Komentarze użytkownika Edycia

Stephen King - Historia Lisey

Autor: Edycia Dodany 20.05.2008 19:04

hehehe, fajnie polecasz, nie ma co:) "Bastion", ale żonie nie podeszło. czyli mam rozumieć, że kobietom raczej nie polecasz? Czy polecasz? Bo już nie wiem.;)

Zobacz całą dyskusję

Wolność

Autor: Edycia Dodany 20.05.2008 18:55

Niesamowite!!! Masz talent dziewczyno.:)

Zobacz całą dyskusję

Chmura

Autor: Edycia Dodany 20.05.2008 18:53

Hahaha, bardzo mądre i prawdziwe jest to co napisałaś.:) "...kłótnie wychodzą na dobre nawet starym związkom" Nie ma nic bardziej spawającego związek jak mocna kłótnia z małżonkiem, a później przeprosiny.:))

Zobacz całą dyskusję

Stephen King - Historia Lisey

Autor: Edycia Dodany 17.05.2008 12:29

Tak popatrzyłam sobie na Twoje oceny twórczości Kinga i mnie zatkało. Jesteś wręcz fanem jego twórczości. Ja przeczytałam tylko "Gra Gerarda" i bardzo mi się podobało. Podoba mi się specyficzne tworzenie Kinga i jego klimaty. Może jeszcze coś przeczytam. P.S. A może polecisz mi coś.:)

Zobacz całą dyskusję

Ostatnio obejrzane

Autor: Edycia Dodany 14.05.2008 22:20

Właśnie jestem po filmie w TVP Kultura "Skazany na bluesa" - biografia wokalisty Dżemu. Riedela zagrał Tomasz Kot, według mnie bardzo dobra rola. Szczerze powiem, że nie mogę się pozbierać. Taki głos, taka osobowość, taka oryginalność i koniec człowieka..., a wszystko przez beznadziejne ćpanie... Dobry film, warto zobaczyć, szczególnie dla nastolatków.

Zobacz całą dyskusję

12 sposobów na bana w 5 minut

Autor: Edycia Dodany 07.05.2008 19:52

Rozmowy na temat trolli, obok offtopicu, powinny mieć oddzielny dział w biblionetce nazwany "wysypisko". Chyba zacznę ignorować.:)

Zobacz całą dyskusję

Bzy

Autor: Edycia Dodany 07.05.2008 19:43

Orrany! Aż mi dech zaparło.

Zobacz całą dyskusję

Margit Sandemo

Autor: Edycia Dodany 06.05.2008 21:23

Przepraszam, dla ułatwienia powinnam wkleić: Dom duchów

Zobacz całą dyskusję

Margit Sandemo

Autor: Edycia Dodany 06.05.2008 21:17

Tak!!! Dokładnie saga o LL. Ksiażki w duchu RM? Proszę bardzo. Gorąco Ci polecam "Dom duchów" Isabel Allende. Ja byłam tą książką zachwycona. Nie będę pisała o czym jest. Przeczytaj sobie recenzję. Nie wiem czy wiesz, a może oglądałaś, na podstawie tej ksiązki jest też film, z resztą również bardzo dobry. Ja teraz czytam "Miłość w czasach zarazy" Margueza - też Ci polecam. w ogóle wszystkie jego książki.:)

Zobacz całą dyskusję

Margit Sandemo

Autor: Edycia Dodany 06.05.2008 20:57

Realizm magiczny to jest kierunek np. w literaturze, gdzie rzeczywistośc łączy się z magią, czymś pozaziemskim. Przykładowo ukazuje się jakiś duch. Realizm magiczny łączy się z magią, a w róznych momentach powieści występują nieoczekiwane wydarzenia na pograniczu np. nieba i ziemi, albo ziemi i piekła. Nie są to jednak wydarzenia do końca fantastyczne.

Zobacz całą dyskusję

Margit Sandemo

Autor: Edycia Dodany 06.05.2008 20:04

Tak właśnie planowałam czytać. Chciałam zacząć od poczatku. No ale jak to zwykle w bibliotekach bywa, nie wszystkie tomy są do zdobycia. Ostatnio mnie naszło na realizm magiczny i planują coś przeczytać w tym zakresie.:)

Zobacz całą dyskusję

Dealerzy szczęścia

Autor: Edycia Dodany 04.05.2008 16:36

Tylko, jeśli już zdecydujesz się na którąś z nich, to najlepiej jest te książki czytać... w trudnych chwilach, a nie przeczytać i odłożyć na półkę.:)

Zobacz całą dyskusję

Dealerzy szczęścia

Autor: Edycia Dodany 04.05.2008 16:31

Raisso, chodzi mi o filozofię religii. Tylko nie wiem, czy Ciebie to interesuje, bo to jest sprawa bardzo indywidualna. Polecam Ci klasykę karmelitańską, np. "Noc ciemna" Jana od Krzyża, "Dzieje duszy" Teresa od Dzieciątka Jezus, albo też Wyznania św. Augusta, którego genialne fragmenty przytoczył Franusio87 w swojej czytatce: [artykuł niedostępny] Ja osobiscie poczytuje teraz "Drabine Jakubowa rzecz o aniolach...

Zobacz całą dyskusję

Najpiękniejsze filmowe pary

Autor: Edycia Dodany 04.05.2008 12:50

Uwielbiam Jennifer Grey i Patrica Swayze w filmie Dirty Dancing.:)) Bardzo lubię ten film. Urzekająca historia wakacyjnej fascynacji, która przeradza się w trwałą miłość. Hahahaha, czy taka może być rzeczywistość?

Zobacz całą dyskusję

Biblionetkowicze, czytaliście nowy regulamin biblionetki?

Autor: Edycia Dodany 04.05.2008 11:11

"(...) celowego...bla, bla, bla..." - dokładnie! Mnie też to zastanawia. Ja jestem w ogóle w szoku, że biblionetka jest i tak dość tolerancyjna.:)

Zobacz całą dyskusję

Dealerzy szczęścia

Autor: Edycia Dodany 03.05.2008 23:31

Tak, zgadza się, ta choroba jest krótka, ale jednak ciagle zaraźliwa.:) Nie wiem, czy lubisz, ale polecam Ci jeszcze czytanie mistycznych książek, również bardzo pomagają w takich sprawach.:)

Zobacz całą dyskusję

Dziewczyna VIII

Autor: Edycia Dodany 03.05.2008 20:03

Mam wrażenie, nie wiem czy słuszne, że ten człowiek jest potwornie o tą dziewczynę zazdrosny. Wystarczy, że ona powie coś na temat innego chłopaka, czy pary, a ten już sobie coś sugeruje. A po co te nerwy? Nerwy w konserwy! :-)

Zobacz całą dyskusję

Bunt

Autor: Edycia Dodany 03.05.2008 18:16

Ja jestem kulturalna, ale kto tu mówi o książkach? Można czytac książki bardzo mocne!!! Cały czas chodzi o biblionetke. To jest portal raczej dla ludzi kulturalnych. pozdrawiam.:)

Zobacz całą dyskusję

Dziewczyna VII

Autor: Edycia Dodany 02.05.2008 23:55

A to co? Ja już się zalogowac nie mogę? Jakiś limit użytkowników, czy limit wiekowy? Bo jeżeli wiekowy, to rzeczywiście do młodzieży już się nie zaliczam. Dziekuję bardzo - proszę bardzo.

Zobacz całą dyskusję

Dziewczyna VII

Autor: Edycia Dodany 02.05.2008 23:26

No i dziękuję. Na stronę wejdę i pobuszuję, jak mi się coś spodoba to skomentuję.

Zobacz całą dyskusję

Dziewczyna VII

Autor: Edycia Dodany 02.05.2008 23:17

Gdybym czytała te opowiadania przykładowo na Twoim osobistym blogu, to pewnie moja główka przejęła by sie bardzo. Natomiast tu w biblionetce za cholerę jakoś mi one nie pasują i już. Wiersze, jak sam widziałeś przemawiały do mnie same w sobie. Może dla Ciebie jest wszystko jedno i lubisz mieszać "groch z kapustą", ja jednak byłam w dużym szoku, gdy po ładnych wierszach dostałam solą po oczach. W życiu mnie nie przekonasz, że opowidania ...

Zobacz całą dyskusję

Czy termin trzymania książki jest za krótki?

Autor: Edycia Dodany 02.05.2008 21:22

Dla mnie termin trzymania książek jest akurat, ale dla moich dzieci nie. Nigdy do końca nie doczytamy książek, a już trzeba oddać. Jeżeli chodzi o ilość książek, to rzeczywiście trzy książki - bardzo mało. Ja sie spotkałam z wypożyczaniem do pięciu książek.:)

Zobacz całą dyskusję

Dziewczyna VII

Autor: Edycia Dodany 02.05.2008 21:09

"...może zrobią z tego lekturę dla klas gimnazjalnych" Uchroń nas przed tym panie boże i przed okrutnym Zawiszą katem też. Amen! Kupiłabym jedynie Twoje wiersze!

Zobacz całą dyskusję

Dziewczyna IV

Autor: Edycia Dodany 01.05.2008 12:58

Dziewczyna IV

Autor: Edycia Dodany 01.05.2008 12:33

Niestety wszyscy tak mają.

Zobacz całą dyskusję

Dziewczyna IV

Autor: Edycia Dodany 01.05.2008 12:14

Annvino, bo ja mam wrażenie, że jest to ponownie troll!!!

Zobacz całą dyskusję

Dziewczyna IV

Autor: Edycia Dodany 01.05.2008 12:11

Dziewczyna IV

Autor: Edycia Dodany 01.05.2008 10:53

"Tu jednak mamy do czynienia z atakiem ludzi oburzonych..." Nie wiem, czy akurat mnie masz na myśli, ale ja staram się brać zawsze wszystkie za i przeciw, komentuję raczej czytatki zarówno przyjazne, jak i te nazwijmy je "kontrowersyjne", oczywiście dla jednych tak, dla innych nie. Czytatki Doktora Zawiszy też raczej tylko ja komentowałam, dlatego nie wiem dlaczego piszesz gdzie ja żyję. Wynika to pewnie z dużej różnicy wi...

Zobacz całą dyskusję

O "upadku obyczajów" bardzo luźna refleksja

Autor: Edycia Dodany 01.05.2008 09:17

Krzyniu, podoba mi się Twoja wypowiedz i masz rację, że kiedyś nauczyciele mieli zupełnie inny stosunek do uczniów. Ja wiem, że to ich nie usprawiedliwia, ale może to jest wynikiem rozpasania się też młodzieży. Ja uważam, że niestosowne jest i pozbawiające szacunku dla nauczyciela zbyt frywolne ubieranie się zwłaszcza uczennic. Pępki na wierzchu, okolczykowane wszystko co wystaje, albo i nie, farbowane włosy, wymalowane oczy, usta i paznokcie. Z ...

Zobacz całą dyskusję

Dealerzy szczęścia

Autor: Edycia Dodany 01.05.2008 00:06

Sama jestem smieszka, więc uwielbiam takich ludzi. A uśmiech, czy śmiech, działa na zasadzie lustra. Bardzo ładne Raissa.:))

Zobacz całą dyskusję

Czarujący psychopata

Autor: Edycia Dodany 30.04.2008 23:00

Tak, bohater "American Psycho" pasuje do tematu.:)

Zobacz całą dyskusję

Dziewczyna IV

Autor: Edycia Dodany 30.04.2008 22:32

Jak Ty nic człowieku nie rozumiesz! Jak mniemam rocznik 79', a zachowujesz się jakbyś miał 20 lat (przepraszam dorosłych! 20-latków), praktycznie z nikim nie potrafisz na określonym poziomie porozmawiać w biblionetce. To może czas zmienić portal. Wybacz mi moją szczerość, ale ja już tak mam.

Zobacz całą dyskusję

Proszę Was - jako przyjaciół - o radę

Autor: Edycia Dodany 30.04.2008 21:17

Ja uważam, że zrobiłaś bardzo dobrze. Jeśli nawet nie pomogłaś temu chłopcu, to jesteś w zgodzie z własnym sumieniem i własnymi zasadami. Bądz sobą! Teraz jest tak bardzo mało szczerych ludzi. Z tego co napisałaś to Twoja koleżanka ma predyspozycje przyklejania się do jakichś strasznie ważnych przywódców - oczywiście dla własnej korzyści. Ty też, jak sama mówisz czujesz się wykorzystywana. Ja na Twoim miejscu zajęłabym się własnymi sprawami, a ...

Zobacz całą dyskusję

Dziewczyna IV

Autor: Edycia Dodany 30.04.2008 19:54

Tylko, jakoś jestem zniesmaczona tymi Twoimi dialogami, to jak mam teraz wzniośle z przyjemnością komentować twoje wiersze, tak jak to było wcześniej? Czy Ty po zjedzeniu zgniłego jabłka, od razu czujesz smak słodkiej pomarańczy?

Zobacz całą dyskusję

Dziewczyna IV

Autor: Edycia Dodany 30.04.2008 19:45

Wolałam czytać jednak Twoje wiersze. Pozdrawiam

Zobacz całą dyskusję

Dziewczyna IV

Autor: Edycia Dodany 30.04.2008 19:36

Fakt, żadna Twoja czytatka nie jest pornograficzna, ale dlaczego niektóre mają w sobie tyle przemocy? Czy Ty masz jakieś problemy emocjonalne? Jesli tak to warto skonsultować się ze specjalistą.

Zobacz całą dyskusję

Dziewczyna IV

Autor: Edycia Dodany 30.04.2008 19:08

Ale to nie jest akurat pornografia, tylko erotyka, też odpowiednia dla odpowiedniego wieku.:)

Zobacz całą dyskusję

Dziewczyna II

Autor: Edycia Dodany 30.04.2008 18:59

Uwierz mi, że nie tylko 15-latek, młodsze dziecko też. To jest sprawa bardzo indywidualna, a każde dziecko rozwija się w innym czasie.:)

Zobacz całą dyskusję

Dziewczyna IV

Autor: Edycia Dodany 30.04.2008 18:56

"Odnośnie dzieci (...)" Absolutnie się z Tobą nie zgodzę!!! Powiedzmy, że..., pokazujesz świat książek swoim dzieciom, a poprzez to, że ciągle logujesz się w biblionetce. Automatycznie Twoje dzieci też łapią tego bakcyla i szukają książeczek w biblionetce, czytają wszystko, zakładają sobie swoje konta. Ciekawa jestem czy poczułbyś się dobrze gdyby Twoja dajmy na to 10-letnia córeczka, zaczynająca dojrzewanie i zaczynająca coś od...

Zobacz całą dyskusję

Dziewczyna III

Autor: Edycia Dodany 29.04.2008 22:47

Kurcze!!! Żeby tu była taka klapka, na tego typu opowiadania z pieprzykiem, tak, żeby dzieci nie czytały, to ja bym była spokojniejsza. Sama mam dzieci i nie chciałabym, żeby zbyt wcześnie czytały coś nie dla nich. Całkiem niezłe te dialogi, ale brakuje mi troche opisu sytuacji, jakiejś historii znajomości itd. W "I Dziewczynie", to w ogóle miałam wrażenie, że to jest może thriller psychologiczny, bo z wściekłości mężczyzny wynikało, ...

Zobacz całą dyskusję

Dziewczyna II

Autor: Edycia Dodany 29.04.2008 20:10

Hahahaha...jednak się nie wymskneło. Ja współczuję temu facetowi.

Zobacz całą dyskusję

Dziewczyna

Autor: Edycia Dodany 29.04.2008 19:54

Ja liczę, że mu się tylko wymskneło.:)

Zobacz całą dyskusję

Przykre rozczarowanie

Autor: Edycia Dodany 29.04.2008 19:47

No i exilivia zrobiła nam się serialowa mama.:) A jakie seriale Cię kręcą.;P

Zobacz całą dyskusję

Dziewczyna

Autor: Edycia Dodany 29.04.2008 19:25

Ciekawe czy dzieci już śpią?

Zobacz całą dyskusję

nie mogę znaleźć książki

Autor: Edycia Dodany 29.04.2008 19:20

Oczywiści, oczywiści. Mój błąd w nastepnym dodaniu tytułu.:)

Zobacz całą dyskusję

O "upadku obyczajów" bardzo luźna refleksja

Autor: Edycia Dodany 29.04.2008 19:18

Witaj Annvino! Właśnie od jakiegoś czasu zaczęłam zastanawiać się nad tym, kiedy znów będę mogła przeczytać Twoją następną mądrą czytatkę, no i sie doczekałam.:) Całkowicie się z Tobą zgadzam. Odpowiednie zachowanie w każdym miejscu publicznym, tam gdzie, zwyczajnie, są ludzie wymaga przede wszystkim kultury osobistej. Te zachowania o których napisałaś, są w ogóle nie dopuszczalne, ale wiesz z czego to wynika? Z niewiedzy i bezmyślności ludzkiej...

Zobacz całą dyskusję

Jesienny spacer

Autor: Edycia Dodany 29.04.2008 18:29

Rozumiem. Żyjemy! A ja Ci dziękuję za tą czytatkę. Nawet dzisiaj myślałam o tym idąc sobie poprzez park.

Zobacz całą dyskusję

nie mogę znaleźć książki

Autor: Edycia Dodany 29.04.2008 18:21

Dziękuję :)

Zobacz całą dyskusję

nie mogę znaleźć książki

Autor: Edycia Dodany 29.04.2008 18:20

Dzięki :) chyba skorzystam z tej biblioteki, którą mi podpowiedziała Olhi, na Smyczkowej, skoro tam jest. Mnie jeszcze prześladuje "Dziewczyna w czerwonym płaszczu" Ligockiej. To są jakieś zmory! Ja już doszłam do takiego stanu, że jak nie mogę jakiejś książki zdobyć, to mi się zaczyna śnić po nocach. Tak właśnie miałam z dziewczyną w czerwonym płaszczu. Dzisiaj byłam w swojej bibliotece i pytałam o te Czarownice..., niestety nie ma...

Zobacz całą dyskusję

nie mogę znaleźć książki

Autor: Edycia Dodany 28.04.2008 20:10

Dziekuję Aniu, idę guglać. Całuski!!! ;)

Zobacz całą dyskusję

nie mogę znaleźć książki

Autor: Edycia Dodany 28.04.2008 19:41

Czy ktoś może mi powiedzieć, gdzie ja mogę tę książkę znaleźć?

Zobacz całą dyskusję

Jesienny spacer

Autor: Edycia Dodany 28.04.2008 19:13

Bardzo ładne.:) Mamy dzięki bogu Upajająco pachnącą wiosnę, a za pasem soczysto-słodkie lato, ale złotą polską jesień uwielbiam...i ten zapch spadających liści po deszczu. Tak, jak napisałaś szuranie nogami w stosach lisci, jest oszałamiające. Szczególnie jesienią lubię chodzić do biblioteki po książki, a ponieważ mam po drodze park, ta wyprawa jest dla mnie szczególnie urzekająca. Twoja czytatka jest jednak smutna, ale nie wszystko co smutn...

Zobacz całą dyskusję

Autoportret

Autor: Edycia Dodany 27.04.2008 08:35

Gdyby nie to, że napisałeś, że to jest Twój nowy wiersz, pomyślałabym, że to jest deżavi. Takie tam tylko moje. Dobrze, że tylko krótki wiersz.;( Autoportret - bardzo mi sie podoba.

Zobacz całą dyskusję

Granice słowa i granice poznania, czyli św. Augustyn vs Maeterlinck

Autor: Edycia Dodany 26.04.2008 21:11

No tak przeczytaj, bo jeszcze mnichem zostaniesz.:D

Zobacz całą dyskusję

Murnau

Autor: Edycia Dodany 26.04.2008 20:49

Dla mnie to jest bardzo osobisty wiersz. Miało nie być o odczuciach, ale nic na to nie poradzę same się nasuwają. Powiem Ci, że wolę jak ktoś pisze prawdziwą poezję.:-)

Zobacz całą dyskusję

Granice słowa i granice poznania, czyli św. Augustyn vs Maeterlinck

Autor: Edycia Dodany 26.04.2008 20:38

Czajko, tak właśnie jest. My osoby świeckie do końca nie znamy tego zamkniętego świata, a mogę Ci powiedzieć, że jest o wiele weselszy od naszego.:)

Zobacz całą dyskusję

Granice słowa i granice poznania, czyli św. Augustyn vs Maeterlinck

Autor: Edycia Dodany 26.04.2008 20:33

Pszczoły są fascynujące? No wiem, dają smaczny miodek, są na swój sposób mądre, ale dlaczego fascynujące??? :-)

Zobacz całą dyskusję

Granice słowa i granice poznania, czyli św. Augustyn vs Maeterlinck

Autor: Edycia Dodany 26.04.2008 20:26

Muszę koniecznie przeczytać Wyznania Augusta. Te dwa teksty, które wpisałeś mają niesamowitą głębię. Na film też pójdę. Najtrudniej w życiu, jest zachować cnotę i też mi się tak wydaje, że to wymaga zaufania najwyższemu. Panie Boże, staram się, ale! trudno co będzie to będzie, niech się dzieje wola nieba. Ja teraz poczytuję sobie "Drabinę Jakubową - rzecz o aniołach" również niesamowicie mistyczna książka. Już teraz wiem, że będę ...

Zobacz całą dyskusję

Koszaliński (wiersz)

Autor: Edycia Dodany 26.04.2008 10:16

Ło! Masz ci los! Ale się dałam wkręcić.:-)

Zobacz całą dyskusję

Granice słowa i granice poznania, czyli św. Augustyn vs Maeterlinck

Autor: Edycia Dodany 25.04.2008 20:18

Dokładnie.:)) O tym samym pomyślałam kochana Aleutko. Dlatego też od razu skomentowałam Franeczka87, który podał nam wykwintny deser.:))

Zobacz całą dyskusję

Granice słowa i granice poznania, czyli św. Augustyn vs Maeterlinck

Autor: Edycia Dodany 25.04.2008 20:08

Aleutko, chyba jednak do końca nie. Przynajmniej nie na tej ziemi. W harmonii to można być już przed samym obliczem Boga i w samym Bogu. Jak być w harmonii, kiedy człowiek obciążony jest materią i podlega ciagłej jej zmienności? Przyznasz, że ciało ciągle ulega zmęczeniu, a zmysły pożądaniu, wrażeniom, niepokojem. A zatem to co przed chwilą człowieka radowało, nagle staje się obojetne, albo bolesne nie do zniesienia, że chciałoby się śmierci. Ni...

Zobacz całą dyskusję

Koszaliński (wiersz)

Autor: Edycia Dodany 25.04.2008 19:46

A tego wiersza to nie zuważyłam, ale widzę, że pióro ci płonęło żywym ogniem, bo sporo tych wierszy już stworzyłeś.

Zobacz całą dyskusję

Granice słowa i granice poznania, czyli św. Augustyn vs Maeterlinck

Autor: Edycia Dodany 25.04.2008 18:57

Jeśli się czuje w smaku taki deser, to trudno nie przeczytać i nie skomentować. Ja zachodzę od wczesnej młodości w głowę jak tacy Święci ludzie byli w stanie żyć na ziemi. Słyszałam takie słowa, pewnie każdy je słyszał, że wiara góry przenosi, ale życie PRAWDZIWEGO mnicha, potęguje w mojej osobie zadziwienie, zadumę, tęsknotę za świętościa. To byli ludzie wielkiej wiary, ale jednocześnie bardzo rozdarci psychicznie. Nie powiem fizycznie, bo gd...

Zobacz całą dyskusję

...uporządkować w końcu biblioteczkę... (katalog wewnętrzny)

Autor: Edycia Dodany 25.04.2008 18:17

Ale, żeś to sobie sprytnie poukładał, no, no, no. A dlaczego część jest wklejona, a część nie?

Zobacz całą dyskusję

OWIERZYŚWIAT

Autor: Edycia Dodany 25.04.2008 18:13

A ja czytając ten wiersz miałam wizję, jak poeta leży samotnie na łące pełnej łopianu, chabrów, zachwycając się pięknem ziemi. Niesamowite! Czytając ten wiersz, każde słowo wpływa mi do głowy w spowolnionym tempie.

Zobacz całą dyskusję

Ballada o ogniu

Autor: Edycia Dodany 24.04.2008 22:49

Panie dr Zawiszo! Gdybym Pana spotkała, to by Pan dostał ode mnie buziaka w policzek! Nie chciałam tu rzucać nazwiskami, ale masz Pan Doktorze moje podejście do życia, szczerze! I bezpośrednio! Panasewicz dla mnie zawsze miał nienaturalnie wymuszony chrypliwy głos, a ja oprócz oka! Mam też wrażliwe ucho! Śpiewał zawsze gardłowo, dlatego nic mu z tego nie wychodziło. Słuchałam ich trochę w ich wzlocie w latach 80', ale palma jaka odbiła Bory...

Zobacz całą dyskusję

Granice słowa i granice poznania, czyli św. Augustyn vs Maeterlinck

Autor: Edycia Dodany 24.04.2008 20:23

Niesamowicie! Wykwintny deser.

Zobacz całą dyskusję

Ballada o ogniu

Autor: Edycia Dodany 24.04.2008 19:27

Cześć doktorze! Masz u mnie ++++++++++++tyyyyyle plusów za PS. Niepowtarzalny głos Markowskiego, genialne głębokie w swym znaczeniu teksty piosenek i jeszcze brzmienie gitary elektrycznej. To jest cały Perfekt. Ten zespół zawsze już zostanie legendą. A co dla mnie najważniejsze, to co doceniam w Grześku najbardziej, jest to, że nie pcha się nigdzie na siłę. Zna swoje miejsce i swój czas. To tak jak śpiewa: "...trzeba wiedzieć kiedy ze...

Zobacz całą dyskusję

Ballada o ogniu

Autor: Edycia Dodany 23.04.2008 18:28

A! Już teraz rozumiem. To jest wiersz, w którym ktoś opowiada o ogniu. Powinnam się trzepnąć w główkę, bo jak zobaczyłam ballada, to miałam od razu w myślach fantastycznie zdarty głos Markowskiego! A swoją drogą, to może moja sugestia może być dla Ciebie inspiracją i napiszesz jakąś prawdziwą balladę. Pozdrawiam

Zobacz całą dyskusję

Nie to

Autor: Edycia Dodany 23.04.2008 18:22

Chciałam jeszcze tylko dopisać. Nie szukaj pocieszenia w innych ramionach, bo to jest bardzo nieestetyczne psychicznie.

Zobacz całą dyskusję

Nie to

Autor: Edycia Dodany 23.04.2008 18:20

Od dłuższego czasu czytam Twoje czytatki, ale nie miałam odwago komentować. Chciałabym Ci przekazać, że przykro mi, że doznajesz tych przeżyć.;( Nie wiem dokładnie jak to długo trwa, ale może na pocieszenię napiszę, że czytałam, że takie silne uczucie, zakochanie, fascynacja, te wszystkie emocje mogą trwać rok, góra dwa. Później, albo mijają, albo przeradzają się w zupełnie coś innego. Moją radą jest całkowita, ale świadoma izolacja. Po...

Zobacz całą dyskusję

Co czytają młode matki?

Autor: Edycia Dodany 22.04.2008 18:33

Niestety Agis, muszę Cię zmartwić krzyczą! Przy byle pretekście, tylko już świ-ado-mie! Wiedzą czego chcą, więc chcą mną manipulować krzykiem. Wykrzykują - nawet jak czytam!

Zobacz całą dyskusję

Ballada o ogniu

Autor: Edycia Dodany 22.04.2008 18:26

Intrygujące.:) Nawet bardzo.:) Tylko nie jestem pewna, czy ballada może być taka krótka? Nie wiem, może się mylę, ale ballada od początku do końca o czymś opowiada. No chyba, że będzie ciąg dalszy Twojej ballady o ogniu, bo coś mi się nagle urwało "...nie odpowiedziałeś", czuję niedosyt. Popatrz - ballada - to słowo skojarzyło mi się z: "Nie płacz Ewka", albo "Autobiografią" Perfektu "Miałem dziesię...

Zobacz całą dyskusję

List do Edwarda Stachury

Autor: Edycia Dodany 21.04.2008 19:39

To ciekawe. W sumie to chyba lepiej, że przyjmujesz jego pisanie w odwrotnym kierunku. Ja niestety nie, nie całą poezję. Tak bardzo prawdziwą poezję. Tak było kiedyś..., kiedy po jego wierszach chciało mi się strasznie płakać. Tak samo jest teraz. Nawet ten temat, ten wiersz Doktora Zawiszy - dla mnie to depresja, która mnie dopadła. Czekam..., czekam, aż dorosnę do przeczytania jego twórczości, bo nie mam odwagi.

Zobacz całą dyskusję

Co czytają młode matki?

Autor: Edycia Dodany 21.04.2008 18:54

No niestety psocą cały czas, taki wiek! Aktualnie wyrzuciły mi całą szufladę z tzw. rupieciami i ładują zepsute telefony komórkowe. :))

Zobacz całą dyskusję

Co czytają młode matki?

Autor: Edycia Dodany 21.04.2008 18:51

hehehe, exilvio, między książki, filmy i małego chłopczyka.:) Ja też doszłam do wniosku, że trzeba czytać późnymn wieczorem, ale ja nie mogę, bo zaraz mi się chce spać i łapię się na tym, że jednym okiem czytam, a drugim śpię, dlatego muszę rozpocząć czytanie trochę wcześniej, albo czytać między przestawianiem garnka, a wrzucaniem prania do kosza. :D

Zobacz całą dyskusję

Co czytają młode matki?

Autor: Edycia Dodany 21.04.2008 18:28

A ja Ci powiem Agis, że w naszym przypadku, bliźniaki zawracają głowę czytającej mamuśce cały czas. Czy mają pół roku, dwa, czy pięć. Śmiem twierdzić, że teraz chyba mam jeszcze gorzej, ponieważ mądralińskie 5-latki to potrafią już nieźle mędrkować i ciągle mnie! Czytajca mame o coś wypytują, same wysnuwają jakieś, tylko dla siebie istotne wnioski, albo nie znają pory, żeby uciszyć swoje małe buźki. A jeszcze do tego dochodzą różne dziwne pomysły...

Zobacz całą dyskusję

dalsza cześć terapii, czyli o poczcie raz jeszcze

Autor: Edycia Dodany 19.04.2008 10:54

hahaha, dobrze Krzyniu, że Ci zawał mija, ale temat poprzedniej czytatki "ale teraz to mnie już wkurzyliście..." świetny i zdobył duże uznanie, może nie ciągnijmy dalej, bo sie boję o Ciebie.;P

Zobacz całą dyskusję

Istnieją książki po prostu kultowe?Czy Siesicka to przykład?

Książka: - ?... - zapytał czas (Siesicka Krystyna)
Autor: Edycia Dodany 19.04.2008 10:49

Właśnie! Trzeba sięgnąć po te stare książeczki.:-) Przypominam sobie jak przez mgłę, że po przeczytaniu chyba Jeziora..., zafascynowałam się Siesicką i chciałam więcej, ale chyba nie było wszystkich książek Siesickiej w mojej starej bibliotece. A tak wracając do tematu, to wydaje mi się, że teraz nie wszyscy młodzi ludzie mają okazję poznać Siesicką i tu dopiero jest pole do popisu dla Pań Bibliotekarek.:-)

Zobacz całą dyskusję

Evening on Karl Johan

Autor: Edycia Dodany 19.04.2008 10:43

Podoba mi się Twój pomysł - inspiracja pod wpływem oglądania obrazu. Powiedzialabym nawet, że to jest raczej Medytacja, a nie wiersz sam w sobie. Podoba mi się takie specyficzne zadawanie pytań. Tylko dodałabym jeszcze, że obraz nie mówi tylko o smutku, ale również o samotności. Co nawet bardzo wyraźnie widać w oddalającym się samotnym mężczyźnie w czarnym płaszczu. Czekam na następne inspiracje.:-)

Zobacz całą dyskusję

bez tytułu

Książka: Wszystko czerwone (Chmielewska Joanna (właśc. Kühn Irena))
Autor: Edycia Dodany 18.04.2008 21:21

Lesio jest śmieeeszny. Nie wiem jak Ty, ale ja się uśmiałam do łez. ;P

Zobacz całą dyskusję

List do Edwarda Stachury

Autor: Edycia Dodany 18.04.2008 21:19

Już znalazłam ten wiersz sama.

Zobacz całą dyskusję

O głupocie

Autor: Edycia Dodany 18.04.2008 19:40

O głupocie

Autor: Edycia Dodany 18.04.2008 19:32

A czemu śmieszyły?

Zobacz całą dyskusję

List do Edwarda Stachury

Autor: Edycia Dodany 18.04.2008 19:31

Chodzi mi o wiersz "Prefacja" Stachury. To jest cały wiersz? Czy tylko fragment?

Zobacz całą dyskusję

O głupocie

Autor: Edycia Dodany 18.04.2008 19:07

A mnie zaskoczyły książki-lektury z interpretacją na marginesach. Nie jestem jednak do końca przeciwniczką takich "pomocy naukowych", pod warunkiem, że nie wszyscy idą na łatwiznę. Mam cichą nadzieję, że jednak ludzie myślą nad tym co czytają.:-)

Zobacz całą dyskusję

Istnieją książki po prostu kultowe?Czy Siesicka to przykład?

Książka: - ?... - zapytał czas (Siesicka Krystyna)
Autor: Edycia Dodany 18.04.2008 19:02

Coś mi świta Vemono, że Fotoplastykon czytałam, ale kompletnie nic z tej książki nie pamietam. Kurcze, człowiek tyle książek przeczytał w dzieciństwie i nic nie pamięta.:-)

Zobacz całą dyskusję

List do Edwarda Stachury

Autor: Edycia Dodany 18.04.2008 18:58

Mam pytanko, czy mógłbyś wpisać cały ten ostatni wiersz? Akurat tego wiersza nie mam.

Zobacz całą dyskusję

List do Edwarda Stachury

Autor: Edycia Dodany 18.04.2008 18:22

Przepraszam Cię Agisku, ale ja też się nie zgodzę. Ale możemy się trochę poniezgadzać w sumie.;) Naprawdę nie dostrzegasz strachu - lęku, niepokoju, jaki przekazywał Stachura w swojej poezji. "Przekazywał", może bardziej wyrzucał z siebie. Strach zniewolił go tak bardzo, że utracił wiarę.... A gdy ktoś utraci wiarę to się boi, panicznie boi... i on to właśnie przekazywał w swojej poezji, może nie w każdej, ale tak. W sumie każdy odb...

Zobacz całą dyskusję

List do Edwarda Stachury

Autor: Edycia Dodany 17.04.2008 22:16

Ach kiedy znowu ruszą dla mnie dni Minęło wiele miesięcy, Ale mnie nic nie minęło; Czas dla mnie w miejscu przystanął; Takie jest, chłopcy, takie jest piekło. Na odgłos kroków po schodach Serce wciąż skacze do gardła, Że może jednak to ona, Ona-to: piękna moja zagłada. Ach, kiedy znowu ruszą dla mnie dni? Noce i dni! I pory roku krążyć zaczną znów Jak obieg krwi: Lato, jesień, zima, wiosna - Do Boliwii droga prosta! Wiosna, l...

Zobacz całą dyskusję

List do Edwarda Stachury

Autor: Edycia Dodany 17.04.2008 22:00

Tango triste To było tak, jak zaćmienie słońca w sercu: Przestała naraz widzieć mnie; To było tak, jak trzęsienie ziemi w Peru. Przestała naraz słyszeć mnie. To było tak, Jak o latarnię morską, Rozbija się wędrowny ptak. --------------------------- W najgłebsza ciemnosć strącił mnie największy blask. Tango-żałobny śpiew jak po szarańczy. Tango-to smutna myśl, którą się tańczy. Z kulą u nogi przeklętej pamięci, Z nożem, co w pleca...

Zobacz całą dyskusję

List do Edwarda Stachury

Autor: Edycia Dodany 17.04.2008 21:41

To jak chcesz to w czytatkę kilka wpiszę

Zobacz całą dyskusję

List do Edwarda Stachury

Autor: Edycia Dodany 17.04.2008 21:26

A to? Ni żyć już można, ni umrzeć, Wypłakane łzy doszczętnie, Oddycham ledwie i z bólem, Kością mi w gardle staje powietrze Czy tak już będzie i będzie Boże mój Boże, mój Boże Zawsze i wszędzie w obłędzie, Boże mój, wbiłeś we mnie wszystkie noże! Albo: Tango - żałobny śpiew jak po szarańczy Tango - to smutna myśl, którą się tańczy. Z kulą u nogi przeklętej pamięci Z nożem, co w plecy aż do rękojeści, Z obłędem, co w oczach się n...

Zobacz całą dyskusję

Jak księżyc

Autor: Edycia Dodany 17.04.2008 21:14

No i się spłoniłam. To jest dopiero prawdziwy wiersz.

Zobacz całą dyskusję

List do Edwarda Stachury

Autor: Edycia Dodany 17.04.2008 21:08

Napawał ludzi optymizmem? No cośty? Raczej strachem, niepokojem.

Zobacz całą dyskusję

Rewolwer

Autor: Edycia Dodany 17.04.2008 21:05

Istnieją książki po prostu kultowe?Czy Siesicka to przykład?

Książka: - ?... - zapytał czas (Siesicka Krystyna)
Autor: Edycia Dodany 17.04.2008 21:00

Widzę, że lubisz Chmielewską to z pewnością siegnij po: Wszystko czerwone Z Siesickiej: Jezioro osobliwości, Zapałka na zakręcie Z innych: Poczwarka Ono W krainie Kota Dziewczyna z pomarańczami Słoneczniki Zielone kasztany To są ksiązki które czytałam, więc mogę Ci polecić. No i jeszcze Musierowicz, a zwłaszcza "Opium w rosole", ta mi się podobała najbardziej.

Zobacz całą dyskusję

Istnieją książki po prostu kultowe?Czy Siesicka to przykład?

Książka: - ?... - zapytał czas (Siesicka Krystyna)
Autor: Edycia Dodany 17.04.2008 20:11

Mi najbardziej podobało się "Jezioro osobliwości". Czytałam też jej różne portrety. Dla młodziezy naprawdę idealne książki.:)

Zobacz całą dyskusję

ale teraz to mnie już wkurzyliście - czyli o poczcie polskiej

Autor: Edycia Dodany 17.04.2008 20:08

Też mnie to dziwi..., śmierdząca sprawa.:)

Zobacz całą dyskusję

ale teraz to mnie już wkurzyliście - czyli o poczcie polskiej

Autor: Edycia Dodany 17.04.2008 19:47

Krzyniu, Ty się nie rumień, tylko lepiej powiedz jak tam z szerszeniem wojujesz? :D

Zobacz całą dyskusję
Legenda
  • - książka oceniona przez Ciebie - najedź na ikonę przy książce aby zobaczyć ocenę
  • - do książki dodano opisy lub recenzje
  • - książka dostępna w naszej księgarni
  • - książka dostępna u innych użytkowników (wymiana, kupno)
  • - książka znajduje się w Twoim schowku
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: