zmiana tablicy na "Poległym w walce z faszyzmem"? Napiszmy na hitlerowskich pomnikach "Poległym za wielkie Niemcy" a na pomniku Pol Pota "Niech żyje Kambodża". Już nie przesadzajmy.
A czy Armia Czerwona rzeczywiście nie walczyła z faszyzmem? Żołnierze z całego Sojuza od Ukrainy do Mongolii nie walczyli, żeby innym było gorzej... Nie stawia się pomników dowódcom Armii, ale ich żołnierzom - im należy oddać honor. Pomniki Stalina, Lenina i Dzierżyńskiego już dawno zniknęły z naszych ulic. A niszczenie cmentarzy uważam za barbarzyństwo.
Raczej nie na film, ale telenowele. Fajna, fajna, ale Kraszewski mnie zdenerwował i w pierwszej połowie książki uśmiercił dwóch bohaterów których najbardziej polubiłem...
Tarnation - i mam jedno pytanie... Po co... Film składa się z archiwalnych nagrań i zdjęć przedstawiających życie trzech pokoleń "przeciętnej" amerykańskiej rodziny. Ale wszędzie kryją sie jakieś patologie...
A jaka w tej książce "leci" muzyka? :)
"Przełamując Fale" Larsa von Triera i kolejny raz jestem zachwycony jego filmem! Przez wszystkie (celowe) niedociągnięcia techniczne po jakimś czasie czułem się jak mieszkaniec tej wyspy i nic mnie nie dziwiło... Świetni aktorzy szczególnie dwie główne role kobiece i starszyzna wioski. Bess to jedna z najciekawszych współczesnych postaci jakie stworzyło kino. Oprócz tego "Bez Końca" Kieślowskiego, jestem trochę zawiedziony...
Oglądałem "Truposza" - świetny film, polecam każdemu."Arizona Dream" też ciekawy, ale Kusturica ma w swoim dorobku lepsze filmy a Deep tutaj nie powala. Oprócz tego oczywiście "Co gryzie Gilberta". Dlaczego Deep jest taki popularny?
Jucznym czy jurnym?
Wszystkich miłośników radiowej Trójki zapraszam do warszawskiego metra, w tym tygodniu nazwy stacji czyta Marek Niedźwiecki ;)
Czytał ktoś Sanatorium pod Klepsydrą przy akompaniamencie Cracow Klezmer Band i Johna Zorna? Chyba niedługo zrobię sobie taki eksperyment.
Witam. Absolutnie tak nie mam! Prawie każdy film który oglądam jest ciekawy i interesujący. Jest to efekt tego, że starannie dobieram sobie repertuar i nie chodzę na filmy których plakaty wiszą na każdym murze... Na takich zazwyczaj smacznie sobie drzemię.
Raczej są to przykłady wzięte z życia. "Porozmawiaj z nią","Wszystko o mojej matce" czy "Volver", te najbardziej popularne filmy są dość delikatne. Przeczytaj zbiór opowiadań "Patty Diphusa", to dopiero jest ostra jazda.
Również polecam ;) A wszyscy którzy kilka lat temu nie byli na koncercie Punk Rock Later nie załują!
Tylko pytałem się "zgilliamowanej" Timbuktu o to czy widziała, sam też chętnie bym zobaczył ;) Chcesz jeszcze Twin Peaksa? ;)
Uuu... Spis treści to cztery strony drobnym druczkiem, nie dam rady. Czego potrzebujesz? Skanera nie mam :(
Neutrino mnie podszkolił jeśli chodzi o elektronikę, teraz mogę się wypowiedzieć ;) Chociaż nadal nie wiem jaka jest różnica między elektroniką a industrialem, czy ambientem czy niektórymi zespołami eksperymentującymi. Gatunki muzyczne są tak samo szkodliwe jak podział ludzi na rasy. - Bill Laswell - geniusz ;) Najbardziej jego projekt Material i płyty w których nawiązuje do kultury wschodniej. - Muslimgauze - Muzyczny terrorysta z Londynu k...
Książka może się zniszczyć, zakładka powinna być jak najbardziej płaska ;)
Co to znaczy, że książka jest śmiechowa? ;)
Miałem tak kiedy pierwszy raz przesłuchałem płytę Sex Pistols i kiedy Raskolnikow zabił lichwiarkę. Zaciekawiłeś mnie "Przebudzeniem", tym bardziej, że zdjęcia do tego filmu robił pan Ondříček, operator Formana.
Już jest w schowku. Ciekawa? Filmu jeszcze nie widziałem, był na ostatnim festiwalu we Wrocławiu, opinie widzów bardzo podzielone.
Też mam jakiś słoweński banknot, z jakimś brodaczem i gęsim piórem.
Fakt, nie każdy Polak kradnie kurczaki ;) "Co mi zrobisz jak mnie złapiesz" Stanisława Barei, kapitalny film, polecam.
Drobne hrywny i biblionetkowe zakładki od Nutinki. Wszystko inne gubię ;) Dostałem kiedyś pluszową zakładkę, misia marynarza, ale nie mam sumienia jej używać. Pobrudzi się, czapeczka mu się oderwie...
Chyba nie zaprzeczysz, że każdy pijak to złodziej?
"Rzeźnia numer pięć", "Kocia Kołyska", "Matka noc". Niektóre książki uwielbiałem, inne mnie nudziły, ale jako człowieka bardzo go lubiłem. [*]
Gugle to mądry facet. http://www.strefa9.pl/prace/streszczenie_Do-potomnego_14_1.php
http://www.youtube.com/watch?v=eGoRo-nPLOM To w ramach "Skrzypka na dachu". Wersja japońsko języczna.
Każdy Polak to złodziej, bo każdy pijak to złodziej. Proste i nieskomplikowane.
Obejrzałem właśnie "Kręgosłup diabła" i też nie wiem co o nim myśleć... Jako dramat - może być, jako baśń - bardzo ciekawe. Po wszystkim co pisaliście oczekiwałem hetko-litrów krwi a film był bardzo łagodny ;)
"Angelus" Lecha Majewskiego, realizm magiczny w śląskim wydaniu - cudo! W Janowie, niedaleko Stalinogrodu działa gmina okultystyczna. Ich mistrz przed śmiercią powiedział o trzech plagach które zejdą na ziemie : I Wielka Wojna II Czerwony pomór III promień z Saturna... Pierwszy w pełni abstrakcyjny film polski który widziałem ;) Przez cały czas aktorzy mówią oryginalną śląską gwarą, aktorzy grają zresztą rewelacyjnie. Dodatkową ...
Spodziewałeś się? Ja nie siedzę w powieściach grozy, może się nie znam. Nie widziałem w tej książce niczego strasznego, język też nie zachwycał. Przypomina mi to trochę opowieści o Jakubie Wędrowyczu, tyle że Jakub miał trochę bardziej wyrafinowany dowcip. Komentarze w stylu "o kur.. ja pier...le ale gówno" nie wydają mi się zbyt prowokacyjne. Chciałbym też zaznaczyć, że nie należę do osób którzy są na wulgaryzmy uczuleni.
>>>Chyba po koncercie, pisanie wierszy w pogo wydaje mi się lekko niewykonalne :] Szczególnie, jak się dostaje łokciem w twarz. Wtedy wiersze wychodzą najlepsze, najbardziej rockowe i pijackie. Krew, pot i piwo ściekają na kartkę, w głowie jeszcze szumi od skaczącego tłumu. >>>A dlaczego pedantem? Pedanci mnie strasznie denerwują. Bo typ poeta, romantyka kojarzy się nam ze starannie ubranym chłopcem który nigdy nie wyc...
Jezus podłączony do kroplówki i monitora EKG, tak będzie w tym roku wyglądał grób pański w znanym z nietypowych pomysłów akademickim kościele św. Anny w Warszawie. - Grób w kościele św. Anny zawsze nawiązuje do sytuacji, które wszyscy przeżywamy. Wiemy, jak trudna jest sytuacja jest w służbie zdrowia. Wiemy również o tym, jak warto przypominać ludziom o wartości życia. Dlatego umieściliśmy figurę Chrystusa w szpitalu - mówi rektor kościoła ks. ...
