Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
A jest może dostępna wersja do ściągnięcia (np w PDF)?
Wczoraj przeczytalem "Kieszen pelna zyta", teraz czytam "Pani McGinty nie zyje". Obie ksiazki napisala Agatha Christie :)
"Krzyk w niebiosa" - Anne Rice
Czytam dwie ksiazki obecnie: "Wielkie polowanie cz. 1" - Robert Jordan zagryzam to: "Cos na progu" - H. P. Lovecraft :)
"Ogrod bestii" - Jeffery Deaver. 50 stron juz za mna. Zapowiada sie niezle i czyta sie bardzo szybko :)
"Po slowiczej podlodze" - Lian Hearn. Na polce leza jeszcze dwie czesci "Opowiesci rodu Otori" :)
"Godzina Czarownic" - Anne Rice. Rewelacja :)
Jak bylem mlodszy, to mialem chorobe lokomocyjna. Teraz mi jakby przeszlo, ale w autobusie, czy tez w samochodzie ksiazek czytac nie moge. Chyba jakas blokada psychiczna. Nie moge tez grac na konsolach przenosnych. Tego troche bardziej zaluje, bo przynajmniej raz w tygodniu odbywam 60 kilometrowa podroz na laboratoria, wiec mam 1.5h czasu wolnego w jedna strone ;) No ale w tym wypadku najczesciej spac ide. :) W samolocie probowalem i spokojnie b...
"Uczta dla Wron. Siec Spiskow" - George R. R. Martin
Tak jak w ubieglym miesiacu - czytalem same komiksy :) 20th Century Boys vol 21 ch 3-11 [Naoki Urasawa] Busou Renkin vol 1-2 [Nobuhiro Watsuki] Calvin i Hobbes Zemsta Pilnowanych [Bill Watterson] Caravan Kidd vol 1-3 [Johji Manabe] Claymore vol 3-4 [Norihiro Yagi] Detective Conan vol 1-34 [Gosho Aoyama] Eden vol 1-11 [Hiroki Endo] Fullmetal Alchemist vol 3 [Hiromu Arakawa] GANTZ ch 232-237 [Hiroya Oku] Hajime no Ippo vol 75-77 + ch 7...
Ano jest tego troche, szkoda tylko ze wiekszosc z nich nie wyszla w Polsce :( Z tych co wyszly polecam Kaznodzieje i Vagabond (bardzo dobrze narysowana manga o samurajach, na razie wyszlo 5 tomow, szosty ma sie pojawic na dniach). Z reszty szczegolnie polecam Strain (w Polsce wychodzi inna manga tworcow Strain - HEAT, jest rownie dobra), Hajime no Ippo (sportowa manga o boksie, glowne zalety to swietnie rozrysowane walki oraz humor) i Ludwig Ka...
Tym razem podaje w troche innej formie. Sporo tego, ale w wiekszosci sa to komiksy (czyli gora godzina czytania na tom ;) Dana data oznacza, ze tego dnia skonczylem czytac dany tytul. 4 sierpien Eatman vol 1-3 - Akihito Yoshitomi One Piece ch. 419 - Eiichiro Oda Claymore vol 1 - Norihiro Yagi Vagabond vol 21 - Takehiko Inoue Strain vol 1 - Buronson & Ryoichi Ikegami Project ARMS vol 1 - Kyoichi Nanatsuki & Ryoji Minagawa 5 sierpien ...
Milczenie Owiec. 1/4 juz za mna i jak na razie bardzo mi sie podoba :)
"Tozsamosc Bourne'a" R. Ludlum
Praktycznie wszystkie :) Tylko Kroniki Miecza, C.A.T i King of Wolves sa sredniakami.
Sporo tego w tym miesiacu, ale wiekszosc sa to komiksy, ktore sie dosc szybko czyta. :) "Rork. Fragmenty" Andreas "Rork. Przejscia" Andreas "Rork. Cmentarzysko katedr" Andreas "Miecz Niesmiertelnego tom 2" Hiroaki Samura "Miecz Niesmiertelnego tom 3" Hiroaki Samura "Miecz Niesmiertelnego tom 4" Hiroaki Samura "Miecz Niesmiertelnego tom 5" Hiroaki Samura "Miecz N...
