Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Dzieła sztuki nietypowe: Klara i półmrok
:)
Dziękuję. Oby Wasze życzenia spełniały się jak najczęściej. :)
Ojej, bardzo dziękuję! :) Nie zauważyłam, że to JUŻ. :)
Moje najlepsze w tym roku: Dallas '63 (6) Wyspa klucz (5,5) Opowiadania kołymskie (5,5) Planeta Kaukaz (5,5) Modlitwa o deszcz (5,5) Korowód cieni (5,5) Bajki różne; Opowieści biblijne; Rozmowy z diabłem (5,5) Kwietniowa czarownica (5,5)
Konkwistadorzy Wyprawy wikingów: Dawni Normanowie w Grenlandii i Ameryce Północnej Demonologia germańska: Duchy, demony i czarownice :)
Ojtam. Wiem, że nie leży. :) Wyrzuciłam kopertę, a pamiętałam że to gdzieś z północy Polski było. ;)
Dziękuję B-Mikołajowi znad morza za Domniemania w sprawie Jakuba. Zrobiło mi się bardzo miło. :)
Wrzesień: Fałszywy trop (5) Nocni wędrowcy (5) Morderca bez twarzy (4,5) O krok (5) Psy z Rygi (4,5)
W obozie.
A raczej umierają na tyfus.
Ja właśnie czytam czwartą w tym miesiącu książkę Mankella z serii o Wallanderze. Trochę nie po kolei lecę. :( Zaczęłam od piątego tomu, potem był siódmy, ostatnio pierwszy i teraz drugi. :)
Miecz i kwiaty: Tom 1 (4,5) Miecz i kwiaty: Tom 2 (4,5) Miecz i kwiaty: Tom 3 (4,5) Czarna bezgwiezdna noc (5) Achaja: Tom 1 (5) Achaja: Tom 2 (5) Achaja: Tom 3 (2,5) Kwietniowa czarownica (5,5)
Alicja (3) Bajki różne; Opowieści biblijne; Rozmowy z diabłem (5,5) Rozmowy z diabłem (5) Kwas siarkowy (3)
Ouuuu, no dobrze. :( Dzięki. :)
Nikt nie widział, nikt nie słyszał...
Antykwariatu nie znam żadnego, ale są dwa miejsca "na świeżym powietrzu", gdzie jest szansa dostać starocie. Jedno to placyk koło Arsenału, po zewnętrznej stronie murów miejskich przy pomniku Iwana Fedorowa (tam taki miszmasz jest, książki, komiksy, breloczki, wpinki z olimpiady w Moskwie, naszywki UPA) -> http://oi55.tinypic.com/2d0jhxl.jpg, a drugie miejsce to malutki skwerek prz którejś z uliczek odchodzących od Rynku, gdzieś przy placu H...
Luty: Pekińska koma (3,5) "W czterdziestym nas Matko na Sibir zesłali...": Polska a Rosja 1939-1942 (4) Wroniec (3,5) Korowód cieni (5,5)
Styczeń: Wyspa klucz (5,5) Opowiadania kołymskie (5,5) Planeta Kaukaz (5,5) Modlitwa o deszcz (5,5)
Na dobry początek - w zasadzie zaczęta jeszcze w grudniu "Wyspa klucz", a całą pierwszą książką przeczytaną w 2011 będą "Opowieści kołymskie", albo "Planeta Kaukaz".
Grudzień: Żaluzja (5) Cena odwagi: Życie i śmierć mojego męża Danny'ego Pearla(4) RockMann czyli Jak nie zostałem saksofonistą (4,5) Podwojenie (4,5) To nie jest kraj dla starych ludzi (5) Po zachodzie słońca (4,5) Nikt nie widział, nikt nie słyszał... (6) Penelopiada (5)
5 lat z biblionetką - mniam ;)
A dziękuję :) Kiedy to minęło, to nie wiem :)
Może jeszcze w tym roku się podzielę ;)
Myślę, że mi też bardzo się spodoba. Lubię Jagielskiego :)
Jeszcze to, zapomniałam ;) Wyspa klucz
Modlitwa o deszcz Planeta Kaukaz Nikt nie widział, nikt nie słyszał... Oczywiście jak co roku zrobiłam listę książek, które chętnie zobaczyłabym pod choinką ;)
Oj cieniutko w tym roku, jeśli chodzi o moje zachwyty :( Przynajmniej w porównaniu z rokiem poprzednim. Czwarty pożar Teheranu (6) - rozjaśniło mi się, kto, co i dlaczego właśnie tak; Dziesięć kawałków o wojnie: Rosjanin w Czeczenii (6) - wojna w Czeczenii widziana oczami rosyjskiego żołnierza - rewelacja!; Martwe dusze (6) - Rosja, XIXw. - mniam; Pod kopułą (6) - może i ta 6 trochę na wyrost, ale w przypadku Kinga naprawdę ciężko mi ob...
