Pokaż:
najczęściej oceniane książki
1
Liczba ocen: 127
|
Średnia ocena: 5,17
Liczba ocen: 127
|
Średnia ocena: 5,17
Wielkie dzieło o architekturze europejskiej.
Książka Wilfrieda Kocha jest fundamentalnym dziełem spełniającym oczekiwania wszystkich, którzy interesują się sztuką i architekturą. Przetłumaczona na wiele języków, stale wznawiana i aktualizowana, jest cenną pomocą dla studentów zarówno historii sztuki, jak i architektury. Bogaty materiał usystematyzowany został w przemyślany sposób. Osobne rozdziały poświęcone są wiedzy o stylach w zakresie budownictwa: sakralnego, budowy zamków, pałaców i budo...
Wielkie dzieło o architekturze europejskiej.
Książka Wilfrieda Kocha jest fundamentalnym dziełem spełniającym oczekiwania wszystkich, którzy interesują się sztuką i architekturą. Przetłumaczona na wiele języków, stale wznawiana i aktualizowana, jest cenną pomocą dla studentów zarówno historii sztuki, jak i architektury. Bogaty materiał usystematyzowany został w przemyślany sposób. Osobne rozdziały poświęcone są wiedzy o stylach w zakresie budownictwa: sakralnego, budowy zamków, pałaców i budo...
Czytaj więcej
2
Liczba ocen: 30
|
Średnia ocena: 4,78
Liczba ocen: 30
|
Średnia ocena: 4,78
Czytaj więcej
3
Liczba ocen: 22
|
Średnia ocena: 4,57
Liczba ocen: 22
|
Średnia ocena: 4,57
"Mała historia fotografii" jest pierwszą próbą przedstawienia nie tylko dziejów rozwoju, lecz także społecznego znaczenia i funkcji fotografii oraz zmian w jej odbiorze od czasu prezentacji nowego medium w 1839 roku. Nakreślone zostały tu sylwetki wybitnych twórców, a na przykładzie znakomitych zdjęć udokumentowano najważniejsze współczesne style i trendy, starając się zarazem uchwycić wielorakie powiązania fotografii z innymi dziedzinami sztuki.
[Wydawnictwo Cyklady, 2004]
"Mała historia fotografii" jest pierwszą próbą przedstawienia nie tylko dziejów rozwoju, lecz także społecznego znaczenia i funkcji fotografii oraz zmian w jej odbiorze od czasu prezentacji nowego medium w 1839 roku. Nakreślone zostały tu sylwetki wybitnych twórców, a na przykładzie znakomitych zdjęć udokumentowano najważniejsze współczesne style i trendy, starając się zarazem uchwycić wielorakie powiązania fotografii z innymi dziedzinami sztuki.
[Wydawnictwo Cyklady, 2004]
Czytaj więcej
4
Liczba ocen: 22
|
Średnia ocena: 5,20
Liczba ocen: 22
|
Średnia ocena: 5,20
Czytaj więcej
5
Liczba ocen: 21
|
Średnia ocena: 4,48
Liczba ocen: 21
|
Średnia ocena: 4,48
Czytaj więcej
6
Liczba ocen: 21
|
Średnia ocena: 4,57
Liczba ocen: 21
|
Średnia ocena: 4,57
Czytaj więcej
7
Liczba ocen: 20
|
Średnia ocena: 4,53
Liczba ocen: 20
|
Średnia ocena: 4,53
Czytaj więcej
8
Liczba ocen: 20
|
Średnia ocena: 4,55
Liczba ocen: 20
|
Średnia ocena: 4,55
Czytaj więcej
9
Liczba ocen: 18
|
Średnia ocena: 4,56
Liczba ocen: 18
|
Średnia ocena: 4,56
Czytaj więcej
10
Liczba ocen: 16
|
Średnia ocena: 4,59
Liczba ocen: 16
|
Średnia ocena: 4,59
Czytaj więcej
11
Liczba ocen: 14
|
Średnia ocena: 4,18
Liczba ocen: 14
|
Średnia ocena: 4,18
Czytaj więcej
12
Liczba ocen: 13
|
Średnia ocena: 5,54
Liczba ocen: 13
|
Średnia ocena: 5,54
Monografia twórczości Hieronima Boscha, artysty, który należy do najbardziej spornych postaci w dziejach sztuki, była swego czasu wydarzeniem na polskim rynku wydawniczym. Imponujący album jest podsumowaniem dwudziestu lat drobiazgowych badań prowadzonych przez Wilhelma Fraengera. Udało mu się logicznie wyjaśnić złożoną symbolikę halucynacyjnych dzieł genialnego malarza w sposób, który po dziś dzień jest wzorcem prowadzenia studiów nad historią sztuki.
