Pokaż:
najczęściej oceniane książki
1
Liczba ocen: 46
|
Średnia ocena: 5,08
Liczba ocen: 46
|
Średnia ocena: 5,08
Książka Georgesa Duby, francuskiego historyka i intelektualisty, obejmuje długą epokę dziejów – od 980 do 1420 roku, a więc od czasów romańskich klasztorów i sztuki cesarskiej aż po wczesny renesans.
Sztukę średniowiecza autor traktuje jako zwierciadło materialnego i duchowego życia społeczeństw. Pokazuje, że dzieła ówczesnych artystów zawierają syntezę ludzkiej kondycji, reguł życia zbiorowego i wyobrażeń o świecie. Z ogromną erudycją i swobodą skojarzeń zestawia dzieje sztuki z historią gos...
Książka Georgesa Duby, francuskiego historyka i intelektualisty, obejmuje długą epokę dziejów – od 980 do 1420 roku, a więc od czasów romańskich klasztorów i sztuki cesarskiej aż po wczesny renesans.
Sztukę średniowiecza autor traktuje jako zwierciadło materialnego i duchowego życia społeczeństw. Pokazuje, że dzieła ówczesnych artystów zawierają syntezę ludzkiej kondycji, reguł życia zbiorowego i wyobrażeń o świecie. Z ogromną erudycją i swobodą skojarzeń zestawia dzieje sztuki z historią gos...
Czytaj więcej
2
Liczba ocen: 34
|
Średnia ocena: 4,51
Liczba ocen: 34
|
Średnia ocena: 4,51
"»Każdego ranka, gdy się budzę - pisał twórca miękkich zegarów i płonących żyraf - ogarnia mnie nieopisana radość, że jestem Salvadorem Dali...« Katalończyk Dali, który uzależniony był od sławy i złota, dużo malował i dużo mówił. Ulubionym tematem rozmowy było, jak zostać geniuszem. Recepta: »Och, Salvadorze, prawda jest taka, że jeśli zachowujesz się jak geniusz, to nim zostaniesz!« W wieku sześciu lat chciał być kucharką, konsekwentnie obstając przy formie żeńskiej; w wieku siedmiu lat, Napole...
"»Każdego ranka, gdy się budzę - pisał twórca miękkich zegarów i płonących żyraf - ogarnia mnie nieopisana radość, że jestem Salvadorem Dali...« Katalończyk Dali, który uzależniony był od sławy i złota, dużo malował i dużo mówił. Ulubionym tematem rozmowy było, jak zostać geniuszem. Recepta: »Och, Salvadorze, prawda jest taka, że jeśli zachowujesz się jak geniusz, to nim zostaniesz!« W wieku sześciu lat chciał być kucharką, konsekwentnie obstając przy formie żeńskiej; w wieku siedmiu lat, Napole...
Czytaj więcej
3
Liczba ocen: 19
|
Średnia ocena: 4,87
Liczba ocen: 19
|
Średnia ocena: 4,87
Początek XX wieku w Paryżu – epoka dadaizmu i rodzącego się surrealizmu. Świat, w którym wszystko kręci się wokół Montmartre’u i Montparnasse’u. Słynni malarze i pisarze: Picasso, Modigliani, Matisse, Apollinaire, Aragon, Cocteau, Jarry... Ich modelki, muzy, kochanki; pracownie artystów, popularne kawiarnie; ekscesy, skandale, artystyczne prowokacje.
Autor potraktował twórczość swych bohaterów jako pretekst do ukazania miejsc, ludzi, wydarzeń. Opowiadając anegdoty, mieszając fakty z fikcją, s...
Początek XX wieku w Paryżu – epoka dadaizmu i rodzącego się surrealizmu. Świat, w którym wszystko kręci się wokół Montmartre’u i Montparnasse’u. Słynni malarze i pisarze: Picasso, Modigliani, Matisse, Apollinaire, Aragon, Cocteau, Jarry... Ich modelki, muzy, kochanki; pracownie artystów, popularne kawiarnie; ekscesy, skandale, artystyczne prowokacje.
Autor potraktował twórczość swych bohaterów jako pretekst do ukazania miejsc, ludzi, wydarzeń. Opowiadając anegdoty, mieszając fakty z fikcją, s...
Czytaj więcej
4
Liczba ocen: 16
|
Średnia ocena: 4,84
Liczba ocen: 16
|
Średnia ocena: 4,84
Najważniejsza książka o architekturze ostatnich stu lat. Płomienny manifest z 1923 roku, do niedawna nietłumaczony na polski, jest kluczem do zrozumienia architektury nowoczesnej. "Papież modernizmu" wzywa do walki o architekturę odpowiadającą współczesnym potrzebom, a jednocześnie czerpiącą z najlepszych wzorców z przeszłości. Nasze wydanie wiernie odwzorowuje projekt graficzny pierwszych francuskich edycji.
[Centrum Architektury, 2012]
Najważniejsza książka o architekturze ostatnich stu lat. Płomienny manifest z 1923 roku, do niedawna nietłumaczony na polski, jest kluczem do zrozumienia architektury nowoczesnej. "Papież modernizmu" wzywa do walki o architekturę odpowiadającą współczesnym potrzebom, a jednocześnie czerpiącą z najlepszych wzorców z przeszłości. Nasze wydanie wiernie odwzorowuje projekt graficzny pierwszych francuskich edycji.
[Centrum Architektury, 2012]
Czytaj więcej
5
Liczba ocen: 14
|
Średnia ocena: 4,89
Liczba ocen: 14
|
Średnia ocena: 4,89
Esej poświęcony sensowi przedstawienia malarskiego. Tytuł zapożyczony został z obrazu René Magritte’a, który pod namalowaną fajką umieścił te właśnie słowa: "Ceci n’est pas une pipe". W istocie, nie jest to fajka, lecz tylko jej malarskie przedstawienie; podobieństwo nie jest stwierdzaniem. Pojawienie się słów w obrazie zwraca uwagę na fakt, że pismo jest także formą, że jest postacią rysunku, co podkreśla tylko potrzebę nowej refleksji nad związkiem formy plastycznej ze światem rzeczy. Traktują...
Esej poświęcony sensowi przedstawienia malarskiego. Tytuł zapożyczony został z obrazu René Magritte’a, który pod namalowaną fajką umieścił te właśnie słowa: "Ceci n’est pas une pipe". W istocie, nie jest to fajka, lecz tylko jej malarskie przedstawienie; podobieństwo nie jest stwierdzaniem. Pojawienie się słów w obrazie zwraca uwagę na fakt, że pismo jest także formą, że jest postacią rysunku, co podkreśla tylko potrzebę nowej refleksji nad związkiem formy plastycznej ze światem rzeczy. Traktują...
