Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
>"(...)bo myślimy, że to takie cholernie zabawne." Według mnie to zdanie akurat jest napisane z ironią.
Mogłabym pożyczyć "Gaza blues"?
Wielotomowy cykl w swoim życiu przeczytałam tylko jeden (w wieku 12 lat): o rodzinie Whiteoaków, teraz stwierdzam, że to w gruncie rzeczy takie sobie było. Odczucia podobne do Twoich mam w momencie, kiedy przeczytałam już prawie wszystkie książki jakiegoś autora, którego bardzo lubię (np. Kinga zostały mi jak na razie jeszcze tylko 2 książki do przeczytania :/, albo Pratchetta, jakieś 2 czy 3). Jedyne pocieszenie to to, że obaj panowie co jak...
No właśnie. Ja zaczęłam od "Kroniki..." i stwierdzam, że chyba nie był to dobry pomysł, ale tak do końca się nie zraziłam i na pewno przeczytam coś jeszcze pana Murakamiego.
>regulamin czytałem Brawo. To jak czytałeś regulamin to na pewno zauważyłeś to: "Komentarze (...) powinny być pisane zgodnie z zasadami polskiej ortografii i interpunkcji(...)"
o "Ściana" była świetna. Po przeczytaniu chodziła za mną jeszcze przez kilka dni :)
No więc tak: Kańtoch rzeczywiście świetna. Szukam następnych jej książek :). "Boski wiatr" jest książką złożoną tylko z relacji/wspomnień/notatek dowódców. Co jakiś czas tylko pojawiają się słowa, że to "za Cesarza" i to było by na tyle psychologii ;), jest za to dużo historii, dat, nazw. Ale myślę, że mimo to warto. "Na wieży" to książka taka trochę tajemnicza, niepokojąca, trochę mroczna. Podobała mi się. Też...
"Róża Selerbergu" E. Białołęcka (4) "42 rozmowy" P. Kaczkowski (5) "Regał ostatnich tchnień" A. Veteranyi (6) "Prawda" T. Pratchett (6) "Ostatni bohater" T. Pratchett (5) "24 współczesne opowiadania południowoafrykańskie" (5) "Ściana" M. Haushofer (6) "Komórka" S. King (6) "Nieznany cel: antologia opowiadań RFN" (5) "Boski Wiatr: Japońskie form...
Ojej, najpierw Bergman, teraz Antonioni :(
"Cień Bafometa" Grabiński
"Billy Elliot", "Myszy i ludzie"(coś tam z zastrzeleniem psa było :/), "Głową w mur"
[artykuł niedostępny] [artykuł niedostępny] Może tu coś znajdziesz dla siebie :)
6> Może "Baśnie tysiąca i jednej nocy"?
...i piąty ;)
Na Szewskiej, na Kuźniczej i w bocznym przejściu Dworca Głównego (ale to nie antykwariat tylko takie stragany z książkami)
Masz stypendium na politechnice? Wilku, to Ty dobry jesteś :D
[artykuł niedostępny]
"Ściana" M. Haushofer i "42 rozmowy" P. Kaczkowkskiego.
1. Zależy jaki to miesiąc, w styczniu i czerwcu czytam najmniej, to znaczy czytam owszem duże ilości słowa pisanego, ale niekoniecznie literaturę piękną ;) 2. Nie mam pojęcia, ale myślę że koło 100? 3. Mniej więcej tyle ile mam ocenionych w biblionetce (jakies 1100) 4. W sumie to raczej zawsze pamiętam o czym co było. Niektóre tak pi razy drzwi ale zawsze to coś ;) 5. Robię notatki, ale tylko z książek popularnonaukowych i takich tam ...
A ty nie miałaś już kończyć rozmowy?
"Pomniejsze bóstwa" T. Pratchett (5) "Pieśń o Nibelungach" (5) "Noc Walpurgi" G. Meyrink (4) "Kot w stanie czystym" T. Pratchett (4) "Historie" G. Grass (4) "Henryk von Ofterdingen" Novalis (3) "Dziennik Zlaty" Z. Filipovic (5) "Mniej niż nic" E. Kim (5)
Tak tak.
Hania podała tylko link, a nie pół wywiadu.
Taa, królowa, a danuskabe to twoja prawa ręka, nie?
"Regał ostatnich tchnień" A. Veteranyi :) :)
No ten fragment rzeczywiście bardzo głęboki, Bajkał się chowa.
"Lalkę" napisał chyba Prus, a nie Silaj Dorota Luiza?
A to reklama, czy co?
>Chyba, że w wersji Macieja Stuhra! Albo w wersji mojego kolegi ;). O tak, to wtedy nawet bardzo :)
Wszyscy byle nie Mariusz Max Kolonko :>
"Egzorcysta" :) I jeszcze "Martwe ptaki".