Ja polecam "Mini wykłady o maxi sprawach" Leszka Kołakowskiego. Bardzo lekkie eseje filozoficzne, w sam raz do poczytania przed snem ;)
"Truposz" Jarmuscha Niezwykły film z muzyką Neila Younga. Czarno-biały western, wcale nie gorszy od tych spaghetti westernów ;)
Bohater jest Francuzem, zależy mu tylko na tym, żeby zbliżyć się do pewnej znamienitej Moskwiczanki. Nie może bo masa robotnicza wszystkich republik sojuza mu w tym przeszkadza. Szczerze mówiąc nie chciałbym, wstrętny Europejczyk ;) Wolałbym się napić z tą Moskwiczanką Dzięki temu krótkiemu opowiadaniu powstała powieść Jasieńskiego "Palę Paryż", gdyby ktoś był uparty też mógłby podłączyć ją do Twojego tematu ;)
U mnie też - telewizja kłamie.
"Palę Moskwę" autorstwa Paula Moranda. O społeczeństwie rosyjskim po rewolucji.
A Tytus przystąpił do bierzmowania? Ja nie przystąpiłem. Ostatni raz w kościele byłem podczas pierwszej komunii, później mnie szkoła kilka razy siłą zaciągnęła i sobie cichutko siedziałem w kąciku.
Babka, pascha i oczywiście serniczek.
>>>Aaa, jeszcze jedno... Czy uważacie, że idąc z duchem czasu, powinniśmy zacząć stawiać pomniki rodzimym biznesmenom? Nigdy, przenigdy! Chyba, że jako spluwaczkę dla młodocianych wojujących alterglobalistów w markowych ubraniach. Mam przechodzić codziennie koło pomników Lwa Rywina, Stokłosy i Gudzowatego? To godzi w moje poczucie estetyki.
Ja życzę smacznego i twardego jajka. I żeby zajączek przyniósł dużo książek. Wesołych świąt ;)
Tak, jutro podobno ma padać śnieg ;)
"Nie wracaj w te strony" Wima Wendersa. O Ameryce i o rodzinie, bardzo ładnie i klimatycznie. Mało Wendersowo co prawda, ale i tak bardzo fajnie ;) "Dziesięć dziewcząt z Dong Loc" wietnamski, propagandowy dramat wojenny. Bardzo wzruszający, coraz bardziej niepokoję się swoim zachowaniem na przesiąkniętych propagandą internacjonalistyczną filmów/książek - zawsze bardzo to wszystko przeżywam i nienawidzę burżuazyjnych obcyc...
Ja też proszę o przekład, może na polski? ;) Po rosyjsku ewentualnie, jeśli to jest fragment Reginalda w Rosji ;) Nie raz patrzyłem się na "Lalę" przez szybę kiosku (szklanymi oczami), ale pieniędzy nigdy znaleźć nie mogłem. Zresztą wolałbym to wydanie w twardej okładce ;) Jeśli będziesz miał czas polecam zagłębić się w historie swojej rodziny, mnie strasznie odpręża grzebanie we wszystkich starych papierach i wyobrażanie sobie lo...
Nie przepadam za barokową architekturą, Empirem i w galeriach nie mogę zbyt długo oglądać impresjonistów.
