Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
I Olle w "Dzieciach z Bullerbyn" :D Olè!
Ja mam podobno po Oleńce z "Potopu". A gdzie jeszcze jakieś Ole były, to nie mam pojęcia.
Mi wyszło 167. Ale co to znaczy, to nie wiem (jest jakaś skala, czy coś?). Od ilu jest się optymistą?
:D We Wrocku też jest Herzog w Empiku, cały taki dziesięciopak ładnie wydany za 300zł., o przepraszam za 299 :)
"Sierociniec" - horror z klimatem ;) Końcówka zwaliła mnie z nóg. Baaardzo polecam (podobnie jak Labirynt Fauna i Kręgosłup Diabła - w końcu to trylogia). No i ten hiszpański, tak się zastanawiam, czy jak by było po angielsku to byłoby to samo (i stwierdzam, że nie).
A ja Herzogowi i Jarmuschowi ;)
Dobrze, że sprzedaż, a nie kupno.
Ja też kupuję, w CTK są stare (sprzed 2 lat) numery "Zwierciadeł" z filmami za 5 zł :) No to jak nie kupować ;) Ale czy wydawnictwo coś ma z tego to nie mam pojęcia, ale tak na logikę, to chyba powinno.
Bardzo lubię :D Ale nie takich, którzy chcą zeżreć moich przyjaciół :P ;)
Tak, Mamut jak zawsze subtelny :D :D Nie no, to fretki są, ani to na kanapki, ani zapeklować, nawet na kołnierz dwie to za mało :P
:) Wiedziałam kiedy zajrzeć ;) Dzięki za pamięć, ale nie mogę pojechać <beczy> (nawet na jeden dzień), mam dwa zwierzaki pod opieką, z czego jedno wymaga pływania i masaży...Taki rekonwalescent mały.
To jeszcze polecam Eluveitie, In Extremo, Saltatio Mortis, Cruachan, Falkenbach, Folkearth, Hantaoma, Heidevolk, Heol Telwen, Moonsorrow, Skyforger. A w ramach relaksu, mniej ambitne ;) ale bardzo fajne: Korpiklaani (pewnie znasz), Finntroll i Trollfest :D A, i Paghania -> celtic metal z Chile ;). Mają intrygujące tytuły, mi.in.: "Fiesta Vikinga" i "La Danza de los Hobbits" :D
Corona Borealis jest bardzo fajna. Takie stylizowane na średniowiecze. A folk metal może być, czy szukasz czegoś spokojniejszego? ;)
Nudne i przewidywalne te wszystkie "Dziewczyny".
Cztery opowiadania; List do ojca F. Kafka (5): [Jama F. Kafka (4) Kolonia karna F. Kafka (5) List do ojca F. Kafka (5) Przemiana F. Kafka (6)] Wyspa daltonistów i wyspa sagowców O. Sacks (5) Dama tyfusowa [1990] H.H. Ewers (5) Z obłędu odsiać słowo, wers, drogę: Nowe wiersze Ch. Bukowski (6) Tonąca Ruth Ch. Schwarz (4) Tonio Kröger Th. Mann (4) Śmierć w Wenecji Th. Mann (4) Wściekły pies W. Tochman (6!) W drodze: Poeci pokolenia b...
3:10 do Yumy. Remake. Teraz rozglądam się za oryginałem. I za "Pat Garrett i Billy Kidd".
O to, to :) To którąś bez barokowych malowideł poproszę ;)
Ach, i to wszystko prawdziwe :) :) Ja chcę tam pojechać. Do wszystkich. Do każdej. Wszędzie!
Wypluwam (choć to mało estetyczne :P)...o jużżżż odetkało mnie. Dobrze, że Krasnal mała jest :D Gorzej, jakbym Mamuta połknęła :P
Masz 2000 e-booków?! Zatkało mnie ;)
A ja bym się bała :D. Że to jakieś popromienne :P
Ty Mamucie, bezwstydny Ty :P
Możesz edytować.
"zerwanych prosto z krzaka" ma być :P
O nie, tylko nie Kydryński :/ Wyłączam radio jak go słyszę.
No co Ty! Przecież to horror :P
:D Cytaty potwierdzają tylko, że to rzeczywiście jest horror.
Kaczkowski :)
"Zabójcze tożsamości" to książka o problemie zachowania swojej tożsamości w czasach globalizacji. O tym, że teraz już wszystko jest tak przemieszane, że upieranie się przy swojej- hmm, jakby to określić- "rdzennej" tożsamości zawsze albo prawie zawsze prowadzi do fanatyzmu, niezrozumienia i konfliktów. Tłem tego eseju jest głównie świat Arabów, ale także USA, Europa Zachodnia "Tożsamość nie jest nam dana raz na zaws...