Bezapelacyjnie - "Gra o Tron" Georga R. R. Martina. :) Polecam tez "Wladce Pierscieni", cykl "Amber" R. Zelaznego, "Wieśmina" A. Sapkowskiego. W sumie moglbym jeszcze wypisywac, ale ogranicze sie na razie do tych tytulow. Poza tym byl juz gdzies taki temat. Nie chce mi sie go teraz szukac. :P
Wczoraj skonczylem "Uczte dla wron. Cienie smierci" G. R. R. Martina. Teraz czytam "Ogrody ksiezyca' - S. Eriksona.
Zidane do Materazziego: "Ja Sprite, ty pragnienie" :D
Materazzi powiedzial mu, ze gra jak Rasiak :D
"Krucjata Bourne'a cz1" - Robert Ludlum Bardzo fajne jak na razie.
Robie sobie powtoreczke z komiksow. Teraz jestem przy "Rorku" nastepnie wezme sie za "Miecz Niesmiertelnego".
W kolejnosci od przeczytanej najwczesniej: "Najstarszy" - Ch. Paolini "Grobowce Atuanu" - U. LeGuin "Chudszy" - S. King "Tajemnica Sittaford" - A. Christie "Blekitna pustka" - J. Deaver "Upiorna dlon" - J. Carroll "Kapelusz pelen nieba" - T. Pratchett "Granice szalenstwa" - A. Kava "Kolekcjoner kosci" - J. Deaver Lista dosc skromna, bo sesja by...
Ja: Czy jest "Jadro ciemnosci? Wszyscy w bibliotece: BUAHAHAHAHAHA!! Bibliotekarka: Niestety nie ma takiej lektury (z mocnym akcentem na tym ostatnim slowie) :D
"Tu detektyw Jez" - co prawda to jest komiks, ale oczy mi sie przy nim czesto pocily :) Jesli juz jestem przy komiksach, to rowniez przy "Hiroszima 1945" cos mi wpadlo do oka ;)
1. Deaver Jeffery 2. Nie czytalem zadnych ksiazek tych autorow, mam zamiar sie za nie zabrac w najblizszej przyszlosci :) 3. Brzechwa Jak 4. Nie wiem. Za Pratchetem raczej nie przepadam, Morressy'ego czytalem tylko jedna ksiazke. W dodatku dawno to bylu i juz nawet nie pamietam o czym byla (pamietam jakies "jap jap :D) 5. Rowling 6. Nie czytałem nic tych autorow. 7. Slowacki Juliusz 8. Nie czytalem niczego. 9. nie wiem 10. nie czyta...
Ta promocyjna cena mi sie nie podoba. Zwlaszcza, ze dodawali ostatnio do jakiejs gazety ksiazki za 3 zlote :) Tytuly mnie zainteresowaly, ale za taka kase wole sobie kupic inne pozycje: Milczenie owiec, Kolekcjonera Kosci, Wielki Marsz, czy cos innego ;)
"Pokretny umysl" - Jonathan Kellerman Przeczytalem na razie 100 stron i brakuje mi w tej ksiazce dynamiki, jakiejs wiekszej akcji. A przeciez ksiazki sensacyjne powinny wciagac czytelnika juz od pierwszych stron.
Ja tez 4w5 :) Spora czesc sie zgadza.