[Wydawnictwo Arkady, 2010]
Monografia twórczości Hieronima Boscha, artysty, który należy do najbardziej spornych postaci w dziejach sztuki, była swego czasu wydarzeniem na polskim rynku wydawniczym. Imponujący album jest podsumowaniem dwudziestu lat drobiazgowych badań prowadzonych przez Wilhelma Fraengera. Udało mu się logicznie wyjaśnić złożoną symbolikę halucynacyjnych dzieł genialnego malarza w sposób, który po dziś dzień jest wzorcem prowadzenia studiów nad historią sztuki.
[Wydawnictwo Arkady, 2010]
Czytaj więcej
13
Liczba ocen: 12
|
Średnia ocena: 4,38
Liczba ocen: 12
|
Średnia ocena: 4,38
Czytaj więcej
14
Liczba ocen: 12
|
Średnia ocena: 4,42
Liczba ocen: 12
|
Średnia ocena: 4,42
Czytaj więcej
15
Liczba ocen: 11
|
Średnia ocena: 4,45
Liczba ocen: 11
|
Średnia ocena: 4,45
Czytaj więcej
16
Liczba ocen: 11
|
Średnia ocena: 4,68
Liczba ocen: 11
|
Średnia ocena: 4,68
Czytaj więcej
17
Liczba ocen: 10
|
Średnia ocena: 4,75
Liczba ocen: 10
|
Średnia ocena: 4,75
Znaczenie wydanej w 1915 roku książki Heinricha Wölfflina porównać można jedynie do przełomu rewolucji Kopernikańskiej. Wniosła ona bowiem do warsztatu historyka sztuki cały szereg nowych narzędzi badawczych, zwłaszcza analizę strukturalną i opisową koncepcję metody historycznej, oraz dokonała po raz pierwszy podziału na styl klasycystyczny i barokowy na podstawie pojęć odnoszących się do cech formalnych obrazu bądź rzeźby. Jednocześnie Wölfflin wykazał, że to właśnie forma, a nie treść – jak po...
Znaczenie wydanej w 1915 roku książki Heinricha Wölfflina porównać można jedynie do przełomu rewolucji Kopernikańskiej. Wniosła ona bowiem do warsztatu historyka sztuki cały szereg nowych narzędzi badawczych, zwłaszcza analizę strukturalną i opisową koncepcję metody historycznej, oraz dokonała po raz pierwszy podziału na styl klasycystyczny i barokowy na podstawie pojęć odnoszących się do cech formalnych obrazu bądź rzeźby. Jednocześnie Wölfflin wykazał, że to właśnie forma, a nie treść – jak po...
Czytaj więcej
18
Liczba ocen: 9
|
Średnia ocena: 4,56
Liczba ocen: 9
|
Średnia ocena: 4,56
Czytaj więcej
19
Liczba ocen: 8
|
Średnia ocena: 4,19
Liczba ocen: 8
|
Średnia ocena: 4,19
Czytaj więcej
20
Liczba ocen: 8
|
Średnia ocena: 4,50
Liczba ocen: 8
|
Średnia ocena: 4,50
Czytaj więcej
21
Liczba ocen: 8
|
Średnia ocena: 4,88
Liczba ocen: 8
|
Średnia ocena: 4,88
Czytaj więcej
22
Liczba ocen: 8
|
Średnia ocena: 5,31
Liczba ocen: 8
|
Średnia ocena: 5,31
Czytaj więcej
23
Liczba ocen: 7
|
Średnia ocena: 4,93
Liczba ocen: 7
|
Średnia ocena: 4,93
Czytaj więcej
24
Liczba ocen: 7
|
Średnia ocena: 5,21
Liczba ocen: 7
|
Średnia ocena: 5,21
Czytaj więcej
25
Liczba ocen: 6
|
Średnia ocena: 4,33
Liczba ocen: 6
|
Średnia ocena: 4,33
Czytaj więcej
26
Liczba ocen: 6
|
Średnia ocena: 4,50
Liczba ocen: 6
|
Średnia ocena: 4,50
Czytaj więcej
27
Liczba ocen: 6
|
Średnia ocena: 4,50
Liczba ocen: 6
|
Średnia ocena: 4,50
Wyraźna zmiana sposobu funkcjonowania teatralnych znaków z całą pewnością pozwala, żeby znaczące obszary nowego teatru określić jako "postdramatyczne". Jednocześnie pisane dziś teksty dla teatru, które nadal świadomie zachowują swoją naturę językowych tworów, mają zazwyczaj "już nie dramatyczną" postać. Odsyłając do pojęcia dramatu jako gatunku literackiego, tytuł niniejszej książki "Teatr postdramatyczny" sygnalizuje, że nadal istnieje ścisły związek i korespondencja między teatrem a tekstem, n...