A to moje :) Czarny pająk: Opowieści niesamowite z kultury niemieckojęzycznej Opowieści niesamowite: Groza i niesamowitość w prozie rosyjskiej XIX i początku XX w. Edda poetycka Kalewala A Ajtmatow – Żegnaj, Gulsary! B Ballard – Wyspa Beckett – Czekając na Godota Bierce – Jeździec na niebie Bukowski Ch. C Calvino – Zamek krzyżujących się losów Camus – Dżuma Christensen – Półbrat ...
Albo od opowiadań :)
Mania prześladowcza :D
Kraina Prozaca E. Wurtzel (2) Hannibal: Po drugiej stronie maski T. Harris (4) Opowieści niesamowite: Groza i niesamowitość w prozie rosyjskiej XIX i początku XX w. (6) Dama pikowa A. Puszkin (6) Sztos M. Lermontow (5) Nikt mu się nie wymknie R. Sardou (4) Diabeł Łańcucki J. Komuda (4) Imię Bestii J. Komuda (5) Hermann Hesse: Jego życie w obrazach i tekstach (6) Złodziej czasu T. Pratchett (6) Psia skóra F. Kongoli (4) Diaboliada M. B...
"Aż poleje się krew", lekko długawy, ale i tak bardzo mi się podobał :)
"Czarodziejską górę" Manna w oryginale. Jestem na 34 stronie... Trzymajcie kciuki ;)
E tam, "nie chcą pisać". Miesiąc się po prostu jeszcze nie skończył ;)
Sweeny Todd, Barton Fink - oba świetne, polecam :)
Moja koleżanka w Rossmanie wywoływała zwykłe zdjęcia i wywołali jej tak, że miała np. dwa zdjęcia na jednym, połowę jednego zdjęcia i połowę drugiego; albo nałożone w ogóle dwa na siebie. A Fotojoker jest u Ciebie? Chociaż słyszałam z kolei, że na starym sprzęcie wywołują (to akurat o zdjęciach kliszowych), ale ja właściwie jakoś nigdy nie miałam z F. problemu.
Piękne miasto, byłam w wakacje cały jeden dzień :)
"Ben Hur".
Według Sherlocka mam 9 ocenionych konkursowych, na razie wiem 1,5 :D
Może marzec to miesiąc mamuta :P (zdanie sponsorowane przez literkę "M"-taka mała refleksja ;>) ->Mamuty powinny się podobać wszędzie! Może nie mają smukłości kojotka, ale ta stabilność to ho, ho! Nie no, jasne że tak :) Tylko że->Mamut-Pustynia, Mamut-Pustynia...trochę mi się to zestawienie gryzie :P Ale taki Mamut zamiast/obok Sfinksa - to byłoby coś :D
Widziałam zajawkę, jak Ci się podobały mamuty w Egipcie? :D Ludzka wyobraźnia czasem mnie przeraża.
Czy autor/ka fragmentu 4. ma w tym konkursie jeszcze jakieś swoje dziecko? Załamałam się, Sherlock napisał mi które czytałam, a ja i tak nic nie wiem, poza -chyba- tą 4. :( Idę po lecytynę. Albo żeń-szeń.
Książkę w beznadziejnej okładce wypożyczę na pewno, co mnie okładka obchodzi, i tak książka wróci do biblioteki :) Gorzej z kupowaniem ;) Najbardziej chyba nie lubię książek, które zostały zekranizowane i na okładce mają aktorów albo, nie wiem, np. sceny z filmu :/
W sumie też się nie wstydzę, tylko że ona odstaje najbardziej od tego czego słucham normalnie. Ostatnio nawet się wyszalałam przy niej w knajpie :D, a konkretnie przy niej i przy "Dragostea din Tei" O-Zone :D. Fajnie było :D
Dr Alban - It's my life :D
Dzieci z Bullerbyn ;) To mi pierwsze przyszło na myśl ;)
Każdy umiera w samotności może to? :)
No właśnie też mam problem z pakietem, książkę potwierdziłam, a pakietu już nie mogłam :/
Super :) Bardzo dziękuję :)
A co to ta interia? Jakaś przeglądarka? I co zrobić, żeby ją mieć? :) Muszę potwierdzić 2 książki, z czego jedna szła do mnie 3 tygodnie i już czas najwyższy ją odhaczyć :( Ratunkuuuu :(
Dobre, nie? Też byłam lekko zdziwiona, ale nie wiem dokładnie o co chodzi, tak usłyszałam ;) Na ostatni semestr studiów owszem zmienili nam legitymacje, ale nie na elektroniczne, tylko takie same, papierowe, w czarnej okładce :) I ja się pytam, po co? (niby mają jakąś informację o zniżkach-inną niż do tej pory :P)
Ja nie mam czegoś takiego. Na pierwszym moim kierunku mam normalną legitymację, jako że to V. rok i uczelni nie opłacało się zmieniać nam legitymacji tylko na jeden semestr (niższe lata mają ELS), a na moim drugim kierunku instytutu nie było stać na to, żeby studentom legitymacje wymieniać (podobno) i wszyscy mają normalne :D.
