Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ze zmiennokształtnych smoków (poza wyżej wymienionymi Sapkowskim i Białołęcką) kojarzę tylko "Ostatni Lord Smok" Bertin Joanne (jest miłość, bywa zabawnie i smoki są nazywane "lordami", więc jakoś mogłoby się podciągnąć, ale w sumie smok nie był incognito więc wątpię aby to było to - choć z całego zestawu wydaje mi się najbardziej prawdopodobne), oraz serię o smoczym rycerzu Gordona R. Dicksona (ale tu z kolei jest odwrotnie, jest człowiek...
aaa zaspoilerowaliście mi :< trudno
Chyba musisz doprecyzować o co konkretnie ci chodzi. Książki nie czytałam, ale z tego co pamiętam z filmu to "schorzenie" bohatera było(częściowo przynajmniej) pretekstem do opowiedzenia życiowej historii, o ludziach, rodzinie, dorastaniu, miłości... A co do motywu "cofania się w życiu" to kojarzę jakąś książkę w której było opisywane życie kobiety od tyłu (za pomocą swoistego wehikułu czasu bohaterka obserwowała losy kobiety - zaczynając od jej...
Ech i już przynajmniej jednego byka upatrzyłam - "nieskończone"* ;P
Jako że pytasz o fantasy pewnie zaleje cię zaraz fala postów ;P Wnioskując po tytułach wydaje mi się, że preferujesz rzeczy w stylu "magiczne średniowiecze". Od siebie mogę dodać może... Książki o Koniaszu Miroslava Žambocha - opowiadania (jakieś 4 tomy) i chyba dwa tomy ciągłej fabuły (mogę się mylić co do ilości bo czytałam to już jakiś czas temu, ale są to historie skończone) - proponuje zacząć od któregoś tomu opowiadań. Bohater trochę...
Nie można zapomnieć także o redakcji (wiele książek wyglądałoby znacznie gorzej gdyby taki człowieczek wpierw ich nie przeczytał, przeczyścił, poradził autorowi co wywalić, co dodać ;)), a w przypadku książek zagranicznych jest również dola tłumacza.
https://www.mediafire.com/?pobb7kwrb14aq4k
Tak właśnie było! Od początku wydawało mi się, że to było opowiadanie, ale nijak nie mogłam go skojarzyć z innymi (a zazwyczaj jak się zabieram za zbiór to czytam całość). Naprowadziłeś mnie i znalazłam - zbiór "Zbrodnia" Bena Bova. Wielkie dzięki za pomoc :)
Nie przed zachodem słońca - to chyba nie jest do końca to czego szukasz, ale spróbować można
http://merlin.pl/Ciekawe-dlaczego-rybom-wyrosly-nogi_Jackie-Gaff/browse/product/1,1025185.html?skad=dpetywvcbf&utm_term=Ciekawe+dlaczego+rybom+wyros%B3y+nogi&utm_content=text&utm_campaign=ksiazki&abpid=11&abpcid=21&utm_source=lubimyczytac-pl&utm_medium=porownywarki Według informacji jest dostępna w sklepie.
Szkoda, że nie chcesz s-f bo masa tytułów aż się prosi o uwagę w tym temacie ;P Trudno zdecydować co polecić, bo na upartego prawie wszystko pasuje. Można sięgnąć do klasyków jak "Jądro ciemności", albo do rzeczy w rodzaju "Innego Świata" Grudzińskiego (z resztą wszelkiej maści pamiętników i opisów, czy to rosyjskich łagrów czy niemieckich obozów koncentracyjnych, jest w naszej literaturze pełno). Idealnie do tematu pasują mi "Władca muc...
Dzięki bardzo :)
A podasz potem "wyniki"? ;P Jakieś skrócone wnioski jakie wyciągnęłaś(eś) byłyby całkiem interesujące.
http://www.eksiegarnia.pl/Komunikacja-miedzykulturowa-wprowadzenie;s,karta,id,42321 :P?
Ja używam `tequilacat book reader` (wrzuć to w google to powinno się bez problemu znaleźć) - program przerabia pliki txt na javę, więc żaden telefon nie powinien mieć z nim problemu (chodzi pod dotykowe i nie dotykowe ekrany, ma znaki polskie i kilka fajnych opcji jak zakładki).
Wydaje mi się, że to może być „Czarny Zakon” Jamesa Rollinsa
"Biała gorączka" - Jacek Hugo-Bader. Autor zahacza o wiele tematów z tych okolic, głównie "samo życie" bez upiększeń, ale bardzo przyjemnie się czyta.
Dodam jeszcze, że najlepiej aby książka nie miała "miliona" tomów ciągłej fabuły (brat siedzi w Anglii więc łatwo następnych tomów nie kupi - poza tym sprezentowanie pierwszego tomu dłuuugiej serii, która może się nie spodobać to chyba zły pomysł) - najlepiej by było aby książka nie miałą więcej jak 2-3 tomy, albo części, które można czytać niezależnie (jak u Pratchetta np :)
hahah, akurat jak czytasz "n-tą" pozycję tego samego autora to możesz równie dobrze mieć takie odczucie nawet jeśli naprawdę jeszcze nie czytałeś tej konkretniej książki
cyklu Koniasz - Miroslava Žambocha - w "Na ostrzu noża" jest nawet odpowiednio nieszczęśliwa miłość, ale ja proponuje zacząć od "Krawędź żelaza" - to opowiadania, nieco bardziej mi przypadły do gustu i możesz sobie posmakować czy Koniasz przypadł ci na tyle do gustu aby zabierać się za coś dłuższego :) (mi główny bohater przypomina Geralta - jest na swój sposób i twardy i "miekki", nieco zły, nieco dobry, nie jest idealny, ale na pewno jest ba...
Tez bym chciała sobie tak zapominać... mogłabym czytać najlepsze książki po kilka razy i czytałoby się je równie ciekawie co za pierwszym podejściem.
Cykl o Koniaszu Miroslava Žambocha (główny bohater mi trochę Geralta przypomina) - najlepiej nie zaczynać od "Na ostrzu noża" tylko od "Krawędź żelaza" (to pierwsze to dwa tomy ciągłej akcji, którą autor chwilami nieco przeciąga, albo napycha ekonomią, a to drugie to opowiadania, które bynajmniej już nie przynudzają).
Pierwsza to rzeczywiście Archera, ale "Zasłyszane w kiciu i gdzie indziej". Jednak druga książka mi nie wygląda na na "Pięć małych świnek", właściwie jedyną znaczącą zbieżnością jest osoba artysty (poza tym jakoś sobie nie wyobrażam, że można pamiętać tyle z książki, a zapomnieć o Poirocie - jest zbyt charakterystyczny, a Christie zbyt popularna ;) ).
Tak, to oczywiście to, dziękuję za pomoc. Drugą książkę też już znalazłam (Jack Vance "Władcy smoków" jeśli kogoś by to interesowało), niestety ostatnia dalej jest dla mnie zagadką. :<
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)