Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Nie podoba mi się. Wygląda jak żółw po opadzie radioaktywnym :/
Pozdrów Kota :P
Mitologia Słowian Gieysztor W kręgu Światowita Głosik
Ruś wikingów: Historia obecności Skandynawów we wczesnośredniowiecznej Europie Wschodniej Duczko Dzieje i kultura dawnych Słowian Gąssowski (rozdział o Słowianach Wschodnich) Ostatnia tajemnica zatopionych bogów Błahij (o Wolinie) Archeologia Polski wczesnośredniowiecznej Buko (rozdział o prawdopodobnych/rzekomych grobach wikińskich w Polsce) Słowianie i Wikingowie Chrzanowski
A Białoszewski też się tu kwalifikuje?
Siódmy krzyż A. Seghers. W zasadzie już kończę, a potem Na Zachodzie bez zmian Remarque'a. Nie ma to jak czytanie książek do sesji po sesji :D
Bo to jest po prostu tak oczywiste, że ja będę, że nie trzeba mnie wymieniać :D
Jako prezent :)
A nie zginęło :) Było dokładnie przetłumaczone :) Żółw był świetny ze swoim podejściem do wszystkiego :)
Co tam wstyd ;) Ja też ostatnio na tym byłam :D Palec Zagłady :D :D :D :D
Przyjdź, to się dowiesz :>
Poproszę dwie pierwsze :) "Egipcjanina..." widuję w bibliotekach, więc z pożyczeniem nie będę mieć problemów :) Jeszcze "Szkołę janczarów" gdzieś miałam. Postaram się znaleźć, ale nic nie obiecuję ;)
Jakozak, a przynieść Ci "Narrenturm" do pożyczenia? :)
A tego to twierdzić nie mam zamiaru, bo nie znam innych rozwiązań :D (Excela koniec końców też nie :>)
Ja robię w Wordzie, bo Excela nie potrafiłam zrozumieć. A teraz możecie się ze mnie śmiać :P
"I cóż dalej szary człowieku?" H. Fallada
Ja sobie robię w Wordzie, od początku tego roku :) Ale często zapominam czegoś dopisać. Dobrze, że w ocenach widać osobno te z ostatnich 30-tu dni, i że są posumowania miesięcy, to sobie uzupełniam ;)
Najpierw sobie przeglądam książki w tych takich wózkach ze świeżo oddanymi :) Bo to najbliżej wejścia jakoś :). No i zazwyczaj już stamtąd coś biorę. Przez jakiś czas miałam tak, że co weszłam do biblioteki, to na wózku leżały co najmniej 3 książki z moich "poszukiwanych" :D To było piękne :), ale minęło :( A potem się zapuszczam między regały (chyba, że z samych wózków mam już 5 książek, a więcej nie można). A po drodze patrzę jesz...
W. Saroyan
John Steinbeck.
Sarmackie krajobrazy: Głosy z Litwy, Białorusi, Ukrainy, Niemiec i Polski (5) Germania Tacyt (6) Buddenbrookowie: Dzieje upadku rodziny T. Mann (4) Zimistrz: Opowieść ze Świata Dysku T. Pratchett (5) Dobry człowiek z Seczuanu B. Brecht (5) Matka Courage i jej dzieci B. Brecht (4) Mario i czarodziej T. Mann (4) Pan i pies T. Mann (3) Opowiadania T. Mann (4)
"Maria Stuart" Zweiga i Schillera
-> Nagroda złotej maliny powędrowałaby do polskich filmowców. Chyba cały krzak :D
I bez ostrego światła.
Smok. To z instrukcjami obsługi też się zgadza :D. Ale od czytania instrukcji to ja mam odpowiednie osoby, na szczęście swoje i ludzkości. :D I Mrówka :) Ostatnio z nudów na przystanku przeczytałam wszystkie rozkłady jazdy.
Żeby kupić nowy komplet, nie musisz się rozstawać ze starym :) Najwyżej będziesz miała po jednym w dwóch pokojach :D
Aha, ja myślałam, że to jakieś określenie dotyczące książek w oryginalnym języku, i nie mogłam wymyślić, co to za skrót :D
Co to znaczy O.K? :)
[artykuł niedostępny] Tu jest trochę.