[artykuł niedostępny]-parę tytułów.
Z ostatnio przeze mnie oglądanych najbardziej zapamiętałam "Eyes of the Insane" Slayera. A tak na szybko to nie potrafię sobie na razie innych przypomnieć - pewnie jeszcze tu wrócę ;)
H. P. Lovecraft: Przeciw światu, przeciw życiu M. Houllebecq (5) Dobranoc, słonko H. Hassenmuller (5) Tropami rena M. Wilk (5) Czarna szabla J. Komuda (5) Śmierć w bunkrze: Opowieść o moim ojcu M. Pollack (5) Jańcio Wodnik i inne nowele J.J. Kolski (5) Bohun J. Komuda (5) Rwący nurt historii: Zapiski o XX i XXI wieku R. Kapuściński (5) Podróże z Ryszardem Kapuścińskim: Opowieści trzynastu tłumaczy (5) Życie na trzy psy A. Thomas (4) Lab...
Cha, cha, a ja w pierwszy dzień wysłałam, co wiedziałam, a potem o konkursie zapomniałam :P Pfffff...
I mają grzywki :P
Aaaarghhhhhh i cóżeś Sowo zrobiła, już nie przeczytam tej, jakże-zapewne-wielce-fascynującej-książki bo znam zakończenie :(
Hmm, bardzo niebanalna polemika.
Ojoj, zróbcie coś z tym linkiem. :)
Bardzo dobry przykład, Mamucie. ;)
Wyżej jest napisane, po co.
Każdy umiera w samotności - H. Fallada
To to z przybijaniem do podłogi? (między innymi oczywiście)
Na Uniwersytecie Wrocławskim trwa sesja poprawkowa, nie wiem jak w Gdańsku, ale kto wie, kto wie... ;)
Zgadzam się, jak dla mnie to jedyny racjonalny powód ;)
"Śnieg" Pamuka i "Miasto śniących książek" Moersa. A, i jeszcze "W stronę Swanna" Prousta.
>Nie można zapomnieć,że "Lśnienie" Kubricka swego czasu zastało nominowane do Złotej Maliny. :) Wiem, a taki "Titanic" do Oscara...
"Shawshank" jest świetny, "Mila" też, i "Misery". "Lśnienie" też (ale to Kubricka, które się zresztą samemu Kingowi nie podobało ;)), tak samo "Carrie" De Palmy i "Dolores Claiborne". I chyba "Christine", ale to oglądałam z 10 lat temu i nie wiem czy teraz też by mi się podobało ;) Nie wiem jak z "Dziećmi Kukurydzy", bo nie widziałam, ale mam przeczucie, że są śred...
Zgadzam się. Straszne są ( i to nie w sensie horrorowatym ;). Takie "Lśnienie" z panem ze "Skrzydeł"-tragedia.
"Ojciec chrzestny" jak dla mnie książka i film tak samo dobre, chociaż może i film lepszy...
>Największy problem mam z wstępem. Co powinno się w nim znaleść? Macie jakieś pomysły? A od czego masz nauczyciela? <zalamka>
"Sprawy te są bardzo pilne z tej przyczyny, że istnieje pilne zapotrzebowanie na mieszkania Żydów. Heil Hitler!" - "Śmierć w bunkrze" M. Pollack.
Ładnie, ładnie. Nie dajesz się polibudzie ;) I tak trzymaj :D
Złym człowiekiem na pewno bym go nie nazwała.
No właśnie chyba nie za bardzo :) Normalny dzieciak.
15 opowiadań nowojorskich D. Runyon (6) ...zabiorę cię ze sobą N. Ammaniti (5) Przed wschodem słońca G. Hauptmann (5) Lux perpetua A. Sapkowski (5) Harry Potter i insygnia śmierci J.K Rowling (5)
Odpuść, odpuść. Ja odpuściłam po 50 stronach, a i tak to było stanowczo za dużo.
Szczerze mówiąc, taki sobie.
