Komentarze użytkownika Watcher

z okładki

Książka: Odyseja kosmiczna 3001: Finał (Clarke Arthur C. (Clarke Arthur Charles))
Autor: Watcher Dodany 24.02.2012 01:08

Jak wyżej. Ocenę 3 dałem głównie z sentymentu i za kilka drobiazgów.

Zobacz całą dyskusję

Nowa fantastyka niemiecka

Książka: Utracony honor, zdradzona wiara: Relacja żołnierza Leibstandarte SS Adolf Hitler (Maeger Herbert)
Autor: Watcher Dodany 27.08.2011 19:54

Naprawdę nie rozumiesz przyczyn nazywania agresorów z 1939 Niemcami? Poza wszystkim innym: zauważ, iż tych beznarodowych nazistów na przywódców państwa niemieckiego wybrali sami Niemcy (a przynajmniej ponad 40% z nich) w demokratycznych wyborach. Taka jest różnica między Niemcami a Polakami z okresu PRL. Nie, nie każdy Niemiec był nazistą, nawet nie większość. Ale to Niemcy właśnie tym nazistom na dojście do władzy pozwolili. Próba zapominania o ...

Zobacz całą dyskusję

Babciu, skąd mamy ten świecznik?

Książka: Strach: Antysemityzm w Polsce tuż po wojnie: Historia moralnej zapaści (Gross Jan Tomasz)
Autor: Watcher Dodany 12.01.2011 16:37

Po przeczytaniu "Strachu", następnym razem gdy usłyszę, że Polacy byli tak samo źli jak Niemcy [w czasie wojny], będę prawdopodobnie nadal próbował odeprzeć taki zarzut. . . ale moja próba będzie dużo słabsza/mniej przekonująca)

Zobacz całą dyskusję

Co teraz czytasz, część 20

Autor: Watcher Dodany 09.01.2011 23:46

"Walka o Hiszpanię 1936-38" Beevora. Dobre, choć bez uniesień.

Zobacz całą dyskusję

Babciu, skąd mamy ten świecznik?

Książka: Strach: Antysemityzm w Polsce tuż po wojnie: Historia moralnej zapaści (Gross Jan Tomasz)
Autor: Watcher Dodany 08.01.2011 12:58

Widzę, że zażartość dyskusji wywołała już rozlew binarnej krwi :D

Zobacz całą dyskusję

Babciu, skąd mamy ten świecznik?

Książka: Strach: Antysemityzm w Polsce tuż po wojnie: Historia moralnej zapaści (Gross Jan Tomasz)
Autor: Watcher Dodany 06.01.2011 16:48

Przecież tę nieistniejącą metodę widać po owocach. Zgniłych owocach. Jedyne, co mi się w tej książce podoba, to obalenie absurdalnej tezy, iż ewentualna prowokacja milicyjna załatwia sprawę kielecką (nawet jeśli to byłaby prowokacja, to ktoś tu wyraźnie chciał być sprowokowany). Poza tym to mętna woda.

Zobacz całą dyskusję

Babciu, skąd mamy ten świecznik?

Książka: Strach: Antysemityzm w Polsce tuż po wojnie: Historia moralnej zapaści (Gross Jan Tomasz)
Autor: Watcher Dodany 06.01.2011 12:05

OK, to odnieś się do metody badawczej Grossa. O ile takowa w ogóle istnieje. Odnieś się do sposobu oszacowania ofiar. Sposobu, który sam ostatnio w tv zdyskredytował. Odnieś się do tego Paczkowskiego, który w pamięci mi utkwił. Jak wiarygodny jest historyk, który pisze w ten sposób? Przepraszam: socjolog. Czy w następnym "Strachu" skoryguje swoje błędy? Sądząc po historii wydawniczej "Sąsiadów": wątpię. I warto kontekst "Sąsiadów" znać.

Zobacz całą dyskusję

Babciu, skąd mamy ten świecznik?

Książka: Strach: Antysemityzm w Polsce tuż po wojnie: Historia moralnej zapaści (Gross Jan Tomasz)
Autor: Watcher Dodany 06.01.2011 11:49

No moment, w poprzednim poście daje Ci kolejny, porażający konkret liczbowy i nadal mało? W tym przypadku nie chodzi mi o to, że źle oszacował liczbę zabitych w tej stodole - takie błędy historyk może popełnić - ale o to, że w totalnie ignoruje dyskusję naukową na ten temat. To znaczy, że gość nie jest w istocie naukowcem tylko eseistą-propagandystą, a to podważa wiarygodność całości jego ostatnich książek. Liczby które podaje są wzięte z kapelus...

Zobacz całą dyskusję

Babciu, skąd mamy ten świecznik?

Książka: Strach: Antysemityzm w Polsce tuż po wojnie: Historia moralnej zapaści (Gross Jan Tomasz)
Autor: Watcher Dodany 05.01.2011 21:52

Nie, nie jestem o tym przekonany. Ja mimo wszystko mam nadzieję, że to po prostu błędy są (porażające). Dlatego piszę, iż jest nieudolnym historykiem. Gdyby robił to świadomie, to cisnęłoby się mi na usta inne określenie. Jest jeszcze jedna strona medalu: Gross w ogóle nie podejmuje naukowej polemiki z historykami, którzy dezawuują jego książki. A na tym przecież między innymi polega metoda naukowa. On się tymczasem w ogóle do tego nie odnosi. G...

Zobacz całą dyskusję

Babciu, skąd mamy ten świecznik?

Książka: Strach: Antysemityzm w Polsce tuż po wojnie: Historia moralnej zapaści (Gross Jan Tomasz)
Autor: Watcher Dodany 05.01.2011 21:02

Nie, Grossowi zarzucam że konfabuluje, jest nieudolnym historykiem (w sumie, to z wykształcenia jest socjologiem bodajże) i robi bardzo złą przysługę sprawie wyjaśnienia tych wszystkich mroczniejszych zakątków polskiej historii. To nie jest _niedokładność_. A co do 5 milionów - no przecież Polacy pozwolili, by Shoah miał miejsce na ich terytorium, więc są współwinni śmierci tych wszystkich polskich, francuskich, węgierskich czy słowackich Żydów, ...

Zobacz całą dyskusję

Babciu, skąd mamy ten świecznik?

Książka: Strach: Antysemityzm w Polsce tuż po wojnie: Historia moralnej zapaści (Gross Jan Tomasz)
Autor: Watcher Dodany 05.01.2011 18:01

Odrobinę mniej chyba, ale nie o to chodzi - co z tego?

Zobacz całą dyskusję

Babciu, skąd mamy ten świecznik?

Książka: Strach: Antysemityzm w Polsce tuż po wojnie: Historia moralnej zapaści (Gross Jan Tomasz)
Autor: Watcher Dodany 05.01.2011 16:56

Nie jest prawdą, że nikt tego nie opisywał. Jeszcze przed Strachem (bo bodajże na początku XXI wieku) powstało "Po Zagładzie" Chodakiewicza, też z wieloma błędami zresztą (chociaż źródeł pan Chodakiewicz sobie nie tworzył, w odróżnieniu od Grossa).

Zobacz całą dyskusję

Babciu, skąd mamy ten świecznik?

Książka: Strach: Antysemityzm w Polsce tuż po wojnie: Historia moralnej zapaści (Gross Jan Tomasz)
Autor: Watcher Dodany 05.01.2011 16:23

Tysiące? Myślałem, że setki tysięcy? Albo lepiej, 5 milionów.

Zobacz całą dyskusję

Babciu, skąd mamy ten świecznik?

Książka: Strach: Antysemityzm w Polsce tuż po wojnie: Historia moralnej zapaści (Gross Jan Tomasz)
Autor: Watcher Dodany 04.01.2011 20:20

No, w ten sposób, w imię zasady: dopasujmy fakty do szlachetnej idei, to faktycznie nie chcę by mi te oczy ktokolwiek otwierał. Bo na razie, to pan Gross coraz bardziej przypomina happenera niż historyka.

Zobacz całą dyskusję

Babciu, skąd mamy ten świecznik?

Książka: Strach: Antysemityzm w Polsce tuż po wojnie: Historia moralnej zapaści (Gross Jan Tomasz)
Autor: Watcher Dodany 02.01.2011 21:26

Podpisuję się pod tym całkowicie, tyle że zauważ: do Mikesza czy Meszuge ta kwestia zupełnie nie dociera. Rzucasz grochem o ścianę :/

Zobacz całą dyskusję

Babciu, skąd mamy ten świecznik?

Książka: Strach: Antysemityzm w Polsce tuż po wojnie: Historia moralnej zapaści (Gross Jan Tomasz)
Autor: Watcher Dodany 29.12.2010 21:17

No popatrz, to zupełnie jak Polacy. Pan Gross zaś od wielu lat już znalazł sobie rynkową niszę, w której tworzy uniwersum z Żydami wyłącznie_ofiarami i Polakami co_najmniej_obojętnymi_mendami. Gdyby to jeszcze podpierał profesjonalnym warsztatem... On zaś tym miernym warsztatem i agresywną retoryką całą problematykę zamyka w getcie ideologicznego sporu.

Zobacz całą dyskusję

Babciu, skąd mamy ten świecznik?

Książka: Strach: Antysemityzm w Polsce tuż po wojnie: Historia moralnej zapaści (Gross Jan Tomasz)
Autor: Watcher Dodany 29.12.2010 19:07

Z drugiej strony w armii Andersa było wielu Żydów, większość z nich pozostała w Palestynie później.

Zobacz całą dyskusję

Babciu, skąd mamy ten świecznik?

Książka: Strach: Antysemityzm w Polsce tuż po wojnie: Historia moralnej zapaści (Gross Jan Tomasz)
Autor: Watcher Dodany 29.12.2010 18:06

Rozumiem, że Amerykanie powinni ubrać się we włosiennice po ekscesach band w zatapianym Nowym Orleanie :/ A o zarządzeniach AK przeciw szmalcownikom powinniśmy zapomnieć...

Zobacz całą dyskusję

Babciu, skąd mamy ten świecznik?

Książka: Strach: Antysemityzm w Polsce tuż po wojnie: Historia moralnej zapaści (Gross Jan Tomasz)
Autor: Watcher Dodany 29.12.2010 17:54

Trochę się zapędziłeś. Kielce były już po wojnie. A na mój zasadniczy, przykryty ironią zarzut nie odpowiedziałeś: czy można tymi mordami (nie prowadzonymi instytucjonalnie) obarczać cały uogólniony naród? Czy w takim razie mordami żydowskich ubeków (a była tam ich ogromna nadreprezentacja) można obarczyć naród żydowski? A może Twoim zdaniem ludzie dokonujący mordu sądowego na "Nilu" (tak przypadkiem wszyscy byli pochodzenia żydowskiego) dokonywa...

Zobacz całą dyskusję

Babciu, skąd mamy ten świecznik?

Książka: Strach: Antysemityzm w Polsce tuż po wojnie: Historia moralnej zapaści (Gross Jan Tomasz)
Autor: Watcher Dodany 29.12.2010 11:03

Uogólnienie: Polacy uraczyli Żydów aż się prosi o kontrę: Żydzi z UB nie pozostali im dłużni :/

Zobacz całą dyskusję

Babciu, skąd mamy ten świecznik?

Książka: Strach: Antysemityzm w Polsce tuż po wojnie: Historia moralnej zapaści (Gross Jan Tomasz)
Autor: Watcher Dodany 29.12.2010 00:55

Szkoda tylko, że przy okazji tego "znajdowania" znalazł nieistniejące pamiętniki czy naocznych świadków, którzy nie byli naocznymi świadkami (jak przy Sąsiadach). A ordery to on już od Polski otrzymał.

Zobacz całą dyskusję

Babciu, skąd mamy ten świecznik?

Książka: Strach: Antysemityzm w Polsce tuż po wojnie: Historia moralnej zapaści (Gross Jan Tomasz)
Autor: Watcher Dodany 26.12.2010 13:48

Sformułowania "unurzany we krwi po łokcie" są dla Nowaka tak charakterystyczne, że to pewnie nie jest przypadek :)

Zobacz całą dyskusję

Babciu, skąd mamy ten świecznik?

Książka: Strach: Antysemityzm w Polsce tuż po wojnie: Historia moralnej zapaści (Gross Jan Tomasz)
Autor: Watcher Dodany 26.12.2010 11:01

Sugerujesz, że Gross gdyby mógł, mordowałby Polaków unurzany w krwi aż po metaforyczne łokcie? Piszesz o "rzekomych" pogromach - to Twoim zdaniem w Kielcach pogromu nie było? Nawet, gdyby to była ubecka prowokacja (a dowody na to nie są niezbite), to zrobili to ludzie nie mający pepeszy przy skroni. Zrobili to ludzie święcie przekonani o wiarygodności mitu o krwawej macy, święcie przekonani o tym, że zabijani Żydzi są tak czy inaczej winni.

Zobacz całą dyskusję

Babciu, skąd mamy ten świecznik?

Książka: Strach: Antysemityzm w Polsce tuż po wojnie: Historia moralnej zapaści (Gross Jan Tomasz)
Autor: Watcher Dodany 26.12.2010 10:53

Widzisz Meszuge, cel nie uświęca środków. W partii Żydów było mało ze względu na mechanizm który wykazałeś, ale to nie o partię przede wszystkim chodzi, lecz o UB/MBP. A było tam w latach 1944-54 167 osób pochodzenia żydowskiego na 450 całości wśród sprawujących funkcje kierownicze. Jeżeli chodzi o całe struktury UB odsetek ten maleje (w okręgu warszawskim 13,6%, szczecińskim 18,7%, zielonogórskim 3,5%). Niczego to nie usprawiedliwia (choćby z te...

Zobacz całą dyskusję

Babciu, skąd mamy ten świecznik?

Książka: Strach: Antysemityzm w Polsce tuż po wojnie: Historia moralnej zapaści (Gross Jan Tomasz)
Autor: Watcher Dodany 26.12.2010 10:32

Chodzi Ci o wskazanie dowolnej książki historycznej, w której NIE CYTUJE się źródła, które NIE ISTNIEJE? Nie byłoby problemu. Czy naprawdę nie rozumiesz, że trudno o cięższy kaliber w pracach historycznych? Tu nie chodzi o pomyłkę w ocenie liczby spalonych w Jedwabynym czy inne tego typu błędy, które spokojnie znajdziesz w innych opracowaniach (choć nie zawsze tak mocno naginające rzeczywistość). Ta pomyłka podważa wiarygodność całości, gdyż nie ...

Zobacz całą dyskusję

Babciu, skąd mamy ten świecznik?

Książka: Strach: Antysemityzm w Polsce tuż po wojnie: Historia moralnej zapaści (Gross Jan Tomasz)
Autor: Watcher Dodany 18.12.2010 10:05

Bo to nie jest błąd "najmniejszy", ot co. Zacytowanie czegoś w rodzaju "Protokołów Mędrców Syjonu" jest ciosem w podbrzusze każdej książki.

Zobacz całą dyskusję

Babciu, skąd mamy ten świecznik?

Książka: Strach: Antysemityzm w Polsce tuż po wojnie: Historia moralnej zapaści (Gross Jan Tomasz)
Autor: Watcher Dodany 18.12.2010 01:54

Ale Ty cały czas zdajesz się nie zauważać faktu, że ja nie neguję polskich powojennych win. Ja jedynie neguję jakość książki Grossa. Owszem, jest fajnym przyczynkiem do dyskusji nad odbrązowieniem polskiej historii (chociaż z tym Twoim stwierdzeniem, iż nie ważne jest stwierdzanie, kto tu jest wyraźnym szwarccharakterem: no szanujmy proporcje). Tyle, że przyczynkiem który sam w sobie dostarcza argumentów oszołomom w rodzaju prof. Nowaka.

Zobacz całą dyskusję

Babciu, skąd mamy ten świecznik?

Książka: Strach: Antysemityzm w Polsce tuż po wojnie: Historia moralnej zapaści (Gross Jan Tomasz)
Autor: Watcher Dodany 17.12.2010 16:34

Jeśli nie wiedział, to z niego cesarz chiński a nie dobry historyk specjalizujący się w okresie. Uwierzyć bezkrytycznie Machejce? Gościowi od którego nazwiska powstał neologizm "machejkizm" oznaczający bełkotliwy socrealistyczny gniot? Nawiasem mówiąc: to mało ważne, ale gdy czytam takie recenzje: "After reading Fear, the next time I hear someone say the Poles were as bad as the Germans, I will probably still challenge that charge . . . but...

Zobacz całą dyskusję

Babciu, skąd mamy ten świecznik?

Książka: Strach: Antysemityzm w Polsce tuż po wojnie: Historia moralnej zapaści (Gross Jan Tomasz)
Autor: Watcher Dodany 13.12.2010 16:48

No nie mam więcej pytań. Twoim zdaniem ten nieistniejący pamiętnik to szczegół? Tu nie chodzi o dzieło, które PÓŹNIEJ zostało zweryfikowane negatywnie. No właśnie chodzi mi o to (czego najwyraźniej nie rozumiesz), iż zweryfikowano je WCZEŚNIEJ. EOT.

Zobacz całą dyskusję

Babciu, skąd mamy ten świecznik?

Książka: Strach: Antysemityzm w Polsce tuż po wojnie: Historia moralnej zapaści (Gross Jan Tomasz)
Autor: Watcher Dodany 11.12.2010 20:51

Dlaczego wszystkich tutaj wrzucasz do wspólnego worka? Ja nie lubię historii bogoojczyźnianej. Ale z drugiej strony: absurdalne jest dokładanie nam na plecy zbrodni dodatkowych tylko dlatego, że "przecież były inne, podobne sytuacje". Absurdalne jest podpieranie profesorskim autorytetem obcinania języka Żydówce tylko dlatego, że faktycznie oddział Ognia miał na sumieniu Żydów (nawiasem mówiąc, głównie z UB, rozumiem że zabicie polskiego ubeka i ż...

Zobacz całą dyskusję

Babciu, skąd mamy ten świecznik?

Książka: Strach: Antysemityzm w Polsce tuż po wojnie: Historia moralnej zapaści (Gross Jan Tomasz)
Autor: Watcher Dodany 11.12.2010 00:05

Ależ to jest kompromitacja. W ustach profesora historii? Dzięki takim wpadkom ludzie tacy jak Gross dają argumenty ludziom takim jak prof. Nowak. Wpadka żenująca i absurdalna, gdyż wykazuje pobieżność badań i brak warsztatu historycznego. Zauważ, że polemizuję z jakością słowa "historyk" w odniesieniu do pana Grossa. Nie polemizuję z tym, czy zjawisko antysemityzmu wśród Polaków wtedy istniało czy nie: istniało, choć przedstawianie tego jednowymi...

Zobacz całą dyskusję

Babciu, skąd mamy ten świecznik?

Książka: Strach: Antysemityzm w Polsce tuż po wojnie: Historia moralnej zapaści (Gross Jan Tomasz)
Autor: Watcher Dodany 10.12.2010 18:16

Zręcznie uniknąłeś tematu. Ja nie neguję tego, że wielu Polaków to antysemici. Twoją sztuczkę z Jezusem sam kiedyś zastosowałem w mojej rodzinie (tzn ja ją zastosowałem w stosunku do Matki Bożej). Istotne jest to, że Gross cytuje źródło, które nie istnieje. I nadal uważasz, że dobrze odrobił lekcję? Że to nie delikatna kompromitacja?

Zobacz całą dyskusję

Babciu, skąd mamy ten świecznik?

Książka: Strach: Antysemityzm w Polsce tuż po wojnie: Historia moralnej zapaści (Gross Jan Tomasz)
Autor: Watcher Dodany 10.12.2010 16:47

A zdajesz sobie sprawę z tego, że Gross historykiem jest kontrowersyjnym nie tylko dlatego, iż współcześni Polacy to dyszący żądzą zabijania żydożercy? Również dlatego, że jego podejście do źródeł jest delikatnie rzecz ujmując... swobodne. Przykład pierwszy z brzegu, porażający: rzekomy pamiętnik "Ognia" który i Ty cytujesz w swojej recenzji to falsyfikat bełkotliwego socrealistycznego propagandzisty Władysława Machejka. I to ma być historyk? I n...

Zobacz całą dyskusję

Doczytam to... doczytam to...

Autor: Watcher Dodany 20.10.2010 22:58

Co do tych pustych stron: gdy czytałem "Bannockburn", to w książce brakowało prawie 20 stron... Brakowało całego Falkirk :) Ale cóż to przy tej nieszczęsnej Sadowie: autor talentu pisarskiego nie ma w ogóle, a w książce popularno-naukowej to nie uchodzi. Ordre de bataille obu stron zamiast w aneksie, wrzucone zostało w środek narracji. Irytowało mnie też to, że autor wcześniej robił chyba jakąś kwerendę w czasopismach epoki, gdyż co chwila ra...

Zobacz całą dyskusję

Mistrz intryg

Książka: Starcie królów (Martin George R. R.)
Autor: Watcher Dodany 13.06.2010 18:41

Gusta ludzkie potrafią być tak odległe, jak my od Alfy Centauri :) Wszystko to, co piszesz jest dla mnie atutem. Nie dlatego, że po prostu ta brutalność jest - dlatego, że ta brutalność jest PO COŚ. Że jej wprowadzenie ma określony cel. Pokazanie, jak amoralną bestią jest Historia. A już Krwawe Gody to w ogóle poezja, w jej pięknym i obrzydliwym wymiarze.

Zobacz całą dyskusję

Wojna pozycyjna

Autor: Watcher Dodany 13.06.2010 17:54

Pieśń Lodu i Ognia to inna liga, tam jęków nie będzie, zapewniam :)

Zobacz całą dyskusję

Ten pierwszy raz

Książka: Miecz Shannary (Brooks Terry)
Autor: Watcher Dodany 24.07.2007 03:45

Ja poddałem się po połowie tomu. Jestem dzielny :) Ta książka to wyznacznik dna w fantasy :) Ta trauma ciągle mnie prześladuje :) Co dziwne, Magiczne Królestwo Brooksa jako tako da się czytać... :/

Zobacz całą dyskusję

"Nad Niemnem" - nuda? NIE!

Autor: Watcher Dodany 22.07.2007 16:28

Nigdy nie czytałem gorszej książki niż "Nad Niemnem" :) Chyba tylko jej wystawiłem tu "1" - i była to jedynka wstawiona z pełną premedytacją. Nie sądzę, byś była dziwna: ostatecznie mi też podobają się czasem dziwne rzeczy. Masz tylko specyficzny gust momentami ;)

Zobacz całą dyskusję

Spory zawód

Książka: Templariusze (Read Piers Paul)
Autor: Watcher Dodany 22.07.2007 01:51

Tam są też i inne błędy. Na przykład pan Read totalnie bezkrytycznie przyjmuje wersję, iż na Moście Mulwijskim legioniści walczyli z krzyżem na tarczach (że o wcześniejszym śnie Konstantyna nie wspomnę). Aecjusz czasem nazywany jest Ecjuszem (a może to sprawka tłumacza?). Sugeruje się, że Aecjusz rozgromił Hunów w Italii. To kwiatki z samego początku książki.

Zobacz całą dyskusję

Prawda nas wyzwoli

Autor: Watcher Dodany 20.07.2007 23:48

Figurki są ze światów fantastycznych, nimi się gra :) Na przykład te są mojego autorstwa :) http://watcherforum.e9.pl/viewtopi​c.php?t=782

Zobacz całą dyskusję

Mój kochany pamiętniczku...

Autor: Watcher Dodany 20.07.2007 15:06

Ktoś mi implantował jakąś ołowianą kulę do gardła :/ Nie mogłem wymówić przysięgi :)

Zobacz całą dyskusję

Mój kochany pamiętniczku...

Autor: Watcher Dodany 20.07.2007 14:45

Na razie znam to zza drugiej strony barykady :) Też było ciężko momentami. Szczególnie w kościele :/

Zobacz całą dyskusję

Sapkowski - wady i zalety jego prozy

Książka: Miecz przeznaczenia (Sapkowski Andrzej)
Autor: Watcher Dodany 19.07.2007 19:51

I znowu sobie zadaję pytanie: czy to jest prawda? czy prowokowanie :)

Zobacz całą dyskusję

Anglocentryczna synteza

Książka: Pierwsza wojna światowa (Gilbert Martin)
Autor: Watcher Dodany 19.07.2007 18:46

W dużej mierze zgadzam się z Twoim zdaniem. To jednak jest odbicie pewnej szkoły pisania historycznego, który upowszechnił się na Zachodzie (chyba od "Montaillu" zaczął się on naprawdę liczyć). Z drugiej strony, dałem książce 4: ponieważ dobrze jest też czasem poznać wojnę z takiego reportażowego punktu widzenia. No i niektóre teksty poetyckie powstające w okopach, jak ten Sasoona... Z bratem Ołowiem i siostrzyczką Stalą Zawieram d...

Zobacz całą dyskusję

Sarkazm jest bronią

Autor: Watcher Dodany 19.07.2007 11:35

Otyłość nie jest trendi i dżezi, więc jest mniej groźna :)

Zobacz całą dyskusję

Pratchett poważnieje

Autor: Watcher Dodany 19.07.2007 01:35

Chaos jest ciekawy :) Uwielbiam studiować chaotyczne okresy w historii, to czasy gdy widać jak pracuje Historia :) Nie chciałbym wtedy żyć, ale czytać o tym... mmm... :)

Zobacz całą dyskusję

Sarkazm jest bronią

Autor: Watcher Dodany 18.07.2007 18:52

Zabierz się za Wahadło Foucaulta, zdecydowanie numer 1!