"Kolekcjoner kosci" - Jeffery Deaver. Widzialem dwa razy film, ale ksiazka ma sporo roznic, przez co czyta sie ja bardzo przyjemnie :)
"Granice szalenstwa" - Alex Kava Bardzo dobre czytadlo :)
Mam dokladnie ten sam problem :)
Ja tam czekam teraz na mecz z Kostaryka. Ciekawi mnie ile tym razem przegraja i w jaki sposob straca bramke (a w tym Polacy sa najlepsi na Swiecie :))
Na razie przyszly mi do glowy dwie ksiazki: "Chudszy" - Stephen King "Noc i ciemnosc" - Agatha Christie :)
Cos takiego mozna bylo spotkac na przystanku z ktorego wracalem ze szkoly. Ogloszenia byly przyczepiane za pomoca zszywek. Co jakis czas sam papier zdzierano, ale zszywki nadal zostawaly. Z czasem nazbieralo sie ich naprawde sporo. Na szczescie w poblizu tego drzewka ustawiono specjalna tablice do ogloszen. Dam sobie jedenk uciac glowe, ze takich miejsc wciaz jest wiele i przez glupote ludzka cierpia drzewa (ktore to daja potrzebny nam do zycia t...
Sprawdzilo sie. W meczu z Ekwadorem stracilismy gola z autu :D Teraz obstawiam, ze w srode, w meczu Polska-Niemcy, gola strzeli sedzia :)
"Kapelusz pelen nieba" - Terry Pratchett
"Chudszy" - Stephen King Dawno juz nie czytalem ksiazek tego autora, wiec bardzo ucieszylem sie gdy zobaczylem Chudszego w bibliotece :)
"Grobowce Atuanu" - Ursula Le Guin Wczoraj zaczalem i wczoraj pewnie bym ja skonczyl, ale jakies chorobsko sie mnie przyczepilo i w ogole na niczym sie skupic nie moge. :/
Nie zebym sie czapial, ale nizej jest temat o identycznym tytule :P A regularnie kupuje tylko trzy pozycje: "PSX Exreme", "Neo+" oraz "Alfred Hitchock poleca". Dwie pierwsze sa o grach konsolowych, natomiast w trzeciej sa opowiadania. Z reguly kryminaly, ostatnio tez zaczely pojawiac sie rozne artykuly. Niestety tylko na tyle pozwalaja mi moje finanse. Jak wpadnie mi w rece to czytam Chipa, PCWorld Komputer, Ent...
No pewnie, ze jest :) Mozna ja spokojnie dostac. Ja bym polecal zamowic w Merlinie. Obecnie jest jakas promocja, dzieki czemu placisz tylko za ksiazke, bo wysylke pokrywa sklep. Tutaj masz bezposredniego linka: http://tiny.pl/gvzh
"Najstarszy" - Christopher Paolini W bibliotece znalazlem - nowka, jeszcze nie smigana :) Niestety nie czytalem czesci pierwszej. Na poczatku jest niby jakies streszczenie, ale to dla mnie za malo. Mam nadzieje (jesli ksiazka bedzie dobra), ze uda mi sie pierwsza czesc upolowac :)
Po wczorajszym meczu nie mam watpliwosci, ze Polacy zostana mistrzami swiata. Jade teraz do Media Markt kupic pare telewizorow :P
Wzialbym caly cykl "Piesn Lodu i Ognia" Georga R. R. Martina.
Ksiazki: "Oko swiata" Robert Jordan "Entliczek pentliczek" Agatha Christie "Po pogrzebie" Agatha Christie "Noc i ciemnosc" "Piaseczniki" George R. R. Martin "Corka marnotrawna" Jeffrey Archer "Nigdziebadz" Neil Gaiman "Moja slodka Sunday" Mary Higgins Clark "Rodzimy sie z umarlymi" Robert Silverberg Komiksy: "Cat Shit One 1" "Cho...
"Rodzimy sie z umarlymi" - Robert Silverberg. Na calosc skladaja sie trzy opowiadania. Przeczytalem pierwsze i bardzo mi sie spodobalo, mam nadzieje, ze nastepne utrzymaja poziom :)
Polecam fanom Japonii i nie tylko ;) http://tokyobynight.blogspot.com/
Teraz wzialem sie za nastepna ksiazke Agathy Christie - "Entliczek, pentliczek". Ta na szczescie wciaga od pierwszych stron, pewnie jeszcze dzisiaj ja skoncze :)
"Po pogrzebie" Agathy Christie. Jak na razie to troche przegadana, ale czyta sie bardzo dobrze.
