Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
I jeszcze ja! dziękuję Mikołajowi z Myszkowa za "Tajemniczego opiekuna" i dodatkową niespodziankę w postaci zbiorku dowcipów "Z życia dzieci wzięte".
Mikołaju, bardzo serdecznie dziękuję za "Czarną wieżę" P.D. James:-)
Jolu, odpowiedziałam w piątek na PW, czyżby nie dotarło?
Warszawa
Lektury wrześniowe: Diablica w klubie kobiet (5) Historia pana Sommera (4) Bezpieczne miejsce (4,5) Starsza pani w Holandii (4,5) Tajemnica Marie Stevens (4,5) Manuskrypt z Godwulf (3) Moja żona Melissa (4) Tajemnica Hog's Back (4) As trefl (3) Dzban miodu (3,5)
Moja żona Melissa następna będzie pewnie Tajemnica Hog's Back . Jakoś tak mam chęć na starsze kryminały.
Sierpniowe lektury: Extra Virgin (4,5) Wyznania francuskiego piekarza (4) Kto zabija najsławniejszych amerykańskich pisarzy? (2) Łowcy Atlantydy (4) Córka czasu (5) Porażka inspektora Gettingera (4)
*Chmielewska Joanna, Rzeź bezkręgowców (5 -uśmiałam się parę razy, również w miejscach publicznych i bardzo chciałam postawić 5:-) ) *Malmsten Bodil, Cena wody w Finistère (4) *Camilleri Andrea, Wycieczka do Tindari (4) *Blyton Enid, Tajemnica zielonych rękawiczek (3 -pewnie ocena byłaby inna, gdybym przeczytała tę książkę 15 lat temu)
Maj, pod względem ilościowym nieszczególny, pod względem jakościowym tylko dobry: *Blade Runner: Czy androidy marzą o elektrycznych owcach? (Dick Philip Kindred) 4 *Jenny Treibel (Fontane Theodor) 4 *Na ustach grzechu (Samozwaniec Magdalena (właśc. Kossak Magdalena)) 4 zmień] *Zbrodnia u bram Hadesu (Comastri Montanari Danila) 4
Mnie kojarzą się jeszcze: *Kapłanka miłości: Na podstawie pamiętników Ninon de Lenclos, Belmont Leo *Kufer Kasyldy czyli Wspomnienia z lat dziewczęcych: wybór z pamiętników XVIII-XIX w. *Przemiana, Goddard Robert *Historia Manon Lescaut i kawalera des Grieux, Prévost d'Exiles Antoine François
Boże Narodzenie w Lost River (Flagg Fannie (właśc. Neal Patricia)) 5 Dziwne losy Jane Eyre (Brontë Charlotte (pseud. Bell Currer)) 6 Fantastyka (Akunin Boris (Akunin Borys) 5 Księga imion (Gregory Jill & Tintori Karen) 4
Ja też żałuję. Bardzo przypadły mi do gustu umiejętności Thursday Next:) i czekałam na kolejne części, a okazuje się, że nie ma na co czekać:(
Kochany Mikołaju!!! serdecznie, gorąco dziękuję za prezent:-)))
I ja także, zdecydowanie mam słabość do jego szarych komórek;)
Dzięki, będę szukać tych lepszych Gardnerów:-) Masz rację z tym Alexem, w "Labiryncie" też zbyt szybko wiedziałam kto zabił, żadnego zaskoczenia.
"Sprawa samotnej dziedziczki" to dopiero mój drugi Gardner i na pewno nie ostatni. Wcześniej czytałam "Sprawę fałszywego biskupa", która jakoś niezbyt przypadła mi do gustu, dlatego z następnym podejściem czekałam rok. Za to "Dziedziczka" bardzo mi się podobała. Co do Alexa to nie wiem, niby nie była zła ta "Pani Labiryntu" a jednak...w każdym razie spróbuję jeszcze coś innego tego autora przeczytać. A dla...