Co do muzyki, to przejrzyj tutaj: http://www.lastfm.pl/tag/viking%20metal/artists
Dziękuję Mikołajowi za "Lapidaria IV-VI" Kapuścińskiego! Bardzo, bardzo ładnie dziękuję :) Ależ się cieszę :) :) :) I za pomysłową karteczkę w środku :)
Postaram się.
Mikołajowi ze Ślesina dziękuję za "Cenę odwagi" i kartkę :D Bardzo bardzo bardzo dziękuję!!!
"Czwarty pożar Teheranu" bardzo bardzo mi się podobał. Cała (no dobra, prawie cała) seria "Terra Incognita" wydaje się być warta uwagi :) "Pianistka" rzeczywiście momentami męczyła, ale bardzo mi się spodobał sposób ubierania myśli w słowa przez Jelinek.
Czwarty pożar Teheranu (6) Skarby świata całego (4,5) Fabryka muchołapek (4) Pianistka (5)
Bardzo dziękuję Mikołajowi za "Żaluzję"! I za kartkę :) Nie wiem niestety, skąd jest Mikołaj - przesyłka przyszła na mój stary adres, gdzie mieszkają moi rodzice i dostałam od nich telefon, że przyszło coś, co wygląda na książkę ;) Natychmiast więc kazałam ją rozpakować, bo nie mogłam się doczekać, co to :D Prezent leży już na moim nocnym stoliku i czeka na swoją kolej czytania - czyli jeszcze ze 2 dni ;). Niedługo pewnie znowu się tu ...
Moja: http://picasaweb.google.com/loskojotos/AlbumBezTytuU#5539439327413608530
Nie sądzę, żeby maniaków książkowych trzeba było aż kusić nagrodami, żeby się pochwalili swoimi biblioteczkami.
Dalej tak jest...Na zmianę z innym komunikatem. Ktoś może coś z tym zrobić, czy już zawsze tak będzie??
Przy kliknięciu w nowe komentarze w dziale "forum" pokazuje się takie coś. Inne działają normalnie (książki i okolice, wiadomości, offtopic itd.). Przeglądarka Google Chrome. "Wystąpił nieoczekiwany błąd. Jeśli sytuacja się powtarza, skontaktuj się z działem pomocy: pomoc(maupa)biblionetka.pl. Informacje dodatkowe na potrzeby testów: Could not perform ExecuteQuery for Answer at Castle.ActiveRecord.ActiveRecordBase.Exe...
Październik: Łups! (5,5) Mała apokalipsa (4,5) Ładne duże amerykańskie dziecko (5)
Byłam przekonana, że to o długi weekend chodzi. A wtedy mam duuuuuuuuużo czasu :)
Mówcie mi "geniuszu"... Myślałam, że chodzi o ten piątek za tydzień - dopiero dzisiaj rano na Facebooku przejrzałam na oczy i się okazało, że to DZIŚ. Nie zdążę. Niech to...itd.
Myślę, że chyba prawdopodobnie najpewniej powinnam być.
Ja mam schowkoholizm.
Wrzesień: Oczyszczenie (5,5) Niewdzięczna pamięć (4) Ptak (4)
Ja mam udostępnionego lasta na F-booku :) Bardzo dobra rzecz :) Na mojej stronie na last.fm nic nie ma o F-booku, żadnych "Lubię to" itd. Tylko właśnie na F-booku w profilu mam dodatkową zakładkę "Last.fm".
Bardzo dziękuję za kartkę! :D
Maus: Opowieść ocalałego Podobno świetne. Nie miałam niestety okazji sprawdzić osobiście :(
Sierpień: Martwe dusze (6) Skrzywdzeni i poniżeni (5) Bez śladu (3,5) Woodward (5) Dziesięć kawałków o wojnie: Rosjanin w Czeczenii (6) Jeden dzień Iwana Denisowicza (5) Głód i jedwab (5) Dzieci ze schowka (3,5) Kto znajduje, źle szukał (5,5)
"Język kraju, w którym żyłam nigdy nie był mi tak bliski jak język macierzysty, ale wolałam jego obrazy." Głód i jedwab
http://www.woodward.com.pl/ Bardzo dobra książka. Polecam, chociaż język czasem mnie drażnił.