"Talizman" i "Czarny dom" S. Kinga i P. Strauba
Możesz na mnie liczyć. Na pewno wrażenia będą takie, że będę musiała się nimi podzielić ;)
O jakże przefantastycznie :D
Niestety :(, wszystko przede mną ;) Ale co się nasłuchałam opowieści to moje :D
"Wywiady z wybitnymi literatami i naukowcami, które autor drukował na łamach "Tygodnika Powszechnego" w latach 1964-65 (m.in. z Marią Dąbrowską, Jarosławem Iwaszkiewiczem, Janem Parandowskim, Stanisławem Dygatem, Stefanem Flukowskim, Janem Brzękowskim, Stanisławem Pigoniem, Kazimierzem Wyką). We wszystkich wywiadach autor kładzie nacisk na biografię intelektualną pisarzy. Z dzisiejszej więc perspektywy mają one trwałą wartość histo...
To fakt latryny są ciekawe (pod opisanym wyżej względem oczywiście ;)) Ciekawsze na pewno od kloak, bo tam to zazwyczaj tylko kawałki ceramiki :)
"Grona gniewu" J. Steinbeck
Nie lubię. Według mnie są monotonni :)
Obkupiłam się dzisiaj, aż się muszę pochwalić :) "Opowiadania o miłości, szaleństwie i śmierci" H. Quiroga "Historie" G. Grass "Dramaty" A. Strindberg "Nieznany cel: antologia opowiadań RFN" "Abel Sanchez, opowieść o namiętności" M. de Unamuno :)
Chyba w "Godzinie pąsowej róży" M. Kruger coś było, ale głowy nie dam.
"Jeden dzień w moim życiu" Bobby'ego Sandsa. Wreszcie :)
Ekhem..., czy ja też mogę nieśmiało poprosić? :)
:)
"Nędznicy" V. Hugo
biblionetka.pl/art.asp?kom=tak&oid=-1&aid=54696 biblionetka.pl/art.asp?kom=tak&oid=-1&aid=54696 i parę innych wątków.
O tak, Gutenberg jest świetny. Ja wchodzę przez wikipedię ;)
Ja w tym samym celu czytam wikipedię niemiecką (wikipedia.de) :)
No w sumie :). Nie pomyślałam o tym od drugiej strony :D Ale ja naprawdę nie wiem, co niektórzy widzą w tym Zakościelnym. Przecież on wygląda jak makak.
Corleone. Cała rodzina :)
"Nie ufaj państwu. które zabrania swojemu żywemu drobiowi jeździć autobusem". Tak tak, dzisiaj mam nastrój absurdalno-głupawkowy. Chociaż jakby się tak przyjrzeć to chyba zawsze taki mam :D
Ojoj. Ale się wątek rozjechał.
"Panna de Scudery" E.T.A. Hoffmann (5) "Faust" J.W. Goethe (4) "Cierpienia młodego Wertera" J.W. Goethe (3) "Ifigenia w Taurydze" J.W. Goethe (4) "Natan Mędrzec" G. Lessing (3) "Lektor" B. Schlink (5) "W kręgu upiorów i wikołaków" Baranowski Bohdan (4) "Nogi jak patyki" T. Robbins (6) "Piąty elefant" T. Pratchett (6) "Sceny z niemego kina"...
"Tradycje i legendy ludów tureckich" S. Kałużyński i "Religie starożytnej Anatolii" M. Popko. Obie po 5 zł na wyprzedaży w moim instytucie :))
A no tak. Byłam w takim szoku, że aż zapomniałam: wyrzucił też "Inny świat" Grudzińskiego...
Właśnie przeczytałam na onecie, że Giertych skreślił Goethego, Gombrowicza, Szewców, Dostojewskiego i Kafkę z listy lektur szkolnych. Pięknie :/
"I Bóg o nas zapomniał" A. Kalinin
"Mitologia germańska:opowieści o bogach mroźnej Północy" A. Szrejter "Mity skandynawskie" R. Maciszewski (ale to skromne dość :)) "Mitologia germańska" S. Piekarczyk "Mitologia skandynawska w epoce wikingów" L. Słupecki "Heroje Północy" J. Roś "Edda Poetycka" "Tajemnice sag i run" M. Adamus "Wyrocznie i wróżby pogańskich Skandynawów" L. Słupecki
Wiersz "Kot w pustym mieszkaniu" Szymborskiej.
Ale fajnie! :)
"Nogi jak patyki" T. Robbins.
Prosię z zielonością w pysku. :D :D :D
Ojoj i nawet mi się polecają na 97% :]
Kiedyś rzuciło mi się po oczach "Full Metal Alchemist" H. Arakawa (5 tomów). Chociaż sama tego nie czytałam, to opisy brzmią zachęcająco :) Fullmetal Alchemist: Tom 1
O no proszę, to ja też będę o 16.