"Nowela szachowa" S. Zweig
1. "Czarodziejska góra", "Faust", "Zbrodnia i kara", baśnie Andersena, "Proces", "Władca Pierścieni", "Grona gniewu", "Pogrążyć się w mroku", "Makbet", "Germinal", "Nędznicy", "Nowela szachowa" 2. Steinbeck. Vonnegut, King, Sapkowski, Tolkien 3. "Buddenbrookowie" Manna 4. opowiadania/powieści grozy, 5. opowiadania Poego, Ki...
Przeleciałam swoje oceny i tak: - z fantastyki to A. Kańtoch, - "Dom Augusty" M. Axelsson -> ale to jest napisane przez kobietę o kobietach, w związku z tym znajomy może nie wytrzymać ciśnienia :P - może "Co widziały wrony" A. MacDonald, - "Stąd do Tartaru" R. Montero, - "Mała Ikar" H. Oyeyemi, - coś D. Ugrešić, - albo Saramonowicz, - "Gra na wielu bębenkach" Tokarczuk
Tylko nie w taką wielką, którą się przy domach wywiesza, bo się w niej utopi. Lepiej w tą dołączoną do Tyskiego ;)
Może ten krasnal z pierogiem na Kuźniczej dalej będzie owinięty w flagę Polski :D Słodko w niej wygląda.
Spadłam z krzesła. :D :D :D No pięknie, pięknie. :D
A ja też poproszę ;) Cokolwiek to jest.
Ja mam "Baśnie" Andersena w trzech tomach. Z 1977. Ilustracje są, mogę się podzielić :)
Mój też :) A ile nowych wykonawców przez to poznałam :D Świetny jest ten program.
A może były...No właśnie, i tak to jest z książkami Carrolla. Wszystko się zlewa, i już nie wiesz co i gdzie.
Ale wstyd :( Muszę nadrobić zaległości.:)
A "Loverman" to czyje? :)
"Gloria" Them w wykonaniu Doorsów; "All along the Watchtower" Dylana w wykonaniu Hendrixa :) (lepsze niż oryginał moim skromnym zdaniem); "Die die my Darling" Misfits w wyk. Metallicy, i też Metallica: "Whisky in the Jar" Thin Lizzy; "Moskau" grupy Dschingis Khan z Eurowizji w 1970 w wyk. Black Messiah (a przy tym to padłam);
A ja zaczęłam od "Gry Geralda" i "Cujo". Potem chyba "Christine" była. I "Smętarz dla zwierzaków". Dokładnie nie pamiętam, bo to dawno było, jakoś pod koniec podstawówki.
Tak :) Chociaż King odciął się od tego filmu. Coś tam o scenariusz chodziło. King napisał swój własny i na jego podstawie zrobiono miniserial, tam gdzie gra ten aktor ze "Skrzydeł" ;)
Wiem, że nie przez Pratchetta. On by takiej herezji nie popełnił ;)
-> Przykazania nazywają się Obrzydliwości i są systematycznie uzupełniane. Ostatnio dodane: krasnoludy, koty (...). No jak tak można :/ Przecież koty są MIŁE! ;)
Wręcz po oczach bije ;) I "Dolores Claiborne".
Proszę Państwa, "10 000 B.C." za mną. :D :D Czy twórcy mają pojęcie o czymś takim jak klimat umiarkowany, albo strefy przejściowe w szacie roślinnej? Strefa śniegów, zwrotnikowa i pustynia jedno obok drugiego :) Mamuty w Egipcie (już wspominane zresztą przeze mnie). Bardzo chciałam wierzyć, że to słonie, no ale niestety. Słonie włochate nie są. Acha, i nie było kukurydzy wspominanej przez mojego kolegę, chyba że nie zauważyłam. Za to b...
W "Zaślubinach patyków" zbierali chyba patyki? ;)
Hej, tu druga Ola ;) skopiowałam skądś: Aleksandra pochodzi oczywiście od imienia Aleksander, ale nie jest tylko jego cieniem czy echem. Posiada swój własny, bardzo wyraźny magiczny sens. Liczbą tego imienia jest dziewięć. Ludzie spod tej liczby to natury niezależne, ambitne, nastawione w życiu na rozwój i osiągnięcia. -> się zgadza :) Ale już bez żartów: Aleksandry to kobiety odpowiedzialne i mierzące w życiu wysoko, nie pozwalają, a...
Nie wiem, czy coś znajdziesz takiego. Najbardziej odbiegającą od pozostałych jest (tak mi się przynajmniej wydaje)Głos naszego cienia. Reszta tak jak piszesz, zlała mi się w jedno, ale tę akurat książkę pamiętam właśnie najbardziej.