J. Steinbeck: Grona gniewu Na wschód od Edenu M. Gogol: Martwe dusze Wij Nos Pamiętnik wariata H. Fallada: Każdy umiera w samotności I cóż dalej, szary człowieku? A. Camus: Dżuma Obcy S. Zweig: opowiadania (kompozycja szkatułkowa mrrr): Amok List do nieznajomej 24 godziny z życia kobiety Nowela szachowa i powieść Niecierpliwość serca Zbrodnia i kara F. Dostojewski Niecierpliwość serca A. Puszkin Mist...
Ja o jej istnieniu dowiedziałam się z innej książki (nie pamiętam już jakiej, ale niedawno czytanej ;))
Lipiec: Koniec tygodnia (4,5) Wampir z Ropraz (4,5) Wampir i inne opowiadania (4,5) Azyl (4) Utalentowany pan Ripley (4,5) Marek Edelman: Bóg śpi (5) Złodziej twarzy (3,5) Rzeźbiarze chmur (5,5) Miasto - morderca kobiet (5)
Takk.
Khe, khe :)
Ja będę.
Tochmana ;) Mi "Wściekły pies" bardzo się podobał (!) Schodów się nie pali też, ale jednak mniej. Książki z tej serii mogą być dobre, sama się na nie czaję: Terra Incognita Poza tym książki Wojciecha Jagielskiego "Wieże z kamienia", "Dobre miejsce do umierania" itd. I Hugo-Badera jeszcze "W rajskiej dolinie wśród zielska".
Biała gorączka
Mi pasuje :) Mam Ci przynieść paczuszkę z Larssonem? Czy wolisz jej nie targać i mam odesłać ją prosto nad morze? ;)
Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet (6) Dziewczyna, która igrała z ogniem (5) Zamek z piasku, który runął (5) O miłości i innych demonach (4) Zagubieni w Tokio (3,5) Droga przez mrok: Opowiadania pisarzy niemieckich 1933-1945 (4,5) Tragedia "Gustloffa": Relacja osoby ocalałej z największej katastrofy morskiej w drugiej wojnie światowej (4,5) W stepie, ostach i burzanie i inne opowiadania (4,5) Idąc rakiem (5) - jestem w połowie, ale ocena...
To on jest tym "Dedektywem"?! Ojoj, jeśli poziom jego książek jest taki jak poziom tej audycji (i nie tylko tej chyba)...to bez komentarza...
Kieruj się węchem, słonko.
To może 17-sta pod pręgierzem? Tam na pewno nie będzie imprezy zamkniętej ;) I się wymyśli, gdzie iść. Przynajmniej w kupie będziemy od początku.
No przecież jest nowy wątek Wrocław po raz drugi - dla śpiochów i nie tylko. :P
I błąd. Mi wszystkie soboty pasują, nie tylko ta. To Wy się musicie dogadać.
No dobra. A 19.06?
Maj: Gulasz z turula (4) Insekt (5) W cieniu zbrodni (5) Dziennik irlandzki (5) Nie przed zachodem słońca (5) Świat finansjery (5,5) Morze utraconych opowiadań i inne felietony (4,5)
No to załóżcie, chyba Was nie pozabija ;)
Mi następny też pasuje. Nie wiem, jak inni.
Jak dla mnie to sobota brzmi całkiem fajnie ;)
Tak Mamucie, jednym słowem dałeś trąby :P Jak dla mnie, to można w czerwcu coś wykombinować :).
Ja i płyty przybędziemy.
Mnie nie zalało, więc ten weekend jak najbardziej mi pasuje.
Może to, chociaż nie czytałam, ale chyba pasuje do tego tematu Droga przez mrok: Opowiadania pisarzy niemieckich 1933-1945
W szafie ;)
I przepraszam, że tak późno odpisuję, ostatnio mam czas tylko na przelecenie wzrokiem biblionetki :)
Oj, "Pod kopułą" to stary dobry Stephen :) W sumie motywy znane z wcześniejszych książek: odizolowana społeczność, reakcje ludzi na nową sytuację, "dobry glina i zły glina", wyścig z czasem i to co uwielbiam - kończenie rozdziałów albo dłuższych akapitów zdaniem w stylu: "nie wiedziała, że widzi męża ostatni raz", albo "nie wiedział, że jego synowi zostało 30 minut życia" mrrr... (od razu wyjaśniam, że jakby co, to nie są to spoilery - teraz wy...