"Horror Show" Łukasza Orbitowskiego wydane przez Ha!art, nowa proza polska. Czytam sobie i czytam, i przypomina mi się niedawna biblionetkowa dyskusja o wulgaryzmach w książkach... ;)
TONY GATLIF! Od kilku tygodni nie mogę przestać słuchać soundtracków do filmów Gatlifa, które zresztą sam tworzy. Ostatnio króluję piosenka Tchiki, Tchiki z filmu Transylvania. Polecam wszystkim miłośnikom Cyganów i muzyki świata ;) Do tego JOHN LURIE, genialny saksofonista tworzący muzykę do filmów Jima Jarmuscha. O panu MORRICONE wspominać chyba nie muszę ;)
Niestety czytałem tylko Twoje "Żywoty Równoległe", do niczego innego nie udało mi się dotrzeć. "Lali" jestem bardzo ciekawy, moja ciekawość wzrosła kiedy przeczytałem tutaj o drzewie genealogicznym, sam cały czas wypełniam drzewo swojej rodziny. Sam zbierałeś informacje o swojej rodzinie czy wszystkie informacje dostałeś od razu od rodziny? Życzę powodzenia w dalszym pisaniu, dużo nagród. I pozdrawiam współfestiwalowicza ...
A dobry był przynajmniej? ;)
Michotko, dziękuje Ci serdecznie, Twój post już wydrukowałem i dałem mamie w prezencie. Jest zachwycona.
A ja jak byłem mały mogłem usnąć tylko i wyłącznie przy "Pchle Szachrajce" :(
Gombrowicz musi się w grobie przewracać (albo nie! bardzo musi się z tego cieszyć, toż to absurd ;) ) że jego książki znalazły się na liście lektur. Ale czy mimo to są martwe? Czy przez kilka cytatów które weszły do naszego języka codziennego książka ma być martwa? Koniec i bomba, a kto czytał ten trąba ;)
David Lynch "Hotel Room" krótki, trzy odcinkowy serial o pokoju 603 w pewnym nowojorskim hotelu. Pierwszy odcinek opowiada o prostytutce i dwóch mężczyznach, właściwie nie wiadomo o czym on opowiada. Zalatuje Twin Peaksem, wątkiem Boba i jednorękiego, bardzo fajna muzyka. Drugi jest już o wiele gorszy - posiada zarysowaną linie fabularną! Mamy tutaj trzy przyjaciółki, dość bogate, już niemłode obracające się w środowisku szołbiznesu. ...
13. To chyba "K-Pax" Gene Brewer.
A ja kupiłem "Les butiques de cannelle" Bruno Schulza ;)
No cóż, gratuluję posiadania autografu (i dedykacji!) tak znamienitego autora jakim jest pan Rodan! Jego nazwisko codziennie, od miesiąca, oświeca mnie kiedy wchodzę na biblionetkę.
"Kolya" r. Jan Sverak Dlaczego Polacy nie mogą nakręcić takiego filmu? I komunizm u nas był, i muzycy, i pewnie jakaś Rosjanka szukając pieniędzy swoje dziecko u nas zostawiła. Wzruszająca opowieść o Kolji - małym rosyjskim chłopcu, ostatnich latach komunizmu i miłości dziecka do dorosłego.
Przeczytałem ten temat będąc po czterech kawach i jednej zielonej herbacie. Kawę pije od dwóch lat, nauczyłem się jej pić chyba na festiwalach filmowych gdzie musiałem czymś się pobudzić, żeby nie usnąć na nudniejszych filmach ;) Zwykle piję czarną kawę, czasami z mlekiem - nigdy z cukrem! Jak mam pod ręką dorzucę trochę cynamonu. Uwielbiam espresso z cynamonem. Kawę ze względów technologicznych piję rozpuszczaną, jak mam wolny czas robię sob...
"Dzieciństwo Iwana" Andrieja Tarkowskiego. Uwielbiam filmy o Armii Czerwonej, tym bardziej jeśli kręci je Tarkowski. II Wojna Światowa, matka i siostra Iwana giną z rąk Niemców, chłopiec zostaje radzieckim zwiadowcą. Nie, wcale nie jest to wcale dzieło dziękczynne poświęcone Armii Czerwonej, jest to najpiękniejszy antywojenny film jaki widziałem. Tarkowski pokazał jak bardzo człowiek może cierpieć i jak bardzo może nienawidzić. Świe...
Na Musee d'Orsay wystarczy kilka dni, ale w Luwrze zaczynają się kłopoty! Ja tam siedziałem około pięciu godzin i zwiedziłem tylko drugie piętro - nie całe. W tej chwili w Luwrze jest bardzo ciekawa wystawa o sztuce sakralnej Armenii - polecam.