Sowa! No wiesz Ty co! ;) :D :D
Łoł! Świetny, ciekawy temat :D
I co wybrałaś? Jaki miałaś temat? :) My mamy 3 specjalizacje do wyboru: literaturoznawstwo, językoznawstwo i kulturoznawstwo. Przy czym z literatury jest najwięcej proseminariów i takich tam :/ A z kultury takie beznadziejne, że szkoda słów. No i wybrałam język. Ale nie wiem, czy dobrze zrobiłam. Podobał mi się wykład (o historii języka, wpływy obce, dialekty, podział :]) i proseminarium, na którym uczyliśmy się pisać 3 rodzajami pisma niem...
Moja mama ma Grażyna, to już w ogóle wymyślone (Mickiewicz).
Mi się przez 3 lata ciągnie literatura :). Pierwszy rok taki sobie był, ale teraz są fajne lektury: Remarque, Kafka, Hesse, Fallada, Brecht itd. A w przyszłym roku powojenna, czyli też fajnie :) Ale kultury małooooo :( [muszę się wyżalić ;)]
O jaaaakie fajne :) A u nas nastawieni najbardziej na literaturę są :/ A ja kulturę wolę, no. :(
Nie. Jest nas więcej ;)
No co Ty :) Zielone Wzgórze i Karenina :]
Sztuczne mnie nie satysfakcjonują ;)
Mam tylko jakieś kulturoznawstwo. Też fajne, ale zależy od prowadzącego co jest tematem zajęć. Czasem historia, a czasem nie :)
No właśnie, filologia, a dlaczego ja nie mam historii Niemiec? Pytam się grzecznie.
MasaŻach :P Z jednym fretkiem. No nic, ma lepsze i gorsze dni. Próbuje stawać na tylnych łapkach, ale dalej się przewraca :(
Ależ Mamucie, któż się ośmielił twierdzić, że nie lubisz zwierzątek! :D :P Przecież lubisz. Jeść :P
Flirtuje z jeżem :D
Masz fajne czytatki i wypowiedzi więc możesz :P Co za pytanie! Jak nie przyjdziesz, to dostaniesz bana, już ja się postaram :D:D
Trzecia ;)
I ja też nie mam takiego zamiaru. Aż bolało mnie w środku, jak czytałam :(
Z moją pamięcią wszystko ok. nie martw się. Wiem co i gdzie napisałam. To, że tu piszę ma związek z tym, że w innym wątku rzekomo miałam się kłócić o jakiś gratis?? Gratuluję zmysłu dedukcji.Guzik mnie obchodzi Twoja twórczość i wszelkie gratisy i promocje z nią związane. Dotarło? Zresztą nieważne. Z mojej strony EOT i mam nadzieję, że już nigdy w żadnym wątku się na Ciebie nie natknę.
Nie bardzo. Mam tyyyle zajęć akurat w ten dzień. A kiedy to jest? Zresztą nieważne, na pewno będę zbyt zajęta, żeby się przejść :D
:D :D Ja się czuję jak w matrixie jakimś, przypisywane mi są słowa, których nie powiedziałam. I kłócenie się o jakiś "gratis" (czymkolwiek by on nie był). Czy ktoś wie, o co chodzi??? Czeski film :D
O jakich Ty promocjach mówisz??! Jaka gratisowa książka??? Ja nic o tym nie wiem! O co Ci chodzi? Nie wmawiaj mi, że coś powiedziałam. I zejdź ze mnie w końcu, bo mnie z kimś pomyliłaś!! I zmień ton...
Och, ostatnio żeby to były 3 miesięcznie, to byłoby dobrze. Ale lipiec już niedługo, odbiję sobie :)
Nie ma sprawy.
I podnosi ciśnienie: wiem-że-czytałam-ale-co-to??
Dzięki! Cóż za nieprzyzwoita piosenka. Aż się rumieniłam po uszy czytając :D :D :D
Ja poproszę :)
Też mi się jego tytuły podobają (oprócz "Dziecka na niebie" ;]). Patyki i "Drewniane morze" chyba najbardziej.
No. To masz jeszcze 3 dni. Akurat na przeczytanie i notatki.
Co, nie wstaniesz? :>
14 mi bardziej pasuje jakby co ;) ale w zasadzie 7 też :)
-> Jak byłam mała to lecial taki serial czeski - chyba "Nikogo nie ma w domu" - pamiętam jak przez mgłę... Był rzeczywiście. "Nikto nie je doma" :D Też oglądałam ;) "M.A.S.H" i "Allo allo" też mnie uzależniły, zwłaszcza ten pierwszy. I "MacGywer", jak byłam w podstawówce. A z ostatnich to "Lost".
-> Widać nawet zaufanego człowieka trzeba dwa razy sprawdzić "Ufaj ale sprawdzaj". Ktoś już tak mówił. Dzierżyński mu było :D :D
Znienawidzonego bohatera nie mam, ale był jeden taki który mnie strasznie denerwował. Z "W Orient-Expressie bez zmian") Tak rozmamlany, nie wiedzący co ze sobą zrobić no naprawdę miałam ochotę wejść do książki i nim potrząsnąć, żeby się w końcu obudził! Pierwszy raz, i jak na razie ostatni, tak miałam. I za to oceniłam tę książkę na 6 :)
Co ja bym dała, żeby to zobaczyć :D
Jak chcesz odpocząć od podręczników, to kup sobie "Cosmopolitan", będziesz mogła wyjąć mózg i położyć obok, żeby odpoczął, a różnicy w rozumieniu i tak nie zauważysz :D :D :D
U mnie ilościowo tragedia, grrr...ale za to same fajne :) Trzynasta dama J. Somoza (5) Mama kazała mi chorować J. Gregory (5) Żywot Galileusza B. Brecht (5) 24 godziny z życia kobiety i inne opowiadania [Świat Książki] S. Zweig (5) -> w tym genialna "Nowela szachowa", jakby była osobno, dostałaby "6"
Dzięki, właśnie się kefirem udławiłam przez Ciebie :P Obronny wieżowiec wczesnosłowiański z windą na kołowrót.
Nie lubię takich gier. Jedyna w jaką gram to "Croc" gra od +3. A Mikulcice kojarzą mi sie z grodem wczesnosłowiańskim w Czechach (miałam nadzieję, że to może coś z tym związane, ale zobaczyłam wieżowiec więc chyba nie :P)
Ja nie dyskutuję o Tobie, tylko o ocenach. I nie zarzuciłam Ci, że się podszywasz pod inne osoby. Nie znam Cię jako autorki i nawet z forum nie za bardzo kojarzę. I mam prawo myśleć, cokolwiek mi się podoba. I nie mów mi, że kogoś mam przepraszać, bo to już jest śmieszne.
Moja ulubiona :)
Ważne, że doszła :) Bo tak tu wszyscy już się cieszyli, że dostali, a u mnie pustka. Ale nie zapomnieliście o mnie <jupi> :) :)
Dzisiaj dostałam kartkę z Tomaszowa :) Dziękuję!
Ryszard III - Szekspira :)
->Zarzutów było więcej, absurdalnych (np. to, że oceny są tylko z ostatniego miesiąca Wiesz co, nie śledzę i nie zapisuję jakie tytuły i kiedy to zostały dodane. Po prostu nagle te same "osoby" pooceniały te same książki w bardzo krótkim czasie...I to jest dla mnie dziwne. Chyba mam prawo do tego?
No to wspieraj, tylko się nie klonuj.
A Hellraisera nie widziałam. To ten pan ze szpilkami w głowie? Ale ścieżka dźwiękowa za to jest świetna :)
Ostatnie 30 minut jest najlepsze :D
"W dolinie Elah". Ojciec szuka syna, który po powrocie z Iraku nie wrócił z przepustki do bazy. Bardzo dobry film moim zdaniem. Oszczędny, surowy. Bez nachalnego patriotyzmu, ofiarniczości i tych wszystkich-zawsze-denerwujących-w-tego-typu-filmach-elementów.
Agalloch - Pale Folklore Allman Brother Band - Allman Brother Band Ancient Rites - Rubicon Bathory - Blood on Ice Cintecele Diavolui - Devil's songs Creedence Clearwater Revival - Cosmo's Factory Danzig - coklowiek Deep Purple - Machine Head Doors - L.A. Woman Falkenbach - Magni Blandinnn og Megintiri Fjoergyn - Ernte im Herbst Folkearth - A Nordic Poem Free - Fire and Water Iron Maiden - Number of the Beast Jimi Hendrix - Are you ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)