Wyraźna zmiana sposobu funkcjonowania teatralnych znaków z całą pewnością pozwala, żeby znaczące obszary nowego teatru określić jako "postdramatyczne". Jednocześnie pisane dziś teksty dla teatru, które nadal świadomie zachowują swoją naturę językowych tworów, mają zazwyczaj "już nie dramatyczną" postać. Odsyłając do pojęcia dramatu jako gatunku literackiego, tytuł niniejszej książki "Teatr postdramatyczny" sygnalizuje, że nadal istnieje ścisły związek i korespondencja między teatrem a tekstem, n...
Czytaj więcej
28
Liczba ocen: 5
|
Średnia ocena: 4,30
Liczba ocen: 5
|
Średnia ocena: 4,30
Czytaj więcej
29
Liczba ocen: 5
|
Średnia ocena: 4,30
Liczba ocen: 5
|
Średnia ocena: 4,30
Czytaj więcej
30
Liczba ocen: 5
|
Średnia ocena: 4,50
Liczba ocen: 5
|
Średnia ocena: 4,50
Czytaj więcej
31
Liczba ocen: 5
|
Średnia ocena: 4,80
Liczba ocen: 5
|
Średnia ocena: 4,80
Film to jedna z najpopularniejszych obecnie form rozrywki, dostępna praktycznie dla każdego, i jeden z fenomenów współczesnej kultury masowej. Przez sto lat istnienia kinematografii powstało wiele filmów o różnorodnej problematyce i o zróżnicowanej wartości artystycznej. Niniejsza książka to leksykon, który nie tylko zapozna kinowych bywalców z niekwestionowanymi klasykami kinematografii i wybitnymi reżyserami, lecz także zwróci uwagę na mniej znane arcydzieła, pochodzące z krajów do tej pory ni...
Film to jedna z najpopularniejszych obecnie form rozrywki, dostępna praktycznie dla każdego, i jeden z fenomenów współczesnej kultury masowej. Przez sto lat istnienia kinematografii powstało wiele filmów o różnorodnej problematyce i o zróżnicowanej wartości artystycznej. Niniejsza książka to leksykon, który nie tylko zapozna kinowych bywalców z niekwestionowanymi klasykami kinematografii i wybitnymi reżyserami, lecz także zwróci uwagę na mniej znane arcydzieła, pochodzące z krajów do tej pory ni...
Czytaj więcej
32
Liczba ocen: 5
|
Średnia ocena: 4,80
Liczba ocen: 5
|
Średnia ocena: 4,80
Czytaj więcej
33
Liczba ocen: 4
|
Średnia ocena: 4,50
Liczba ocen: 4
|
Średnia ocena: 4,50
Czytaj więcej
34
Liczba ocen: 4
|
Średnia ocena: 4,50
Liczba ocen: 4
|
Średnia ocena: 4,50
Czytaj więcej
35
Liczba ocen: 4
|
Średnia ocena: 4,88
Liczba ocen: 4
|
Średnia ocena: 4,88
Czytaj więcej
36
Liczba ocen: 4
|
Średnia ocena: 4,88
Liczba ocen: 4
|
Średnia ocena: 4,88
Wyjątkowo oryginalny myśliciel z wyboru, obywatel świata z konieczności: Vilém Flusser (1920–1991). Urodził się w Pradze jako czeski Żyd, w 1939 roku musiał emigrować i trafił aż do São Paulo. Tam też w latach 60. XX wieku zaczął późną karierę akademicką, a od lat 70. wykładał w Europie, do której powrócił i gdzie zginął w wypadku samochodowym, jak na ironię w ojczystych Czechach. Był filozofem komunikacji, zajmował się mediami, a książeczka o fotografii (1983) przysporzyła mu światowej sławy. J...
Wyjątkowo oryginalny myśliciel z wyboru, obywatel świata z konieczności: Vilém Flusser (1920–1991). Urodził się w Pradze jako czeski Żyd, w 1939 roku musiał emigrować i trafił aż do São Paulo. Tam też w latach 60. XX wieku zaczął późną karierę akademicką, a od lat 70. wykładał w Europie, do której powrócił i gdzie zginął w wypadku samochodowym, jak na ironię w ojczystych Czechach. Był filozofem komunikacji, zajmował się mediami, a książeczka o fotografii (1983) przysporzyła mu światowej sławy. J...
Czytaj więcej
37
Liczba ocen: 4
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 4
|
Średnia ocena: 5,00
Pierwsza praca tego rodzaju wydana w Polsce! Znakomity podręcznik dla wszystkich zajmujących się problematyką współczesnej nauki o teatrze. Przejrzysty układ i zwięzły sposób prezentacji pozwalają na szybką orientację w problemach dyscypliny - od historii i teorii teatru, poprzez analizę dramatu i inscenizacji, po przestrzeń sceniczną, aktorstwo i badanie recepcji. W tomie zreferowano też aktualne dyskusje metodologiczne z uwzględnieniem najnowszych kierunków, takich jak: gender studies, teoria ...
