Pokaż:
najczęściej oceniane książki
1
Liczba ocen: 30
|
Średnia ocena: 4,47
Liczba ocen: 30
|
Średnia ocena: 4,47
Ważkim nurtem pisarstwa Amosa Oza są eseje, w których zawarł on swoje szczególne doświadczenie: wielokulturowe dziedzictwo, młodość wpisaną w pionierską budowę państwa Izrael, czas wojny i czas dramatycznie trudnych prób ułożenia stosunków palestyńsko-izraelskich. Dotkliwe problemy naszych czasów, opisywane zazwyczaj językiem polityki, przesączone przez pryzmat wrażliwości pisarza humanisty nabierają innego wymiaru - diagnoza jest wnikliwsza, a wymiar etyczny i ludzki - bardziej wymowny.
Wyb...
Ważkim nurtem pisarstwa Amosa Oza są eseje, w których zawarł on swoje szczególne doświadczenie: wielokulturowe dziedzictwo, młodość wpisaną w pionierską budowę państwa Izrael, czas wojny i czas dramatycznie trudnych prób ułożenia stosunków palestyńsko-izraelskich. Dotkliwe problemy naszych czasów, opisywane zazwyczaj językiem polityki, przesączone przez pryzmat wrażliwości pisarza humanisty nabierają innego wymiaru - diagnoza jest wnikliwsza, a wymiar etyczny i ludzki - bardziej wymowny.
Wyb...
Czytaj więcej
2
Liczba ocen: 26
|
Średnia ocena: 4,52
Liczba ocen: 26
|
Średnia ocena: 4,52
Tom zawiera eseje, w których Oz analizuje kunszt pisarski klasyków literatury światowej od Czechowa, Fontanego, Kafki począwszy, poprzez Agnona, Yizhara i Shabtaia - swych rodaków - do Gabriela Garcíi Márqueza.
Jak zacząć opowieść, mając przed sobą czystą, białą kartkę papieru? Zdawałoby się, że nic prostszego, jeśli tylko pragnie się opowiedzieć jakąś historię. A jednak pisarze robią to na rozmaite sposoby: albo niemal utożsamiają się z narratorem, albo się wobec niego dystansują; niekiedy ...
Tom zawiera eseje, w których Oz analizuje kunszt pisarski klasyków literatury światowej od Czechowa, Fontanego, Kafki począwszy, poprzez Agnona, Yizhara i Shabtaia - swych rodaków - do Gabriela Garcíi Márqueza.
Jak zacząć opowieść, mając przed sobą czystą, białą kartkę papieru? Zdawałoby się, że nic prostszego, jeśli tylko pragnie się opowiedzieć jakąś historię. A jednak pisarze robią to na rozmaite sposoby: albo niemal utożsamiają się z narratorem, albo się wobec niego dystansują; niekiedy ...
Czytaj więcej
3
Liczba ocen: 21
|
Średnia ocena: 4,26
Liczba ocen: 21
|
Średnia ocena: 4,26
Czytaj więcej
4
Liczba ocen: 5
|
Średnia ocena: 4,70
Liczba ocen: 5
|
Średnia ocena: 4,70
Oto trzy eseje, w których Amos Oz mierzy się z problemami historycznymi, politycznymi i społecznymi, ważnymi dziś nie tylko w Izraelu.
Co jest istotą fanatyzmu? Skąd się on bierze? A może jego ziarno tkwi w każdym z nas? Czy można mu jakoś przeciwdziałać?
Choć autor odnosi się do historii, kultury i uwarunkowań Izraela, jego refleksje są przejmująco uniwersalne i niezwykle aktualne. Zwraca się zaś przede wszystkim do tych czytelników, którzy nie podzielają jego poglądów. Wyraża niepokój ...
Oto trzy eseje, w których Amos Oz mierzy się z problemami historycznymi, politycznymi i społecznymi, ważnymi dziś nie tylko w Izraelu.
Co jest istotą fanatyzmu? Skąd się on bierze? A może jego ziarno tkwi w każdym z nas? Czy można mu jakoś przeciwdziałać?
Choć autor odnosi się do historii, kultury i uwarunkowań Izraela, jego refleksje są przejmująco uniwersalne i niezwykle aktualne. Zwraca się zaś przede wszystkim do tych czytelników, którzy nie podzielają jego poglądów. Wyraża niepokój ...
Czytaj więcej