Rafa (Wharton Edith) 3 (rozczarowanie) Jak kochać dziecko (Korczak Janusz (właśc. Goldszmit Henryk)) 5 Zmącony spokój Pani Labiryntu (Słomczyński Maciej (pseud. Alex Joe lub Kwaśniewski Kazimierz)) 4 Wszystkie poranki świata (Quignard Pascal) 4 Sprawa samotnej dziedziczki (Gardner Erle Stanley) 5
Jeśli dobrze pamiętam, główna bohaterka "Królowej Południa" Pereza-Revertego czytała "Hrabiego Monte Christo"
Anioły i demony (Brown Dan) 4 Księżyc i Słońce (McIntyre Vonda) 4 Kobieca agencja detektywistyczna nr 1 (McCall Smith Alexander) 5 Prawda (Pratchett Terry) 6 Herbaciarnia Pod Morwami (Owens Sharon) 5
Zaczęłam "Rafę" Edith Wharton, ale na razie idzie ciężko, powolutku, może dalej będzie lepiej.
Obydwie warte upolowania:)
"Prawda" T. Pratchett
"Rodzina Borgiów" M. Puzo (4) "Gdzie się podziały kolczyki Krwawej Mary?: Tajemnice dworu królowej Wiktorii" R. Player (4) "Oksfordzka seria" G. Martinez (4) "Ten Inny" R. Kapuściński (4) "Anna i król" E. Hand (4) "Letnia przygoda" K. Korkozowicz (4) "Sposób na Alcybiadesa" E. Niziurski (5) "Mąż idealny" O. Wilde (5+) opowiadania z "Fantastycznych opowieś...
Na przykład: Wilkie Collins "Kobieta w bieli" William Makepeace Thackeray "Targowisko próżności", "Dzieje Pendennisa" William Babington Maxwell "Vivien" i dwie kolejne części Anthony Trollope "Dziedzictwo Belton", "Rodzina Palliserów " Guy de Maupassant-głównie opowiadania Gustaw Flaubert "Madame Bovary" John Galsworthy "Saga rodu Forsyte'ów" Louisa May Alcott...
Ja też się męczę, ale "Rodziną Borgiów" M. Puzo.
Niestety, Wilde'a mam z biblioteki, więc nie mogę pożyczyć. Jeśli chodzi o Sagę... to przeczytałam dwa pierwsze tomy. Choć nie wciągnęła mnie tak, żebym z niecierpliwością czekała, co będzie dalej, to wrażenia mam raczej pozytywne i jak trafię na kolejną część, to pewnie przeczytam.
Moje ulubione pierwsze zdanie:)zawsze wprawia mnie w doskonały humor.
Książki lipcowe: E. Wallace, Anioł grozy (4) G. de Maupassant, Iwetta (4) M.P. Rawinis, Spadkobiercy (4) Moliere, Szkoła żon (5) M. Samozwaniec, Komu dziecko, komu? (4) Szczęśliwe narzeczone (praca zbiorowa / wielu autorów) (5) K. Siesicka, Fotoplastykon (5) D. Wynne Jones, Ruchomy zamek Hauru (6) O. Wilde, Kobieta bez znaczenia (4) O. Wilde, Wachlarz lady Windermere (5) T. Nyczek, Lektury obowiązkowe (4) M. Shayne, Zapach fiołków (3)...
Fatima Mernissi, Sny o wolności: Dzieciństwo w haremie
Nie wiem, czy z tej okazji, ale w tym roku pojawiły się w brytyjskiej telewizji już trzy ekranizacje książek Jane Austen: "Mansfield Park", "Opactwo Northanger" i "Perswazje", ma się także pojawić ekranizacja "Rozważnej i romantycznej". Mam nadzieję, że u nas też będzie można obejrzeć te filmy.
"Narzeczona księcia" W. Goldman (5) "Kapłanka miłości: Na podstawie pamiętników Ninon de Lenclos" L. Belmont (4) "Nakaz aresztowania" P. MacDonald (3) "Nie dla kobiety" P.D. James (4) "Saga rodu z Lipowej" tom 1, M.P. Rawinis (4) "Cyd" P. Corneille (5) "Czarny Łabędź" R. Sabatini (5)
Rafael Sabatini "Czarny Łabędź"
Dowiedziałam się, że w mojej bibliotece od lipca będzie można trzymać książki tylko 2 tygodnie :-( podobno to na życzenie czytelników
Ubit:)
Skończyłam "Kapłankę miłości: Na podstawie pamiętników Ninon de Lenclos" Belmonta, która spowodowała apetyt na "Cyda", więc zabieram się teraz za niego:)
Pierwsze zdanie z "Dumy i uprzedzenia": "Jest prawdą powszechnie znaną, że samotnemu a bogatemu mężczyźnie brak do szczęścia tylko żony." ;)
"Uczta Babette" K. Blixen (4) "Zorro: Narodziny legendy" I. Allende (4) "Studnia życzeń" K. Leżeńska (5) "Cień wiatru" C. Ruiz Zafon (5) "Hotel du Lac" A. Brookner (4) "O bibliotece" U. Eco (5)
Za oknem mokro i ponuro, a ja w Toskanii pławię się w cieple i słońcu za sprawą książki "Toskania i okolice: Przewodnik subiektywny" :-)
Chyba pasuje tu też "Trzynasta opowieść" D. Setterfield
Właściwie to nic specjalnego. Owszem, pomysł całkiem interesujący, ale do wykonania mam zastrzeżenia. Szczególnie irytujące było kilkakrotne powtarzanie pewnych rzeczy, niemal identycznymi słowami. O nocy św. Bartłomieja wiedziałam niedużo, po lekturze książki wiem niewiele więcej.
Moim osobistym zdaniem Jane Austen nadaje się na wszelkie wahnięcia humoru:) A fanklub już jest w Biblionetce.
W kwietniu przeczytane: "Piąty elefant" Pratchetta(Rewelacja, polecam!) "Noc Świętego Bartłomieja" Lorenzo de'Medici "Trzynasta opowieść" Diane Setterfield (rozczarowała mnie)
Ja też tarzałam się przy "Studniach przodków". To była moja pierwsza dorosła książka Chmielewskiej i za nią poszły następne.
Zabiorę się chyba za "Zorro. Narodziny legendy" Isabel Allende.
A ja ją uwielbiam bezgranicznie i bezkrytycznie:)
Zaczęłam "Trzynastą opowieść". Na razie wygląda obiecująco, ciekawe jak będzie dalej.
Właśnie zaczynam "Piątego elefanta"
Też mnie zdziwiło to porównanie do Bridget Jones, bo zupełnie nie widzę podobieństwa między tymi postaciami.
Z tego co pamiętam, to poza "Watsonami" jest jeszcze "Lady Susan" i "Sanditon" dokończone przez Marie Dobbs.
"Moja kuchnia pachnąca bazylią" T. Capponi-Borawska "Lord kamerdyner" M. Martin "Zbieraczka migdałów" S. Agnello Hornby "Tajemnica Edith" L. M. Alcott "Xenia Grey" B. Kaczyński "Zupa z granatów" M. Mehran "Przygoda z owcą" H. Murakami "Kuzynka" G. Heyer "Pigmalion" G.B. Shaw "Książka poniekąd kucharska" J. Chmielewska "Pełnia księżyc...
Paskudny do tego stopnia, że jednak chyba wolę już to niespektakularne pudełko, które wygrało;)
Georgette Heyer też są całkiem dobre. Poza tym Robert Goddard np."Malowanie ciemności" Laclos "Niebezpieczne związki" Riley np."Czara wyroczni", "Tajemnica Nostradamusa" Henry James "Portret damy" A. Trollope "Rodzina Paliserów" Connie Willis "Nie licząc psa" L.M.Alcott "Małe kobietki" S.Barron "Jane i ostatni bal lorda Scargrave" J.Galsworthy &quo...
Dołączam do funclubu! Przeczytałam wszystkie powieści, również "Sanditon". Przede mną jeszcze te niedokończone, ale niestety dostępne mi tylko w postaci e-booka, a to się ciężko czyta. Ukochana to "Duma i uprzedzenie" ale pozostałe też baaardzo lubię:-)Żałuję, że JA nie napisała więcej.
Absolutna rewelacja! Czytam i chichoczę prawie non stop:)))Chyba muszę własnego egzemplarza poszukać, bo ta książka wygląda mi na świetny poprawiacz humoru w złe dni
P.G.Wodehouse "Pełnia księżyca"
Prawda. Aż nie mogłam uwierzyć, że można być do tego stopnia pozbawionym chęci wpływania na własne życie, jak marionetka! Tylko ją chronić od każdego wzruszenia, chuchać, dmuchać, puchem okładać.
Wczoraj przyniosłam z biblioteki "Pigmaliona" i "Zbieraczkę migdałów"
Moim zdaniem-czytać:)a czyta się dobrze, pomysł autora na rozwiązanie historycznej zagadki całkiem ciekawy.
"Pierwsze śledztwo Maigreta" Georges Simenon "Maigret w Vichy" Georges Simenon "Lost. Ukryta tożsamość" Cathy Hapka "Śmierć pustego człowieka" Caoline Graham "Pojedynek detektywów" Arkadiusz Niemirski "Codex" Lev Grosman "Wieści" William Warthon "Morderstwo na plebanii" Agatha Christie "Morderstwo w Orient Expressie" Agatha Christie "Listy do M...
Już rozumiem:(((
Cuuudooo:D
Taki okropny był ten sędzia Di?
Też bardzo lubię czytać przy choinkowych światełkach, czasem zapalam dodatkowo świecę, do tego herbatka, czasem kawa...
Zaczynam "Listy do Małgorzaty Musierowicz"
Nie wiem, czy mądrość można zmierzyć liczbą przeczytanych książek;)A schowek bardzo łatwo zapchać, bo każdy tutaj nęci czymś ciekawym.
Zazdroszczę, bo mam do dyspozycji tylko wyobraźnię i czarne literki żeby zobaczyć to miejsce:)
Jeśli ktoś jest studentem(tudzież inną osobą uprawnioną do korzystania z BUWu) to informuję, że "Przyślę panu list i klucz" można znaleźć w Bibiliotece Uniwersytetu Warszawskiego:)
Wciąż w klimacie kryminałowym:)tym razem zawieram znajomość z komisarzem "Maigretem w Vichy"
Mnie ślinka ciekła przy czytaniu książek F. Mayes i P. Mayle'a. I jeszcze "Afrodyzjak" A. Capelli
Też biorę się za "Morderstwo w Orient Expresie", z 10 lat temu czytałam tę książkę pierwszy raz, niedawno obejrzałam film i jakoś wzięła mnie chętka na powtórkę.
Udało mi się wyszperać w hipermarkecie "Apokryf wenecki" Krystyny Uniechowskiej-Dembińskiej za 4,99:)Bardzo podoba mi się ta cena, trzy razy sprawdzałam na czytniku, czy na pewno tyle kosztuje.
"Śmierć pustego człowieka" Caroline Graham
Hmm...no właśnie nie wiem, tym bardziej że spotkałam się właściwie z samymi pozytywnymi opiniami na temat tej książki, ale chociaż jest w bibliotece i kilkakrotnie już prawie ją wypożyczyłam, to jednak w końcu zostawała ona na półce.
Też mam w planach "Nędzników", ale z pewnym onieśmieleniem podchodzę do tej książki.
Agatha Christie "Morderstwo na plebanii"
Książka podobała mi się, nie mogłam się od niej oderwać. Tworzy niesamowitą atmosferę, ale główny bohater (o lordzie Henryku nawet nie wspomnę) nie wzbudził ani odrobiny mojej sympatii. Tylko żal, że tak wiele zła i egoizmu może kryć się w pięknym, młodym opakowaniu. Jestem ciekawa jak ułożyło by się życie Doriana, gdyby nie spotkał lorda Henryka, albo był mniej podatny na jego wpływ...w każdym razie ani Doriana ani lorda Henryka nie chciałabym n...
Ja bym z Heathcliffem z "Wichrowych Wzgórz" nie puściła.
"Pan Geldhab" A. Fredro "Tajemniczy opiekun" J. Webster "Przy polskim stole" K. Bockenheim "Towarzysz Don Camillo" G. Guareschi "Hrabianka Gizela" E. Marlitt "Szkoła narzeczonych" M. Kruger "Łabędzie Leonarda" K. Essex "Portret Doriana Graya" O. Wilde
Czytam, nietypowo dla mnie, dwie książki: "Przy polskim stole" Krystyny Bockenheim i "Tajemniczego opiekuna" Jean Webster.
Kierowana chętką na książki "panienkowate" czytam "Hrabiankę Gizelę" Eugenie Marlitt;)
W tej książce nic nie jest oczywiste i przewidywalne. Myślałm, że to będzie zwykła powieść, a trafiłam na eksperyment(o czym dowiedziałam się później). Sądzę, że warto przeczytać, tym bardziej że czyta się dobrze.
Italo Calvino, Jeśli zimową nocą podróżny William M. Thackeray, Wdowiec Lovel Jack London, Maleńka pani wielkiego domu Caroline Graham, Zabójstwa w Badger's Drift Krystyna Siesicka, Pamiętaj, że tam są schody Beaumarchais, Szalony dzień, czyli Wesele Figara Aleksander Fredro, Damy i huzary Eric Malpass, Kochana córeczka Dorthy L. Sayers, Klub Bellona
rano
A ja czytam sobie "Damy i huzary" Fredry
Beaumarchais "Wesele Figara"-zabawna:)
A mnie "Opactwo Northanger" bardzo się podobało. Szczególnie podczas drugiego czytania, kiedy nie koncentrowałam się już na samej historii, ale zaczęłam dostrzegać humor, lekkość, to puszczanie oka do czytelnika, uwielbiam momenty, w których autorka zwraca się do czytelnika, nazywa Katarzynę heroiną-dla mnie to wszystko jest świetne.
Przeczytałam wszystkie książki Austen, te dokończone, i wszystkie mi się podobały, wszystkie lubię. Faworytką jest chyba jednak "Duma i uprzedzenie", jedna z bardzo niewielu książek, które mogę czytać w kółko:-) Najtrudniej czytało mi się "Mansfield Park".
Colin Firth w "Dumie i uprzedzeniu"- nie wyobrażam sobie lepszego i bardziej prawdziwego Darcy'ego. Właściwie cała obsada wersji z 1995r. jest rewelacyjna:)
William M. Thackeray "Wdowiec Lovel"
Mam wreszcie "Sokoła maltańskiego" D.Hammetta i już czatuję na kolejne jego książki.
:)Zaczęłam czytać Calvina i dobrze zrobiłam, bo wpadłam w tę książkę od pierwszych zdań. Potem zaczęłam się dziwić i jeszcze bardziej dziwić, i zastanawiam się co autor szykuje dalej:)))
Italo Calvino "Jeśli zimową nocą podróżny" lub Caroline Graham "Zabójstwa w Badger's Drift". Nie mogę się zdecydować która na pierwszy ogień, sama nie wiem na co mam chęć:(
Wołoszański B., Twierdza szyfrów Woolf V., Pani Dalloway Willis C., Przejście Kapuściński R., Szachinszach James P.D., Zakryjcie jej twarz Chmielewska J., Mnie zabić
"Twierdza szyfrów" Wołoszańskiego
Chmielewska "Mnie zabić"
Zaczynam "Zakryjcie jej twarz" P.D. James.
Zaczęłam "Przejście" Connie Willis, ale czytam ją tylko w domu, bo trudno ją gdzieś ze sobą zabrać;-) Poza domem czytam "Panią Dalloway" Wirginii Woolf.
"Szachinszach" Kapuścińskiego
Helena w stroju niedbałem czyli królewskie opowieści Pana Piecyka, Wiech Śmierć w La Fenice, Donna Leon Włamywacz w garderobie, Lawrence Block Mroczne sekrety, Adèle Geras Carpe Jugulum, Terry Pratchett Don Camillo, Giovanni Guareschi Historia Manon Lescaut i kawalera des Grieux, Antoine-François Prévost
Terry Pratchett "Carpe Jugulum" :-]
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)