Pierwsza praca tego rodzaju wydana w Polsce! Znakomity podręcznik dla wszystkich zajmujących się problematyką współczesnej nauki o teatrze. Przejrzysty układ i zwięzły sposób prezentacji pozwalają na szybką orientację w problemach dyscypliny - od historii i teorii teatru, poprzez analizę dramatu i inscenizacji, po przestrzeń sceniczną, aktorstwo i badanie recepcji. W tomie zreferowano też aktualne dyskusje metodologiczne z uwzględnieniem najnowszych kierunków, takich jak: gender studies, teoria ...
Czytaj więcej
38
Liczba ocen: 4
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 4
|
Średnia ocena: 5,00
Czytaj więcej
39
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 4,17
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 4,17
Georg Fuchs, którego program odnowy sceny europejskiej należałoby postawić obok koncepcji teoretyków tej miary co Craig i Appia, pragnął przywrócić teatrowi jego pierwotny charakter – zbiorowej uroczystości, obrzędu, wyraziciela idei. Niektóre postulaty Fuchsa, takie jak udział widzów w przedstawieniach czy projekt uproszczonej architektury teatralnej, okazały się na tyle atrakcyjne, by odżyć – często w oderwaniu od ich pomysłodawcy – w drugiej połowie XX wieku. Jednak Fuchs samą ideę reformy ro...
Georg Fuchs, którego program odnowy sceny europejskiej należałoby postawić obok koncepcji teoretyków tej miary co Craig i Appia, pragnął przywrócić teatrowi jego pierwotny charakter – zbiorowej uroczystości, obrzędu, wyraziciela idei. Niektóre postulaty Fuchsa, takie jak udział widzów w przedstawieniach czy projekt uproszczonej architektury teatralnej, okazały się na tyle atrakcyjne, by odżyć – często w oderwaniu od ich pomysłodawcy – w drugiej połowie XX wieku. Jednak Fuchs samą ideę reformy ro...
Czytaj więcej
40
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 4,67
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 4,67
Max Reinhardt był człowiekiem teatru – aktorem, reżyserem, wychowawcą. Jeśli pisał – jego teksty miały zazwyczaj zastosowanie.
Pisma składające się na ten tom prezentują poglądy wybitnego praktyka, który wprowadził na scenę koncepcje teoretyków wielkiej reformy teatru – znalazł dla ich idei praktyczne rozwiązania.
[słowo/obraz terytoria, 2006]
Max Reinhardt był człowiekiem teatru – aktorem, reżyserem, wychowawcą. Jeśli pisał – jego teksty miały zazwyczaj zastosowanie.
Pisma składające się na ten tom prezentują poglądy wybitnego praktyka, który wprowadził na scenę koncepcje teoretyków wielkiej reformy teatru – znalazł dla ich idei praktyczne rozwiązania.
[słowo/obraz terytoria, 2006]
Czytaj więcej
41
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,00
Książka Waltera Haasa jest przede wszystkim tym, co zapowiada jej podtytuł: zbiorem sylwetek (i krótkich biografii) słynnych primadonn operowych - od siedemnastowiecznej Vittorii Archilei począwszy, a skończywszy na Marii Callas oraz najsłynnejszej "primadonnie telewizyjnej", Annie Moffo. Wiele też uwagi poświęca autor sensacyjnemu zagadnieniu trzeciej płci w dawnej operze: problemowi kastratów.
Pisząc o wykonawcach, Haas nie mógł pominąć - rzecz jasna - samych twórców oper, a wreszcie protek...
Książka Waltera Haasa jest przede wszystkim tym, co zapowiada jej podtytuł: zbiorem sylwetek (i krótkich biografii) słynnych primadonn operowych - od siedemnastowiecznej Vittorii Archilei począwszy, a skończywszy na Marii Callas oraz najsłynnejszej "primadonnie telewizyjnej", Annie Moffo. Wiele też uwagi poświęca autor sensacyjnemu zagadnieniu trzeciej płci w dawnej operze: problemowi kastratów.
Pisząc o wykonawcach, Haas nie mógł pominąć - rzecz jasna - samych twórców oper, a wreszcie protek...
Czytaj więcej
42
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,17
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,17
Czytaj więcej
43
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,17
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,17
Monumentalna, bogato ilustrowana praca ukazująca sposób, w jaki religia zdeterminowała dzisiejsze rozumienie obrazu.
Według Beltinga erę sztuki poprzedzała era obrazu, trwająca od późnego antyku po wczesny renesans. Obraz traktowano wówczas jako przedmiot kultu, związany z konkretnym miejscem, reprezentujący lokalny kult lub autorytet, mający moc aktywnego działania (płacz, uzdrawianie, a nawet przemieszczanie się). Belting przedstawia historię obrazu kultowego wolną od uproszczeń nowożytn...
Monumentalna, bogato ilustrowana praca ukazująca sposób, w jaki religia zdeterminowała dzisiejsze rozumienie obrazu.