Czytaj więcej
6
Liczba ocen: 14
|
Średnia ocena: 4,61
Liczba ocen: 14
|
Średnia ocena: 4,61
Wznowienie cieszącej się ogromnym zainteresowaniem książki, porządkującej tematycznie zagadnienia związane z szeroko pojętą symboliką świątyni jako budowli, ale także symboliką jej wyposażenia i funkcji liturgicznych. Sztuka sakralna jest tu rozumiana jako sztuka porządku nadprzyrodzonego, wiążąca świątynię z kosmologią, ontologią i metafizyką.
[Znak, 1994]
Wznowienie cieszącej się ogromnym zainteresowaniem książki, porządkującej tematycznie zagadnienia związane z szeroko pojętą symboliką świątyni jako budowli, ale także symboliką jej wyposażenia i funkcji liturgicznych. Sztuka sakralna jest tu rozumiana jako sztuka porządku nadprzyrodzonego, wiążąca świątynię z kosmologią, ontologią i metafizyką.
[Znak, 1994]
Czytaj więcej
7
Liczba ocen: 14
|
Średnia ocena: 4,21
Liczba ocen: 14
|
Średnia ocena: 4,21
W swojej najnowszej książce Jean Baudrillard śledzi historię potajemnego spisku, zawiązującego się w zaciszu galerii, muzeów i kolejnych wystaw. Denuncjuje, oskarża i skazuje bez procesu współczesną sztukę, która przeżywszy własną śmierć, w zombicznej egzystencji przetrawia w nieskończoność swoje resztki. Czy uzurpując sobie prawo do wkroczenia w domenę sztuki, prezentując skądinąd znakomite fotografie własnego autorstwa w najszacowniejszych galeriach, przypieczętowuje jej kolejny kres? A może r...
W swojej najnowszej książce Jean Baudrillard śledzi historię potajemnego spisku, zawiązującego się w zaciszu galerii, muzeów i kolejnych wystaw. Denuncjuje, oskarża i skazuje bez procesu współczesną sztukę, która przeżywszy własną śmierć, w zombicznej egzystencji przetrawia w nieskończoność swoje resztki. Czy uzurpując sobie prawo do wkroczenia w domenę sztuki, prezentując skądinąd znakomite fotografie własnego autorstwa w najszacowniejszych galeriach, przypieczętowuje jej kolejny kres? A może r...
Czytaj więcej
8
Liczba ocen: 13
|
Średnia ocena: 4,73
Liczba ocen: 13
|
Średnia ocena: 4,73
Czytaj więcej
9
Liczba ocen: 12
|
Średnia ocena: 5,13
Liczba ocen: 12
|
Średnia ocena: 5,13
Gdzie byliśmy, kiedy nas nie było? Kto nas zrobił? Dlaczego scena kopulacji budzi tak wielkie zainteresowanie, przerażenie, tak straszną trwogę, ale jednocześnie staje się natchnieniem dla największych artystów pióra i pędzla, dłuta i piórka? Dlaczego o kopulacji milczy się wstydliwie, a macierzyństwo rozczula? Co w scenie pierwotnej, zwanej też prymitywną, kryje się tak strasznego i jednocześnie tak wspaniałego? Tak, to wielka tajemnica, której Pascal Quignard poświęcił swoje dzieło.
Biada ...
Gdzie byliśmy, kiedy nas nie było? Kto nas zrobił? Dlaczego scena kopulacji budzi tak wielkie zainteresowanie, przerażenie, tak straszną trwogę, ale jednocześnie staje się natchnieniem dla największych artystów pióra i pędzla, dłuta i piórka? Dlaczego o kopulacji milczy się wstydliwie, a macierzyństwo rozczula? Co w scenie pierwotnej, zwanej też prymitywną, kryje się tak strasznego i jednocześnie tak wspaniałego? Tak, to wielka tajemnica, której Pascal Quignard poświęcił swoje dzieło.
Biada ...
Czytaj więcej
10
Liczba ocen: 12
|
Średnia ocena: 4,75
Liczba ocen: 12
|
Średnia ocena: 4,75
Czytaj więcej
11
Liczba ocen: 9
|
Średnia ocena: 4,28
Liczba ocen: 9
|
Średnia ocena: 4,28
Czytaj więcej
12
Liczba ocen: 9
|
Średnia ocena: 4,00
Liczba ocen: 9
|
Średnia ocena: 4,00
Czytaj więcej
13
Liczba ocen: 7
|
Średnia ocena: 4,79
Liczba ocen: 7
|
Średnia ocena: 4,79
Jeden ze sztandarowych tekstów dekonstrukcji, w którym Derrida nawiązuje dialog z własnymi źródłami, czyli z wielością stylów filozofowania Nietzschego. Styl (po francusku: style) wyraża stosunek do świata, ale oddziałuje na rzeczywistość jak sztylet (po francusku: stylet), który „wychodzi naprzeciw, przełamuje atak, rozpruwając wrogi obszar”. Styl spina świat ostrogą, jest jak broń, jak ostrze, jak stalówka pióra (po francusku: stylo). Filozofować to rozpruwać świat tą bronią, którą – zdaniem D...
Jeden ze sztandarowych tekstów dekonstrukcji, w którym Derrida nawiązuje dialog z własnymi źródłami, czyli z wielością stylów filozofowania Nietzschego. Styl (po francusku: style) wyraża stosunek do świata, ale oddziałuje na rzeczywistość jak sztylet (po francusku: stylet), który „wychodzi naprzeciw, przełamuje atak, rozpruwając wrogi obszar”. Styl spina świat ostrogą, jest jak broń, jak ostrze, jak stalówka pióra (po francusku: stylo). Filozofować to rozpruwać świat tą bronią, którą – zdaniem D...
Czytaj więcej
14
Liczba ocen: 7
|
Średnia ocena: 4,71
Liczba ocen: 7
|
Średnia ocena: 4,71
Książka ukazuje związki niemieckiego kina z ekspresjonizmem. Autorka przybliża najważniejsze prądy myśli krytycznej tamtego okresu i przygląda się dziełom największych reżyserów, takich jak Fritz Lang i Friedrich Wilhelm Murnau, ale również dorobkowi scenarzystów, operatorów filmowych i scenografów. Ekran demoniczny wzbogaca naszą wiedzę o filmowym ekspresjonizmie, ale pozwala także rozszyfrować zbiorową podświadomość Niemców u progu II wojny światowej. Współczesny czytelnik bez trudu rozpozna w...
Książka ukazuje związki niemieckiego kina z ekspresjonizmem. Autorka przybliża najważniejsze prądy myśli krytycznej tamtego okresu i przygląda się dziełom największych reżyserów, takich jak Fritz Lang i Friedrich Wilhelm Murnau, ale również dorobkowi scenarzystów, operatorów filmowych i scenografów. Ekran demoniczny wzbogaca naszą wiedzę o filmowym ekspresjonizmie, ale pozwala także rozszyfrować zbiorową podświadomość Niemców u progu II wojny światowej. Współczesny czytelnik bez trudu rozpozna w...