Zobaczymy, co da się zrobić ;) Nic nie obiecuję, najwyżej dołączę do Was gdzieś. Telefon mam :)
Jeszcze "Golem", "Faust", "Metropolis" (chociaż to ostatnie jest trochę ciężkie).
fantasy- A.Sapkowski, T.Pratchett, J.R.R.Tolkien historyczna- nie czytam :) horror- S.King, E.A.Poe, S.Grabiński, G.Meyrink, H.P.Lovecraft obyczajowa- J.Steinbeck, Ch.Bukowski, J.Irving, N.Ammaniti, J.Somoza, V.Nabokov, S.Rushdie, K.Vonnegut poezja- B. Leśmian, J. Morrison dramat- W.Shakespeare dziecięca i młodzieżowa- A. Lindgren, J. Ch. Andersen, Mikołajki autobiografia/wspomnienia- J. Frey, J. Kłusek, B. Sands, G. Herling-Grudziński ko...
# Niemcy, rok 1942. Imperium Adolfa Hitlera rośnie w siłę, stając się polityczną i militarną potęgą. 17-letni wywodzący się z robotniczej rodziny Friedrich jest utalentowanym i dobrze rokującym bokserem. Zostaje wyselekcjonowany przez władze jako kandydat do elitarnej szkoły dla dzieci prominentów o nazwie Napola. Absolwenci tej szkoły mają w przyszłości rządzić III Rzeszą. (...) Scenariusz filmu oparto na bestsellerowym pamiętniku dawnego wyc...
Na okładce DVD i w internecie przeczytałam, że to na podstawie pamiętników ucznia tej szkoły. Hmm, ale może one nie były opublikowane nigdzie, a może to tylko tak dla większej reklamy napisali... No nie wiem, ale może ktoś coś skojarzy.
Eden Express M. Vonnegut
27 I to ja dopiero po zaliczeniach będę. A 30 i 31 mam egzaminy (zwłaszcza cieszę się na ten 31 ;>) i jeszcze jeden gdzieś kiedyś powinnam mieć, tylko pan profesor się jeszcze nie zdecydował. Zobaczymy jak to będzie z tym spotkaniem :)
A ten TeX to co to takiego?
Też tak słyszałam od znajomej, poza tym archeologia jest ciekawsza i ludzie (w sensie prowadzący) fajniejsi :). A praca jest o miejscach kultu Germanów w Wolnej Germanii :)
A faktycznie :D Teraz sobie przypomniałam :D
Padłam. :D:D:D Dużo. :D:D:D (a jeszcze jakbyś składał ofiary w bagnach, to już w ogóle byłoby pięknie bo znalazłbyś się w mojej pracy magisterskiej :D). Siedzę i się cieszę do monitora, dobrze, że nikt nie widzi...
Trafiłeś, bo przez rok studiowałam historię sztuki właśnie :D. O mamutach będę niezwłocznie informować, chociaż wolę barbarzyńców ;)
Ja się nie deklaruję jeszcze :) Jeżeli będzie to 26 I to będę na 90%, ale jeżeli to wcześniejsze 19 I to niestety nie. Przede mną takie 2 tygodnie, że po nich chyba nie będę wiedziała jak się nazywam i gdzie Pręgierz stoi ;)
To ja spróbuję z moim imieniem sponsorowanym przez literkę A. -nie mieszkam w żadnym mieście na A, tylko na W, a osiedle zaczyna się na Ż :D -oceny, hmm no cóż wszyscy kiedykolwiek mający ze mną do czynienia matematycy, fizycy, chemicy i biolodzy uśmiali by się, jakby się dowiedzieli o tej teorii -zawód, no na razie jeszcze przez pół roku studia: archeologia, ale już drugi kierunek-filologia (nie angielska);) nie bardzo, chociaż fakt faktem, ż...
Ooo, a jaki jest ten adres? Też chcę sobie przestudiować ;). Bo to chyba nie to, co ja podawałam gdzieś tam wyżej.
Hmm, chyba nic nie wnoszą. Przynajmniej mi nic nie przeszkadzało jak czytałam opowiadania. Ale jasne, chyba najlepiej czytać po kolei. Gdybym wiedziała, że opowiadania są pierwsze, to też zaczęłabym od nich :).
Wiesz co, nic nie zmieniło, z tego co pamiętam ( a dawno to czytałam), to chyba nawet żadnych odniesień do wydarzeń z opowiadań nie było. A jak było to pewnie coś nieistotnego dla całego cyklu, takie coś, że nawet nie zwracasz na to uwagi. Teraz coś mi się kojarzy, że chyba w którejś części Geralt rozmawia z Jaskrem i jest rozmowa w stylu: "A pamiętasz jak z tym smokiem...coś tam coś tam" i to zdaje się jest odniesienie do jakiegoś opow...
A ja zaczęłam właśnie od "Krwi elfów", a że opowiadania są najpierwsze to się dowiedziałam dopiero jak skończyłam "Panią Jeziora" :D.
Iście pratchettowski [zasugerował niewinnie kojot] :D
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)