Według Beltinga erę sztuki poprzedzała era obrazu, trwająca od późnego antyku po wczesny renesans. Obraz traktowano wówczas jako przedmiot kultu, związany z konkretnym miejscem, reprezentujący lokalny kult lub autorytet, mający moc aktywnego działania (płacz, uzdrawianie, a nawet przemieszczanie się). Belting przedstawia historię obrazu kultowego wolną od uproszczeń nowożytn...
Czytaj więcej
44
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,33
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,33
Czytaj więcej
45
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,33
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,33
Książka ta stanowi kontynuację studiów o manieryzmie w sztuce. Oba tomy dzieli materiał badawczy, łączy zaś problematyka człowieka nowoczesnego. Hocke, posługując się ważnymi dla kultury dziełami literackimi, stara się ukazać istotne cechy pewnego typu ludzkiego – homo europeus. W tym celu zapuszcza się w mało dostępne obszary historii ducha, skupia się na tym, co w tożsamości europejskiej problematyczne, nieregularne i niejasne, penetruje dziedzictwo obrazów i myśli, żywiąc przekonanie, że źród...
Książka ta stanowi kontynuację studiów o manieryzmie w sztuce. Oba tomy dzieli materiał badawczy, łączy zaś problematyka człowieka nowoczesnego. Hocke, posługując się ważnymi dla kultury dziełami literackimi, stara się ukazać istotne cechy pewnego typu ludzkiego – homo europeus. W tym celu zapuszcza się w mało dostępne obszary historii ducha, skupia się na tym, co w tożsamości europejskiej problematyczne, nieregularne i niejasne, penetruje dziedzictwo obrazów i myśli, żywiąc przekonanie, że źród...
Czytaj więcej
46
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,33
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,33
Czytaj więcej
47
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 3,00
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 3,00
Uznawany za opus magnum Warburga "Atlas obrazów Mnemosyne" jest przedsięwzięciem niezwykłym: wybitny badacz kultury zestawiając ze sobą między innymi dzieła sztuki z różnych epok, zdjęcia prasowe, reklamy, grafiki czy stronice z traktatów naukowych zamierzał stworzyć narzędzie unaoczniające i problematyzujące pamięć zbiorową Europejczyków. Atlas nigdy nie został ukończony, ale i tak zyskał status jednej z najważniejszych książek XX wieku, stając się inspiracją dla historyków sztuki, kultury, fil...
Uznawany za opus magnum Warburga "Atlas obrazów Mnemosyne" jest przedsięwzięciem niezwykłym: wybitny badacz kultury zestawiając ze sobą między innymi dzieła sztuki z różnych epok, zdjęcia prasowe, reklamy, grafiki czy stronice z traktatów naukowych zamierzał stworzyć narzędzie unaoczniające i problematyzujące pamięć zbiorową Europejczyków. Atlas nigdy nie został ukończony, ale i tak zyskał status jednej z najważniejszych książek XX wieku, stając się inspiracją dla historyków sztuki, kultury, fil...
Czytaj więcej
48
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 3,25
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 3,25
Boris Groys (ur. 1947 w Berlinie Wschodnim) jest filozofem, eseistą, kuratorem, krytykiem artystycznym i cenionym znawcą sztuki rosyjskiej XX wieku. Zajmuje się przede wszystkim rosyjską awangardą, sztuką czasów stalinowskich oraz ideologią postkomunistyczną. "Stalin jako totalne dzieło sztuki" (1988) jest jego najgłośniejszą książką i zrazem pierwszą, jaka ukazuje się w języku polskim.
W książce "Stalin jako totalne dzieło sztuki" Groys wychodzi z założenia, że stalinizm i sztuka socrealisty...
Boris Groys (ur. 1947 w Berlinie Wschodnim) jest filozofem, eseistą, kuratorem, krytykiem artystycznym i cenionym znawcą sztuki rosyjskiej XX wieku. Zajmuje się przede wszystkim rosyjską awangardą, sztuką czasów stalinowskich oraz ideologią postkomunistyczną. "Stalin jako totalne dzieło sztuki" (1988) jest jego najgłośniejszą książką i zrazem pierwszą, jaka ukazuje się w języku polskim.
W książce "Stalin jako totalne dzieło sztuki" Groys wychodzi z założenia, że stalinizm i sztuka socrealisty...
Czytaj więcej
49
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 3,75
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 3,75
Czytaj więcej
50
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 3,75
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 3,75
Czytaj więcej
51
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,00
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,00
Czytaj więcej
52
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,00
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,00
Czytaj więcej
53
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,00
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,00
Czytaj więcej
54
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,00
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,00
Czytaj więcej
55
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,25
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,25
Czytaj więcej
56
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,50
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,50
Czytaj więcej
57
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,50
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,50
Czytaj więcej
58
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,75
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,75
Czytaj więcej
59
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,75
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,75
Czytaj więcej
60
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,75
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,75
Czytaj więcej
61
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,75
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,75
Książka oferuje jasne i przystępne wprowadzenie do historii fotografii. Wychodząc od takich postaci jak Louis Daguerre i Henry Fox Talbot, stojących u jej początków, Wolfgang Kemp w sposób obrazowy przedstawia wszystkie istotne zjawiska i etapy rozwoju fotografii, jak np. piktorializm około 1900 roku, słynną wystawę „The Family of Man” z 1955 roku czy „Life-Photography” Irvinga Penna i Richarda Avedona. Książka kończy się triumfem fotografii: nie tylko została ona uznana za pełnoprawną formę art...
Książka oferuje jasne i przystępne wprowadzenie do historii fotografii. Wychodząc od takich postaci jak Louis Daguerre i Henry Fox Talbot, stojących u jej początków, Wolfgang Kemp w sposób obrazowy przedstawia wszystkie istotne zjawiska i etapy rozwoju fotografii, jak np. piktorializm około 1900 roku, słynną wystawę „The Family of Man” z 1955 roku czy „Life-Photography” Irvinga Penna i Richarda Avedona. Książka kończy się triumfem fotografii: nie tylko została ona uznana za pełnoprawną formę art...
Czytaj więcej
62
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,00
Czytaj więcej
63
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,00
Czytaj więcej
64
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,25
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,25
Czytaj więcej
65
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,25
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,25
Czytaj więcej
66
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,50
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,50
Czytaj więcej
67
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,50
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,50
Czytaj więcej
68
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,50
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,50
Pierwsze polskie tłumaczenie pism wybitnego historyka i teoretyka sztuki. Na tom składają się jego najważniejsze teksty, poświęcone głównie sztuce włoskiego i niemieckiego renesansu. Warburg przygląda się symbolicznym obrazom Botticellego oraz znaczeniu sztuki dla mieszczaństwa Florencji w epoce Quattrocenta, interpretuje znaczenie sztuki w twórczości Dürera, odczytuje symbolikę fresków w Palazzo Schifanoia w Ferrarze oraz analizuje antyczne wyobrażenia astrologiczno-magiczne i ich wpływ na kult...
Pierwsze polskie tłumaczenie pism wybitnego historyka i teoretyka sztuki. Na tom składają się jego najważniejsze teksty, poświęcone głównie sztuce włoskiego i niemieckiego renesansu. Warburg przygląda się symbolicznym obrazom Botticellego oraz znaczeniu sztuki dla mieszczaństwa Florencji w epoce Quattrocenta, interpretuje znaczenie sztuki w twórczości Dürera, odczytuje symbolikę fresków w Palazzo Schifanoia w Ferrarze oraz analizuje antyczne wyobrażenia astrologiczno-magiczne i ich wpływ na kult...
Czytaj więcej
69
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,50
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,50
Czytaj więcej
70
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,75
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,75
Czytaj więcej
71
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,75
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,75
Czytaj więcej
72
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 6,00
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 6,00
Czytaj więcej
73
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 2,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 2,00
"Heiner to awangarda. Ale posiada też wielką, ontologiczną agonię. Właściwie mniej mnie interesuje awangardowy rys jego twórczości, bardziej jego otchłań. Teatr nie musi niczego interpretować ani wyjaśniać. Od tego mamy naukę, a nie sztukę. W mojej pracy potrzebuję nieporozumień. Potrzebuję otchłani: ciemnej, ukrytej, stłumionej, niebezpiecznej strony materiału. Teatr to nie tylko dramaturgia. To także poszukiwanie nicości. Beckett powiedział kiedyś: »Wszystko, co robię, wyraża moje dążenie do b...
"Heiner to awangarda. Ale posiada też wielką, ontologiczną agonię. Właściwie mniej mnie interesuje awangardowy rys jego twórczości, bardziej jego otchłań. Teatr nie musi niczego interpretować ani wyjaśniać. Od tego mamy naukę, a nie sztukę. W mojej pracy potrzebuję nieporozumień. Potrzebuję otchłani: ciemnej, ukrytej, stłumionej, niebezpiecznej strony materiału. Teatr to nie tylko dramaturgia. To także poszukiwanie nicości. Beckett powiedział kiedyś: »Wszystko, co robię, wyraża moje dążenie do b...
Czytaj więcej
74
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 3,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 3,00
Czytaj więcej
75
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 3,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 3,00
Czytaj więcej
76
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Czytaj więcej
77
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Czytaj więcej
78
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Czytaj więcej
79
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Czytaj więcej
80
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Podręcznik przeznaczony dla wszystkich profesjonalnie zajmujących się scenariuszem:
- wprowadza w podstawy dramaturgii filmowej
- podaje zasady konstrukcji scenariusza
- udziela praktycznych wskazówek, jak napisać i ocenić scenariusz
- dostarcza informacji o zawodach związanych z pracą nad scenariuszem filmowym
- zawiera przykładowe analizy filmów
Oliver Schütte - dramaturg i autor filmów kinowych i telewizyjnych. Wykładowca Akademii Filmowej Baden-Württemberg, członek Europejskiej ...
Podręcznik przeznaczony dla wszystkich profesjonalnie zajmujących się scenariuszem:
- wprowadza w podstawy dramaturgii filmowej
- podaje zasady konstrukcji scenariusza
- udziela praktycznych wskazówek, jak napisać i ocenić scenariusz
- dostarcza informacji o zawodach związanych z pracą nad scenariuszem filmowym
- zawiera przykładowe analizy filmów
Oliver Schütte - dramaturg i autor filmów kinowych i telewizyjnych. Wykładowca Akademii Filmowej Baden-Württemberg, członek Europejskiej ...
Czytaj więcej
81
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
W europejskich kręgach filmowych powszechne jest przekonanie, że format jest nieistotny, liczy się jedynie treść. I w gruncie rzeczy jest w tym podejściu sporo prawdy. Jednak amerykańscy scenopisarze wypracowali określony format, dzięki któremu najważniejsza jest opowiadana historia. Jest to specyficzna mieszanka ściśle określonej formy i zarazem lekkiego, łatwego stylu, zrozumiałego dla szerokiej rzeszy czytelników. Konieczność zunifikowania formatu scenariusza europejskiego wynika z jednej str...
W europejskich kręgach filmowych powszechne jest przekonanie, że format jest nieistotny, liczy się jedynie treść. I w gruncie rzeczy jest w tym podejściu sporo prawdy. Jednak amerykańscy scenopisarze wypracowali określony format, dzięki któremu najważniejsza jest opowiadana historia. Jest to specyficzna mieszanka ściśle określonej formy i zarazem lekkiego, łatwego stylu, zrozumiałego dla szerokiej rzeszy czytelników. Konieczność zunifikowania formatu scenariusza europejskiego wynika z jednej str...
Czytaj więcej
82
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,50
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,50
Czytaj więcej
83
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,50
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,50
Czytaj więcej
84
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,50
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,50
Czytaj więcej
85
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,50
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,50
Czytaj więcej
86
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,50
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,50
Czytaj więcej
87
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,50
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,50
Czytaj więcej
88
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,50
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,50
Czytaj więcej
89
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,50
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,50
"Książka Robina Detjego »Castorf. Prowokacja dla zasady« jest najważniejszą, najbardziej wyczerpującą publikacją poświęconą Frankowi Castorfowi: jednemu z najistotniejszych współczesnych reżyserów na świecie, czołowej postaci teatru niemieckiego. Detje, krytyk »Die Zeit« i »Berliner Zeitung«, w swojej monografii usiłuje zbadać fenomen awansu tak awangardowego artysty, jakim jest Castorf, na pozycję jednego z najważniejszych reżyserów Niemiec, a potem także - Europy i świata. Kreśli przy tym szer...
"Książka Robina Detjego »Castorf. Prowokacja dla zasady« jest najważniejszą, najbardziej wyczerpującą publikacją poświęconą Frankowi Castorfowi: jednemu z najistotniejszych współczesnych reżyserów na świecie, czołowej postaci teatru niemieckiego. Detje, krytyk »Die Zeit« i »Berliner Zeitung«, w swojej monografii usiłuje zbadać fenomen awansu tak awangardowego artysty, jakim jest Castorf, na pozycję jednego z najważniejszych reżyserów Niemiec, a potem także - Europy i świata. Kreśli przy tym szer...
Czytaj więcej
90
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Monumentalna praca poświęcona życiu i twórczości Mathisa Gothard Neitharda, znanego jako Grünewald, niemieckiego malarza, architekta i inżyniera przełomu XV i XVI stulecia, którego opus magnum stanowił ołtarz kościoła w Issenheim.
Mathis Gothardt Neidhardt, "historyczny" Grunewald, potrafił jak nikt inny utrwalić w malowanych przez siebie ołtarzach i epitafiach psychiczną ekscytację ludzi kończącego się średniowiecza, wynikającą ze społecznego napięcia i protestów, i nadać i nadać tej wizji n...
Monumentalna praca poświęcona życiu i twórczości Mathisa Gothard Neitharda, znanego jako Grünewald, niemieckiego malarza, architekta i inżyniera przełomu XV i XVI stulecia, którego opus magnum stanowił ołtarz kościoła w Issenheim.
Mathis Gothardt Neidhardt, "historyczny" Grunewald, potrafił jak nikt inny utrwalić w malowanych przez siebie ołtarzach i epitafiach psychiczną ekscytację ludzi kończącego się średniowiecza, wynikającą ze społecznego napięcia i protestów, i nadać i nadać tej wizji n...
Czytaj więcej
91
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Twórczość Velázqueza stanowi bez wątpienia punkt szczytowy w dziejach malarstwa hiszpańskiego, które właśnie w XVII w. przeżywało swoje apogeum. Wielki sewilczyk stworzył odrębną, sobie tylko właściwą poetykę wzniosłości i prostoty, powściągliwości i umiaru. W jego sztuce wystąpiła rzeczywistość hiszpańska ukazana bez retuszu i bez cienia idealizacji, niekiedy z brutalną szczerością, tak zadziwiająco obcą barokowym i dworskim tendencjom panegirycznym.
Siła malarskiego widzenia rzeczywistości ...
Twórczość Velázqueza stanowi bez wątpienia punkt szczytowy w dziejach malarstwa hiszpańskiego, które właśnie w XVII w. przeżywało swoje apogeum. Wielki sewilczyk stworzył odrębną, sobie tylko właściwą poetykę wzniosłości i prostoty, powściągliwości i umiaru. W jego sztuce wystąpiła rzeczywistość hiszpańska ukazana bez retuszu i bez cienia idealizacji, niekiedy z brutalną szczerością, tak zadziwiająco obcą barokowym i dworskim tendencjom panegirycznym.
Siła malarskiego widzenia rzeczywistości ...
Czytaj więcej
92
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Czytaj więcej
93
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Czytaj więcej
94
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Czytaj więcej
95
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Malewicz w klasycznej rozprawie, opublikowanej po raz pierwszy w Niemczech w 1927 roku na łamach Bauhausu, analizuje koncepcje światopoglądowe kierunków malarskich od akademickiego naturalizmu, poprzez impresjonizm, Cezanne’a, kubizm, a na suprematyzmie skończywszy. Autor wprowadza pojęcie "elementu dodatkowego", przez który rozumie nową treść i formę, wnoszone do całego dorobku sztuki na każdym etapie jej rozwoju. Na końcu tej artystycznej ewolucji znajduje się czarny kwadrat na białym tle i su...
Malewicz w klasycznej rozprawie, opublikowanej po raz pierwszy w Niemczech w 1927 roku na łamach Bauhausu, analizuje koncepcje światopoglądowe kierunków malarskich od akademickiego naturalizmu, poprzez impresjonizm, Cezanne’a, kubizm, a na suprematyzmie skończywszy. Autor wprowadza pojęcie "elementu dodatkowego", przez który rozumie nową treść i formę, wnoszone do całego dorobku sztuki na każdym etapie jej rozwoju. Na końcu tej artystycznej ewolucji znajduje się czarny kwadrat na białym tle i su...
Czytaj więcej
96
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Czytaj więcej
97
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Czytaj więcej
98
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
O wyjątkowości książki Thomasa Elsaessera i Malte Hagenera, czołowych współczesnych teoretyków filmu, decyduje dokonanie kluczowych podziałów omawianej dziedziny już w punkcie wyjścia. Patrzą oni bowiem na teorię filmu od samego początku jako na zjawisko historyczne uwarunkowane instytucjonalnie. Autorzy zwracają uwagę na fakt, że teoria filmu często powstawała wśród środowisk propagujących określone "estetyczne przekonania", ideologiczne cele kina, faworyzowała pewne rozwiązania, lobbując nieja...
O wyjątkowości książki Thomasa Elsaessera i Malte Hagenera, czołowych współczesnych teoretyków filmu, decyduje dokonanie kluczowych podziałów omawianej dziedziny już w punkcie wyjścia. Patrzą oni bowiem na teorię filmu od samego początku jako na zjawisko historyczne uwarunkowane instytucjonalnie. Autorzy zwracają uwagę na fakt, że teoria filmu często powstawała wśród środowisk propagujących określone "estetyczne przekonania", ideologiczne cele kina, faworyzowała pewne rozwiązania, lobbując nieja...
Czytaj więcej
99
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Czytaj więcej
100
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Książka "Przeciw Gesamtkunstwerk" jest pierwszą w języku polskim antologią tekstów Heinera Goebbelsa, jednego z najwybitniejszych europejskich twórców sztuk performatywnych, kompozytora, profesora związanego z legendarnym Instytutem Teatrologii Stosowanej w Giessen, którym kierował w latach 2002–2011, dyrektora prestiżowego festiwalu Ruhrtriennale w latach 2012–2014. Podstawę publikacji stanowią artykuły z dwóch najważniejszych książek Goebbelsa, zbierających jego wieloletnie doświadczenie artys...
Książka "Przeciw Gesamtkunstwerk" jest pierwszą w języku polskim antologią tekstów Heinera Goebbelsa, jednego z najwybitniejszych europejskich twórców sztuk performatywnych, kompozytora, profesora związanego z legendarnym Instytutem Teatrologii Stosowanej w Giessen, którym kierował w latach 2002–2011, dyrektora prestiżowego festiwalu Ruhrtriennale w latach 2012–2014. Podstawę publikacji stanowią artykuły z dwóch najważniejszych książek Goebbelsa, zbierających jego wieloletnie doświadczenie artys...
Czytaj więcej