Czytaj więcej
15
Liczba ocen: 6
|
Średnia ocena: 4,42
Liczba ocen: 6
|
Średnia ocena: 4,42
Czytaj więcej
16
Liczba ocen: 6
|
Średnia ocena: 5,17
Liczba ocen: 6
|
Średnia ocena: 5,17
Książka Georges’a Didi-Hubermana "Przed obrazem" dokonuje gruntownego przewartościowania zasad stojących u podstaw historii sztuki i stawia podwaliny pod jej nową koncepcję. Didi-Huberman rozwija pytanie: jak patrzymy? Według autora, nie tylko za pomocą oczu i spojrzenia. W jego ujęciu widzenie wiąże się z wiedzą, co sugeruje, że oko naiwne nie istnieje, że obrazy obejmujemy również słowami, procesami poznania i myślowymi kategoriami.
Sposobów nowej krytyki poznania obrazu szuka Didi-Huberman...
Książka Georges’a Didi-Hubermana "Przed obrazem" dokonuje gruntownego przewartościowania zasad stojących u podstaw historii sztuki i stawia podwaliny pod jej nową koncepcję. Didi-Huberman rozwija pytanie: jak patrzymy? Według autora, nie tylko za pomocą oczu i spojrzenia. W jego ujęciu widzenie wiąże się z wiedzą, co sugeruje, że oko naiwne nie istnieje, że obrazy obejmujemy również słowami, procesami poznania i myślowymi kategoriami.
Sposobów nowej krytyki poznania obrazu szuka Didi-Huberman...
Czytaj więcej
17
Liczba ocen: 6
|
Średnia ocena: 6,00
Liczba ocen: 6
|
Średnia ocena: 6,00
Yann Arthus-Bertrand zawsze pasjonował się fotografowaniem przyrody. Realizując w Kenii reportaż poświęcony lwom, podczas wyprawy balonem odkrył piękno Ziemi widzianej z lotu ptaka. W 1991 roku założył agencję "Altitude", będącą jedynym w swoim rodzaju bankiem zdjęć lotniczych. Skupia ona fotografików ze wszystkich zakątków świata, których łączy ta sama pasja.
"Ziemia z nieba" zawiera fotografie, podpisy oraz teksty autorstwa wybitnych specjalistów z dziedziny ochrony środowiska, uczulające ...
Yann Arthus-Bertrand zawsze pasjonował się fotografowaniem przyrody. Realizując w Kenii reportaż poświęcony lwom, podczas wyprawy balonem odkrył piękno Ziemi widzianej z lotu ptaka. W 1991 roku założył agencję "Altitude", będącą jedynym w swoim rodzaju bankiem zdjęć lotniczych. Skupia ona fotografików ze wszystkich zakątków świata, których łączy ta sama pasja.
"Ziemia z nieba" zawiera fotografie, podpisy oraz teksty autorstwa wybitnych specjalistów z dziedziny ochrony środowiska, uczulające ...
Czytaj więcej
18
Liczba ocen: 5
|
Średnia ocena: 4,50
Liczba ocen: 5
|
Średnia ocena: 4,50
Klasyczna już dziś pozycja filozoficzna, poświęcona relacji między sztukami plastycznymi a dyskursem, którym próbuje się je ujmować. Derrida dokonuje badawczego przeglądu filozoficznych dyskursów na temat malarstwa Platona, Kanta, Hegla i Heideggera, wykazując zarazem ich nieadekwatność, mimo pozornych oczywistości, na których się opierają.
[słowo/ obraz terytoria, 2003]
Klasyczna już dziś pozycja filozoficzna, poświęcona relacji między sztukami plastycznymi a dyskursem, którym próbuje się je ujmować. Derrida dokonuje badawczego przeglądu filozoficznych dyskursów na temat malarstwa Platona, Kanta, Hegla i Heideggera, wykazując zarazem ich nieadekwatność, mimo pozornych oczywistości, na których się opierają.
[słowo/ obraz terytoria, 2003]
Czytaj więcej
19
Liczba ocen: 5
|
Średnia ocena: 5,30
Liczba ocen: 5
|
Średnia ocena: 5,30
Czytaj więcej
20
Liczba ocen: 5
|
Średnia ocena: 4,60
Liczba ocen: 5
|
Średnia ocena: 4,60
Nie sposób nie zauważyć, jaką popularność na całym świecie zdobywa manga. Czemu zawdzięcza swój sukces? Jak powstało słowo "manga" i co oznacza? Czym japońskie mangi różnią się od komiksów europejskich czy amerykańskich, że aż tak przyciągają uwagę? Jak i kiedy się narodziły?
Odpowiedzi na te pytania należy szukać w kulturze starożytnej Japonii, gdzie dzieła sztuki zawsze były pełne humoru. Historia tej niezwykle żywej formy ekspresji jest owocem długiej tradycji artystycznej. W niniejszej ks...
Nie sposób nie zauważyć, jaką popularność na całym świecie zdobywa manga. Czemu zawdzięcza swój sukces? Jak powstało słowo "manga" i co oznacza? Czym japońskie mangi różnią się od komiksów europejskich czy amerykańskich, że aż tak przyciągają uwagę? Jak i kiedy się narodziły?
Odpowiedzi na te pytania należy szukać w kulturze starożytnej Japonii, gdzie dzieła sztuki zawsze były pełne humoru. Historia tej niezwykle żywej formy ekspresji jest owocem długiej tradycji artystycznej. W niniejszej ks...
Czytaj więcej
21
Liczba ocen: 5
|
Średnia ocena: 4,70
Liczba ocen: 5
|
Średnia ocena: 4,70
Monografia najwybitniejszego polskiego artysty komiksu.
W latach 60. i 70. XX stulecia Grzegorz Rosiński – ówcześnie autor "Kolorowych Zeszytów", a także współtwórca magazynu "Relax" – należał do najważniejszych twórców polskiego komiksu. Kiedy zaś w 1976 roku poznał Jeana van Hamme'a, rozpoczął długą i pełną sukcesów karierę międzynarodową. W wywiadzie-rzece, przeprowadzonym z Grzegorzem Rosińskim przez Patricka Gaumera, poznajemy fascynujące i pełne dramatyzmu życie wielkiego polskie...
Monografia najwybitniejszego polskiego artysty komiksu.
W latach 60. i 70. XX stulecia Grzegorz Rosiński – ówcześnie autor "Kolorowych Zeszytów", a także współtwórca magazynu "Relax" – należał do najważniejszych twórców polskiego komiksu. Kiedy zaś w 1976 roku poznał Jeana van Hamme'a, rozpoczął długą i pełną sukcesów karierę międzynarodową. W wywiadzie-rzece, przeprowadzonym z Grzegorzem Rosińskim przez Patricka Gaumera, poznajemy fascynujące i pełne dramatyzmu życie wielkiego polskie...
Czytaj więcej
22
Liczba ocen: 5
|
Średnia ocena: 4,20
Liczba ocen: 5
|
Średnia ocena: 4,20
Czytaj więcej
23
Liczba ocen: 5
|
Średnia ocena: 4,40
Liczba ocen: 5
|
Średnia ocena: 4,40
Olśniewająca wirtuozerią i przenikliwością książka o współczesności i tradycjach opery europejskiej. Księga Prospera opery początku XXI wieku.
Opera jest dla nas ostatnim terytorium mitycznego doświadczenia - „jego najwyższa moc objawia się w paru zmysłowych momentach, jakie rodzi śpiew”.
Starobinski słucha czarodziejek opery od barokowej "Poppei" Monteverdiego i "Alcyny" Haendla aż po "Manon", "Carmen", "Elektrę" Straussa i Hofmannsthala. W centrum książki znajdujemy rozpisany na głosy p...
Olśniewająca wirtuozerią i przenikliwością książka o współczesności i tradycjach opery europejskiej. Księga Prospera opery początku XXI wieku.
Opera jest dla nas ostatnim terytorium mitycznego doświadczenia - „jego najwyższa moc objawia się w paru zmysłowych momentach, jakie rodzi śpiew”.
Starobinski słucha czarodziejek opery od barokowej "Poppei" Monteverdiego i "Alcyny" Haendla aż po "Manon", "Carmen", "Elektrę" Straussa i Hofmannsthala. W centrum książki znajdujemy rozpisany na głosy p...
Czytaj więcej
24
Liczba ocen: 5
|
Średnia ocena: 4,60
Liczba ocen: 5
|
Średnia ocena: 4,60
Książka François Soulages'a szkicuje kontury nowej estetyki fotografii, stawiając pytanie o status fotografii jako sztuki. Wychodząc z założenia, że fotografia nie odwzorowuje bezpośrednio rzeczywistości, lecz ją kreuje, autor stara się stworzyć nowy słownik estetyczny, odwołujący się głównie do filozofii i psychoanalizy. Refleksji teoretycznej towarzyszą interesujące interpretacje poszczególnych dzieł, w związku z czym książkę czytać można zarówno jako rozprawę teoretyczną, jak i świadectwo est...
Książka François Soulages'a szkicuje kontury nowej estetyki fotografii, stawiając pytanie o status fotografii jako sztuki. Wychodząc z założenia, że fotografia nie odwzorowuje bezpośrednio rzeczywistości, lecz ją kreuje, autor stara się stworzyć nowy słownik estetyczny, odwołujący się głównie do filozofii i psychoanalizy. Refleksji teoretycznej towarzyszą interesujące interpretacje poszczególnych dzieł, w związku z czym książkę czytać można zarówno jako rozprawę teoretyczną, jak i świadectwo est...
Czytaj więcej
25
Liczba ocen: 5
|
Średnia ocena: 4,90
Liczba ocen: 5
|
Średnia ocena: 4,90
Czytaj więcej
26
Liczba ocen: 4
|
Średnia ocena: 4,63
Liczba ocen: 4
|
Średnia ocena: 4,63
Chopin był dla Gide'a, muzyka, mistrzem. Autor poświęcił Chopinowi książkę, o której marzył od 1892 r., ale opublikował ją dopiero w 1949 r. pod tytułem "Notatki o Chopinie"...
[Astraia, 2007]
Chopin był dla Gide'a, muzyka, mistrzem. Autor poświęcił Chopinowi książkę, o której marzył od 1892 r., ale opublikował ją dopiero w 1949 r. pod tytułem "Notatki o Chopinie"...
[Astraia, 2007]
Czytaj więcej
27
Liczba ocen: 4
|
Średnia ocena: 4,50
Liczba ocen: 4
|
Średnia ocena: 4,50
Czytaj więcej
28
Liczba ocen: 4
|
Średnia ocena: 4,38
Liczba ocen: 4
|
Średnia ocena: 4,38
Książka "Zbieracze i osobliwości" nie tylko odsłania dzieje kolekcjonerstwa i dostarcza wiedzy o różnych drogach narodzin europejskich muzeów. Książka ta stanowi także pasjonującą opowieść o historii intelektualnej Włoch i Francji, znaczoną sylwetkami wielu, najczęściej dzisiaj zapomnianych, postaci o fundamentalnym znaczeniu dla dziejów nauki i sztuki. Wenecja badana jest tu jako przypadek szczególny, jeśli chodzi o trwanie tradycji i niezmienność mechanizmów obywatelskich, współgranie personal...
Książka "Zbieracze i osobliwości" nie tylko odsłania dzieje kolekcjonerstwa i dostarcza wiedzy o różnych drogach narodzin europejskich muzeów. Książka ta stanowi także pasjonującą opowieść o historii intelektualnej Włoch i Francji, znaczoną sylwetkami wielu, najczęściej dzisiaj zapomnianych, postaci o fundamentalnym znaczeniu dla dziejów nauki i sztuki. Wenecja badana jest tu jako przypadek szczególny, jeśli chodzi o trwanie tradycji i niezmienność mechanizmów obywatelskich, współgranie personal...
Czytaj więcej
29
Liczba ocen: 4
|
Średnia ocena: 6,00
Liczba ocen: 4
|
Średnia ocena: 6,00
Genet był artystą niezwykłym, szokującym, wręcz mitycznym. Jednym z twórców owej legendy literackiej był Sartre, a jego książka stanowi właśnie źródło mitu. Krytycy spierają się, na ile obraz Geneta wyłaniający się z książki jest dziełem samego autora, a na ile jej bohatera. Innymi słowy: czy mamy tu do czynienia z Genetem, jakiego widział – lub chciał widzieć – Sartre, czy też raczej Sartre wiernie odwzorował taki wizerunek swojego bohatera, jaki uzyskał od samego Geneta. Z pewnością Genet odeg...
Genet był artystą niezwykłym, szokującym, wręcz mitycznym. Jednym z twórców owej legendy literackiej był Sartre, a jego książka stanowi właśnie źródło mitu. Krytycy spierają się, na ile obraz Geneta wyłaniający się z książki jest dziełem samego autora, a na ile jej bohatera. Innymi słowy: czy mamy tu do czynienia z Genetem, jakiego widział – lub chciał widzieć – Sartre, czy też raczej Sartre wiernie odwzorował taki wizerunek swojego bohatera, jaki uzyskał od samego Geneta. Z pewnością Genet odeg...
Czytaj więcej
30
Liczba ocen: 4
|
Średnia ocena: 4,25
Liczba ocen: 4
|
Średnia ocena: 4,25
Czytaj więcej
31
Liczba ocen: 4
|
Średnia ocena: 4,50
Liczba ocen: 4
|
Średnia ocena: 4,50
Czytaj więcej
32
Liczba ocen: 4
|
Średnia ocena: 4,75
Liczba ocen: 4
|
Średnia ocena: 4,75
Czytaj więcej
33
Liczba ocen: 4
|
Średnia ocena: 5,25
Liczba ocen: 4
|
Średnia ocena: 5,25
Renoir - życie wypełnione poszukiwaniem i przygodą opowiedziane przez Sophie Monneret, która przedstawia także, dzięki rzadkim i starannie dobranym źródłom, jego dzieła, zwierzenia i epokę.
Rewolucja impresjonistyczna jest największym wydarzeniem w historii sztuki, wśród wynalazków i konwulsji burzliwego końca wieku.
Tym albumem ujętym w całkowicie nowy sposób, seria wydawnicza Profile Sztuki podkreśla swoją oryginalność i niezwykłą ciekawość.
[Penta, 1991]
Renoir - życie wypełnione poszukiwaniem i przygodą opowiedziane przez Sophie Monneret, która przedstawia także, dzięki rzadkim i starannie dobranym źródłom, jego dzieła, zwierzenia i epokę.
Rewolucja impresjonistyczna jest największym wydarzeniem w historii sztuki, wśród wynalazków i konwulsji burzliwego końca wieku.
Tym albumem ujętym w całkowicie nowy sposób, seria wydawnicza Profile Sztuki podkreśla swoją oryginalność i niezwykłą ciekawość.
[Penta, 1991]
Czytaj więcej
34
Liczba ocen: 4
|
Średnia ocena: 5,63
Liczba ocen: 4
|
Średnia ocena: 5,63
Czytaj więcej
35
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 4,17
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 4,17
Czytaj więcej
36
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,00
Czytaj więcej
37
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,00
Książka, którą przekazujemy Czytelnikom, stanowi zapis rozmów odbytych w malowniczej scenerii szwajcarskiej posiadłości artysty. Choć Balthus był zdeklarowanym przeciwnikiem wywiadów, Françoise Jaunin udało się go nakłonić do szczerych wypowiedzi na temat drogi twórczej, umiłowanych mistrzów, warsztatu malarskiego i metod pracy.
"Balthus nie nadużywa słów. Jeśli jest ironiczny lub złośliwy, to poprzez drobne, trafne ukłucia. Jeśli się z czegoś zwierza, to w dawkach nadzwyczaj małych. Jeśli ro...
Książka, którą przekazujemy Czytelnikom, stanowi zapis rozmów odbytych w malowniczej scenerii szwajcarskiej posiadłości artysty. Choć Balthus był zdeklarowanym przeciwnikiem wywiadów, Françoise Jaunin udało się go nakłonić do szczerych wypowiedzi na temat drogi twórczej, umiłowanych mistrzów, warsztatu malarskiego i metod pracy.
"Balthus nie nadużywa słów. Jeśli jest ironiczny lub złośliwy, to poprzez drobne, trafne ukłucia. Jeśli się z czegoś zwierza, to w dawkach nadzwyczaj małych. Jeśli ro...
Czytaj więcej
38
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,33
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,33
Czytaj więcej
39
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 4,33
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 4,33
Czytaj więcej
40
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,00
Czytaj więcej
41
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 4,17
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 4,17
Czytaj więcej
42
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,17
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,17
Czytaj więcej
43
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 4,17
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 4,17
Czytaj więcej
44
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 4,33
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 4,33
Czytaj więcej
45
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,83
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,83
„Ustanowienie obrazu”, książka uznana za jedno z większych osiągnięć historii sztuki ostatnich lat oraz wyznacznik możliwości odnowy badań w tej dziedzinie, przetłumaczona na wiele języków, ale od dawna niedostępna, jest prezentowana obecnie w wydaniu poprawionym i uaktualnionym przez autora.
Obraz we właściwym sensie tego słowa jest pojęciem stosunkowo nowym. W stosunku do dawnych wyobrażeń, związanych z określonym miejscem i funkcją sakralną, obraz jest przedmiotem, którego nie definiujemy ...
„Ustanowienie obrazu”, książka uznana za jedno z większych osiągnięć historii sztuki ostatnich lat oraz wyznacznik możliwości odnowy badań w tej dziedzinie, przetłumaczona na wiele języków, ale od dawna niedostępna, jest prezentowana obecnie w wydaniu poprawionym i uaktualnionym przez autora.
Obraz we właściwym sensie tego słowa jest pojęciem stosunkowo nowym. W stosunku do dawnych wyobrażeń, związanych z określonym miejscem i funkcją sakralną, obraz jest przedmiotem, którego nie definiujemy ...
Czytaj więcej
46
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 4,17
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 4,17
"Theater" jest esejem naukowym o walorach popularyzatorskich, pełną erudycji opowieścią o historii i zmiennych losach teatru w Stanach Zjednoczonych. Na tle historycznych epok autor kreśli sylwetki postaci ważnych dla kształtowania i rozwoju amerykańskiego systemu teatralnego – reżyserów, producentów, dramatopisarzy. Opisuje powstanie i ewolucję instytucji teatralnych, pokazuje jak na przestrzeni dekad, podczas kolejnych prezydentur, zmieniała się rola państwa w finansowaniu tej sfery życia kult...
"Theater" jest esejem naukowym o walorach popularyzatorskich, pełną erudycji opowieścią o historii i zmiennych losach teatru w Stanach Zjednoczonych. Na tle historycznych epok autor kreśli sylwetki postaci ważnych dla kształtowania i rozwoju amerykańskiego systemu teatralnego – reżyserów, producentów, dramatopisarzy. Opisuje powstanie i ewolucję instytucji teatralnych, pokazuje jak na przestrzeni dekad, podczas kolejnych prezydentur, zmieniała się rola państwa w finansowaniu tej sfery życia kult...
Czytaj więcej
47
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 4,33
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 4,33
Kaligrafia japońska jest sztuką, która łączy piękno z duchową fascynacją. Dzięki tej książce poznasz historię i sposoby posługiwania się "czterema skarbami gabinetu", czyli pędzelkiem, tuszem, kamieniem do tuszu i papierem. Nauczysz się kaligrafować znaki, słowa, a następnie wiersze. Spróbujesz swoich sił, posługując się kaligrafią łączoną, uznawaną za duszę kaligrafii japońskiej. Dzięki zamieszczonej w książce galerii wyjątkowych dzieł, autorstwa wielkich mistrzów i uznanych artystów, docenisz ...
Kaligrafia japońska jest sztuką, która łączy piękno z duchową fascynacją. Dzięki tej książce poznasz historię i sposoby posługiwania się "czterema skarbami gabinetu", czyli pędzelkiem, tuszem, kamieniem do tuszu i papierem. Nauczysz się kaligrafować znaki, słowa, a następnie wiersze. Spróbujesz swoich sił, posługując się kaligrafią łączoną, uznawaną za duszę kaligrafii japońskiej. Dzięki zamieszczonej w książce galerii wyjątkowych dzieł, autorstwa wielkich mistrzów i uznanych artystów, docenisz ...
Czytaj więcej
48
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,17
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,17
Jean-Jacques Wunenburger, profesor Uniwersytetu Burgundzkiego, analizując najpierw „Świat obrazów”, następnie ich naturę, a wreszcie funkcjonowanie i wartościowanie, pozwala ogarnąć właściwie wszystkie najistotniejsze zagadnienia związane z obrazem, a przy tym porządkuje wiedzę, którą wielu uczonych bezskutecznie próbowało ująć w karby niemożliwej chyba „teorii” obrazu. Od rozważań teoretycznych Wunenburger przechodzi do praktyki myśli figuratywnej, pokazując, jak obraz kształtuje nie tylko nasz...
Jean-Jacques Wunenburger, profesor Uniwersytetu Burgundzkiego, analizując najpierw „Świat obrazów”, następnie ich naturę, a wreszcie funkcjonowanie i wartościowanie, pozwala ogarnąć właściwie wszystkie najistotniejsze zagadnienia związane z obrazem, a przy tym porządkuje wiedzę, którą wielu uczonych bezskutecznie próbowało ująć w karby niemożliwej chyba „teorii” obrazu. Od rozważań teoretycznych Wunenburger przechodzi do praktyki myśli figuratywnej, pokazując, jak obraz kształtuje nie tylko nasz...
Czytaj więcej
49
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,17
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 5,17
To nie jest książka kucharska. To nie jest także podręcznik do muzyki dawnej. Książka znanego francuskiego muzykologa pokazuje niemal intymny związek kuchni i muzyki barokowej. Fascynujące. Do czytania, gotowania i …słuchania. Gorąco polecam.
Jacek Hawryluk (Polskie Radio, „Gazeta Wyborcza”)
[Wydawnictwo Kle, 2008]
To nie jest książka kucharska. To nie jest także podręcznik do muzyki dawnej. Książka znanego francuskiego muzykologa pokazuje niemal intymny związek kuchni i muzyki barokowej. Fascynujące. Do czytania, gotowania i …słuchania. Gorąco polecam.
Jacek Hawryluk (Polskie Radio, „Gazeta Wyborcza”)
[Wydawnictwo Kle, 2008]
Czytaj więcej
50
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,50
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,50
W jedwabistym połysku kryje się smak zdolny uszczęśliwić każdego. Doskonały na serce, stymulujący dla neuronów i podnoszący na duchu, ten "pokarm Wenus" kojarzy się z wykwintną degustacją, radosnym świętem albo zwyczajnym, samotnym pogryzaniem. Od wieków uwielbiana przez cukierników.
Ta wyjątkowo bogato ilustrowana książka zawiera nieznane szerzej dokumenty i fakty z pasjonującej historii i współczesności czekolady.
[Wydawnictwo Wiedza i Życie, Warszawa 2001]
W jedwabistym połysku kryje się smak zdolny uszczęśliwić każdego. Doskonały na serce, stymulujący dla neuronów i podnoszący na duchu, ten "pokarm Wenus" kojarzy się z wykwintną degustacją, radosnym świętem albo zwyczajnym, samotnym pogryzaniem. Od wieków uwielbiana przez cukierników.
Ta wyjątkowo bogato ilustrowana książka zawiera nieznane szerzej dokumenty i fakty z pasjonującej historii i współczesności czekolady.
[Wydawnictwo Wiedza i Życie, Warszawa 2001]
Czytaj więcej
51
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 3,75
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 3,75
Czytaj więcej
52
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,50
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,50
Czytaj więcej
53
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,00
Anamorfoza nie jest odchyleniem od normy, w którym rzeczywistość zostaje ujarzmiona przez wizję umysłu. Jest optyczną sztuczką, w której to, co widzialne, przesłania to, co rzeczywiste. Elementy tego systemu są ze sobą przemyślnie powiązane. Perspektywy przyspieszone i spowolnione wstrząsają naturalnym porządkiem, nie niszcząc go. Perspektywa anamorfotyczna unicestwia go tymi samymi środkami, stosowanymi w sposób skrajny. Obrazy rozkładane na elementy i przywracane przez kombinacje promieni wzro...
Anamorfoza nie jest odchyleniem od normy, w którym rzeczywistość zostaje ujarzmiona przez wizję umysłu. Jest optyczną sztuczką, w której to, co widzialne, przesłania to, co rzeczywiste. Elementy tego systemu są ze sobą przemyślnie powiązane. Perspektywy przyspieszone i spowolnione wstrząsają naturalnym porządkiem, nie niszcząc go. Perspektywa anamorfotyczna unicestwia go tymi samymi środkami, stosowanymi w sposób skrajny. Obrazy rozkładane na elementy i przywracane przez kombinacje promieni wzro...
Czytaj więcej
54
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,75
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,75
Czytaj więcej
55
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 3,00
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 3,00
Czytaj więcej
56
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,25
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,25
Czytaj więcej
57
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,25
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,25
Czytaj więcej
58
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,50
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,50
Czytaj więcej
59
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,50
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,50
Czytaj więcej
60
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,00
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,00
Czytaj więcej
61
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,00
Czytaj więcej
62
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 3,50
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 3,50
Niezwykła historia malarstwa na płótnach mistrzów.
"Stworzenie świata" Boscha, "Walka Jakuba z Aniołem" Rembrandta, obrazy Rafaela, Tycjana, Rubensa... Jakże wiele arcydzieł zostało zainspirowanych historiami opisanymi w Starym Testamencie!
"Cóż za niezwykły paradoks: Księga, która zabrania tworzenia wizerunków, została zamieniona w skarbnicę obrazów, wielką kolekcję dla zachodniego odbiorcy" – pisze autor, wyjaśniając, jak i dlaczego było to możliwe.
[Świat Książki, 2008]
Niezwykła historia malarstwa na płótnach mistrzów.
"Stworzenie świata" Boscha, "Walka Jakuba z Aniołem" Rembrandta, obrazy Rafaela, Tycjana, Rubensa... Jakże wiele arcydzieł zostało zainspirowanych historiami opisanymi w Starym Testamencie!
"Cóż za niezwykły paradoks: Księga, która zabrania tworzenia wizerunków, została zamieniona w skarbnicę obrazów, wielką kolekcję dla zachodniego odbiorcy" – pisze autor, wyjaśniając, jak i dlaczego było to możliwe.
[Świat Książki, 2008]
Czytaj więcej
63
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,75
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 4,75
Czytaj więcej
64
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Antologia tekstów dotyczących francuskiego teatru średniowiecznego. Przez wieki zapomniany, stał się bliski pokoleniu, które współtworzyło współczesny teatr eksperymentalny, brało udział w happeningach, spektaklach ulicznych, zajmowało się sztuką performance. Szkice zawarte w niniejszej książce skupiają się na takich aspektach teatru, jak gra aktorska, organizacja przestrzeni czy popularne wówczas gatunki. Pokazują średniowieczną scenę rozdartą między sacrum i profanum - miejsce, gdzie formy, kt...
Antologia tekstów dotyczących francuskiego teatru średniowiecznego. Przez wieki zapomniany, stał się bliski pokoleniu, które współtworzyło współczesny teatr eksperymentalny, brało udział w happeningach, spektaklach ulicznych, zajmowało się sztuką performance. Szkice zawarte w niniejszej książce skupiają się na takich aspektach teatru, jak gra aktorska, organizacja przestrzeni czy popularne wówczas gatunki. Pokazują średniowieczną scenę rozdartą między sacrum i profanum - miejsce, gdzie formy, kt...
Czytaj więcej
65
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,50
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,50
Wszyscy znają dziś fotografię żydowskiego dziecka z warszawskiego getta: z biegiem czasu jej bohater stał się „ikoną” Shoah. Często reprodukowana na pierwszych stronach czasopism i okładkach książek, stała się źródłem inspiracji dla artystów, podlegała też przekadrowaniom, które uczyniły z niej obraz współczucia pozbawiony jakiegokolwiek odniesienia do oprawców. Frédéric Rousseau dekonstruuje i interpretuje tę historyczną opowieść od roku 1943 do dzisiaj i zastanawia się nad naszym stosunkiem do...
Wszyscy znają dziś fotografię żydowskiego dziecka z warszawskiego getta: z biegiem czasu jej bohater stał się „ikoną” Shoah. Często reprodukowana na pierwszych stronach czasopism i okładkach książek, stała się źródłem inspiracji dla artystów, podlegała też przekadrowaniom, które uczyniły z niej obraz współczucia pozbawiony jakiegokolwiek odniesienia do oprawców. Frédéric Rousseau dekonstruuje i interpretuje tę historyczną opowieść od roku 1943 do dzisiaj i zastanawia się nad naszym stosunkiem do...
Czytaj więcej
66
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,50
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,50
Czytaj więcej
67
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 3,50
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 3,50
Czytaj więcej
68
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,50
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,50
Czytaj więcej
69
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 3,50
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 3,50
To seria książek prezentujących ponad 200 wzorów, które nauczą was jak rysować konie, koty, ludzką twarz lub rękę. Tablice prezentujące anatomię i zasady proporcji pozwolą wiernie oddać rysowaną postać lub zwierzę. Te świetne przewodniki pozwolą każdemu stać się prawdziwym artystą portrecistą lub mistrzem rysunku zwierząt. Książki z tej serii niezbędne będą nie tylko na lekcjach plastyki czy rysunku, ale okażą się wspaniałym prezentem na każdą okazję.
[Arkady, 2011]
To seria książek prezentujących ponad 200 wzorów, które nauczą was jak rysować konie, koty, ludzką twarz lub rękę. Tablice prezentujące anatomię i zasady proporcji pozwolą wiernie oddać rysowaną postać lub zwierzę. Te świetne przewodniki pozwolą każdemu stać się prawdziwym artystą portrecistą lub mistrzem rysunku zwierząt. Książki z tej serii niezbędne będą nie tylko na lekcjach plastyki czy rysunku, ale okażą się wspaniałym prezentem na każdą okazję.
[Arkady, 2011]
Czytaj więcej
70
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Dzieje słynnego obrazu Gustave’a Courbeta, namalowanego w 1866 roku na zamówienie tureckiego dyplomaty i kolekcjonera Khalil-Beya. Ze względu na swój "drastyczny" temat (realistycznie ukazane kobiece łono) dzieło to nie funkcjonowało w obiegu publicznym, nawet w postaci reprodukcji, aż do momentu, gdy trafiło do zbiorów francuskiego Musée d’Orsay (1995), stając się jedną z jego największych atrakcji.
Savatier z iście śledczą pasją bada losy "Początku świata", dzieła, które zostało uwikłane w ...
Dzieje słynnego obrazu Gustave’a Courbeta, namalowanego w 1866 roku na zamówienie tureckiego dyplomaty i kolekcjonera Khalil-Beya. Ze względu na swój "drastyczny" temat (realistycznie ukazane kobiece łono) dzieło to nie funkcjonowało w obiegu publicznym, nawet w postaci reprodukcji, aż do momentu, gdy trafiło do zbiorów francuskiego Musée d’Orsay (1995), stając się jedną z jego największych atrakcji.
Savatier z iście śledczą pasją bada losy "Początku świata", dzieła, które zostało uwikłane w ...
Czytaj więcej
71
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Czytaj więcej
72
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Czytaj więcej
73
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 3,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 3,00
Czytaj więcej
74
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Czytaj więcej
75
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Czytaj więcej
76
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Czytaj więcej
77
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Czytaj więcej
78
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,50
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,50
Czytaj więcej
79
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,50
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,50
Nie jest to zwykły artbook. Przeglądając go, czujemy się trochę tak, jak podczas przeszukiwania skrzyni pełnej skarbów. Szperając, burzymy pierwotny układ znajdujących się tam rzeczy – robimy to intuicyjnie, przeskakując od obrazu do obrazu. Raz cofamy się o kilka stron, to znów mkniemy do przodu, aby nacieszyć oczy.
Niepublikowane rysunki, obrazy, liczne szkice postaci, projekty okładek, plakaty...
Artbook wydany z okazji czterdziestolecia powstania serii "Thorgal" pozwala bliżej przyjrze...
Nie jest to zwykły artbook. Przeglądając go, czujemy się trochę tak, jak podczas przeszukiwania skrzyni pełnej skarbów. Szperając, burzymy pierwotny układ znajdujących się tam rzeczy – robimy to intuicyjnie, przeskakując od obrazu do obrazu. Raz cofamy się o kilka stron, to znów mkniemy do przodu, aby nacieszyć oczy.
Niepublikowane rysunki, obrazy, liczne szkice postaci, projekty okładek, plakaty...
Artbook wydany z okazji czterdziestolecia powstania serii "Thorgal" pozwala bliżej przyjrze...
Czytaj więcej
80
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Czytaj więcej
81
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Niekonwencjonalna publikacja, która prezentuje zagadnienia inscenizacji teatralnej przełomu XX i XXI wieku. Ukazuje jej genezę, współczesne tendencje, a także możliwe kierunki rozwoju in spe. Bada zależności między inscenizacją a performansem oraz problemy interkulturowości i dekonstrukcji teatru, współczesnej interpretacji klasyków czy udziału nowych mediów i sztuki wideo w obecnych widowiskach teatralnych. Narrację uzupełniają przykładowe analizy konkretnych spektakli, co umożliwia zapoznanie ...
Niekonwencjonalna publikacja, która prezentuje zagadnienia inscenizacji teatralnej przełomu XX i XXI wieku. Ukazuje jej genezę, współczesne tendencje, a także możliwe kierunki rozwoju in spe. Bada zależności między inscenizacją a performansem oraz problemy interkulturowości i dekonstrukcji teatru, współczesnej interpretacji klasyków czy udziału nowych mediów i sztuki wideo w obecnych widowiskach teatralnych. Narrację uzupełniają przykładowe analizy konkretnych spektakli, co umożliwia zapoznanie ...
Czytaj więcej
82
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Czytaj więcej
83
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Czytaj więcej
84
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Czytaj więcej
85
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Sposób malowania ikon nie zmienił się od starożytności. Te religijne i symboliczne obrazy nadal powstają w wyniku zastosowania tradycyjnych technik malarskich i starych wypróbowanych metod pozłacania. Dzięki tej książce poznasz nie tylko historię ikon, ale przede wszystkim poszczególne etapy ich tworzenia. Dowiesz się, jakie wybrać materiały i barwniki, jak przygotować podobrazie, wykonać szkic, położyć sankir i złoto. Nauczysz się gruntować obraz, nakładać farby i werniks. Każdy etap pracy zost...
Sposób malowania ikon nie zmienił się od starożytności. Te religijne i symboliczne obrazy nadal powstają w wyniku zastosowania tradycyjnych technik malarskich i starych wypróbowanych metod pozłacania. Dzięki tej książce poznasz nie tylko historię ikon, ale przede wszystkim poszczególne etapy ich tworzenia. Dowiesz się, jakie wybrać materiały i barwniki, jak przygotować podobrazie, wykonać szkic, położyć sankir i złoto. Nauczysz się gruntować obraz, nakładać farby i werniks. Każdy etap pracy zost...
Czytaj więcej
86
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Czytaj więcej
87
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 3,50
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 3,50
Czytaj więcej
88
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Czytaj więcej
89
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,50
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,50
Czytaj więcej
90
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Czytaj więcej
91
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Czytaj więcej
92
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 6,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 6,00
Ogromna liczba (291) zamieszczonych w książce ilustracji czyni z niej najbogatsze na świecie podręczne muzeum, które można zwiedzać w każdej chwili. Przejrzysty i przystępny komentarz sprowadzony jest do niezbędnego minimum.
Historia sztuki w obrazach adresowana jest do wszystkich odwiedzających wystawy, miłośników sztuki - zarówno profesjonalistów jak i amatorów, którzy pragną wkroczyć w świat sztuki zachodniej i poznać jej dzieje. Dając absolutne pierwszeństwo obrazowi przedstawia szeroka p...
Ogromna liczba (291) zamieszczonych w książce ilustracji czyni z niej najbogatsze na świecie podręczne muzeum, które można zwiedzać w każdej chwili. Przejrzysty i przystępny komentarz sprowadzony jest do niezbędnego minimum.
Historia sztuki w obrazach adresowana jest do wszystkich odwiedzających wystawy, miłośników sztuki - zarówno profesjonalistów jak i amatorów, którzy pragną wkroczyć w świat sztuki zachodniej i poznać jej dzieje. Dając absolutne pierwszeństwo obrazowi przedstawia szeroka p...
Czytaj więcej
93
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Czytaj więcej
94
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 5,00
Czytaj więcej
95
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 3,50
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 3,50
Czytaj więcej
96
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 6,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 6,00
„Niniejsze studium nie jest historią kina. Jest taksonomią, próbą klasyfikacji obrazów i znaków. […] W pierwszej części zajmujemy się obrazem-ruchem i jego odmianami. Obraz-czas będzie przedmiotem drugiej części. Wielkich twórców kina można […] porównywać nie tylko do malarzy i architektów czy muzyków, lecz także do myślicieli. Myślą oni za pomocą obrazów-ruchu i obrazów-czasu, a nie za pomocą pojęć. I niczego w tym nie zmienia ogromny udział szmiry w produkcji filmowej […]. Wielcy twórcy filmow...
„Niniejsze studium nie jest historią kina. Jest taksonomią, próbą klasyfikacji obrazów i znaków. […] W pierwszej części zajmujemy się obrazem-ruchem i jego odmianami. Obraz-czas będzie przedmiotem drugiej części. Wielkich twórców kina można […] porównywać nie tylko do malarzy i architektów czy muzyków, lecz także do myślicieli. Myślą oni za pomocą obrazów-ruchu i obrazów-czasu, a nie za pomocą pojęć. I niczego w tym nie zmienia ogromny udział szmiry w produkcji filmowej […]. Wielcy twórcy filmow...
Czytaj więcej
97
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 6,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 6,00
W "Filozofii sztuki" (1865) Hippolyte Taine bada w sposób całościowy historię sztuki europejskiej na przestrzeni wieków. "Filozofia sztuki" nie jest jednak pracą wpisującą się w obszar krytyki sztuki, ale szeroko pojętej estetyki, a więc służyć ma rozpoznaniu, zrozumieniu i odkryciu zasad wartościowania Piękna. Zastosowana w tym celu metoda krytyczna i historyczna zakłada, że doskonałe, czyli mimetyczne dzieło sztuki nie jest wynikiem zbiegu przypadkowych okoliczności czy nagłym przebłyskiem gen...
W "Filozofii sztuki" (1865) Hippolyte Taine bada w sposób całościowy historię sztuki europejskiej na przestrzeni wieków. "Filozofia sztuki" nie jest jednak pracą wpisującą się w obszar krytyki sztuki, ale szeroko pojętej estetyki, a więc służyć ma rozpoznaniu, zrozumieniu i odkryciu zasad wartościowania Piękna. Zastosowana w tym celu metoda krytyczna i historyczna zakłada, że doskonałe, czyli mimetyczne dzieło sztuki nie jest wynikiem zbiegu przypadkowych okoliczności czy nagłym przebłyskiem gen...
Czytaj więcej
98
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Czytaj więcej
99
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,50
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,50
Czytaj więcej
100
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Czytaj więcej