Od Francuzek wolę Arabki które spacerują po Paryżu. Miasto bardzo ładne, urzekło mnie w nim prawie wszystko od komunikacji miejskiej po brudne uliczki i miejsca ku czci rewolucji. Jeśli chcesz zobaczyć dzieła sztuki zgromadzone w Paryżu musisz mieć dużo czasu - żeby zwiedzić dokładnie Luwr trzeba mieć przynajmniej tydzień ;)
Jaką myśl europejską masz na myśli? Witaj, bardzo tu przyjemnie, mam nadzieję że zostaniesz tu na dłużej ;)
"Grizzly man" Wernera Herzoga, pierwszy dokument tego wybitnego niemieckiego reżysera jaki widziałem. Najciekawszy film przyrodniczy jaki w swoim życiu oglądałem, opowiada o Timothym Treadwellu - amerykańskim obrońcy niedźwiedzi grizzly - człowieku grizzly.
Jakie czeskie kino? Ostatnio bardzo ich lubię ;) Widziałem wczoraj "Rekonstrukcję" i nawet mi się podobała, chociaż nie zostałem fanem tego filmu. A podobał mi się dlatego, że to był tylko film. Iluzja ;)
Syrenka, jedzenie z torebki jest niezdrowe :/ Nie wiem czemu shokata<- ma się truć. Niech pójdzie do biblioteki, a w drodze powrotnej kupi sobie jakieś porządny kawał mięsa, przyprawy, sosy i nie wiem co jeszcze bo się nie znam na gotowaniu i zje zdrowy obiad.
7 sierpnia urodził się David Duchovny czyli sam agent Fox Mulder! Poza tym Mata Hari i założyciel wikipedii - reszty nie znam ;) 7 sierpnia Kuba Rozpruwacz popełnił pierwsze zabójstwo, a do Australii przyjechali pierwsi polscy osadnicy, poza tym Wybrzeże Kości Słoniowej uzyskało niepodległość.
Záhrada Martina Sulika. Piękny "czeski" czesko-słowacki film. Jakub jest wiecznym studentem, pewnego dnia ojciec każe mu wynieść się z domu. Jakub zamieszkuje w starym ogrodzie swojego dziadka... Tam spotyka między innymi Jeana-Jacquesa Rousseau i Wittgensteina.
Też bardzo lubię Gilliama ;) Członkowie Latającego cyrku są moimi autorytetami, jedynymi zresztą. Widziałaś "Krainę traw"?
Czegoś co mnie wbije w fotel tak jak inne produkcje Lyncha ;) Oczywiście, że nie jestem w stanie. Chyba Lynch też nie jest w stanie. Maniera w której "Lost highway" zostało nakręcone po prostu mi nie odpowiada, a uwierz że ja bardzo lubię filmy nienormalne z udziwnioną formą.
O Pascalu rozmawiali tam przez połowę filmu, pamiętasz więc dość dużo ;) Właściwie każdy bohater wyraził swoje zdanie o Pascalu. W końcu jest to pierwsza część jego cyklu filmów filozoficznych ;) H. ma problemy bardzo dalekie od moich. Jego książka mnie zarazem fascynowała jak i odpychała, niestety na razie czytałem tylko "Cząstki Elementarne". Wszystko obracało się tam wokół seksu, hipisów, pokolenia '68 i karierze obu braci. To...
"Zagubiona Autostrada" Lyncha - zdecydowanie poniżej oczekiwań. Trochę jazzu, psychodeliczne ujęcia i pokręcona fabuła. Wole "Głowę do wycierania". "Morderstwo" Andrieja Tarkowskiego na podstawie opowiadania pod tym samym tytułem. Opowiadanie w ogóle mi się nie spodobało, murzyni mówiący czystą ruszczyzną mnie urzekli... "Gadjo Dilo" Tonego Gatlifa - już nie pierwszy raz. Po "Transylwanii...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)