To ja się zjawię o 18.00 pod Pręgierzem :]
Nie bój żaby. We dwie stawimy dzielny opór mopom :D
Wiecie co pogubiłam się :>. To o 18 pod pręgierzem tak? Czy jakoś inaczej? ;)
"Rekreacje" J. Andruchowycz(4) "Nostalgia anioła" A. Sebold (5) "Amerykański fikcjonarz" D. Ugrešić (5) "Ani życie, ani wojna" P. Prochazkova (5) "Kaukaz: Wspomnienia" Z. Fischer (5) "O bibliotece" U. Eco (5)
Ajajaj, no właśnie, zapomniałam o "Grze Geralda" :/
1. "Jeździec na niebie" A. Bierce (zbiór opowiadań) 2. "Głucha przestrzeń" S. Grabiński 3. "Salamandra" S. Grabiński 4. "Muzyka Ericha Zanna" H.P Lovecraft 5. "Zew Ctulhu" H.P Lovecraft 6. "Golem" G. Meyrink 7. "Dziecko Rosemary" I. Levin 8. "Opowieści niesamowite" E.A. Poe 9. "Nocna zmiana" S. King 10."Smętarz dla zwierzaków" S. King 11....
Wydaje mi się, że nie ma znaczenia którą z nich przeczytasz pierwszą. Co prawda obie czytałam parę lat temu (najpierw "Regulatorów" a potem "Desperację"), ale na pewno nie było żadnych powiązań miedzy obiema tymi książkami. Tak mi się coś kołacze, że w "Desperacji" było dosłownie może z jedno zdanie wspominające "mimochodem" wydarzenia z "Regulatorów", ale w sumie nic ważnego :]
Ja zdawałam bardzo dziwną maturę, niby "starą" ale jako przedmiot wybrany mogłam zdawać historię sztuki. Poza tym polski i niemiecki. Po maturze poszłam na historię sztuki tylko dlatego, że stchórzyłam przed egzaminem na archeologię (bo była ustna historia, a historia to moja trauma z liceum- nauczyciel był straszny). Po paru miesiącach na historii sztuki stwierdziłam, że jednak nie jest to coś co chciałabym robić w życiu (interesowanie...
:(
Autorem jest Hang Ngor
:))
Pogoniona przez Sowę się wpisuję :)
"Magiczny sklep z zabawkami" A. Carter (5) "Mitologia Słowian" A. Gieysztor (5) "Rybki małe ze wszystkich mórz" T. Pratchett (6) "Głucha przestrzeń" S. Grabiński (6) "Smoluch" S. Grabiński (5) "Sygnały" S. Grabiński (5) "Wojna końca świata" M.Vargas Llosa (4) "Dzieje literatury niemieckiej" M. Szyrocki (5) "Śpiąca królewna" P. Margolin (4) "Skl...
Wróci :> Uwierz na słowo ;>
10 "Rzepka" :D
Eee 2. "Burza"? A 14 to coś z próżnią? ;)
"Wojna końca świata" M. Vargas Llosa
Szkoda :(
Ekhem, jednak nie będę :(
Ja też chcę takie coś we Wrocławiu :((
"Sarmaci" T. Sulimirski (6) "Busz po polsku" R. Kapuściński (5) "Czy to się mogło zdarzyć?" A. Bierce (5) "Piąte dziecko" D. Lessing (5) "Nie taki straszny wilk" F. Mowat (6) "Co widziały wrony" A.M. MacDonald (6) "Salamandra" S. Grabiński (6) "Cień Bafometa" S. Grabiński(5)
>Wabi się Radar(...) Czyżby jakieś powiązania z serialem M.A.S.H? :)) ;) ;)
Grasice powiadasz? Nie wiem czemu, ale zapachniało mi Lecterem ;>
Będę :))
Fajne :D
Ja tak samo, do chodzenia zimą po górach to jestem ostatnia ;)) Ale poczytać o wyprawach lubię :)
Jasne że chcę :)))
No jasne że jestem! :)) Tylko że nie bardzo mam Ci się jak odwdzięczyć. Z Twoich 'poszukiwanych' nic nie mam. Mam za to 2 książki z twoich 'pozostałych': "Oskara i Panią Różę" i "Alefa" :)
Pełny altruizm :D
Bardzo mi się podoba :) Jak tak dalej będzie mi się podobała, to też dostanie coś koło szóstki :D
"Co widziały wrony" A.M MacDonald
Ja kiedyś ślimaki jadłam. To było straszne. Ciągnie się to i ciągnie... :D
Boczek to z innego zwierzątka. Podejrzewam świnkę :>. Ale podobno zamiast boczku moze być solona wieprzowina. Chociaż wtedy to już efekt nie ten :)
"Nie taki straszny wilk" F. Mowat
Podoba mi się :) Jestem mniej więcej w połowie. Atmosfera tej książki jest taka trochę niepokojąca (nie znalazłam lepszego słowa ;)). Niechęć, a może i nienawiść do własnego dziecka i jej powody... Tylko jedno mnie denerwuje: pani tłumacz nie mogła sie niestety zdecydować czy zostawić imiona bohaterów w oryginalnej wersji jezykowej, czy je przetłumaczyć na polski. Dzięki temu obok Williama, Harriet i Amy mamy również Pawełka, Łukasza i Janeczk...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)