Zobacz całą dyskusję

Sarkazm jest bronią

Autor: Watcher Dodany 18.07.2007 18:25

No myślę o tym, to ostatnia powieść Eco która jest dla mnie terra incognita :)

Zobacz całą dyskusję

Pratchett poważnieje

Autor: Watcher Dodany 18.07.2007 18:24

Nikt nie jest nieusuwalny :) Jest jeszcze Śmierć i Audytorzy. Polityk mniej inteligentny może Cię pokonać mając większą siłę ognia :)

Zobacz całą dyskusję

Pani na Tadż Mahal

Książka: Pawi Tron: Dramat Indii Wielkich Mogołów (Hansen Waldemar)
Autor: Watcher Dodany 18.07.2007 18:21

Ale właśnie ta żądza władzy mnie zafascynowała :) Nie mylić z sympatią ;)

Zobacz całą dyskusję

Pratchett poważnieje

Autor: Watcher Dodany 18.07.2007 17:44

Nie wiem, czy Marchewę na tym stanowisku nie znienawidziłbym jeszcze bardziej :) Szlachetność uosobiona :) Chcę kogoś z wadami! Żeby nie był inteligentniejszy ode mnie ;)

Zobacz całą dyskusję

Pratchett poważnieje

Autor: Watcher Dodany 18.07.2007 17:29

Gdyby Gildia go nie przyjęła, to nie zacząłby zabijać? :) Co prawda w A-M zabójstwa są licencjonowane, ale może działałby w nielegalu :)

Zobacz całą dyskusję

Pratchett poważnieje

Autor: Watcher Dodany 18.07.2007 17:28

No tak, ja tego nie kwestionuję. Ale on jest inteligentny irytująco :) Wie wszystko i przewiduje wszystko, ten gość jest wyekstrachowaną formą "Księcia" Makiawellego :) Zaczynam czytać "Prawdę", widzę że fabuła kręcić się będzie wokół kolejnej próby usunięcia Patrycjusza, żywię sporą nadzieję ;)

Zobacz całą dyskusję

Kawałki, piosenki, utwory...

Autor: Watcher Dodany 18.07.2007 15:19

"One" Metalliki. "Fear of the Dark" Iron Maiden. "Wildhoney" - cały album Tiamat. No i wiele innych.

Zobacz całą dyskusję

Pratchett poważnieje

Autor: Watcher Dodany 18.07.2007 14:09

Terry jest wyrozumiały: przecież nawet w stosunku do tego kwizytora z "Pomniejszych bóstw" uśmiechnął się na ostatniej stronie bodajże :) Tylko Pan Herbatka chyba został przedstawiony jednoznacznie negatywnie :)

Zobacz całą dyskusję

Pani na Tadż Mahal

Książka: Pawi Tron: Dramat Indii Wielkich Mogołów (Hansen Waldemar)
Autor: Watcher Dodany 18.07.2007 12:46

Otóż to! Mimo, że generalnie Hansen go wyraźnie nie lubi, to jednocześnie pisze o jego żelaznej determinacji, talencie wojskowym i poczuciu autentycznej krzywdy za odrzucenie. Mnie tam zafascynował też Szudża - najbardziej niepozorny, a w pewnym momencie Aurangzebowi napędził największego stracha :)

Zobacz całą dyskusję

Pratchett poważnieje

Autor: Watcher Dodany 18.07.2007 12:33

Ten cytat jest genialny :)

Zobacz całą dyskusję

Dzieci Húrina

Autor: Watcher Dodany 18.07.2007 02:51

Jestem w szoku. Nie ma wielkiej historii? Historia jest szekspirowska że aż strach, chyba ulubiona Profesora od razu po duecie Beren/Luthien. Historia w pełni wpisująca się stylistycznie w kolejne wersje Silów. Historia dostojna i tragiczna, historia mroczna, bo bez happy endu, bez eukatastrophe nawet, nadzieję daje tylko to, że my znamy kontekst, że my wiemy o Wojnie Gniewu. Ale nie z Narn... Co prawda opowieść o dzieciach Hurina znana jest ju...