To są reportaże o republikach kaukaskich: Gruzji, Armenii, Azerbejdżanie. O konfliktach pomiędzy nimi i wewnątrz nich (wojna gruzińsko-abchaska, wojna ormiańsko-azerska o Górny Karabach, osetyjsko-inguska, oczywiście przywołuje też pogrom Ormian dokonany przez Turków). W przypadku Gruzji pokazuje poza tym sylwetki polityków (Gamsachurdii, Szewardnadzego i Saakaszwiliego). Bardzo dobrze mi się czytało (lepiej niż "Wieże z kamienia").
Ja Ci dam masaRZy!!!! Masaży jeśli już Sz.P.Mamucie :P Bo ja nietoperze mam tak naprawdę. Nawet czasem śpią głowami w dół. ;)
Ach Ty Sowo leniuchowata, każdego do założenia tematu namawiałaś ;) Mi pasuje każda sobota: i najbliższa i te nienajbliższe ;) Ze zwierzątkiem będzie jednak ciężko, bo nawet jak mnie wpuszczą, to ono by polatać sobie chciało, a w knajpie to nie bardzo. Chyba, że w plenerze kiedyś się spotkamy, to wezmę oba i smycze ;)
Pod kopułą (6) Dobre miejsce do umierania (5) Dom Róży; Krýsuvík (4,5) Śmierć komiwojażera: Niektóre prywatne rozmowy w dwu aktach i requiem (5)
Kojocina też zagłosowała.
Miasto Boga (5) To oślepiające, nieobecne światło (5) Ojciec i ojciec (5) Kapuściński non-fiction (5) Ghostwriter (4,5) Krąg pierwszy (5)
edit: zły link "Szaleńcy i buntownicy w literaturze romantycznej. " Prośba - pisarze buntownicy przyczyna buntu w literaturze wobec rzeczywistości, polećcie coś :)
Było. https://www.biblionetka.pl/forumByPeriod.aspx
Historia oblężenia Lizbony (2) Dzieci z Putino (4) Taras z uroczynem (4,5) Wiosłować bez wioseł: Książka o życiu i śmierci (5) Prawdziwe życie Sebastiana Knighta (5)
No i bardzo fajnie :) Każda sposób na zachęcenie do czytania jest dobry :)
Człowiek bez ojczyzny (4,5) Bracia Karamazow (4,5) Podróż do Afganistanu (4,5)
Zdarza się i to często. Czasem nawet nie chce mi się wchodzić do Empiku, jeśli mam książkę z biblioteki w torbie. A że mam prawie codziennie...
Szafa jest moja!
Oczywiście, że brać :) :) Dziękuję ;)
Mam nadzieję, że tym razem NIC mi nie przeszkodzi w dotarciu.
Najgłupszy anioł (4) Książki i ludzie: Rozmowy Barbary N. Łopieńskiej (5) Wiza do przedwczoraj (5,5) Biała gorączka (6!) Wieże z kamienia (5
O nie :( :( Dopiero teraz to przeczytałam :( :( Nie zdążyłam zdążyć na spotkanie :( Aj! Przepraszam.
Jeszcze to, dzisiaj w nocy skończyłam: Biała gorączka. Ależ to jest dobre!
Wieże z kamienia - zrobiłam bratu listę książek i miał coś wybrać :) Biała gorączka - okazało się, że mama też skorzystała z tej listy :D Tajna archeologia dawnej Ameryki - a to od taty, jestem ciekawa, czy to coś normalnego, czy - delikatnie mówiąc - ściema i bzdury w stylu "Zakazanej archeologii" ;)
Bardzo dziękuję Biblionetkołajowi vel Mikołajowi Wiedź z ul. Biblionetkowej 1/12 w Katowicach za "Wiosłować bez wioseł" :) Prezent trafił prawie prosto pod choinkę, przyjechałam dzisiaj na Wigilię do rodziców, a tu taka niespodzianka :D I kartka śliczna :)
"Nie jestem martfa".
Rok 2009 minął głównie pod znakiem opowiadań... Opowiadania Opowiadania zebrane: Tom 1 [Muza, 1999] Opowiadania zebrane: Tom 2 [Muza, 1999] Sześćdziesiąt opowiadań Korytarz ...a także dwóch powieści: Pan Lodowego Ogrodu: Tom 2 Ta, którą nigdy nie byłam ...oraz jednego dramatu: Wizyta starszej pani
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)