Dir En Grey - FINAL 2003 5 Ugly KINGDOM oraz Final Fantasy VII Advent Children Original Soundtrack :)
Po 21 latach zycia jest to "Gra o tron" oraz dalsze czesci cyklu Piesn Lodu i Ognia autorstwa Georga R. R. Martina.
Stronka z mangami tlumaczonymi na jezyk polski. Sa na niej rowniez linki do innych tego typu stron. http://www.projekt-manga.net/
Szczawnica. Widzialem tam sporo osob czytajacych ksiazki na trawce i bardzo mi sie to podobalo. Pluje sobie w twarz za to, ze sam nie mialem zadnej ksiazki zeby sie przysiasc ;(
Z wydan obecnie znajdujacych sie w sprzedazy, najwiecej stron liczy sobie wydanie kieszonkowe - 672 ;) http://tiny.pl/g5pt
Widzialem kiedys jednotomowe wydanie Wladcy Pierscienia - jakies 1500 stron o_O Ale wczesniej kupilem wydanie trzytomowe. I bardzo sie z tego zakupu ciesze :) Grube ksiazki znacznie szybciej sie niszcza podczas czytania, trzeba sie z nimi delikatniej obchodzic.
Oprocz niej mam tez na polce inna ksiazke tego autora - "Bastion". To jest dopiero cegla, 1336 stron :) Ale czytalo sie bardzo przyjemnie :)
Czekam juz od dluzszego czasu na kolejna czesc cyklu "Piesn lodu i ognia" Georga R. R. Martina. Na szczescie 16 maja ma byc w sprzedazy, a jej polski tytul to "Uczta dla wron: Cienie śmierci". 8 maja z kolei ma wyjsc zbior 6 opowiadan autorsta Haruki Murakami - "Wszystkie boże dzieci tańczą". Jezeli portfel pozwoli, to uzupelnie tez moja biblioteczke o pare wczesniej wydanych ksiazek tego autora. Oprocz tego jes...
Teraz mysle o sesji :) Ale pewnie przez wiekszosc czasu bede siedzial w domu, przed komputerem. Pewnie tez pare razy zrobimy wypad z rodzinka na jakas wycieczke, pewnie do Szczawnicy, bo tam zawsze fajnie jest :) Mam tez w planach wyciagnac zakurzony rower i pojezdzic troche, ale w ubieglym roku mialem zrobic to samu i nic z tego nie wyszlo :P
Od dobrego czasu slucham plytki Vulgar zespolu Gir en Grey. Chyba nigdy mi sie nie znudzi :)
Ja mam troche inaczej. Podczas czytania z reguly slucham muzyki na discmanie, zeby mi nie przeszkadzaly zadne czynniki zewnetrzne. Po skonczeniu czytania, gdy wroce do danej plyty to przypominaja mi sie historie z danych ksiazek :)
Jest. ;) http://www.magazyndetektyw.pl/
Dokladnie. Nic dodac, nic ujac :)
Kurde, juz chcialem do Tesco jechac ;(
Od jakiegos czasu mozna kupic drugi numer. Ja zakupilem wczoraj. Pierwsza widoczna zmiana jest zmiana papieru, teraz jest znacznie grubszy. Zmieniono tez czcionke na wieksza. Teraz osoby ze slabszym wzrokiem nie beda mialy problemu z czytaniem ;)
Nie czytam. Jedynie kupuje magazyn z opowiadaniami kryminalnymi - "Alfred Hitchcock poleca"
Dzisiaj kupilem pierwszy numer "Alfred Hitchcock poleca". Jest w nim 6 opowiadan, przeczytam je pod wieczor, wiec jutro spodziewajcie sie mojej opinii :)
Zobaczyc oczywiscie :) Co roku w moim miescie pod domem kultury puszczaja, a jeszcze nigdy nie mialem okazji tego zobaczyc. Na szczescie dzisiaj bylem i nie zaluje. Niektore fajerwerki naprawde swietnie wygladaly na tle nocnego nieba. :) Gorzej ze zwyklymi ludzmi - Ci puszczali petardy gdzie popadnie, czesto w tlum ludzi. Szkoda slow...
Najlepszego Wam zycze :) A sylwestra spedzam tradycyjnie w domu, przed komputerem. Zaraz moze wyjde pod dom kultury zeby zobaczyc pokaz sztucznych ognii :) A pozniej spanko.
Dziekuje i tego samego zycze calej Redakcji :)
Kiepsko wychodzi mi skladanie zyczen, wiec napisze po prostu: "WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO :)"
Mocny ten o tesciowej :D
Tu się zgodzę. Znacznie milej się wspomina chwile z książką w ręku. Znacznie przyjemniej patrzy się na półkę wypełnioną książkami. Choć sama książka w obu wersjach jest dla mnie jednakowo wartościowa :)
Ja już się powoli przyzwyczaiłem czytać na komputerze, przenośnej konsoli. Gdy wyjdzie sprzęt przeznaczony wyłącznie do czytania ebooków, to na bank będę z niego korzystał. Przy okazji oszczędzę parę drzew :)
Ja mam tak samo, napstrykam tych zdjęć jak głupi a później leżą gdzieś na dysku, nawet ich nie przeglądam. Za to do zdjęć tradycyjnych, zrobionych w USA, wracam bardzo często :)
Tu się nie zgodzę. Ebooki też możesz, na dobrą sprawę, zabrać wszędzie. W dzisiejszych czasach można je czytać nawet na komórkach (o konsolach przenośnych, czy palmtopach już nawet nie wspominam ;).
Ja dokładnie tak samo :)
Cykl "Pieśń lodu i ognia" Georga R. R. Martina. Można zapomnieć o wszystkim, nawet o chorobie ;)
Mam prawko zrobione, ale jakoś niesecjalnie mnie pociąga jazda samochodem. Za to chętnie pobrykałbym sobie na jakimś japońskim motorze :)
Nie mam jakis specjalnych "rytualow". No, moze poza tym wachaniem :D
Nie oglądam telewizji, a tym bardziej telenowel :P
Cieszę się, że w tym roku zdawałem maturę i że była to stara matura :)
Mani, twórca manicheizmu Filip III Habsburg, król Hiszpanii (zm. 1621) Christiaan Huygens, matematyk i astronom holenderski (zm. 1695) Stefan Szolc-Rogoziński, polski podróżnik, odkrywca (zm. 1896) Piotr Stołypin, polityk rosyjski (zm. 1911) Arnold Toynbee, historyk brytyjski (zm. 1975) Robert Doisneau, fotoreporter francuski (zm. 1994) Jan Zumbach, polski lotnik (zm. 1986) Wojciech Żukrowski, polski prozaik i publicysta (zm. 2000) Ritch...
Ten plakat to naprawdę ciężki orzech do zgryzienia. Nie dziwię się tłumaczowi, że szuka pomocy w taki sposób :) Sam próbowałem to jakoś z jajem przetłumaczyć, ale w książce dla dzieci moje teksty by nie przeszły :D Może komu innemu się lepiej powiedzie ;)
Czytałem książkę po angielsku, widziałem też trochę fanowskiego tłumaczenia i nie przypadło mi do gustu. Całość jest zbyt sztuczna, no i nie przetłumaczono genialnego U-NO-POO :D Lepiej poczekać do stycznia na oficjalne wydanie.
Z reguły nie czytam jednej książki więcej niż dwa razy. Mam zbyt wiele nowych książek, które muszę przeczytać :) Wyjątek stanowi "Hobbit" Tolkiena :)
Nie zaginam, nie kładę książek do góry okładką i bardzo mnie denerwuje jak ktoś robi to z moimi książkami. Używam kalendarzyków jako zakładki, jak nie mam żadnego pod ręką to zadowolę się nawet kartką papieru ;)
Na jakimś forum ktoś miał baner biblionetki w podpisie. Niewiele myśląc wstukałem adres w mojego Firefoxa i... jestem tu aż do dzisiaj :)
Czytałem jak na razie tylko jedną książkę tego autora - "W 80 dni dookoła świata". Bardzo przypadła mi do gustu. Mam zamiar niedługo przeczytać kolejne książki, a w szczególności te o Kapitanie Nemo ;)
Czy mając lat dwadzieścia mogę się zaliczyć do tych nastoletnich? ;)
Teraz nie wydaję zbyt wiele. Najpierw czytam książkę w formie ebooka, jak mi się spodoba, to zamawiam ją w księgarni internetowej. Nie mam żadnej, określonej kwoty. W jednym miesiącu mogę wydać kilkaset złotych,a w innym pieniądze mogę przeznaczyć na co innego ;)
Takie coś znalazło mi w google: "Najszerzej znane i najłatwiej dostępne czasopismo poświęcone nowościom wydawniczym. Miesięcznik zajmuje się głównie książką literacką (polską i obcą) oraz humanistyczną i popularnonaukową (stałe działy: O literaturze, Z dziejów kultury, Sztuka, Idee – Ideologia, Prawo, Filozofia, Historia, Psychologia – Psychoterapia). Każdy numer zawiera ok. 100 recenzji i not. Również ok. 100 książek jest odn...
Dzięki :) Jak tylko znajdę jakiś otwarty kiosk, to zakupię sierpniowy numer :)
Przyznam, że też nigdy o nim nie słyszałem, ale z chęcią nadrobię zaległości :) A zapoznać się z pismem można chociażby na tej stronie: http://kiosk.onet.pl/charaktery/
Ja miałem podobną sytuację z nieuprzejmą panią, ale nie w bibliotece, tylko w kiosku. Pytałem się czy jest nowy Click, to mi odpowiedziała, że jak nie ma na wystawie, to nie ma. Grrr, już więcej z w tym kiosku niczego nie kupuję. Kilka lat temu, w tym właśnie kiosku miałem inną zabawną historię. Chodziłem jeszcze do podstawówki (oj, kiedy to było :) i strasznie trendi było czytanie magazynów typu "Detektyw", "Kobra", "Zł...
Zainteresowałyście mnie tym pismem "Charaktery" :) Ile kosztuje to czasopismo?
Regularnie kupuję tyko dwa pisma: Neo+ oraz PSXExtreme. Oba są o tematyce konsolowej. Poza tym od czasu do czasu kupię Chipa albo Wiedzę i życie. Można się zawsze czegoś ciekawego dowiedzieć :) Zdarza mi się również kupić jakiegoś szmatławca, oczywiście tylko wtedy, gdy dodają jakiś dobry film na DVD (albo grę) ;)
Ja przeczytałem zaraz po premierze i mam mieszane uczucia. Część książki jest niezła, inna część z kolei wkurzała mnie niemiłosiernie (wszechobecne romanse, ble). Napisałbym więcej, ale nie chcę spoilerować. Dodam tylko, że dwa żarty rozwaliły mnie całkowicie: 1. U-NO-POO :D 2. I to jak portier powiedział Snejpowi, że nie musi do niego mówić "panie profesorze" :D Końcówka smutna, ale autorka jakoś nie ma daru do uśmiercania wła...
W Poznaniu powinien być jakiś Empik, tam zapytaj. Jak nie będzie, to zawsze możesz kupić na allegro ;)
Jesli już jesteśmy przy Kingu, to nie sposób nie wspomnieć o "Zielonej Mili". ;)
Ja do tej pory wzrok mam bardzo dobry. Chociaż ostatnio oczy robią mi się czerwone. To chyba od zbyt długiego czytania bez robienia dłuższych przerw. Muszę się przejść do okulisty, może mi przepisze jakieś krople.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)