Zobacz całą dyskusję

Pratchett poważnieje

Autor: Watcher Dodany 18.07.2007 01:57

Owszem: ale taki Blask Fantastyczny opierał się jednak głównie na pure nonsensie. Lokacje, które tam funkcjonowały też głównie na tym monty pythonowskim paradygmacie operowały. Teraz zaś odniesienia do naszego świata nie są epizodami: teraz są treścią tych książek. Takie jest przynajmniej moje IMHO :)

Zobacz całą dyskusję

Pratchett poważnieje

Autor: Watcher Dodany 18.07.2007 01:53

Ja mam wiek chrystusowy, więc też już smarkaczem nie jestem :) marcinstrozyna@gmail.com, jeśli możesz: ślij :) I sprostowanie: Esme już lubię :) Nie lubię przeklętego Vetinariego ):

Zobacz całą dyskusję

Pani na Tadż Mahal

Książka: Pawi Tron: Dramat Indii Wielkich Mogołów (Hansen Waldemar)
Autor: Watcher Dodany 17.07.2007 20:44

Czytałem tę książkę jeszcze w liceum. To się czyta niczym sagę rodzinną, i to taką z górnej półki :) Antyczna tragedia w dusznej scenerii subkontynentu, oszałamiająca akcja, piękne pióro. A Hansen pisze tak, że nawet nielubiany przez niego Aurangzeb jest fascynujący..

Zobacz całą dyskusję

Pratchett poważnieje

Autor: Watcher Dodany 17.07.2007 20:27

Ta przemiana nastąpiła gdzieś pomiędzy "Straż! Straż!" a "Ruchomymi obrazkami" właśnie... Wątpię, czy wcześniej Terry miał choćby pobieżną mapę Dysku, a od mniej więcej tych książek uniwersum zaczęło dojrzewać. A Vetinariego zawsze można zastąpić, polityka nie znosi próżni :)

Zobacz całą dyskusję

Pratchett poważnieje

Autor: Watcher Dodany 17.07.2007 19:55

No tak, Ankh-Morpork pełną parą wchodzi w Wiek Nietoperza :)

Zobacz całą dyskusję

Pratchett poważnieje

Autor: Watcher Dodany 17.07.2007 19:52

Cóż, pierwsze tomy przy elefancie wyglądają trochę tak, jakby napisał je ktoś inny. Nawet Rincewind pojawiający się czasem w późniejszych tomach jest już innym magiem (ostatni raz w starym stylu pojawił się chyba w "Eryku"). Pratchett ma duszę publicysty i coraz wyraźniej to ostatnio widać :) PS: cholera, fanklub Vetinariego się znalazł :/ :)

Zobacz całą dyskusję

Pratchett poważnieje

Autor: Watcher Dodany 17.07.2007 19:29

Ależ właśnie jest coraz bardziej nudne :) Trolle coraz rzadziej tłuką się z krasnoludami, wampiry przeszły na abstynencję, system policyjny rozbudowuje się coraz bardziej... :) Zgroza :)

Zobacz całą dyskusję

Pratchett poważnieje

Autor: Watcher Dodany 17.07.2007 19:22

Jestem właśnie w rozterce, czytać "Prawdę" czy może Eriksona (Łowcy Kości są na czele listy rekomendacji :D ). Vetinari mnie wkurza. Kiedyś więcej wkurzała mnie jedynie babcia Weatherwax, ale kiedy autor pogłębił jej psyche, to stała się sympatyczna :) A Patrycjusz to taki Bóg Imperator Diuny w wersji mikro :)

Zobacz całą dyskusję

Pratchett poważnieje

Autor: Watcher Dodany 17.07.2007 15:41

Vetinari jest irytująco wszechmocny :) I jeszcze bardziej irytująco przewidujący :) Nie lubię sytuacji, gdy bohater książki domyśla się czegoś już na jej początku, a ja poszlaki zauważam dopiero pod koniec ;)

Zobacz całą dyskusję

Niedosyt

Książka: Wnuk (Gołubiew Antoni)
Autor: Watcher Dodany 17.07.2007 15:11

Mam dokładnie to samo odczucie :( Dlaczego już koniec!? Z jednej strony to rozumiem: aby doczekać koronacji, trzeba by opisać 18 lat, już nie wspominając o krwawym epilogu do panowania Bolka: kryzysie lat trzydziestych. Ale smutno, że już nie dowiem się niczego nowego o tych, do których się tak przywiązałem. Gołubiew miał niezwykły dar tworzenia żywych, pełnokrwistych postaci. Niestety, umarły wraz z nim...

Zobacz całą dyskusję
Legenda
  • - książka oceniona przez Ciebie - najedź na ikonę przy książce aby zobaczyć ocenę
  • - do książki dodano opisy lub recenzje
  • - książka dostępna w naszej księgarni
  • - książka dostępna u innych użytkowników (wymiana, kupno)
  • - książka znajduje się w Twoim schowku
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: